Πρώτη δοκιμή: Οδηγούμε το Kia EV9

Με το μεγάλο της πολυτελές ηλεκτρικό SUV η Kia τοποθετείται στην αγορά ως ένας κατασκευαστής κύρους, με τεχνολογία αιχμής αλλά κυρίως με άποψη για το πώς θα (πρέπει να) είναι η κινητικότητα στο παρόν και στο μέλλον.

  • -
  • -

Το Kia EV9 είναι ένα σημαντικό μοντέλο για πολλούς λόγους, όχι απαραίτητα συνδεδεμένους με την εμπορική του πορεία. Το νέο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Kia ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, τη συνδεσιμότητα και τα βιώσιμα υλικά. Καθορίζει ευρύτερα την εικόνα της μάρκας με τη σχεδίασή του. Και κυρίως, εκφράζει τη βαθύτερη φιλοσοφία της. Είναι, με λίγα λόγια, μια εικόνα από το μέλλον. Του brand και της Αυτοκίνησης γενικότερα, όπως την οραματίζεται η Kia.

Επιβάλλεται αβίαστα

Το EV9 είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα E-GMP, σε μια λίγο μεγαλύτερη εκδοχή της, για να γίνει το πρώτο ηλεκτρικό Kia με τρεις σειρές καθισμάτων, διαθέσιμο σε 7θέσια ή 6θέσια διαρρύθμιση. Με μήκος 5.015 μέτρα, μεταξόνιο 3,1 μέτρα και στιβαρή σχεδίαση που χαρακτηρίζεται από τα αυστηρά γεωμετρικά μοτίβα και τη σαφή διάκριση των όγκων, έχει εντυπωσιακό εκτόπισμα και εκπέμπει κύρος ανάλογο της κατηγορίας στην οποία τοποθετείται.

Στον πραγματικό κόσμο το αυτοκίνητο δείχνει επιβλητικό αλλά ταυτόχρονα όχι υπερβολικά μεγάλο, πιο κομψό και εναρμονισμένο ακόμα και στο αστικό περιβάλλον. Μυώδεις ακμές προσθέτουν ένταση στο ανάγλυφο των μεγάλων λείων επιφανειών του αμαξώματος. Τα LED φώτα εμπρός και πίσω στο μοτίβο Star Map καθώς και η πίσω κολώνα, χαρακτηρίζουν τη εικόνα του EV9 αλλά και γενικότερα την εταιρική ταυτότητα της φίρμας.

Η άριστη συναρμογή των πάνελ δίνει μια εντυπωσιακή πρώτη αίσθηση της συνολικής ποιότητας κατασκευής. Αλλά και της αεροδυναμικής αποτελεσματικότητας, προς όφελος φυσικά της αυτονομίας. Δεν υπάρχουν ανοίγματα στη μάσκα παρά μόνο ενεργά flaps χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα που ανοίγουν ή κλείνουν αυτόματα σύμφωνα με τις ανάγκες ψύξης. Η ειδική 3D σχεδίαση του πατώματος είναι κομμάτι της συνολικής μελέτης που έχει σαν αποτέλεσμα συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,28, εξαιρετικά χαμηλό για ένα αυτοκίνητο με αυτή τη μετωπική επιφάνεια.

Φυσικό περιβάλλον

Στην καμπίνα, η πρακτικότητα συνδυάζεται άψογα με τη μινιμαλιστική αισθητική και την υψηλή τεχνολογία.

Κυρίαρχο στοιχείο στις εμπρός θέσεις είναι η ενιαία διάταξη που περιλαμβάνει τρεις οθόνες υψηλής ανάλυσης πολλαπλών λειτουργιών. Ανάμεσα από τα δύο πάνελ 12,3” υπάρχει μια μικρότερη οθόνη 5,3” με τις συντομεύσεις για τις άμεσες ρυθμίσεις κλιματισμού και καθισμάτων. Το περιεχόμενο της οποίας μπορείς με μια κίνηση να προεκτείνεις προς τα δεξιά, για περισσότερες ρυθμίσεις στο αναλυτικό μενού.

Ο πίνακας οργάνων είναι φυσικά διαμορφώσιμος σε χρώματα, γραφικά και ενδείξεις, σύμφωνα και με τα προγράμματα οδήγησης. Από δύο διακόπτες στο τιμόνι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε ECO, NORMAL και SPORT, ή να διαμορφώσει και να αποθηκεύσει το δικό του πρόγραμμα. Στις τετρακίνητες εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας δεύτερος διακόπτης δίνει τη δυνατότητα επιλογής βελτιστοποιημένων ρυθμίσεων για κίνηση σε χιόνι, άμμο, χώμα ή έντονη βροχή.

Ως μια έξτρα επιλογή που ενισχύει τον ψηφιακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και το υψηλό τεχνολογικό του προφίλ προσφέρονται οι digital εξωτερικοί καθρέπτες. Κάμερες, τοποθετημένες σε αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα πτερύγια δείχνουν σε οθόνες ό,τι θα βλέπατε στους συμβατικούς καθρέφτες, ίσως και περισσότερα, καθώς έχουν μεγαλύτερη γωνία ωφέλιμου οπτικού πεδίου. Ο κεντρικός καθρέφτης έχει διπλή λειτουργία, τόσο ως οθόνη συνδεδεμένη με κάμερα στην πόρτα του χώρου αποσκευών όσο και συμβατικά.

Η εργονομία είναι απλή και κατανοητή. Στο εύχρηστο μενού του infotainment όλα είναι εκεί που περιμένεις. Ωστόσο στη βασική γραμμή του ταμπλό, πάνω από τους κομψούς αεραγωγούς, πολύ κομψά τοποθετημένοι φωτιζόμενοι διακόπτες αφής σας οδηγούν απευθείας στις πιο χρήσιμες και συχνές ρυθμίσεις.

Ακολουθώντας τη στρατηγική Design Sustainability Strategy της Kia, το εσωτερικό του EV9 έχει κατασκευαστεί από βιώσιμα υλικά, τουλάχιστον δέκα, όπως καλαμπόκι και ζαχαροκάλαμο, πλαστικό από δίχτυα, από μπουκάλια, κ.λπ. Πιο εντυπωσιακό από όσο ακούγεται είναι να το ζεις στην πράξη. Η αφή, η μυρωδιά όλων των υλικών, το φινίρισμα κάθε επιφάνειας έχει την αίσθηση του ακριβού, μια νότα κομψής, σύγχρονης, διακριτικής και κυρίως απενοχοποιημένης περιβαλλοντικά πολυτέλειας.

Το EV9 διατίθεται με κανονική δεύτερη σειρά καθισμάτων και επτά συνολικά θέσεις. Ή με δύο πολυθρόνες στο κέντρο, ως 6θέσιο. Στην περίπτωση αυτή τα εμπρός και μεσαία καθίσματα γίνονται πολυθρόνες ξεκούρασης με μασάζ και δυνατότητα πλήρους ανάκλησης. Ενώ τα καθίσματα της 2ης σειράς μπορούν να περιστραφούν (μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο γιατί χρειάζεται να ανοίξουν οι πόρτες) κάνοντας το σαλόνι στο πίσω μέρος meeting room, παιδικό δωμάτιο ή ό,τι άλλο φαντάζεστε.

Οι χώροι είναι πραγματικά τεράστιοι, για οποιοδήποτε ανάστημα. Οι επιβάτες της 2ης και 3ης σειράς καθισμάτων απολαμβάνουν ξεχωριστό σύστημα κλιματισμού. Ενώ ακόμη και οι περιστρεφόμενες κεντρικές πολυθρόνες έχουν υποβραχιόνιο και ποτηροθήκη.

Ο χώρος αποσκευών με την 3η σειρά καθισμάτων διπλωμένη φτάνει στα 828 λίτρα, ενώ όταν αυτή χρησιμοποιείται περιορίζεται στα 333. Ο επιπλέον χώρος αποσκευών κάτω από το εμπρός καπό έχει χωρητικότητα από 90 ως 52 λίτρα, στην 2κίνητη και 4κίνητη έκδοση αντίστοιχα.

Σε ζωντανή σύνδεση

Πραγματικά συνδεδεμένο με ό,τι έχει σημασία για εσάς, το EV9 προσφέρει μια ματιά στο μέλλον με τα καινοτόμα Kia Connect και Kia Live Services.

Η λειτουργία EV route planner που επιτρέπει το σχεδιασμό του ταξιδιού από τη βέλτιστη διαδρομή σύμφωνα με τις ανάγκες φόρτισης και τα διαθέσιμα σημεία, η live ενημέρωση για την επικαιρότητα αλλά και την κίνηση δεν είναι απλά κάποια features του αυτοκινήτου. Είναι οι προϋποθέσεις για να γίνει η ζωή στους δρόμους ευκολότερη, προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να γίνει μια απροβλημάτιστη εμπειρία οδήγησης.

Με το EV9 η Kia λανσάρει μια νέα υπηρεσία, το Feature-On-Demand και ένα app store μέσω του οποίου οι ιδιοκτήτες θα μπορούν αγοράζουν ή να «ξεκλειδώνουν» στοιχεία εξοπλισμού του αυτοκινήτου, μόνιμα ή για συγκεκριμένο διάστημα. Ακόμα και αν πρόκειται για εφαρμογές που έχουν παρουσιαστεί μετά την αγορά του αυτοκινήτου. Μπορείτε ακόμα μετατρέψετε το smartphone σας σε κλειδί του αυτοκινήτου και να εκκινείτε τον κινητήρα με αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος.

Το EV9 είναι εξοπλισμένο με την κορυφαία τεχνολογία συστημάτων ασφαλείας της Kia. Έλεγχος διατήρησης της λωρίδας και μάλιστα στο κέντρο της, έλεγχος της τυφλής γωνίας, έλεγχος της κίνησης πίσω από το αυτοκίνητο, ακόμη και της κάθετης σε περίπτωση εξόδου από θέση στάθμευσης, έλεγχος του χώρου εμπρός από το όχημα, ενεργό cruise control σύμφωνα με την κίνηση, τα όρια ταχύτητας και δεδομένα από το navigation για τη χάραξη του δρόμου… Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, το αυτοκίνητο μαθαίνει τις οδηγικές συνήθειες του ιδιοκτήτη και τα χαρακτηριστικά των διαδρομών που συνήθως ακολουθεί και προσαρμόζεται αναλόγως κάνοντας τις κατάλληλες ρυθμίσεις. Το σημαντικό ωστόσο είναι ότι όλα αυτά γίνονται με έναν seamless τρόπο, διακριτικό που δεν αποξενώνει τον οδηγό. Νιώθεις κάποιον να σε προσέχει χωρίς να ενοχλεί. Μέσα στο εσωτερικό, το αυτοκίνητο ελέγχει το βλέμμα του οδηγού, τις κινήσεις του κεφαλιού του σε συνδυασμό με τις κινήσεις του τιμονιού και το περιβάλλον. Και αντιλαμβάνεται το βαθμό (μη) συγκέντρωσης και την κόπωση, κάνοντας τις απαραίτητες επισημάνσεις.

Το EV9 είναι εξοπλισμένο με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Η συνδυαστική λειτουργία των συστημάτων ADAS και 15 αισθητήρων συμπεριλαμβανομένων δύο μονάδων τεχνολογίας lidar, επιτρέπει στο EV9 να αντιδρά σε χιλιοστά του δευτερόλεπτου, διαθέτοντας οπτικό εύρος 360 μοιρών. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, να επιταχύνει, να στρίβει, να φρενάρει και να ακινητοποιείται αν χρειαστεί, χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού. Όπου βέβαια η συγκεκριμένη λειτουργία επιτρέπεται από τη νομοθεσία να ενεργοποιηθεί.

Διάλεξε κάθισμα

Μπορεί να έχει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, και σίγουρα είναι από τα αυτοκίνητα που απολαμβάνεις από το πίσω κάθισμα, αλλά η θέση του οδηγού είναι εξίσου ελκυστική. Κάθεσαι ψηλά, έχεις πολύ καλή ορατότητα και παρότι θηριώδες σε διαστάσεις το τιμόνι κόβει αρκετά και φαίνεται ευέλικτο ακόμη και μέσα στην πόλη.

Το EV9 είναι διαθέσιμο με μία μπαταρία χωρητικότητας 99,8 kWh, τη μεγαλύτερη που έχει φτιάξει σήμερα η Kia. Χάρη στην αρχιτεκτονική 800V, η φόρτιση είναι ιδιαίτερα γρήγορη, μόλις 15 λεπτά αρκούν για να κερδίσει το EV9 249 km αυτονομίας στην έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα, ή 226 χιλιόμετρα στην 4κίνητη με δύο μοτέρ. Το αυτοκίνητο διαθέτει τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης, έτσι ώστε να μπορεί να φορτίσει άλλο όχημα, συσκευές, να τροφοδοτήσει το σπίτι ή το τροχόσπιτό σας, ή ακόμα και να επιστρέψει ενέργεια στο δίκτυο σε ώρες αιχμής.

Η μπαταρία είναι λεπτή, τοποθετημένη στο πάτωμα και ζυγίζει 566 kg συμβάλλοντας στο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Στην πισωκίνητη έκδοση με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 204 ίππων με 350 Nm ροπή δίνει αυτονομία 563 χιλιόμετρα. Στη 4κίνητη έκδοση της δοκιμής μας, με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, το EV9 AWD κινείται με ισχύ 384 ίππων και 600 Nm ροπή.

Η απόκριση στο γκάζι είναι προφανώς άμεση, αλλά προοδευτική, δίνοντας στο δεξί πεντάλ το βάθος που πρέπει να έχει σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Η επιτάχυνση 0 - 100 km/h γίνεται σε μόλις 6 δευτερόλεπτα, ή 5,3” με τη λειτουργία Boost (extra feature διαθέσιμο για την έκδοση GT-Line στο Kia App Store).

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με αμορτισέρ αυτόματα ελεγχόμενης συχνότητας απόσβεσης, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του εδάφους. Παρότι σαφώς η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση, ο έλεγχος του αμαξώματος είναι άψογος, χωρίς ασάφειες, τάσεις πλεύσης και άλλα συμπτώματα που αρκετές φορές ταλαιπωρούν αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους. Το τιμόνι έχει ευχάριστο βάρος και επαρκή πληροφόρηση για να νιώθεις ότι ξέρεις που πατάς κάθε στιγμή, πόσο γρήγορα πηγαίνεις και ποια είναι τα περιθώρια ασφάλειας. Ανωμαλίες από την άσφαλτο ποτέ δεν θα ενοχλήσουν τους επιβάτες, ανεξαρτήτως ταχύτητας. Στα πολλά χιλιόμετρα και σε μέρα με αρκετό αέρα λίγος αεροδυναμικός θόρυβος θα γίνει αισθητός στις εμπρός κολώνες. Από την άλλη ο θόρυβος κύλισης εξουδετερώνεται πλήρως από τα ειδικά ελαστικά με αφρό για την απορρόφηση των κραδασμών και την άψογη ηχομόνωση. Στην καμπίνα επικρατεί μια γαλήνη που ενισχύει την αίσθηση πολυτέλειας και ποιότητας, συμπληρώνοντας το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Σε δρόμο με στροφές, αναμενόμενα η κλίση αυξάνεται και η γραμμή του ανοίγει καθώς έχει την τάση να υποστρέψει όσο πιέζεται. Ωστόσο και πάλι είναι πιο ευέλικτο και αντιδρά πιο ανάλαφρα από όσο περιμένεις, δεδομένων των διαστάσεων, της κατηγορίας και του χαρακτήρα του. Παραμένει συγκροτημένο και κινείται σβέλτα, χωρίς να αγχώνει τον οδηγό. Τα φρένα, με τη βοήθεια και της έξυπνης ανάκτησης ενέργειας συμβάλλουν σε αυτό το συναίσθημα αυτοπεποίθησης.

Η άλλη άποψη

Το EV9 θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τα μέσα Νοεμβρίου, σε τιμές που ξεκινούν από €76.000 για το πισωκίνητο ως €85.000 για την 4κίνητη GT-Line με δύο ηλεκτροκινητήρες.

Περισσότερο από ένα νέο μοντέλο, με το EV9 η Kia προτείνει έναν νέο τρόπο ζωής με το αυτοκίνητο αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνει η ηλεκτροκίνηση στο μέγιστο. Επανεφευρίσκει το μεγάλο πολυτελές SUV και ταυτόχρονα, με ένα μοντέλο-σημαία, εκφράζει το δικό της όραμα. Το πώς φαντάζεται την κινητικότητα στο παρόν και στο μέλλον. Και το δικό της ρόλο σε αυτό.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...