Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

Alfa Romeo 8C 2900B: Ανάπλαση

Alfa Romeo 8C 2900B: Ανάπλαση

Μπορεί να είναι υπό κλίμακα 1:18, αλλά μόνο για τη μελέτη του απαιτήθηκαν δυο χρόνια έρευνας από την CMC για να αποσπάσει τη σφραγίδα αυθεντικότητας, από την ίδια την Alfa Romeo!

Την 8C τη γνωρίζετε, γιατί από μόνη της αποτελεί μια από τις «εικόνες» της Alfa Romeo, αν και θα τη χαρακτηρίζαμε σαν την κορωνίδα της πρώιμης εποχής της, πριν αστικοποιηθεί και γνωρίσει τη δεύτερη νιότη της. Αναδείχτηκε στις 24 ώρες ...
Porsche prototype: Ποτέ μην λες ποτέ!

Porsche prototype: Ποτέ μην λες ποτέ!

Τα πρωτότυπα που θανατώθηκαν πριν γεννηθούν, συνήθως πιάνουν σκόνη, αν υπάρχουν. Όχι αυτά εδώ που ζουν το μέλλον τους, χωρίς παρελθόν. Τουλάχιστον τα τρία από αυτά, γιατί το τέταρτο αναστήθηκε σαν Panamera

Τα δάκρυα συνήθως δεν ωφελούν. Δάκρυα για όλα εκείνα τα πρωτότυπα που κατά καιρούς αξιολογήθηκαν, βρέθηκαν χωρίς περιεχόμενο και τα έφαγε η… αρκούδα της λήθης. Τα περισσότερα οδηγήθηκαν στις πρέσες, λίγα από αυτά οδηγήθηκαν μετά από χρόνια σε κακή κατάσταση ...
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Οι πρωτοπόροι

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Οι πρωτοπόροι

Πίσω από κάθε μεγάλη εφεύρεση είναι η δύναμη και η υπόσχεση μιας καλύτερης ζωής, μιας ύπαρξης περισσότερο ελεύθερης από τις φυσικές παραμέτρους. Το όνειρο της αυτοκίνησης δεν θα μπορούσε παρά να επιβεβαιώσει τον κανόνα!

Η παρακάτω ιστορία κινείται στα όρια της μυθολογίας, αλλά δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Μια ιστορία που αφορά την πρώτη - πρώτη προσπάθεια για ταξίδι με αυτοκίνητο… ταξίδι μεγάλης απόστασης. Ταξίδι που πραγματοποιήθηκε από γυναίκα. Μάλιστα, γυναίκα. Την ...
Rallylegend 2014: Το θάρρος και η δόξα

Rallylegend 2014: Το θάρρος και η δόξα

Ο Οκτώβριος στο San Marino ήταν ένας καλός μήνας. Και αυτό γιατί το show/αγώνας σίγουρα ήταν το γεγονός της χρονιάς!

Κάτι τέτοια βλέπουμε και πέφτουμε στα γόνατα. Κάτι τέτοια βλέπουμε και ανακαλύπτουμε την αγωνιστική μας φτώχια. Ο αγώνας Rallylegend που ακολουθεί τις ειδικές διαδρομές γύρω από το San Remo και που με τον καλύτερο τρόπο αναβιώνει τις δόξες του παρελθόντας ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Mitsubishi Lancer Evo

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Mitsubishi Lancer Evo "0": Ξεχασμένο και παρεξηγημένο

Ποιος το θυμάται; Πρακτικά κανείς! Ποιος το αναγνωρίζει σαν ένα αξιόλογο κλασικό; Πρακτικά κανείς! Και όμως αποτελεί την απαρχή της ιαπωνικής εμπλοκής στους αγώνες ράλι και αυτό από μόνο του προσδίδει το ειδικό βάρος που απαιτείται για να πάρει τη θέση που του αξίζει στα βιβλία της ιστορίας

Η ιστορία του είναι ταπεινή, αλλά μήπως ταπεινές δεν είναι οι περισσότερες ιστορίες των αγωνιστικών αυτοκινήτων που έγραψαν ιστορία στους χωμάτινους και χιονισμένους δρόμους; Δεν έχετε παρά να φέρετε στο μυαλό σας ονόματα σαν αυτά των SAAB, Mini, Fiat και ...
ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Alfa Romeo Giulietta QV TCT

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Alfa Romeo Giulietta QV TCT

Το “τετράφυλλο τριφύλλι” ήταν πάντα η κορυφαία έκδοση των Ιταλών και σε καμιά περίπτωση η «δεκαεπτά πενήντα» δεν υποκρίνεται την αθώα. Και φαίνεται και είναι προκλητική και επιθετική, όπως και αν την δει κανείς

Δυστυχώς δεν έχουν μείνει πολλές Alfa Romeo στις μέρες μας. Όμως αυτές οι δύο που έχουν μείνει καταφέρνουν να μην περνούν απαρατήρητες. Πάρτε για παράδειγμα τη Giulietta: ξεχωριστή, διαφορετική και σίγουρα με προσωπικότητα. Τώρα μάλιστα με την «top» έκδοσή της ...
Οδηγούμε νέο Skoda Fabia 2015: Βήμα αυτονόμησης

Οδηγούμε νέο Skoda Fabia 2015: Βήμα αυτονόμησης

Το Fabia πλέον δεν είναι «ακόμα ένα» supermini που απλά χρησιμοποιεί υπάρχοντα μηχανικά μέρη και προσπαθεί να μπει στη κατηγορία λόγω τιμής. Το νέο Fabia είναι τώρα αυτόφωτο και διεκδικεί στα ίσια μια υψηλή θέση στη πολύ δύσκολη αυτή κατηγορία

Οι αριθμοί δεν λένε ποτέ ψέματα και αυτό γιατί μετά από 3.5000.000 πωλήσεις το Fabia δεν είναι ένα αυτοκίνητο που απλά υπάρχει στην αγορά. Αντίθετα, το καθόλου ευκαταφρόνητο αυτό νούμερο δείχνει ότι όχι μόνο έχει γράψει τη δικιά του ιστορία, ...
ΔΟΚΙΜΗ: VW Sportsvan 1.6 TDi 110 PS

ΔΟΚΙΜΗ: VW Sportsvan 1.6 TDi 110 PS

Τα πάντα για την οικογένεια. Ευτυχώς υπάρχουν και εκπλήξεις και μάλιστα ευχάριστες και ειδικά από εκεί που δεν το περιμένεις, γιατί χρόνια είχαμε να οδηγήσουμε ένα τόσο ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο

Είναι πολλές οι φορές που περιμένουμε πολλά και τελικά… παίρνουμε λίγα, αντίθετα είναι ελάχιστες οι φορές που περιμένουμε λίγα και παίρνουμε πολλά. Το Sports Van ανήκει σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία και πρέπει να παραδεχτούμε ότι την στιγμή που ανοίξαμε ...
ΔΟΚΙΜΗ: Toyota Aygo 1.0 69 PS

ΔΟΚΙΜΗ: Toyota Aygo 1.0 69 PS

Τα «αυτοκίνητα εισόδου» αποτελούν πλέον το σημείο αιχμής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, γιατί παρά το μικρό τους μέγεθος είναι πολύ σημαντικά και ουσιαστικά, καθώς πάνω σε αυτά χτίζονται οι πωλήσεις. Μικρά σε διαστάσεις, αλλά μεγάλα σε αξία!

Πολλές φορές η αυτοκινητοβιομηχανία πέφτοντας στα δίχτυα του marketing ακολουθεί δρόμους οι οποίοι δεν φαίνονται και απόλυτα λογικοί. Για παράδειγμα πάρτε τις διαστάσεις και πιο συγκεκριμένα ας ρίξουμε μια ματιά στη σημαντική αύξηση των διαστάσεων των αυτοκινήτων πόλης, τα οποία ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Citroen CX25 Prestige Turbo II: Προεδρικό!

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Citroen CX25 Prestige Turbo II: Προεδρικό!

Πολλοί είναι αυτοί που την αποκαλούν σαν την τελευταία πραγματική Citroen, όχι μονο λόγο τεχνολογίας, αλλά γιατί ήταν το τελευταία αυτοκίνητο που παρουσίασε η Citroen σαν ανεξάρτητος κατασκευαστής, πριν συγχωνευτεί με την Peugeot στον όμιλο PSA το 1976.

Τα νούμερα από μόνα τους είναι εντυπωσιακά, γιατί όχι μόνο έζησε για 16 ολόκληρα χρόνια, από το 1974 έως το 1991, αλλά και γιατί συνολικά κατασκευάστηκαν 1.200.000 αυτοκίνητα. Νούμερο ιδιαίτερα υψηλό αν κρίνουμε την σχεδιαστική και τεχνολογική του διαφορετικότητα. Ψηφίστηκε ...
Ferrari 365P: Τρίτος στους δύο χωρά

Ferrari 365P: Τρίτος στους δύο χωρά

Η τριθέσια αυτή πρόταση με τον V12 κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο προηγήθηκε της McLaren F1 κατά τρεις δεκαετίες και το ότι έμεινε τελικά πρωτότυπο, ήταν ένα από τα μεγαλύτερα σφάλματα του Enzo

Όλη η ιστορία των supercar θα μπορούσε να ήταν διαφορετική αν η 365P είχε τελικά φτάσει στη μαζική παραγωγή και δεν είχε παραμείνει σαν πρωτότυπο στη σφαίρα του «εάν»! Πρώτα από όλα θα ήταν το πρώτο supercar, όπως τα ξέρουμε ...
Andrea de Cesaris (1959-2014): Περισσότερο off, λιγότερο on

Andrea de Cesaris (1959-2014): Περισσότερο off, λιγότερο on

Είχε όλα τα προσόντα, ήταν ταχύτατος, ίσως περισσότερο από όσο έπρεπε, αλλά ποτέ δεν πήρε τη Formula 1 και πολύ στα σοβαρά

Πήρε εκκίνηση σε 208 αγώνες στην Formula 1 και κατέχει το αρνητικό ρεκόρ του οδηγού με τις περισσότερες συμμετοχές χωρίς ούτε μία νίκη. Μάλιστα τις περισσότερες φορές «οδηγώντας πέρα της λογικής» το μόνο που κατάφερε ήταν να προσγειώνεται εκτός πίστας, ...
11th Concours d’ Elegance ΦΙΛΠΑ: Έτσι πρέπει

11th Concours d’ Elegance ΦΙΛΠΑ: Έτσι πρέπει

Όλα όσα θαυμάσαμε στον Φλοίσβο την Κυριακή 12 Οκτωβρίου

Έτσι πρέπει να είναι οι γιορτές! Όλα ήταν υπέρ και τελικά όλοι το ευχαριστήθηκαν, και πιο πολύ από όλους τα παιδιά. Άλλωστε οι γιορτές είναι για τα παιδιά γιατί έτσι πρέπει να είναι οι γιορτές. Ο ήλιος έλαμπε, τα σκυλάκια ...
6o P.I.C.K. Πάτρας: Μέρες χαράς

6o P.I.C.K. Πάτρας: Μέρες χαράς

Όλοι το ευχαριστήθηκαν, αγωνιζόμενοι, θεατές, αλλά και η ίδια η πόλη της Πάτρας βγήκε κερδισμένη. Ας ελπίσουμε ότι και άλλες πόλεις θα ζηλέψουν την επιτυχία της

Το 6ο Patras International Circuit for Kart ήταν ότι καλύτερο συνέβη αγωνιστικά αυτή η χρονιά στη χώρα μας. Σε μια χώρα που έχουμε για τόσα πολλά πράγματα να μιζεριάσουμε, είναι πολύ ευχάριστο που έχουμε να γράψουμε κάτι καλό, αλλά πάνω ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Nissan Pulsar. Επιστροφή στις ρίζες

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Nissan Pulsar. Επιστροφή στις ρίζες

Η Nissan μετά από μερικές πολύ επιτυχημένες… επιδρομές, σε κατηγορίες όπου κανένας άλλος κατασκευαστής δεν είχε τολμήσει να εμπλακεί, επιστρέφει σε αυτόν χάρη στον οποίο απέκτησε τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης: στον οικογενειάρχη.

Η ιστορία είναι όλο εκπλήξεις και μια από αυτές υπήρξε η Nissan, η οποία αν και ήταν η κατεξοχήν «οικογενειακή εταιρεία» για χρόνια, εγκατέλειψε το «main business» της, που ήταν να υπηρετεί τον «γυναίκα-παιδιά» για να ασχοληθεί -με επιτυχία μάλιστα- ...
Οι 3 γενιές του Mazda MX-5

Οι 3 γενιές του Mazda MX-5

Το καλύτερο παιχνίδι που κατασκεύασε ποτέ κανείς για μεγάλα αγόρια και κορίτσια και ακόμα και στις μέρες μας, δεκαετίες μετά την πρώτη του παρουσίαση, συνεχίζει ακάθεκτο περνώντας από ένα απλό σύμβολο σε “αυτοκινητιστική εικόνα”

Η συμπεριφορά του είναι αυτή ενός μικρού κοριτσιού. Άτακτη, αλλά αξιαγάπητη και καλό θα ήταν να μην μας διαφεύγει ότι τα αυτοκίνητα δεν είναι πάντα λογικές οντότητες, κινούμενες μέσα σε ορθολογικές παραμέτρους. Αντίθετα δεν είναι λίγες οι φορές που αυτός ...
Bjorn Waldegard (1943-2014): Αστέρι για πάντα

Bjorn Waldegard (1943-2014): Αστέρι για πάντα

Μερικά πράγματα δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν. Όμως η ζωή είναι αδυσώπητη. Ο μεγάλος Σουηδός δεν είναι πια μαζί μας. Το πιστεύετε; Εμείς όχι

Τον θυμάμαι, καθώς ήμουν σκαρφαλωμένος στο βράχο να προσπαθώ να «πιάσω» την εικόνα της μεγάλης Mercedes του να στρίβει! Ήταν ίσως η καλύτερη έκφραση ενός από τους μεγαλύτερους rally- drivers όλων των εποχών που έστριβε αυτό τον λευκό ελέφαντα σαν ...
Audi quattro spyder: Έπρεπε

Audi quattro spyder: Έπρεπε

Ελπίζουμε να το μετάνιωσαν οι άνθρωποι της Audi που τελικά το Spyder δεν βγήκε σε μαζική παραγωγή, αλλά μόνο πολλά χρόνια αργότερα, ως R8 πλέον

Θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν ένα οικογενειακό δράμα και εδώ που τα λέμε κάπως έτσι εξελίχτηκε. Όταν το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε σαν πρωτότυπο στις 8 Οκτωβρίου του 1991 στην έκθεση της Φρανκφούρτης, ο τότε «υπεράνω όλων» Ferdinand Piech, θα πρέπει να ...
Triumph Spitfire: Working class hero

Triumph Spitfire: Working class hero

Με όνομα μεγαλύτερο από τις πραγματικές του δυνατότητες αποδείχτηκε σαν ένα από τα σύμβολα της αστικής καταξίωσης

Το όνομά του βαρύ και πάνω από όλα ηρωικό. Tο «φτύνω φωτιά» όμως όχι μόνο έσωσε τη Βρετανία σαν αεροπλάνο, αλλά και την ίδια την Triumph σαν αυτοκίνητο, προσφέροντας ακούραστα τις υπηρεσίες του για σχεδόν είκοσι χρόνια από το 1962 ...
NSU Prinz: Όλα πίσω

NSU Prinz: Όλα πίσω

Ήταν μέρες που ο κινητήρας/κίνηση πίσω αποτελούσε τη πιο διαδεδομένη αρχιτεκτονική και η NSU την έφτασε στα άκρα. Ήταν όμως και η καταστροφή της

Στα τέλη της δεκαετίας του ’50 με το «γερμανικό θαύμα» να έχει πάρει το δρόμο του, στο Neckarsulm αποφάσισαν ότι ήταν καιρός πλέον να ασχοληθούν και πάλι με τους τέσσερις τροχούς και να χτίσουν και πάλι πάνω στην εικόνα της ...