ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Nissan Pulsar. Επιστροφή στις ρίζες

Η Nissan μετά από μερικές πολύ επιτυχημένες… επιδρομές, σε κατηγορίες όπου κανένας άλλος κατασκευαστής δεν είχε τολμήσει να εμπλακεί, επιστρέφει σε αυτόν χάρη στον οποίο απέκτησε τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης: στον οικογενειάρχη.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ιστορία είναι όλο εκπλήξεις και μια από αυτές υπήρξε η Nissan, η οποία αν και ήταν η κατεξοχήν «οικογενειακή εταιρεία» για χρόνια, εγκατέλειψε το «main business» της, που ήταν να υπηρετεί τον «γυναίκα-παιδιά» για να ασχοληθεί -με επιτυχία μάλιστα- με άλλες κατηγορίες, όπου έγραψε ιστορία με αυτοκίνητα σαν το Qashqai. Όμως η «τρύπα» στη ποικιλία των αυτοκινήτων που πρόσφερε ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής, γιατί μετά το Note και το Juke… τι; Το κενό που υπήρχε μέχρι το Qashqai ήταν παραπάνω από εμφανής. Κάτι λοιπόν έπρεπε να γίνει και το νέο Pulsar είναι η απάντηση.

Μετά λοιπόν την τελευταία της προσπάθεια που ήταν το Almera (η παραγωγή του σταμάτησε το 2006) επιστέφει στα γνωστά της λημέρια. Aλλά μην νομίζετε ότι το να μπεις σήμερα στη πιο δημοφιλή κατηγορία είναι μια εύκολη υπόθεση. Δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά στον ανταγωνισμό.

Όμως η Nissan ήξερε πολύ καλά και τη θέση και την εικόνα της και γι’ αυτό το Pulsar είναι αυτό που περιμέναμε. Ένα Nissan έτσι όπως πρέπει να είναι: Στιβαρή κατασκευή και σύγχρονη τεχνολογία, με έμφαση στη ποιότητα και απόλυτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες της οικογένειας. Μην περιμένετε σχεδιαστικούς πειραματισμούς, όπως με το Qashqai γιατί εδώ στη κατηγορία «C» έχουμε να κάνουμε (γενικά) με ένα πιο συντηρητικό κοινό, όπου η πρακτικότητα και το «value for money» βρίσκονται ψηλότερα στη λίστα των προτιμήσεων, από την όποια αισθητική πρωτοπορία.

 

Αστερισμός

Όχι «Πάλσαρ», αλλά «Πούλσαρ» από τον αστερισμό και όχι από τον «παλμό» (pulse) λοιπόν. Και πως θα το περιγράφαμε; Εύκολο, σαν την «φωτογραφία» του τυπικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Πρώτα από όλα αισθητικά μάλλον γενικόλογο, χωρίς περιττές ιδιοτροπίες που θα ήθελαν να το ξεχωρίσουν, ή να το διαχωρίσουν. Το αμάξωμα των δύο όγκων διατηρεί την εμπρός μάσκα που έχουμε δει στο νέο Qashqai με το φωτεινό περίγραμμα στα εμπρός φώτα και το ανοιχτό «V» γύρω από τη σήμα της εταιρείας. Οι καμπύλες χωρίς να είναι έντονες και επιθετικές υπάρχουν, ενώ τελειώνει σε πίσω φώτα με αιχμές που τα τελευταία χρόνια αποτελούν τη μόδα. Η ίδια σχεδιαστική αντίληψη ακολουθείται και στο εσωτερικό με μεγάλα στρογγυλά όργανα και μεγάλη οθόνη στο κέντρο με όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια. Φυσικά οι διακόπτες και τα χειριστήρια, όπως άλλωστε το περιμένατε, είναι λογικά τοποθετημένα και ευανάγνωστα ακολουθώντας όλους τους κανόνες της εργονομίας.

Όμως, όπως και να το κάνουμε το παιχνίδι του οικογενειακού παίζεται στους χώρους και σε αυτό το Pulsar είναι πρακτικά αχτύπητο, αφού με μεταξόνιο που φτάνει τα 2,700 μ. είναι μεγάλο ακόμα και για τα δεδομένα της κατηγορίας «D». Αρκεί να σας πούμε ότι οι πίσω μπορούν να κάτσουν ακόμα και σταυροπόδι και αυτό δεν είναι υπερβολή. Υπάρχει τέλος χώρος υπέρ-πλούσιος για τα κεφάλια.

Δεύτερος παράγοντας, η άνεση. Και εδώ παρά την απουσία αναρτήσεων αιχμής, καθώς αυτές αποτελούνται από ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η άνεση όχι μόνο δεν υποφέρει, αλλά αντίθετα θα υποστηρίζαμε ότι είναι ακριβώς αυτό που απαιτείται ισορροπώντας ανάμεσα στο «άνετο» και στο «σφιχτό». Το Pulsar δεν γέρνει, δεν περνά «μέσα» από τις λακκούβες και γενικά η συμπεριφορά του είναι ασφαλής χωρίς εκπλήξεις. Με λίγα λόγια αυτό που ζητά το 90% της κατηγορίας.  

Και τέλος οι κινητήρες. Αν και είναι μόλις δυο, ένας από κάθε είδος, θα καλύψουν και αυτοί τις ανάγκες σε βενζίνη και πετρέλαιο. Δοκιμασμένοι και οι δύο στα αυτοκίνητα του γκρουπ είναι ο γνωστός τούρμπο βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων και ο 1,5 πετρελαίου που ακολουθούνται από εξατάχυτα κιβώτια ταχυτήτων. Αν και το βάρος του Pulsar φτάνει τα 1.345 κιλά στην έκδοση diesel (το τίμημα που πρέπει να πληρώσει κανείς για την ασφάλεια και τη ποιότητα κύλισης) και οι δύο τετρακύλινδροι κινητήρες το κινούν με αξιοπρέπεια. Ο βενζίνης από 1.197 κ.εκατ. αποδίδει 115 ίππους στις 4.800 σ.α.λ. με τη ροπή στα 190 Nm, ενώ ο πετρελαίου από 1.461 κ.εκατ. φτάνει τους 110 ίππους με τη ροπή όμως στα 260 Nm. και η οποία παρουσιάζεται από τις 1 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ.

Με λίγα λόγια η Nissan προσφέρει και μάλιστα απλόχερα, αυτό που ήξερε και όπως φαίνεται δεν έχει ξεχάσει να κάνει. Να παρουσιάσει ένα τίμιο, ώριμο και ολοκληρωμένο μεταφορικό μέσο για όλη την οικογένεια, χωρίς να προκαλεί και χωρίς να θέλει να καταπλήξει. Αν μάλιστα η τιμή του είναι σωστή είμαστε σίγουροι ότι η Nissan θα επιστρέψει νικητής στα γνωστά της λημέρια.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...