Οδηγούμε νέο Skoda Fabia 2015: Βήμα αυτονόμησης

Το Fabia πλέον δεν είναι «ακόμα ένα» supermini που απλά χρησιμοποιεί υπάρχοντα μηχανικά μέρη και προσπαθεί να μπει στη κατηγορία λόγω τιμής. Το νέο Fabia είναι τώρα αυτόφωτο και διεκδικεί στα ίσια μια υψηλή θέση στη πολύ δύσκολη αυτή κατηγορία

  • -
  • -

Οι αριθμοί δεν λένε ποτέ ψέματα και αυτό γιατί μετά από 3.5000.000 πωλήσεις το Fabia δεν είναι ένα αυτοκίνητο που απλά υπάρχει στην αγορά. Αντίθετα, το καθόλου ευκαταφρόνητο αυτό νούμερο δείχνει ότι όχι μόνο έχει γράψει τη δικιά του ιστορία, αλλά και με κάθε νέα γενιά απόκτα ακόμη πιο ξεχωριστή προσωπικότητα. Και μπορεί το πρώτο Fabia που παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης του 1999 (κωδικός '6Y') να ήταν ένας κλώνος της VAG, αλλά η δεύτερη γενιά του 2007 (κωδικός '5J') έδειξε τα πρώτα σημάδια αυτονόμησης, για να φτάσουμε στις μέρες μας όπου το 'SK260' ακολουθεί τον δικό του δρόμο και πρακτικά χτίζεται πάνω σε δικό του πάτωμα, δείχνοντας έτσι την αυτονομία που αποκτά γενικότερα η Skoda από την μητέρα Volkswagen.

Αλλά θα λέγαμε τη μισή αλήθεια αναφερόμενοι μόνο στη τεχνολογική πλευρά, γιατί αν και σημαντική, είναι μόνο η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη είναι η γενικότερη εικόνα που έχει κατακτήσει πλέον η Skoda στην αγορά. Και δεν έχετε παρά τα ρίξετε μια ματιά στη ποικιλία των αυτοκινήτων της, για να ανακαλύψετε το αυτονόητο, ότι δηλαδή ανοίγει τον δικό της δρόμο και το νέο Fabia δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.

 

Με αλλαγές

Όχι δεν βασίζεται πάνω στο νέο πάτωμα MQB, τουλάχιστον όχι εξολοκλήρου, όπως θα περίμενε κανείς. Γιατί μπορεί το εμπρός μέρος είναι ΜQΒ, αλλά πίσω το αυτοκίνητο είναι νέο και αυτό φαίνεται καθαρά στις διαστάσεις. Στα 3.990 mm είναι κατά 8 mm πιο κοντό από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, αλλά είναι κατά 90 mm φαρδύτερο (1.732 mm) και 31 mm χαμηλότερο (1.467 mm), ενώ το μεταξόνιο έχει φτάσει τα 2.500 mm (Να θυμίσουμε εδώ ότι το πρώτο Fabia είχε μήκος 3.960 mm και μεταξόνιο 2.460 mm). Βλέπετε λοιπόν ότι σε επίπεδο διατάσεων, γενιά τη γενιά, ακολουθεί το δικό του δρόμο και αυτό επιδρά και στη σχεδίαση, αφού τώρα το Fabia, όχι μόνο είναι, αλλά και φαίνεται πιο χαμηλό και φαρδύ. Το αποτέλεσμα είναι να δείχνει πιο σπορτίβικο αισθητικά, αν και δεν θα υπάρξει η πολύ γρήγορη RS έκδοση, ενώ και πάλι δεν θα δούμε τρίθυρο μοντέλο.

Ας είναι, γιατί τώρα το Fabia είναι όσο ακριβώς αυτοκίνητο χρειάζεται μια μικρή οικογένεια, κινούμενο στα όρια των Supermini. Τέσσερα άτομα και αποσκευές (πορτμπαγκάζ 330 λίτρων) δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, ενώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι η ποιότητα κύλισης και γενικά η ποιότητα κατασκευής έχουν σημαντική βελτίωση. Η σχεδίαση δεν απομακρύνεται από την γενικότερη αισθητική της εταιρείας, η οποία κινείται στα όρια του «ώριμα μοντέρνου» χωρίς ποτέ να προχωρεί σε ακρότητες και ρίσκα. Μια αισθητική «λογικής» η οποία ακολουθείται και στο εσωτερικό. Γενικά θα υποστηρίζαμε ότι η σχεδίαση των τελευταίων Skoda δεν ξεπερνά κάποια όρια, μένει πάντα εντός "οικογενειακών γραμμών", αλλά πάλι αυτός ο συντηρητισμός έχει και τη θετική του πλευρά, γιατί τα προστατεύει από το χρόνο, με αποτέλεσμα να μην ξεπερνιούνται.

 

Χωρίς αλλαγές

Αν πάντως σε επίπεδο σχεδίασης και εικόνας το Fabia αυτονομείται, δεν συμβαίνει το ίδιο και σε τεχνολογικό επίπεδο. Και εδώ που τα λέμε καλά κάνει, γιατί που αλλού θα βρει τέτοια ποικιλία καλών κινητήρων, σαν αυτή που υπάρχει στον κατάλογο του Group της VW. Έχουμε λοιπόν και εδώ τους πολύ καλούς νέους τρικύλινδρους σε βενζίνη και πετρέλαιο, με τον νέο ατμοσφαιρικό ενός λίτρου βενζίνης στους 60 και 75 ίππους και τον πιο μεγάλο τετρακύλινδρο γνωστό μας 1.2 TSi με 90 και 110 PS. Τέλος, θα εξοπλιστεί και τον νεότατο τρικύλινδρο πετρελαίου 1.4 TDi των 90 και 105 ίππων, ενώ οι αναρτήσεις αποτελούνται από ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα.


Οδηγικά
Στην οδηγική εμπειρία που είχαμε με το νέο Fabia στα πέριξ της Λισσαβώνας, αποκομίσαμε θετικές εντυπώσεις τόσο από το κράτημα όσο και από την άνεση της ανάρτησης. Το τσεχικό σουπερμίνι πατάει καλά στην άσφαλτο, προσφέρει καλή αίσθηση στον οδηγό μέσω του τιμονιού και απορροφά αποτελεσματικά ανωμαλίες και σαμαράκια. Αντίστοιχα καλά είναι τα σχόλια από τους κινητήρες 1.2 TSI 110 PS και 1.4 TDI 90 PS, που συνδυάζουν δύναμη, οικονομία και ποιοτική λειτουργία.

Πάντως εάν σας ενδιαφέρει θα πρέπει να περιμένετε μέχρι τον Φεβρουάριο του νέου χρόνου, όταν και το νέο Fabia θα έρθει στη χώρα μας σε τιμές που δεν θα απομακρύνονται από τις υπάρχουσες.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...