Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

Matra Bonnet Djet/Jet: Στο πουθενά

Matra Bonnet Djet/Jet: Στο πουθενά

Είχε περγαμηνές να εκτοξευτεί σαν Τζετ, όπως και το αντίπαλο δέος από τη Renault, αλλά τελικά είχε άσχημη προσγείωση στη λήθη!

Πραγματικά έχουμε βαρεθεί να γράφουμε για όλα όσα θα μπορούσαν να έχουν γίνει, για εκείνα τα αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να γράψουν ιστορία αλλά που όμως έπεσαν στα τάρταρα. Και είναι οδυνηρό να αναλογιστεί κανείς ότι αυτοκίνητα τα οποία σχεδιάστηκαν ...
Ο John Dodd και το Τέρας

Ο John Dodd και το Τέρας

Κανένα όνομα δεν θα του ταίριαζε καλύτερα από το «τέρας»! Είναι το μόνο όνομα που μπορεί να έχει η υπερβολή, που ζει μέσα στα όρια της καρικατούρας. Το μόνο που το σώζει είναι ότι υπάρχει και μια δόση αυτοσαρκασμού!

Όταν θες να ξεπεράσεις τα όρια, δεν υπάρχει δρόμος γυρισμού, γιατί η υπερβολή από μόνη της δεν είναι ποτέ αρκετή! Όταν πάρεις μια δόση από το «too much», δεν μπορείς να ξεφύγεις! Αυτή ήταν η εξάρτηση που χτύπησε τον John ...
Jean Panhard (1913-2014): Ενεργός μέχρι τέλους

Jean Panhard (1913-2014): Ενεργός μέχρι τέλους

Ήταν ο τελευταίος με το ιστορικό όνομα της οικογένειας και πάντα πιστός τις ιδέες που πρέσβευε το όνομα: Πρωτοπορία ή τίποτα!

Και όμως ήταν από τις μακροβιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Γιατί το όνομα της Panhard (μαζί με αυτό της Levassor) έζησε από το 1886 έως το 1965 οπότε και αγοράστηκε από την Citroen και τελευταίο μέλος της οικογένειας ήταν ο Jean Panhard ο ...
Jean Rondeau (1946-1985): Μοναδική περίπτωση

Jean Rondeau (1946-1985): Μοναδική περίπτωση

Και όμως σε όλα τα χρόνια ζωής του αγώνα των 24 ωρών του Le Mans, ο Jean Rondeau ήταν ο μόνος οδηγός που κέρδισε τον αγώνα με δικής του κατασκευής αυτοκίνητο!

Η νίκη του Jean Rondeau στον αγώνα του Le Mans του 1980 ήταν μια μοναδική περίπτωση. Ήταν η πρώτη και η μόνη φορά που κάποιος ανεξάρτητος κατασκευής, με budget που δεν θα έφτανε ούτε για τα σάντουιτς των μεγάλων ομάδων, ...
Minilite: Έγραψαν ιστορία

Minilite: Έγραψαν ιστορία

Δεν ήταν παρά μόνο ζάντες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έγραψαν τη δική τους ιστορία

Ιστορία δεν γράφουν μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τα εξαρτήματα. Μάλιστα είναι αυτά που πολλές φορές δίνουν αξία στο ίδιο το τετράτροχο. Πόσα και πόσα ονόματα εξαρτημάτων δεν έγραψαν ιστορία σαν οι top επιλογές, που αμέσως ανέβαζαν (αγωνιστικά, αλλά και ...
Iron horse ΙΙΙ*: Harley Davidson

Iron horse ΙΙΙ*: Harley Davidson

Δεν ξέρουμε αν οι Η.Π.Α. είναι συνώνυμο της Harley, ή το αντίθετο. Όπως και να έχει το θέμα, αυτά τα δύο πάνε μαζί. Άντε και τα hamburger!

* Ξέρουμε ότι σαν "iron horse" οι αυτόχθονες κάτοικοι ονόμαζαν την ατμομηχανή, αλλά εδώ νομίζουμε ότι ταιριάζει περισσότερο...Οι μεγάλες πεδιάδες ΕΙΝΑΙ η Αμερική. Οι μεγάλες ευθείες ΕΙΝΑΙ η Αμερική. Η Harley Davidson ΕΙΝΑΙ η Αμερική. Πού σταματά το ένα και ...
Iron horse II*: Victory

Iron horse II*: Victory

Επαναφορά στις ρίζες σαν "modern-classic". Η τελευταία αναγέννηση της "all American Motorcycle" έχει και αυτή το ενδιαφέρον της, συνδυάζοντας το "classic look" με το "modern engineering"

(*) Ξέρουμε ότι σαν «iron horse» οι αυτόχθονες κάτοικοι ονόμαζαν την ατμομηχανή, αλλά εδώ νομίζουμε ότι ταιριάζει περισσότερο...Η Victory εννήθηκε το 1997 με ένα και μόνο στόχο: να παρουσιάσει νέα τεχνολογία πάνω σε κλασικές φόρμες. Χρησιμοποιώντας την κλασσική διάταξη του ...
GM Futureliner: Super Bus

GM Futureliner: Super Bus

Δεν θα μπορούσε να ήταν οτιδήποτε λιγότερο από εξωφρενικό σε μέρες που όλοι κοίταζαν τα αστέρια και τα αυτοκίνητα είχαν φτερά. Μόνο που του Futureliner ήταν λεωφορείο!

Η δεκαετία του ’50 ήταν σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα. Ήταν μέρες που το φεγγάρι, τα αστέρια, οι πύραυλοι, η ατομική ενέργεια ήταν κόσμοι έτοιμοι να κατακτηθούν. Το «όριο ήταν τα αστέρια» και με τίποτα λιγότερο δεν ήταν ευχαριστημένο το ανθρώπινο είδος! ...
Iron horse I*: Indian

Iron horse I*: Indian

Από το Springfield της Μασαχουσέτης ήταν ο πρωτοπόρος που αποτέλεσε την έμπνευση για όλους τους υπόλοιπους. Επανέρχεται σήμερα ακολουθώντας την ίδια λογική. Το «σιδερένιο άλογο» παραμένει πάντα επίκαιρο!

(*) Ξέρουμε ότι σαν «iron horse» οι αυτόχθονες κάτοικοι ονόμαζαν την ατμομηχανή, αλλά εδώ νομίζουμε ότι ταιριάζει περισσότερο...Κατέκτησε τις τρεις πρώτες θέσεις στο Isle of Man του 1911, ενώ την προηγούμενη χρονιά είχε αναδειχτεί σαν η μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στο ...
Land Rover Defender: Ακόμα και οι σκληροί πεθαίνουν

Land Rover Defender: Ακόμα και οι σκληροί πεθαίνουν

Γεννήθηκε να είναι σκληρό, αλλά σήμερα δεν υπάρχει χώρος για… αγριάδες! Οι μέρες μας είναι πολύ «soft» για το πολεμικό Defender, που δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης

Πριν δύο εκατομμύρια οχήματα βρισκόμαστε πίσω στα 1947, οπότε και η ιδέα του γεννήθηκε σε μια παραλία της Ουαλίας. Έζησε μέρες δόξης ανά τον κόσμο, κάνοντας τις πιο βρώμικες δουλείες. Πέρασε στα χέρια των Γερμανών (βλέπε BMW), έφτασε και μέχρι ...
Rallye Monte Carlo Historique: Σταθερή αξία

Rallye Monte Carlo Historique: Σταθερή αξία

Ο αγώνας στους δρόμους πάνω από το Μονακό, ποτέ δεν απογοητεύει. Πάντα έχει αρκετό χιόνι για να κάνει τα πράγματα ενδιαφέροντα! Ήταν όμως η χρονιά ενός διαφορετικού αυτοκινήτου να ανακηρυχτεί σαν ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής. Ήταν η χρονιά του Golf GTi!

Ο αγώνας δεν έκρυψε τη δυσκολία του, ούτε για μια στιγμή και τα μεταλλικά απομεινάρια στην άκρες του δρόμου ήταν μόνο μερικά από τα δείγματα των προβλημάτων που αντιμετώπισαν τα πληρώματα. Οι συμμετοχές έφτασαν τις 302 (!) και 43 διαφορετικοί ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Νέο Hyundai i20 2015

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Νέο Hyundai i20 2015

Η Hyundai όχι μόνο ξέρει τι κάνει, αλλά και πως το κάνει! Και αυτό γιατί κάθε της νέο αυτοκίνητο είναι ένα μεγάλο βήμα που τη φέρνει όλο και πιο κοντά στη κορυφή. Το νέο B-segment i20, θα πρέπει να το λάβει πολύ στα σοβαρά ο ανταγωνισμός

Το θέμα δεν είναι απλά να ξοδεύεις χρήματα, το θέμα είναι πρώτα από όλα να ξέρεις τι θέλεις και δεύτερο να τα ξοδεύεις σωστά. Και αυτό το… παιχνίδι της σωστής και δυναμικής εξέλιξης φαίνεται ότι το κατέχει πολύ καλά η ...
Jean Pierre Beltoise (1937-2015): Ο άλλος Γάλλος

Jean Pierre Beltoise (1937-2015): Ο άλλος Γάλλος

Δεν κέρδισε τίτλους, όμως ήταν από τους λίγους Γάλλους οδηγούς που είχε τη ψυχή και το ταλέντο να ανέβει μέχρι την Formula 1. Μόνο που η Γαλλία δεν ήταν πλέον δύναμη στους αγώνες για να τον στηρίξει

Δύο καρδιακές ανακοπές στις 5 Ιανουαρίου του 2015, ενώ βρισκόταν για διακοπές στο Ντακάρ της Σενεγάλης, μας στέρησαν τον Jean Pierre Beltoise. Είχε γεννηθεί στις 25 Απριλίου του 1937 στο Παρίσι και αρχικά συμμετείχε σε αγώνες ταχύτητας στους δυο τροχούς ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Volkswagen Passat 1.4 TSI ACT

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Volkswagen Passat 1.4 TSI ACT

Premium σε όλα. Αν το Golf αποτελεί την "καρδιά" του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού ομίλου, το Passat είναι σίγουρα το μυαλό της!

Αποτελεί την απόλυτα στοχευμένη πρόταση, που απευθύνεται στο μέσο Ευρωπαίο καταναλωτή. Αρκεί να σας πούμε ότι μέσα σε επτά γενιές, που απλώνονται σε 40 χρόνια, έχει πουλήσει περισσότερα από 22.000.000 αντίτυπα, πολλά από τα οποία μάλιστα είναι Variant (δηλαδή station ...
ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Juke 1.2 DiG-T CON ROOF

ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Juke 1.2 DiG-T CON ROOF

Η Nissan τόλμησε να κινηθεί έξω από το «κουτί» με το Juke και μπορεί αρχικά να τάραξε με τη προκλητική του σχεδιαστική του… αυθάδεια, αλλά σήμερα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μιας νέας οδικής κουλτούρας

Υπάρχουν τρεις τρόποι για να γράψει κανείς. Ο πρώτος είναι ο δύσκολος: Κάθεσαι εμπρός από τη λευκή οθόνη και δεν μπορείς να πατήσεις τα πλήκτρα. Το μυαλό σου είναι απλά άδειο. (Συμβαίνει συχνά!) Ο δεύτερος είναι ο εύκολος: Οι ιδέες ...
Bertone Lancia Sibilo: Ο Tron ζει!

Bertone Lancia Sibilo: Ο Tron ζει!

Μάλλον το παράκανε το studio Bertone και τράβηξε τη σχεδίαση πέρα από όσα θα μπορούσαν να ήταν αποδεκτά σε αισθητικό επίπεδο. Ειδικά όταν το ημερολόγιο έγραφε 1987!

Ένα μόνο μπορούμε να πούμε: Κρίμα τα μηχανικά μέρη τα οποία προέρχονται από τη Lancia Stratos! Πρώτα από όλα κάθεσαι χαμηλά, πολύ χαμηλά με τα πόδια σχεδόν τεντωμένα εμπρός και το τιμόνι μοιάζει περισσότερο με ρόδα ενώ τα όργανα είναι ...
Skoda 130RS: Ζόρικο κόλπο

Skoda 130RS: Ζόρικο κόλπο

Το θέμα δεν ήταν η απόκτηση, αλλά η συντήρησή του, που απαιτούσε… άλλα κόλπα! Κόλπα ζόρικα τα οποία ήταν απαραίτητα, για να παρακάμψεις τους διαδρόμους της γραφειοκρατίας του υπαρκτού σοσιαλισμού!

Υπήρχε ένας άλλος κόσμος, πολύ πριν από την εξαγορά της Skoda από την VW. Μέρες που είμαστε σίγουροι ότι οι περισσότεροι από εσάς όχι μόνο δεν τις γνωρίσατε, αλλά που ούτε μπορείτε να τις φανταστείτε. Όπως είμαστε σίγουροι ότι οι ...
7 εκατομμύρια ευρώ για 4 Mercedes-Benz

7 εκατομμύρια ευρώ για 4 Mercedes-Benz

Τέσσερα σπάνια μοντέλα έσπασαν ταμεία για να αλλάξουν χέρια σε δημοπρασία του οίκου Bonham

Αν ρωτάς «πόσο έχει», απλά δεν έχεις αρκετά χρήματα για να το αγοράσεις. Έτσι λένε και μάλλον έχουν δίκιο. Όταν λοιπόν η ίδια η Mercedes-Benz έβγαλε για πλειστηριασμό τέσσερα από τα αυτοκίνητά της κάτω από τα σφυρί του οίκου Bonham, ...
London to Brighton Veteran Car Run

London to Brighton Veteran Car Run

Αγώνας για «αυτοκινούμενα» τα οποία έχουν κατασκευαστεί μέχρι το 1905!

Η θεομηνία που ξέσπασε άλλαξε τα δεδομένα της γιορτής (γιατί περί γιορτής επρόκειτο) και όσοι τελικά κατάφεραν να φτάσουν στο ειδυλλιακό Brighton πρέπει να θεωρούνται ήρωες! Ξεκίνησαν 450 τετράτροχα (δεν θα τα κατατάσσαμε όλα σαν αυτοκίνητα) και στη διαδρομή… πνίγηκαν ...
Ferdinand Porsche (1875-1951)

Ferdinand Porsche (1875-1951)

Γεννήθηκε στην Βοημία (σημερινή Τσεχία) της τότε Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας από γερμανόφωνους γονείς.Πέρασε στην ιστορία σαν ο σχεδιαστής του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου και του πρώτου τετρακίνητου. Επίσης θεωρείται ο πατέρας του VW Beetle, ο δημιουργός των Mercedes-Benz SS/SSK, ενώ ήταν υπεύθυνος ...