BYD ATTO 3: Το δοκιμάζουμε πρώτοι στην Ελλάδα

Όταν οι Δυτικοί κατασκευαστές άνοιγαν διάπλατα την πόρτα στην ηλεκτροκίνηση ούτε οι ίδιοι δεν περίμεναν ότι οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους όπως η BYD και μοντέλα σαν το ATTO 3, θα ήταν σε θέση να αμφισβητήσουν τα κεκτημένα 100 χρόνων τους…

  • -
  • -
με μια ματιά

Το ATTO 3 είναι το ηλεκτρικό C-SUV/Crossover της BYD με το οποίο ο κινέζικος κολοσσός θα επιδιώξει να κάνει αισθητή την παρουσία του στις ευρωπαϊκές αγορές. Και σύμφωνα με τις προδιαγραφές του έχει κάθε λόγο να αισιοδοξεί…   

Ποτέ άλλοτε τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα για την κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία όσο είναι σήμερα. Θα τολμούσα να πω, κι ας ακουστεί εν μέρει υπερβολικό, ότι η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με την ηλεκτροκίνηση. Κατάφερε με μία και μόνο απόφασή της, να ξεριζώσει το γενεαλογικό της δέντρο και το κυριότερο, να εκμηδενίσει την εμπειρία και τη γνώση ενός και βάλε αιώνα πάνω στο μηχανολογικό της υπόβαθρο.

Με πρόσχημα την προστασία του περιβάλλοντος, οι Κινέζοι βρέθηκαν ξαφνικά να έχουν όχι απλώς το προβάδισμα, αλλά ξεκάθαρα το πάνω χέρι στην ηλεκτροκίνηση. Διαθέτουν πλεόνασμα από σπάνιες γαίες στα εδάφη τους, αυτές δηλαδή που χρειάζονται για την κατασκευή των μπαταριών, φτηνότερο κόστος κατασκευής και ακόμα... φθηνότερα εργατικά χέρια. Εξυπακούεται βέβαια πως έχουν και τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, από την οποία οι Δυτικοί κατασκευαστές χρωστούν την επιβίωση τους σε μεγάλο βαθμό.

Ο κολοσσός από την Κίνα

Η BYD είναι ήδη η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας με μερίδιο αγοράς 11%, ενώ βρίσκεται και στην κορυφαία θέση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Μάλιστα, έχασε για λιγότερο από 200.000 EV’s, τον τίτλο του «βασιλιά» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως για το 2023 από την Tesla, παρότι το 3ο τετράμηνο του έτους κέρδισε την αμερικανική φίρμα επιτυγχάνοντας υψηλότερες ταξινομήσεις. Για την ιστορία, η BYD πούλησε 1,6 εκατ. ηλεκτρικά μοντέλα τη χρονιά που μας πέρασε έναντι 1,8 εκατ. της Tesla.

Η λεπτομέρεια βέβαια που μαρτυρά… τα πάντα, είναι η εξής: Οι συγκεκριμένες πωλήσεις της BYD αφορούν κατά 99%, αποκλειστικά την κινέζικη αγορά (στην Ευρώπη είχε πουλήσει 13.250 αυτοκίνητα έως το Νοέμβριο του 2023). Ο κολοσσός από την Κίνα, δεν έχει κάνει ακόμα το μεγάλο βήμα. Να προχωρήσει δηλαδή «μαζικά» προς τη Δύση. Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία όμως, έχει καταστήσει σαφές ότι θα επεκταθεί προς τη Δύση και θα εδραιώσει την παρουσία της σε αυτήν, εστιάζοντας πρώτα στην Ευρώπη και κατόπιν στις Η.Π.Α. Προς ώρας, δραστηριοποιείται στην Ισπανία, τη Δανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Σουηδία και το Ισραήλ, προσφέροντας τρία μοντέλα: Τα ATTO 3 (SUV/Crossover), Tang (7θέσιο) και Han 9 (Sedan). Πρόσφατα όμως η BYD ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση, η οποία θα υλοποιηθεί μέσω της κατασκευής μιας νέας μονάδας συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ουγγαρία, η οποία θα έχει την ικανότητα να παράγει 200.000 οχήματα ετησίως.

Αυτή η κίνηση της BYD θα αλλάξει πολύ και τις υπάρχουσες ισορροπίες. Η κατασκευή εργοστασίου στην Ουγγαρία θα εδραιώσει τη θέση της εταιρείας στην Ευρώπη, θα της επιτρέψει να μειώσει αισθητά τους χρόνους παράδοσης και επιπλέον θα αποφύγει τυχόν δασμολογικές επιβαρύνσεις. Αναμένεται επίσης, να της δώσει τη δυνατότητα να προσφέρει ακόμα πιο ανταγωνιστικές τιμές, αυξάνοντας περαιτέρω τις πωλήσεις της επί ευρωπαϊκού εδάφους. Η προσθήκη στη γκάμα της Plug-in Hybrid μοντέλων (στην αγορά της Κίνας πουλά περί τα 1,4 εκατ. μοντέλα ετησίως) είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα προσελκύσει πελάτες που αναζητούν αυτοκίνητα με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων αλλά όχι αμιγώς ηλεκτρικά. Η δε δημιουργία ενός φθηνού ηλεκτρικού μοντέλου, όπως η ίδια η φίρμα έχει ανακοινώσει, με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ θα φέρει στις εκθέσεις της BYD το κοινό εκείνο που αναζητά ένα προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο για τις μετακινήσεις του. Και που προς το παρόν, δεν προσφέρει κανένας Ευρωπαίος κατασκευαστής.

Το best seller μοντέλο της BYD

Το ATTO 3, είναι το best seller επιβατικό μοντέλο της φίρμας στις δυτικές αγορές με σχεδόν 11.000 πωλήσεις το 2023. Παρότι στη χώρα μας ακόμα δεν υπάρχει επίσημη εκπροσώπηση της BYD, το ATTO 3, βρέθηκε στα χέρια μας μετά την ευγενική παραχώρηση της SIXT. Κι αυτή ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία ούτως ώστε να διαπιστώσουμε το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι Κινέζοι κατασκευαστές και πόσο απέχουν, αν απέχουν, από τους Δυτικούς ανταγωνιστές τους.

Προσωπικά μιλώντας, οι εμπειρίες μου με κινέζικα αυτοκίνητα σε αυτά τα 20 χρόνια ενασχόλησης μου με το χώρο, είναι εκ διαμέτρου... αντίθετες. Πριν από 15 έτη περίπου είχα κληθεί να σχολιάσω αυτό το "αλησμόνητο" Landwind. Ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να σε σκοτώσει ακόμα και από τη χημική μυρωδιά που απέπνεαν τα πλαστικά του...

Άλλες εποχές όμως τότε και χωρίς τον παράγοντα της ηλεκτροκίνησης να εμπλέκεται στην εξίσωση. Γιατί η δεύτερη εμπειρία μου με κινέζικο αυτοκίνητο, έστω και με ευρωπαϊκό παρελθόν όσον αφορά την επωνυμία του, ήταν εντελώς... διαφορετική.

Αναφέρομαι φυσικά στο MG 4 της SAIC. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο προσεγμένο κατασκευαστικά, ευχάριστο στο δρόμο και σε τιμή, που ελάχιστοι Ευρωπαίοι αντίπαλοι του μπορούν να κοντράρουν.

γλυκά

• Εξοπλισμός

• Άνεση

• Κατανάλωση

• Χώροι

• Τεχνολογία

ξινά

• Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

• Ισχύς φόρτισης σε DC ταχυφορτιστή

Επιστρέφοντας στο σήμερα, το ATTO 3, είναι ένα συμπαγές crossover, το οποίο η μάρκα  προορίζει για την αιχμή του δόρατος της στην Ευρώπη. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα του ομίλου BYD, την e-platform 3.0. Η πλατφόρμα αυτή θεωρείται η κορυφαία στους κόλπους της φίρμας, μπορεί να «φιλοξενήσει» αρχιτεκτονική 800V, παρότι το ATTO 3 «δουλεύει» στα 400V και κρύβει στα ενδότερα της μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 60,5 kWh, προσφέροντας θεωρητικά, μια αυτονομία που αγγίζει τα 420 km. Η μπαταρία του ATTO 3 είναι φωσφορικού σιδήρου λιθίου σε αντίθεση με την πλειονότητα των κατασκευαστών όπου επιλέγουν λιθίου μολύβδου-οξέος και κυρίως… ιόντων λιθίου. Η BYD ως κατασκευαστής μπαταριών εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, επέλεξε αυτού του είδους τις μπαταρίες διότι δε χρειάζονται τόσο μεγάλες ποσότητες κοβαλτίου, φορτίζουν σχεδόν στη μέγιστη χωρητικότητά τους και επίσης, δε «φθείρονται» τόσο γρήγορα όσο οι μπαταρίες ιόντων λιθίου. Επιπλέον, η… «Blade Battery» όπως την ονομάζει η BYD, έχει μεγάλη διάρκεια ζωής με περισσότερους από 5.000 κύκλους φόρτισης και εκ-φόρτισης, αλλά και πολύ λίγες πιθανότητες… ανάφλεξης. Στον αντίποδα βέβαια, οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου έχουν μεγαλύτερο βάρος και κυρίως «όριο» στο πόση ενέργεια μπορούν να αποδώσουν αλλά και να δεχτούν. Κι αν οι 204 ίπποι με τα 310 Nm ροπής που προσφέρει το ATTO 3 είναι τιμές καρμπόν του ανταγωνισμού, η δυνατότητα φόρτισης του αυτοκινήτου που περιορίζεται στις 88 kW, είναι ένα «ψεγάδι» που ο ανταγωνισμός έχει σχεδόν… εξαλείψει.

Στη γλώσσα των αριθμών, το κινέζικο SUV/Crossover χρειάζεται 44’ για να ανακτήσει τις δυνάμεις του από 0 έως 80% ή σχεδόν 30’ από το 30% έως το 80% της ενέργειας του. Η δε φόρτιση σε έναν 11άρι φορτιστή διαρκεί 6,5 ώρες. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του ATTO 3, «8 in 1 Electric Powertrain System» όπως το χαρακτηρίζει η BYD, ενσωματώνει τον κινητήρα, το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας, τον ενσωματωμένο φορτιστή, τον μετατροπέα και διάφορες ακόμα μονάδες ελέγχου σε μία. Τόσο εύκολα, τόσο απλά… Όσο απλές είναι και οι υπόλοιπες προδιαγραφές του που θυμίζουν αρκετά σε φιλοσοφία… Tesla. Το ATTO 3, διατίθεται με μία μόνο μπαταρία, έναν ηλεκτροκινητήρα, τρία επίπεδα εξοπλισμού (Active, Comfort και Design) και 5 χρώματα.

Επίσης, το ATTO 3 ανήκει στην οικογένεια ηλεκτρικών οχημάτων της BYD που ονομάζεται «Ocean Series» και περιλαμβάνει όλα εκείνα τα μοντέλα που εμπνέονται από πλάσματα του ωκεανού (Dolphin, Seal, Seagull κ.α.) και είναι ουσιαστικά η «προσιτή» σειρά οχημάτων του Κινέζου κολοσσού. Γιατί στο μέλλον και μόλις η BYD πατήσει για τα καλά τα πόδια της επί ευρωπαϊκού εδάφους θα αναπτύξει περαιτέρω και τη σειρά «Dynasty» η οποία θα περιλαμβάνει τα πιο premium, ακριβά και σπορ μοντέλα της όπως το Han, το Tang κ.α.

Πόσο… «ευρωπαϊκό» είναι το BYD ATTO 3;   

Αισθητικά, την εικόνα του ATTO 3, θα μπορούσε κανείς να τη χαρακτηρίσει κομψή και με ένα συγκρατημένο σπορ ύφος. Οι λεπτοί προβολείς, η κλειστή μάσκα, οι ευμεγέθεις προφυλακτήρες και το γεμάτο καμπύλες αμάξωμα, είναι σχεδιαστικά στοιχεία που κάνουν την εμφάνιση τους και σε πολλά ακόμα μοντέλα της BYD, υιοθετώντας ουσιαστικά μια… «οικογενειακή» ταυτότητα που έχει ως στόχο της, την αναγνωσιμότητα και την «πιστοποίηση» ότι «αυτό» το μοντέλο… είναι BYD. Για να λεμέ ωστόσο και τα πράγματα με το όνομα τους, η BYD φαίνεται πως γλυκοκοίταξε αρκετά ευρωπαϊκά μοντέλα όταν δημιουργούσε το ATTO 3, με τη σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων του αυτοκινήτου καθώς και το ανάγλυφο μοτίβο στην κολώνα C, να θυμίζουν έντονα Mercedes-Benz EQA και Cupra Born. Την υπογραφή πάντως του σχεδίου στο ATTO 3 της BYD έβαλε ο πρώην σχεδιαστής της Alfa Romeo και της Audi, Wolfgang Egger. Κι αν στο εξωτερικό ντιζάιν του μοντέλου μπορεί να βρει κανείς κοινά στοιχεία με άλλες ευρωπαϊκές προτάσεις, στα ενδότερα, είναι σαφές ότι οι Κινέζοι πρόσθεσαν τη δική τους σχεδιαστική πινελιά.

Το ταμπλό, έχει κυματιστές γραμμές, ντύνεται με μπλε και μπεζ επενδύσεις από ένα υλικό που θυμίζει δερματίνη, η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα, ενώ και το φινίρισμα των σκληρών πλαστικών μερών, δεν εμφανίζει ατέλειες. Υπάρχουν ωστόσο ορισμένα υλικά, όπως αυτά για τους αεραγωγούς και εκείνα για τις μοντέρνες χειρολαβές για το άνοιγμα της πόρτας που δείχνουν -και είναι, "φθηνά", ενώ ελαφρώς «προβληματική» ως προς την εργονομία είναι και η τοποθέτηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τους καθρέπτες στις πόρτες. Αναμφίβολα όμως, το βλέμμα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου εστιάζει στην τεράστια οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, με τη διαγώνιο των 15,6’’ και τη δυνατότητα περιστροφής! Ναι καλά διαβάσατε. Η οθόνη δύναται με το πάτημα ενός κουμπιού από οριζόντια να γίνει κάθετη, ικανοποιώντας όλα τα γούστα και τις ανάγκες. Τώρα πόσο χρήσιμο είναι αυτό, εναπόκειται στην κρίση του καθενός.

Δείτε ακόμα: Το BYD ATTO 3 έχει χορδές στην πόρτα για να παίζεις μουσική 

Η οθόνη πάντως έχει εξαιρετική απόκριση, άψογα γραφικά και top class ευκρίνεια όντας εντυπωσιακά καλή για την κατηγορία στην οποία ανήκει το BYD ATTO 3. Επιπλέον, διαθέτει κάθε είδους τεχνολογικό σύστημα ασφάλειας, άνεσης, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, που μεταξύ μας, για να βρεις αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού σε ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά μοντέλα ή θα πρέπει να ανέβεις κατηγορία ή να βάλεις πολύ πιο βαθιά το χέρι στην τσέπηΑντιμετώπισα βέβαια ένα μικρό πρόβλημα προσπαθώντας να συνδέσω το smartphone μου με το σύστημα πολυμέσων της BYD, κάτι που λύθηκε ωστόσο έπειτα από ένα 38λεπτο update που έκανε το αυτοκίνητο στο λογισμικό του. Σε αυτά τα 38’ όμως δεν ήταν εφικτό να κινηθείς με το αυτοκίνητο. Απαγορευόταν… Χωροταξικά τώρα, εάν εξαιρέσουμε το σχετικά στενό εμπρός μέρος, με τα μικρές αλλά αναπαυτικές βάσεις των καθισμάτων, όπου πιο εύσωμοι επιβάτες θα νιώσουν ελαφρώς άβολα, στις πίσω θέσεις υπάρχει άπλετος αέρας τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια ακόμα και τριών ενήλικων επιβατών.

Βοηθά σε αυτό και το εντελώς φλατ δάπεδο καθώς και το μακρύ μεταξόνιο των 2.720 mm (Μ/Π/Υ: 4.455 x 1.875 x 1.615 mm). Ο δε αποθηκευτικός όγκος του ATTO 3 ανέρχεται υπό κανονικές συνθήκες στα 440 lt και δύναται να εκτοξευτεί στα 1.338 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Εξίσου σημαντικό, το γεγονός ότι το ATTO 3, είναι από τα ασφαλέστερα μοντέλα της κλάσης του με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP και 91% βαθμολογία στην ασφάλεια ενηλίκων, 89% παιδιών, 69% στην προστασία των πεζών και 74% στα συστήματα ασφαλείας.

Με έμφαση στην άνεση

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα με το ATTO 3 της BYD, αντιλαμβάνεσαι ότι οι Κινέζοι έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στην άνεση και την υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης του μοντέλου. Πράγματι, το ATTO 3 αποδεικνύεται άνετο, ήσυχο, με εξαιρετική ηχομόνωση και εξίσου εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση του, με δομή πολλαπλών συνδέσμων πίσω, απορροφά υποδειγματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν περνά στην καμπίνα ενοχλητικούς ήχους ή δονήσεις. Ο κινητήρας, όπως προανέφερα, αποδίδει 204 ίππους με 310 Nm ροπής (όσο ένα VW ID.3) και στέκεται στο ύψος των περιστάσεων αλλά και των αναγκών του ΑΤΤΟ 3. Πατώντας βαθιά το πόδι στο γκάζι, δε θα σε κολλήσει στο κάθισμα κάποια ωμή δύναμη από το ηλεκτρομοτέρ αλλά θα διαπιστώσεις γρήγορα, ότι το ATTO 3, μαζεύει κάμποσα χιλιόμετρα… δίχως δισταγμό και χωρίς να του θέτει σοβαρούς περιορισμούς το βάρος των 1.750 κιλών του αμαξώματος.

Ωστόσο, σε τερέν με χαμηλό συντελεστή τριβής, όταν επιταχύνεις «βίαια», νιώθεις το μπροστινό μέρος να «ψαρεύει» με το Traction να δουλεύει διπλοβάρδια… Επίσης, το τιμόνι με την μέτρια αίσθηση και πληροφόρηση δε σε βοηθά στις «διορθώσεις» οπότε για να βρεις ξανά την ενδεδειγμένη ισορροπία κίνησης, θα πρέπει να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι και να επανέλθεις στους πρότερους πολιτισμένους ρυθμούς κίνησης. Όπως ίσως έχετε αντιληφθεί, το AΤΤΟ 3 δεν είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε για να προσφέρει έντονες οδηγικές συγκινήσεις. Ακόμα και στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν ακόμα τα ECO και Normal) που αλλάζει την απόκριση σε τιμόνι και κινητήρα, η αίσθηση παραμένει… άνοστη.

Επιπλέον, οι κλίσεις του αμαξώματος σε γρήγορες εναλλαγές πορείας είναι έντονες, ενώ το ESP εάν διαγνώσει ότι τείνεις να υπερβείς εαυτό, θα παρέμβει απότομα και σχετικά… άκομψα. Τα φρένα του πάντως με 4 δίσκους εμπρός-πίσω, είναι δυνατά, το πεντάλ έχει σωστή αίσθηση και διαδρομή και μόνο έπειτα από πολλά και συχνά «πατήματα» θα νιώσεις την απόδοση του συστήματος να μειώνεται και τη διαδρομή του πεντάλ να μαλακώνει και να «τερματίζει». Σε ότι αφορά τη διαχείριση της ενέργειας, το ATTO 3, μπορεί να μην διένυσε στα χέρια μας τα 420 km που υποστηρίζει η BYD, παρά ταύτα, οδηγώντας το χωρίς περιορισμούς και σε ένα μικτό κύκλο, έφθασε τα 352 km με μία μόλις φόρτιση, που σημαίνει ότι η μέση κατανάλωση ενέργειας του δεν ξεπέρασε τις 17 kWh/100 km.

Δείτε ακόμα: Πότε έρχονται στην Ελλάδα τα επιβατικά Ι.Χ. της BYD

Εν κατακλείδι, το ATTO 3 της BYD, αποδεικνύεται ένα πολύ ώριμο προϊόν. Ατέλειες υπάρχουν αλλά δεν είναι ικανές να αμαυρώσουν ένα αντικειμενικά αξιόλογο σύνολο, το οποίο μάλιστα διατίθεται και σε χαμηλότερη τιμή πώλησης (στις αγορές όπου πωλείται κυμαίνεται στα 40.000 ευρώ, χωρίς επιδότηση) έναντι του ανταγωνισμού. Επιπλέον, προσφέρεται με εγγύηση 4 ετών ή 120.000 km και 8 ετών ή 200.000 km για τις μπαταρίες του.

Λαμβάνοντας επίσης ως δεδομένο ότι η BYD είναι μια νέα εταιρεία στο χώρο, τότε τα βήματα που έχει ήδη διανύσει μπορούν να χαρακτηριστούν και ως… άλματα. Άλλωστε ελάχιστοι κατασκευαστές στην ιστορία μπορούν να υποστηρίξουν ότι έχουν επιτύχει τόσα πολλά σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα όντας τόσο επιδραστικοί και τόσο ραγδαία αναπτυσσόμενοι όσο ο κινέζικος κολοσσός.

συμπέρασμα

Το ATTO 3 της BYD με όπλα του τον πλούσιο εξοπλισμό, την ανταγωνιστική τιμή και την πρακτικότητα-ευρυχωρία της καμπίνας του, μπορεί να βάλει σε σκέψεις το κοινό που επιθυμεί την αγορά ενός compact ηλεκτρικού SUV και… σε μπελάδες τους παραδοσιακούς κατασκευαστές.  

Ευχαριστούμε τη SIXT μέλος του Ομίλου ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ* για την ευγενική παραχώρηση του BYD ATTO 3. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το στόλο ενοικιάσεων της SIXT, αλλά και για να οδηγήσετε το ATTO 3,  μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο www.sixt.gr

*ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ. Πάντα σε κίνηση. Δείτε εδώ τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...