Δοκιμή Renault Austral E-Tech: H υβριδική εκδοχή των 200 ίππων

Το Austral ανήκει στον βασικό πυλώνα «επίθεσης» της Renault με… τερματοφύλακα την ελίτ των C-SUV. Η full hybrid έκδοση E-Tech των 200 ίππων, ετοιμάζει hat-trick από τα αποδυτήρια.

  • -
  • -
Ισχύς200 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)104,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Austral επαναπροσδιορίζει τη θέση και το status της Renault στο C-Segment των SUV. Η πλήρως υβριδική εκδοχή έρχεται να εκτοξεύσει το βαθμό αποδοτικότητας, προσφέροντας παράλληλα και σημαντικά αποθέματα ισχύος.

«Επιτέλους! Ένα πραγματικά ενδιαφέρον C-SUV από τη Renault» σκεφτήκαμε την πρώτη φορά που ήρθαμε σε επαφή με το νέο Austral, πριν μερικούς μήνες. Καλό το προηγούμενο Kadjar, χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα, όμως του έλειπε εκείνο το στοιχείο που θα το έκανε να ξεχωρίζει στην -πολύ ανταγωνιστική- κατηγορία. Η γαλλική εξέτασε διεξοδικά τι πήγε λάθος με το προηγούμενο εγχείρημα και εφάρμοσε τη δική της φιλοσοφία στο νέο Austral.

Για αρχή, φρόντισε να μην είναι ένα Nissan Qashqai με… γαλλικό μπερέ. Το Austral έχει δική του προσωπικότητα, κόβοντας ολοκληρωτικά τους δεσμός συγγένειας με το ιαπωνικό μοντέλο. Έχοντας λύσει τα περισσότερα ζητήματα που σχετίζονται με την ουσία, στη νέα συνταγή πρόσθεσε και μια πλήρη γκάμα κινητήρων, πλούσια σε υβριδισμό. Στη δική μας περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία έκδοση του νέου Renault Austral: την E-Tech Hybrid. Πρόκειται για ένα full hybrid αυτοφορτιζόμενο σύνολο που αποδίδει 200 ίππους και εντυπωσιάζει με την κατανάλωση καυσίμου. Ας τα δούμε όμως με τη σειρά! 

Σχεδίαση: Eye-catcher

Είναι γεγονός ότι η Renault βρίσκεται σε… καλό φεγγάρι, όσον αφορά τη σχεδίαση των αυτοκινήτων της. Έχει αναπτύξει μια χαρακτηριστική, θελκτική ταυτότητα για τα μοντέλα της, με την οποία όλα είναι αναγνωρίσιμα ως δημιουργήματα της φίρμας, αλλά διαφοροποιούνται επαρκώς για να μη γίνονται μπερδέματα μέσα στην ίδια την γκάμα. Το νέο Austral υιοθετεί μια πολύ πετυχημένη συνταγή της φιλοσοφίας Renault. Τα εμπρός LED φωτιστικά σώματα σχήματος “C”, η τρισδιάστατη μάσκα, οι νευρώσεις στο καπό, το αμάξωμα, αλλά και τα πολύ μεγάλα φωτιστικά σώματα πίσω που σχεδόν συναντιούνται στο κέντρο, δημιουργούν μυώδη σιλουέτα με πυγμή, όπως αρμόζει σε ένα C-SUV.

Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή του Renault Austral 160 PS

Επιπλέον, το ανασχεδιασμένο έμβλημα της φίρμας, πλήρως εναρμονισμένο με την digital εποχή, βρίσκεται σε περίοπτη θέση στη μάσκα, ενώ όπως είθισται στα σύγχρονα Renault, έχει πολύ μεγάλες διαστάσεις καλύπτοντας ένα σημαντικό τμήμα της εμπρόσθιας εικόνας. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 180 mm και τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά δίνουν γνήσια SUV χαρακτηριστικά, αφήνοντας… υπόνοιες για έναν περιπετειώδη χαρακτήρα. Αντίθετα, οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο αθλητικού look, προσφέροντας ισορροπία στο σύνολο. Να σημειώσουμε ότι το μήκος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 4,51 m, το μεταξόνιό του ορίζεται στα 2.667 mm και η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι η τρίτη εξέλιξη της CMF-CD, μέρος της συμμαχίας Renault-Nissan. 

Εσωτερικό - Χώροι: Αποκάλυψη

Όσο χαρακτηριστική με τα νέα πρότυπα της Renault είναι η εξωτερική εμφάνιση, τόσο διαφορετική είναι η αισθητική του εσωτερικού. Στο νέο Austral η γαλλική μάρκα υιοθετεί μια διαφορετική λογική, με σαφώς μεγαλύτερα τεχνολογική προσέγγιση και αναβαθμισμένη ποιότητα, ακόμη και σε λεπτομέρειες, την οποία λάνσαρε στο Megane E-Tech. Το πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η διάταξη των δύο κεντρικών οθονών. Αμφότερες έχουν διαγώνιο 12 ιντσών και έχουν «στοιχηθεί» με τέτοιο τρόπο που δείχνουν ενιαίες, σε σχήμα ανάποδου “L”. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει αρκετές επιλογές διαμόρφωσης και μεγάλη ποικιλία εξατομίκευσης στις πληροφορίες που προβάλλονται. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η ευκρίνεια και η όμορφη διάταξη των ψηφιακών οργάνων.

Στην κεντρική οθόνη αφής των 12 ιντσών, ενσωματώνεται η νεότερη γενιά OpenR Link. Πρόκειται για ένα από τα πιο πλήρη συστήματα infotainment της αγοράς, καθώς έχει πολλές λειτουργίες και εξαιρετικές δυνατότητες περιήγησης. Για παράδειγμα, υποστηρίζεται multi-touch χειρισμός, κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις zoom in-zoom out με τα δάκτυλα, όπως σε ένα smartphone! Πρόκειται για μια λεπτομέρεια, η οποία αλλάζει σημαντικά την εμπειρία χρήσης, ειδικά στο ενσωματωμένο navigation. Μιας και αναφερθήκαμε στους χάρτες, να αναφέρουμε ότι η built-in εφαρμογή είναι το γνωστό μας Google Maps, με live εικόνα για την κίνηση, ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για αλλαγές στους δρόμους και πληροφορίες για καταστήματα ή σημεία ενδιαφέροντος.

Στο λογισμικό ενσωματώνονται κι άλλες εφαρμογές της Google, ενώ για πλήρη εμπειρία συνδεσιμότητας, υποστηρίζεται ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Τέλος, η κάθετη αρχιτεκτονική της οθόνης επιτρέπει την ταυτόχρονη φιλοξενία πολλών διαφορετικών πληροφοριών, εξυπηρετώντας στον γρήγορο χειρισμό των βασικών λειτουργιών. Στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, συναντάμε μαλακά υλικά στα ψηλά τμήματα και σκληρότερα στα χαμηλά, όλα συναρμολογημένα στιβαρά, χωρίς να μένει περιθώριο κριτικής. Αντίστοιχες εντυπώσεις δημιουργούνται και στη λειτουργία των χειριστηρίων, έχοντας ποιοτικό feedback, είτε μιλάμε για διακόπτες, είτε για κινούμενα μέρη (όπως το συρόμενο κάλυμμα στο κέντρο της κονσόλας).

Δείτε ακόμη: Έτοιμο το νέο ηλεκτρικό Renault Scenic!

Αναφορικά με το νευραλγικό για την κατηγορία κομμάτι των χώρων, η καμπίνα καλύπτει με άνεση τις ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων. Γόνατα, ώμοι και κεφάλι έχουν πολύ «αέρα» στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα από 430 έως 555 lt, ανάλογα με την έκδοση και αν περιλαμβάνει στον εξοπλισμό το πίσω συρόμενο κάθισμα με τη διαδρομή των 16 cm. Η οικογενειακή εικόνα του Renault Austral ενισχύεται και από την εξαιρετική πρακτικότητα. Συνολικά, οι θήκες της καμπίνας αγγίζουν σε χωρητικότητα τα 35 lt. Αρκεί να αναφέρουμε ότι στην κεντρική κονσόλα δεν έχουμε μόνο έναν, αλλά δύο μεγάλους χώρους αποθήκευσης αντικειμένων, μαζί με ένα ζευγάρι ποτηροθήκες. Κάπως έτσι, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το μοναδικό μεμπτό σημείο στο εσωτερικό του Austral, εντοπίζεται στην απόφαση των σχεδιαστών να τοποθετήσουν το χειριστήριο του αυτόματου κιβωτίου στη δεξιά πλευρά της κολόνας του τιμονιού. Στο ίδιο σημείο συναντάμε και τον μοχλό των υαλοκαθαριστήρων, αλλά και την παραδοσιακή… εμμονή της Renault, δηλαδή τον κλασικό δορυφόρο χειρισμού των πολυμέσων (αυξομείωση έντασης, αλλαγή σταθμού/τραγουδιού, εναλλαγή πηγής). Μεγάλος συνωστισμός στη δεξιά πλευρά του τιμονιού και δεν είναι λίγες οι φορές που το χέρι αντί να επιλέξει όπισθεν, ενεργοποιεί τους καθαριστήρες στη γρήγορη σκάλα… 

Τεχνική σκοπιά: Level up

Η έκδοση E-Tech Full Hybrid που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία της γκάμας με υβριδικό σύστημα απόδοσης 200 ίππων. Το υβριδικό σύνολο συνθέτουν ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος turbo 1.200άρης άμεσου ψεκασμού με 130 ίππους και 205 Nm ροπή, και ένας ηλεκτροκινητήρας 68 ίππων, επίσης με απόδοση 205 Nm ροπή. Το σύστημα αποτελείται από έναν ακόμη, λιγότερο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα (34 ίπποι) και μια μπαταρία που φορτίζει κατά την επιβράδυνση και την πέδηση, χωρητικότητας 2 kWh. Το υβριδικό σύστημα της Renault έχει έναν πολύ σοφιστικέ τρόπο λειτουργίας, κυρίως γύρω από το αυτόματο κιβώτιο. Βλέπετε, οι Γάλλοι μηχανικοί χρησιμοποιούν ένα ασυγχρόνιστο (χωρίς συγχρονιζέ) τετρατάχυτο σασμάν, με έναν άξονα που δημιουργεί τέσσερις ακόμη σχέσεις. Συνολικά, υπάρχουν 15 συνδυασμοί λειτουργίας, υπολογίζοντας και τις δύο επιπλέον σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα στις στιγμές που το Austral κινείται με ρεύμα. Ο πιο αδύναμος ηλεκτροκινητήρας έχει πολλούς ρόλους. Αρχικά, λόγω έλλειψης συγχρονιζέ, συγχρονίζει τις rpm του κινητήρα με αυτές της μετάδοσης ώστε να πραγματοποιούνται οι αλλαγές. Επίσης, αναλαμβάνει την εκκίνηση του 1.2 turbo, όπως και τη διατήρηση φόρτισης της μπαταρίας σε συγκεκριμένο επίπεδο.

Aκούγεται -και είναι- πολύπλοκο, όμως στην πράξη, μεταφράζεται σε κορυφαία αποδοτικότητα. Ο οδηγός φυσικά δεν αντιλαμβάνεται τίποτα από όλα αυτά, ούτε χρειάζεται να ξέρει πως λειτουργεί. Απλώς χρησιμοποιεί το όχημα και απολαμβάνει την οικονομία. Σε φυσιολογική χρήση εντός πόλης η κατανάλωση διατηρείται χωρίς προσπάθεια στο φάσμα των 5 lt βενζίνης ανά 100 km. Στο ταξίδι είδαμε περίπου 1 lt παραπάνω, για την ίδια απόσταση, πάντα με κανονικό ρυθμό κίνησης και χρήση κλιματισμού. Επίσης, οι χαμηλοί ρύποι που παράγονται, εξασφαλίζουν στο κορυφαίο Austral μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα της Renault που φέρουν υβριδική τεχνολογία E-Tech, το Austral διαθέτει ένα πολύ δυνατό άσσο στο μανίκι του. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα. Το νέο μοτέρ διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, σε όλες τις φάσεις. Με τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη των υπόλοιπων υβριδικών Renault, υπάρχουν στιγμές που η δύναμη έχει πτωτικές τάσεις, κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες. Επίσης, αν η στάθμη της μπαταρίας έπεφτε σημαντικά σε ανηφορικό έδαφος, το μοτέρ βενζίνης έμπαινε κάπως… άκομψα στο παιχνίδι, λειτουργώντας σε υψηλές rpm και παράγοντας θόρυβο. Τίποτα από όλα αυτά δεν ισχύει για το turbo τρικύλινδρο σύνολο. Διατηρεί εντυπωσιακά χαμηλά το επίπεδο θορύβου, ενώ κινεί με ψυχή το αμάξωμα του C-SUV χωρίς να φανερώνει αδυναμία, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Ενδεικτικά, τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,4 sec και η αίσθηση επιτάχυνσης παραμένει ισχυρή ακόμη και μετά από εκεί. 

Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για το νέο Renault Rafale!

Οδική συμπεριφορά: Κλασικοί Γάλλοι…

Η αναφορά της «γαλλικής σχολής» σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου, έχει γίνει κλισέ. Το νέο Renault Austral όμως είναι χαρακτηριστικό δείγμα της φιλοσοφίας τους. Πώς αλλιώς να εξηγήσουμε την απόφαση να ενισχύσουν με τετραδιεύθυνση ένα C-SUV; Το σύστημα 4Control είναι προαιρετικό για το μοντέλο της μάρκας, ενώ αποτελούσε μέρος του εξοπλισμού του αυτοκινήτου δοκιμής. Οι πίσω τροχοί γυρνούν αντίθετα από τους εμπρός στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης με γωνία έως και 5 μοίρες, ενώ στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση από τα 50 km/h και πάνω, με γωνία έως 1 μοίρα. Στην πρώτη περίπτωση ευνοείται η ευελιξία στην κίνηση εντός πόλης και στη δεύτερη, αυξάνεται η σταθερότητα στις υψηλότερες ταχύτητες.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Κατανάλωση
  • Υβριδικό σύστημα
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Τεχνολογία
  • Σύστημα πολυμέσων
  • Συστήματα ασφαλείας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Ευελιξία
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αίσθηση πεντάλ φρένων
  • Τοποθέτηση επιλογέα ταχυτήτων
  • Αεροδυναμικός θόρυβος

Τα 4,51 m του Austral δεν θα προβλημάτιζαν έτσι κι αλλιώς, όμως με το 4Control θυμίζει… Captur στην άνεση που ελίσσεται στα στενά της πόλης. Εδώ να σημειώσουμε πως μαζί με την τετραδιεύθυνση, έρχεται «πακέτο» και η βελτιωμένη ανάρτηση με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αντί του στάνταρ ημιάκαμπτου άξονα. Σε κάθε περίπτωση, μπροστά διατηρούνται τα κλασικά γόνατα McPherson. Η οδική συμπεριφορά του Austral εντυπωσιάζει, όχι μόνο με αυστηρά οικογενειακούς όρους, αλλά γενικότερα. Αλλάζει κατεύθυνση πρόθυμα, δεν γέρνει πολύ και μπορεί να στρίψει πολύ γρήγορα σε έναν επαρχιακό, αν το επιδιώξει ο οδηγός του. Μάλιστα, το πίσω μέρος έχει πολύ συμμετοχική διάθεση, έχοντας την τάση να ανοίξει την τροχιά του. Βέβαια, αυτό δεν θα συμβεί διότι το ESP δεν επιτρέπει να εξελιχθεί σε γλίστρημα. Αφήνει όμως μια πολύ ωραία αίσθηση στον οδηγό που αναζητά το κάτι παραπάνω

Tο τιμόνι δεν διακρίνεται για την πληροφορία του, αλλά είναι ακριβές. Θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάρος, όμως ας μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα οικογενειακό SUV. Τα φρένα είναι αποδοτικά και ανθεκτικά, αν και το πεντάλ έχει σκαλοπάτι απόδοσης και στερείται γραμμικότητας. Αξίζει πάντως να αναφερθεί, ότι χρησιμοποιούνται αεριζόμενοι δίσκοι και στους τέσσερις τροχούς. Σε ό,τι αφορά το κιβώτιο, η λειτουργία του είναι στάνταρ και δεν μεταβάλλεται. Τα paddles πίσω από το τιμόνι είναι εκεί για τη ρύθμιση του επιπέδου ανάκτησης της ενέργειας όταν ο οδηγός απελευθερώνει το γκάζι, και όχι για να επέμβει στη σχέση μετάδοσης. Οι αλλαγές σίγουρα δεν είναι γρήγορες, όμως αυτό το παρατηρείς μόνο με το γκάζι στο τέρμα. Σε οποιοδήποτε άλλο σενάριο οδήγησης, δεν το καταλαβαίνεις.

Κινούμενος με το Austral E-Tech στον αστικό κύκλο, το πρώτο στοιχείο που κάνει εντύπωση είναι ο… «ηλεκτρικός» τρόπος λειτουργίας. Η απόκριση στο γκάζι και η άμεση επιτάχυνση που ακολουθεί θυμίζει BEV, γεγονός που αναμφίβολα συμπεριλαμβάνεται στα πλεονεκτήματα του γαλλικού SUV. Η ανάρτηση έχει σφικτή ρύθμιση αλλά ουδέποτε ενοχλεί, ακόμη και σε εγκάρσιες κακοτεχνίες. Μια «περίεργη» επιλογή ήταν ο συνδυασμός ενός σχετικά στενού ελαστικού (205 mm) στους τροχούς των 19 ιντσών, όμως το μπόλικο 55άρι προφίλ εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξουν ξερές αντιδράσεις στην απόσβεση. Κλείνοντας, στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με τη σταθερότητα να εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως το Renault Austral εφοδιάζεται με 32 συστήματα ασφαλείας οδηγού και επιβατών, τα περισσότερα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της μάρκας. Αν πρέπει να γκρινιάξουμε για κάτι, αυτό θα είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος στην καμπίνα που γίνεται έντονος μετά τα 120 km/h.

συμπέρασμα

Το νέο Austral επανατοποθέτησε τη Renault στα C-SUV και την έφερε στο σημείο που της αξίζει: στον πυρήνα του ανταγωνισμού. Πρόκειται για μια από τις σπάνιες περιπτώσεις που τα αρνητικά στοιχεία προκύπτουν ύστερα από ανάλυση, ενδεικτικό της πολύ καλής δουλειάς που έγινε από τους Γάλλους σε όλους τους σημαντικούς τομείς. Από το Austral E-Tech ξεχωρίσαμε την πολύ καλή κατανάλωση καυσίμου, τον υποδειγματικό τρόπο λειτουργίας (χάρη στον νέο τρικύλινδρο turbo), αλλά και τις επιδόσεις. Η τετραδιεύθυνση 4Control χαρίζει εξαιρετική ευελιξία εντός πόλης και μοναδική ευστάθεια εκτός, ενώ σε συνδυασμό με την ανάρτηση, το πλαίσιο αποδεικνύεται απροσδόκητα fun to drive για την κατηγορία των οικογενειακών SUV. Σχετικά με την τιμή, η έκδοση E-Tech Full Hybrid στοιχίζει 49.700 €, ένα υψηλό ποσό που ανεβάζει τον προϋπολογισμό των υποψήφιων αγοραστών. Όμως, συνοδεύεται από κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο μαζί με την υπεράνω κριτικής τεχνολογία που ενσωματώνεται σε όλα τα επίπεδα, αποτελούν τον αντίλογο για εκείνους που θα το κρίνουν ως «ακριβό».   

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...