Renault Rafale: Το D-SUV με τα κουπέ χαρακτηριστικά

Από σήμερα, η ναυαρχίδα της Renault ονομάζεται Rafale, ανήκει στο D-Segment και συνδυάζει το μοναδικό στιλ, με κορυφαίες τεχνολογίες και αποδοτικότητα.

  • -
  • -

Η νέα εποχή της Renault ανέτειλε με το Austral, με τον Γάλλο κατασκευαστή να επαναπροσδιορίζει τη θέση του στο C-Segment. Επιπλέον, με την παρουσία των Megane E-Tech και Arkana η μάρκα έχει ισχυροποιήσει τη θέση της στις πλέον δημοφιλείς και ανταγωνιστικές κατηγορίες. Όμως, η Renault δεν σταμάτησε εδώ και με το νέο Rafale κάνει το επόμενο βήμα αποκαλύπτοντας ένα κορυφαίο σε τεχνολογία μοντέλο, το οποίο τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας της γαλλικής φίρμας και αποτελεί σήμερα τη ναυαρχίδα του Γάλλου κατασκευαστή. Μία… «κλάση» πάνω από τα προαναφερθέντα μοντέλα, ανήκει στο D-Segment αλλά όχι με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Ακολουθώντας τη νεότερη τάση της εποχής που επιτάσσει κατασκευές οι οποίες υιοθετούν στοιχεία από διάφορες κατηγορίες, το νέο Rafale είναι ένα ξεχωριστό και αναμφίβολα τολμηρό μοντέλο. Το GOCAR βρέθηκε στην επίσημη αποκάλυψη του και σας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις, αλλά και τις λεπτομέρειες που κρύβονται κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα

Σχεδίαση: Η νέα τάση

Τα τελευταία χρόνια, η σχεδιαστική φιλοσοφία της γαλλικής εταιρείας είναι αποτέλεσμα της έμπνευσης του Gilles Vidal, ο οποίος άφησε το στρατόπεδο της Peugeot και μεταπήδησε σε αυτό της Renault. Το Rafale είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής, το οποίο έχει σχεδιαστεί εξαρχής σύμφωνα με τη νέα αισθητική και φιλοσοφία που θέλει να φέρει ο επικεφαλής του σχετικού τμήματος. Τα πρώτα σκίτσα έπεσαν στο τραπέζι το 2020 και στην κυριολεξία ξεκίνησαν από λευκό χαρτί. Το αποτέλεσμα είναι ένα εντυπωσιακό coupe-SUV, συμπαγές και επιβλητικό, με έντονα στοιχεία δυναμισμού. Είναι χαρακτηριστικό, πως από όποια γωνία και αν το δεις, παρατηρείς μία σχεδιαστική ιδιαιτερότητα και πινελιά διαφορετικότητας.

Όλα ξεκινούν από το εμπρός μέρος με το μακρύ καπό και τη χαρακτηριστική μάσκα. Σε αυτή συναντάμε στοιχεία που είδαμε για πρώτη φορά στο ανανεωμένο Clio, με τα φωτιστικά σώματα να είναι λεπτά και καλλίγραμμα. Το εμπρός τμήμα που φιλοξενεί το σήμα της γαλλικής μάρκας χαρακτηρίζεται από ένα ιδιαίτερο μοτίβο, το οποίο αν το παρατηρήσεις από κοντά διαπιστώνεις πως αποτελείται από μικρότερα «διαμάντια», δίνοντας μία τρισδιάστατη διάσταση στη μάσκα. Tα λεπτά φωτιστικά σώματα και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας χαμηλά στον προφυλακτήρα σε σχήμα τόξου αποτελούν το σήμα κατατεθέν του Rafale. Μία τεχνοτροπία που αρχικά είδαμε στο ανανεωμένο Clio και ουσιαστικά βελτιστοποιείται σήμερα στη νέα ναυαρχίδα της Renault. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το προφίλ του αυτοκινήτου, με την κλίση της οροφής καταλήγοντας στα πίσω παράθυρα να φτάνει τις 17 μοίρες, υιοθετώντας τη λογική ενός fastback, αλλά έχοντας στοιχεία που παραπέμπουν σε κουπέ. Το πίσω μέρος δεν είναι επιμηκυμένο, όπως στα 408 και C4 X, ενισχύοντας τα SUV χαρακτηριστικά της κατασκευής. Τα νέα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος είναι τοποθετημένα στις δύο άκρες της 5ης πόρτας, ενώ οι φουσκωμένοι θόλοι σε συνδυασμό με την απόσταση των 180 mm από το έδαφος έρχονται για να συμπληρώσουν την εντυπωσιακή αισθητική της κατασκευής. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Renault Austral! 

Διαστάσεις: Ίδιο μεταξόνιο με το Espace!

Στη συμπαγή και επιβλητική εικόνα του αμαξώματος συμβάλλουν και οι διαστάσεις του νέου Rafale. Βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα CMF-CD του γκρουπ και ουσιαστικά μοιράζεται το ίδιο μεταξόνιο με το Espace, το οποίο αγγίζει τα 2.74 m. Το μήκος των 4.71 m του χαρίζει μεν compact διαστάσεις, αλλά το πλάτος των 1.86 m, το ύψος των 1.61 m, αλλά και τα αυξημένα κατά 4 cm σε σχέση με το Espace μετατρόχια, είναι στοιχεία που ενισχύουν το δυναμικό του χαρακτήρα.

Κινητήρια σύνολα: Αποκλειστικά υβριδικό

H χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας επέτρεψε στη Renault να χρησιμοποιήσει δοκιμασμένες μηχανικές λύσεις που έχουμε ήδη γνωρίσει στα μοντέλα της γαλλικής μάρκας. Σε επίπεδο κινητήρα, το λανσάρισμα θα γίνει με το γνωστό υβριδικό σύνολο Ε-Tech απόδοσης 200 ίππων που γνωρίσαμε και στο Austral. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα 1.200 ccσυνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 50 kW και μία μπαταρία λιθίου 2 kWh και το γνωστό αυτόματο κιβώτιο με τις δύο σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα και τις τέσσερις για τον θερμικό. Η συγκεκριμένη επιλογή υπόσχεται χαμηλές εκπομπές ρύπων (105 gr/km) και κατανάλωση καυσίμου που υπολογίζεται στα 4,7 lt/100 km με αυτονομία που φτάνει 1.000 km με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ! Επιπλέον, την επόμενη χρονιά θα αποκαλυφθεί και ένα νέο κινητήριο σύνολο, το οποίο θα βασίζεται στο υπάρχον, αλλά με την παρουσία ενός ισχυρότερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα θα αποδίδει 300 ίππους με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται και από τους τέσσερις τροχούς. Επιπλέον, μία μεγαλύτερη μπαταρία με δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης (plug-in) θα επιτρέπει στην κορυφαία εκδοχή του Rafale να έχει σημαντική αυτονομία με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. 

Ανάρτηση: Με τετραδιεύθυνση!  

Η Renault έχει αποδείξει ότι δεν κάνει συμβιβασμούς στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και στο Rafale συναντάμε ότι πιο σύγχρονο διαθέτει το γαλλικό εργοστάσιο στη διάθεση του, στοχεύοντας φυσικά στην ενίσχυση των δυναμικών και σπορτίφ χαρακτηριστικών του. Έτσι, στον πίσω άξονα γίνεται χρήση ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, η οποία συνδυάζεται με το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL. Η παρουσία του εξασφαλίζει εξαιρετική ευελιξία στην πόλη, με τους πίσω τροχούς να στρίβουν αντίθετα με τους μπροστά κατά 5 μοίρες, σε ταχύτητες κάτω των 50 km/h. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κύκλος στροφής είναι μόλις 10,4 m, νούμερο που συνήθως συναντάμε σε αυτοκίνητα πόλης. Επιπλέον, πάνω από τα 50 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν μόλις μία μοίρα στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την κατευθυντικότητα του γαλλικού coupe-SUV. Αξίζει να σημειώσουμε πως καινούργια είναι η ανάρτηση, με διαφορετικά αμορτισέρ και ελατήρια, ενώ διαφοροποιημένη διάμετρο έχουν και οι αντιστρεπτικές. 

Εσωτερικό: Ευρυχωρία και καινοτομία!

Ανοίγοντας την πόρτα του εσωτερικού, διαπιστώνεις πως η σχεδιαστική φιλοσοφία της καμπίνας είναι αντίστοιχη με τη νεότερη που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Renault, αντίστοιχη με αυτή που έχουμε δει στα Megane E-Tech και Austral. Η αισθητική είναι μίνιμαλ και high tech, με τις δύο ενωμένες οθόνες σε σχημα L να κλέβουν τις εντυπώσεις. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων σε διάσταση 12,3’’ διαθέτει νέα γραφικά, ενώ η κάθετη οθόνη αφής ενισχύεται με τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων OpenR Link, που ενσωματώνει τις λειτουργίες και τις εφαρμογές της Google. Μάλιστα, διαθέτει την τελευταία γενιά Android Automotive 12, η οποία βελτιστοποιεί την εμπειρία του χρήστη. Σε επίπεδο τεχνολογιών, κάτι παραπάνω από πλήρης είναι η σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, περιλαμβάνοντας 32 βοηθήματα που καθιστούν ασφαλέστερη τη ζωή των επιβατών.

Παραμένοντας στο εσωτερικό, η προσεκτική επιλογή των υλικών και η ποιότητα που τα διακρίνει, παραπέμπουν σε premium κατασκευή. Το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και τις ραφές σε προδιαθέτει ευχάριστα, ενώ τα τύπου μπάκετ καθίσματα φροντίζουν για την καλή πλευρική στήριξη. Μάλιστα, στις εκδόσεις Alpine συναντάμε μία σειρά από επιπλέον στοιχεία, όπως ένα ιδιαίτερο φωτισμό με το λογότυπο της Alpine κατά την είσοδο στο όχημα. Με δεδομένο ότι μοιράζεται το ίδιο μεταξόνιο με το Espace, εύλογα καταλαβαίνει κανείς πως το Rafale προσφέρει άφθονους χώρους στην καμπίνα των επιβατών. Είναι σημαντικά μεγαλύτεροι σε σχέση με το Austral και δεν είναι υπερβολή πως μπορεί να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του. Οι πίσω επιβάτες έχουν 302 mm διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα τους, αλλά και 880 mm αέρα για το κεφάλι τους, παρά την κλίση της οροφής! Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών ξεπερνάει κατά πολύ το μέσο όρο της κατηγορίας, αγγίζοντας τα 647 lt!

Δείτε ακόμη: Ποιες οι διαφορές των τριών υβριδικών εκδόσεων του Renault Austral; 

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως η καμπίνα των επιβατών του Rafale ξεχωρίζει και για μία σειρά από καινοτομίες, όπως η νέα πρωτοποριακή και εντυπωσιακή πανοραμική οροφή Solarbay με μήκος 1.470 mm και πλάτος 1.117 mm! Η ιδιαιτερότητα της εντοπίζεται στο γεγονός πως αντικαθιστά το κλασσικό σκίαστρο με ένα ενεργό σύστημα από ηλεκτρικά πεδία, το οποίο σκουραίνει σε τέσσερα διαφορετικά στάδια, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Η τεχνολογία AmpliSky προσφέρει μέγιστη προστασία από τον ήλιο, ενώ σκουραίνει σε διαφορετικά σημεία, επιτρέποντας για παράδειγμα να υπάρχει σκιά πάνω από τον οδηγό, την ώρα που οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τον ήλιο. 

Μάλιστα, η χρήση της γίνεται χειροκίνητα, αλλά και μέσω φωνητικών εντολών! Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η κατασκευή της επέτρεψε στους τεχνικούς της Renault να έχουν στη διάθεση τους 30 mm επιπλέον αέρα για το κεφάλι των επιβατών. Ακόμα μία καινοτομία που βελτιώνει την εμπειρία διαβίωσης στο εσωτερικό του Rafale είναι το νέο υποβραχιόνιο στο πίσω μέρος, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενήσει τις ταμπλέτες ή και τα smartphone των επιβατών. Διαθέτει ειδικές θήκες για την τοποθέτηση τους επιτρέποντας την άνετη χρήση τους, αλλά και θύρες USB για τη φόρτιση τους.

Το νέο Renault Rafale αποτελεί δείγμα γραφή της τεχνογνωσίας και της δημιουργικότητας που χαρακτηρίζει το γαλλικό εργοστάσιο σήμερα. Premium ως κατασκευή, συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικά segmentσε ένα θελκτικό αμάξωμα, κάτω από το οποίο κρύβονται τεχνολογίες αιχμής, αλλά και καινοτόμες λύσεις που συμβάλλουν στη καλύτερη συμβίωση με το ευρύχωρο και εντυπωσιακό coupe SUV. Το Rafale θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στην Palencia της Ισπανίας και αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στην αγορά την άνοιξη του 2024. 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...