Δοκιμή Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC 381 PS

Εκεί που τελειώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πριν ξεκινήσουν τα υπόλοιπα Plug-In Hybrid, υπάρχει η Mercedes-Benz GLC 400 e.

  • -
  • -
Ισχύς381 PS
Ροπή650 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,6 sec
Κατανάλωση ενέργειας20,60 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)0,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)12,0 gr/km
με μια ματιά
Με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 km σε πραγματικές συνθήκες, η Plug-In Hybrid εκδοχή της Mercedes-Benz GLC δίνει τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιείς σαν ένα κανονικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σε αποδράσεις εκτός πόλης ή σε ταξίδια όμως, προσφέρει όλες τις ευκολίες (αυτονομία, ταχύτητα ανεφοδιασμού) ενός συμβατικού μοντέλου βενζίνης. Σχετικά με την κορυφαία έκδοση 400 e, η διττή προσωπικότητα αυτού του SUV συνοδεύεται από κάτι ακόμα: τις εξαιρετικές επιδόσεις που συνεπάγονται οι 381 ίπποι των κινητήρων του. 

Η τεχνολογία των Plug-In Hybrid έχει τη φιλοσοφία της… γέφυρας. Ενώνει τα θερμικά μοντέλα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δημιουργώντας προτάσσεις με διττό χαρακτήρα. Ωστόσο, όπως σε κάθε «μέση λύση», δεν λείπουν τα μειονεκτήματα. Η Mercedes-Benz στις πιο πρόσφατες PHEV δημιουργίες της, ακολουθεί μια διαφορετική γραμμή. Η νέα GLC είναι διαθέσιμη ως 300 e με 313 ίππους, ως 300 de με πετρελαιοκινητήρα + ηλεκτροκινητήρα, με 335 ίππους, αλλά και στην κορυφαία 400 e των 381 ίππων, την οποία και δοκιμάζουμε.

Σε αυτές τις Plug-In Hybrid προτάσεις, έχουμε ένα… σχεδόν ηλεκτρικό SUV, με πραγματική αυτονομία πάνω από 100 χιλιόμετρα αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς να κάψει καθόλου βενζίνη! Για όλα τα μετέπειτα, αναλαμβάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Έτσι εξασφαλίζεται πραγματική εμπειρία χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην καθημερινότητα, συνδυαστικά με τη χιλιομετρική ελευθερία που εγγυάται το υγρό καύσιμο. Είναι πραγματικά έτσι;

Νέα ήθη

Η νέα γενιά της Mercedes-Benz GLC (X254) πρόσφερε στο γερμανικό SUV αυτό ακριβώς που χρειαζόταν: ανανέωση και αναβαθμισμένη τεχνολογία, χωρίς να διαφοροποιείται ο χαρακτήρας του. Η εμφάνιση είναι δυναμική και σύγχρονη, με τη μεγάλη μάσκα μπροστά να φιλοξενεί στο κέντρο το έμβλημα της μάρκας, αλλά και αμέτρητα μικρά αστεράκια που της προσφέρουν μια τρισδιάστατη εικόνα. Οι αναλογίες της είναι αυτές που αρμόζουν σε ένα SUV, με μεγάλη απόσταση από το έδαφος και επιβλητική σιλουέτα, ειδικά στα μοντέλα με το στιλιστικό πακέτο AMG και τις πολυάκτινες ζάντες.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα έγιναν πιο λεπτά, ενώ κερδίζουν το βλέμμα του παρατηρητή με τα εντυπωσιακά LED γραφικά τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγάλο μήκος των 4.716 mm καμουφλάρεται επιμελώς και επιτυχώς από τις καμπύλες του αυτοκινήτου, κάνοντας τη GLC να μοιάζει με μια ελαφρώς μεγαλύτερη… GLA! Με αυτόν τον τρόπο «κάθεται» ακόμα καλύτερα στο μάτι, χωρίς οι μεγάλες διαστάσεις να της δίνουν μια άχαρη εικόνα. Οι Plug-In Hybrid εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής μας, διαφοροποιούνται μόνο από το δεύτερο «πορτάκι» για τη φόρτιση της μπαταρίας, ίδιο με αυτό που καλύπτει το στόμιο για το ντεπόζιτο βενζίνης.

Σταθερή αξία

Στο εσωτερικό της Mercedes-Benz GLC 400 e συναντάμε τη γνώριμη εικόνα που διακρίνει τη νεότερη γενιά του γερμανικού SUV. Χωρίς αμφιβολία, το «δίδυμο» των οθονών κλέβει την πρώτη εντύπωση, με την κατακόρυφα τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος infotainment να μετρά διαγώνιο 11,9 ιντσών, έχοντας παράλληλα μια ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό για καλύτερη εργονομία. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων χρησιμοποιεί μια οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ μέσα από το ανάλογο μενού δίνονται πάρα πολλές δυνατότητες οργάνωσης των πληροφοριών που θέλει να βλέπει ο χειριστής. Η Mercedes-Benz φρόντισε να προσφέρει και πολλά διαφορετικά θέματα για το καντράν, αλλάζοντας το στυλ και τα γραφικά του.

Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε ένα μεγάλο υποβραχιόνιο και έναν χώρο με δύο ποτηροθήκες, αλλά και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης στο βάθος της. Φυσικά, σε πολλά σημεία εντοπίζεται η ιδιαίτερη εργονομία των Mercedes, όπως τα χειριστήρια των ηλεκτρικών καθισμάτων στις πόρτες, τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου δεξιά από το τιμόνι και τη «μετακόμιση» του χειριστηρίου υαλοκαθαριστήρων αριστερά, στον μοχλό των φλας. Όλα τα παραπάνω στην πράξη αποδεικνύονται απροσδόκητα εύχρηστα, με τον οδηγό να προσαρμόζεται τάχιστα.

Αυτά που δεν… συνηθίζονται εύκολα, είναι τα χειριστήρια αφής στο -πανέμορφο κατά τα άλλα- τιμόνι. Μερικές βασικές λειτουργίες, απαιτούν λίγη περισσότερη σκέψη από όσο θα θέλαμε. Πριν περάσουμε στους χώρους, αξίζει να αφιερώσουμε λίγες γραμμές για το εξαιρετικό infotainment, το MBUX. Εκτός από την κορυφαία απόκριση στις εντολές, είναι σωστά δομημένο και ξεκάθαρο, απαιτώντας ελάχιστο χρόνο προσαρμογής. Η περιήγηση ανάμεσα στις πολλές λειτουργίες γίνεται εύκολα και απλά, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία δεν είναι απαραίτητα… δύσχρηστη. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και το προαιρετικό ηχοσύστημα της Burmester, αποδίδει φανταστικά, όπως σε όλες τις Mercedes. Το μόνο που θα ζητούσαμε είναι ένα περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης. Οι μοναδικοί διακόπτες για τη λειτουργία αυτή είναι δύο sliders αφής, στο τιμόνι ή χαμηλά δεξιά της οθόνης.

Η καμπίνα του SUV της Mercedes εξασφαλίζει πολύ καλό επίπεδο χώρων για τέσσερις ενήλικες. Πίσω, υπάρχει άνεση ακόμη και για ψηλούς, δίχως να προβληματίζει ο διαθέσιμος αέρας για γόνατα, ώμους και κεφάλι. Όλοι οι επιβάτες κάθονται λίγο πιο ψηλά, συγκριτικά με τις εκδόσεις χωρίς PHEV τεχνολογία, όμως δεν προκύπτει πρόβλημα επάρκειας χώρου ακόμη και για όσους βρίσκονται πάνω από τον μέσο όρο ύψους. Εκεί που η Plug-In Hybrid ταυτότητα της GLC δημιουργεί ένα πιο ουσιαστικό πρόβλημα, είναι στον χώρο αποσκευών. Η χωρητικότητα έχει μειωθεί, φτάνοντας στα 470 lt. Το σχήμα είναι κανονικό, όμως ένα μικρό σκαλοπάτι αμέσως μετά το άνοιγμα δυσκολεύει τη διαδικασία της φόρτωσης. Στα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με αερανάρτηση, όπως της δοκιμής μας, υπάρχει ένα μπουτόν που κατεβάζει χαμηλότερα την GLC για φόρτωση με λιγότερο κόπο.

Αριστείο αποδοτικότητας

Η ισχυρότερη Plug-In Hybrid έκδοση, η GLC 400 e, διαθέτει εντυπωσιακές προδιαγραφές σε όλα τα επίπεδα. Αρχικά, στο κομμάτι της απόδοσης, έχουμε έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων με 252 ίππους, που ενισχύεται με την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων. Συνδυαστικά αποδίδουν 381 ίππους με 650 Nm ροπή, που καταλήγουν στους τέσσερις τροχούς από το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων 9G-Tronic της γερμανικής εταιρείας. Παρά το βάρος που πλησιάζει τους 2,4 τόνους, η GLC 400 e επιταχύνει εντυπωσιακά, ολοκληρώνοντας τα 0-100 km/h σε 5,6 sec! Ο τρόπος που γεμίζουν οι σχέσεις θυμίζει κάτι από… AMG, αφήνοντας τον οδηγό με εξαιρετικές εντυπώσεις στον τομέα των επιδόσεων.

Όμως, όσο γρήγορη κι αν είναι, το στοιχείο που κλέβει την παράσταση είναι η ηλεκτρική της φύση. Συνήθως, τα SUV με PHEV τεχνολογία έχουν 50-60 km αυτονομία, εδώ όμως μπορούμε να καλύψουμε σχεδόν 130 km ανά φόρτιση! Αυτό είναι το επίσημο νούμερο που ανακοινώνει η μάρκα. Στην πράξη, με απολύτως ρεαλιστικές συνθήκες και συνεχόμενη χρήση κλιματισμού, μετρήσαμε πάνω από 115 km μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, με χρήση εντός πόλης. Σε επαρχιακούς δρόμους με κανονικούς ρυθμούς, είδαμε κάτι περισσότερο από 100 km μέχρι να ενεργοποιηθεί ο turbo βενζινοκινητήρας. Η κορυφαία αποδοτικότητα προκύπτει από την πολύ μεγάλη μπαταρία των 31,2 kWh.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Τεχνολογίες
  • Πρακτικότητα
  • Σύστημα πολυμέσων
  • Επιδόσεις
  • Ηλεκτρική αυτονομία
  • Γρήγορη φόρτιση για PHEV
  • Κατανάλωση
  • Απόδοση φώτων
  • Ανάρτηση
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Αίσθηση πεντάλ φρένων
  • Εργονομία χειριστηρίων αφής
  • Χώρος αποσκευών

Στην καθημερινότητα η GLC 400 e χρησιμοποιείται άνετα ως… αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, διατηρώντας το ατού του μοτέρ εσωτερικής καύσης για τις μεγάλες αποστάσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στα 440 Nm του ηλεκτροκινητήρα, η GLC έχει υψηλή επάρκεια ισχύος όταν ο βενζινοκινητήρας είναι σβηστός. Το διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι όταν βρεθήκαμε σε ορεινό χωριό της επαρχίας με πολύ μεγάλες ανηφόρες και πλήρες φορτίο (4 ενήλικες + αποσκευές). Ο ηλεκτροκινητήρας ανταπεξήλθε χωρίς κανένα πρόβλημα, όταν μοιάζει σίγουρο πως τα περισσότερα PHEV του ανταγωνισμού, θα είχαν αναζητήσει τη συμβολή του κινητήρα βενζίνης. Αναφορικά με την κατανάλωση, διατηρείται ακόμη και στα 0 lt / 100 km αν ο χρήστης είναι τυπικός με τη φόρτιση.

Σε περίπτωση που δεν είναι τόσο τακτικός, θα εμφανιστούν νούμερα περίπου στα 7 lt / 100 km εντός πόλης ή γύρω στα 8 lt / 100 km στο ταξίδι. Χάρη στο 9άρι κιβώτιο πάντως, η GLC 400 e ταξιδεύει με πολύ υψηλές ταχύτητες χωρίς οι στροφές του κινητήρα να ξεπερνούν τις… 2.000. Έτσι, εξασφαλίζεται συγκρατημένη κατανάλωση και χαμηλό επίπεδο θορύβου, ακόμη κι αν ο οδηγός διατηρεί σχετικά αυξημένο ρυθμό. Τώρα, σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ρεύματος, υπολογίστε περίπου 28 kWh ανά 100 km. Η διαδικασία της φόρτισης γίνεται από απλή πρίζα σούκο ή Wallbox έως 11 kW. Στην τελευταία περίπτωση, η χρονική διάρκεια περιορίζεται μόλις στις 3 ώρες. Προαιρετικά, η GLC 400 e μπορεί να εφοδιαστεί και με δυνατότητα φόρτισης DC (συνεχές ρεύμα) έως 60 kW για φόρτιση σε περίπου μισή ώρα, όμως το συγκεκριμένο στοιχείο εξοπλισμού δεν αποτελούσε μέρος του αυτοκινήτου δοκιμής.

Εκμηδενίζει αποστάσεις

Ως ένα πολυτελές οικογενειακό SUV, η Mercedes-Benz GLC 400 e συμπεριφέρεται ιδανικά σε ό,τι έχει να κάνει με το προφίλ της στον δρόμο. Στο αυτοκίνητο δοκιμής η αερανάρτηση AIRMATIC προσφέρει μεταβλητή απόσταση από το έδαφος, αλλά και δυνατότητα να αλλάξει από ένα πολύ άνετο, σε ένα πιο σπορ προφίλ, ανάλογα με την επιλογή του οδηγού. Με διάταξη τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών (πέντε) συνδέσμων πίσω, η απορρόφηση των κακοτεχνιών γίνεται με υποδειγματικό τρόπο. Στη συμβατική ρύθμιση, η ανάρτηση προσφέρει μια απίστευτα smooth οδηγική εμπειρία, χωρίς να έχει χαλαρό set-up.

Επιλέγοντας το sport πρόγραμμα λειτουργίας, σφίγγει σημαντικά, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ταυτόχρονα το σύστημα διεύθυνσης αποκτά περισσότερο βάρος, το δεξί πεντάλ καλύτερη απόκριση, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι προσφέρουν χειροκίνητη λειτουργία για το κιβώτιο, αφού στο συμβατικό πρόγραμμα οδήγησης λειτουργούν ως χειριστήρια αυξομείωσης της ανάκτησης ενέργειας. Σε συνθήκες πίεσης, η Plug-In υβριδική GLC έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, χάρη στην τετρακίνηση 4MATIC και τα τεράστια ελαστικά (πλάτος 285 mm τα πίσω). Το βάρος που πλησιάζει τους 2,4 τόνους κρύβεται επιμελώς και δείχνει πρόθυμη να κρατήσει γρήγορο ρυθμό, ακόμη και σε διαδρομή με διαδοχικές στροφές. Όσο μειώνεται ο συντελεστής πρόσφυσης του δρόμου ή η χάραξη γίνεται πολύ «κλειστή», το βάρος αρχίζει να κάνει την εμφάνισή του, προκαλώντας υποστροφικές τάσεις.

Σε πιο ανοικτά κομμάτια, αποδεικνύεται ένα από τα πιο ευχάριστα SUV της κατηγορίας, έχοντας μάλιστα και πολύ υψηλό απόθεμα δύναμης, στοιχεία που προσθέτει ενδιαφέρον στη διαδικασία. Το «δικό μας» αυτοκίνητο είχε και το πακέτο που προσθέτει τετραδιεύθυνση, κάτι που σημαίνει πως οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός έως τα 60 km/h για μέγιστη ευελιξία ή στην ίδια κατεύθυνση με αυτούς, άνω των 60 km/h, προσφέροντας αυξημένη σταθερότητα. Εντός πόλης τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, με τον κύκλο στροφής να περιορίζεται στα μόλις 10,9 μέτρα. Αντίθετα, στις υψηλές ταχύτητες, η GLC δίνει την αίσθηση ενός ακλόνητου SUV, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό. Ως μια γνήσια Mercedes-Benz, στο ταξίδι εξασφαλίζει εξαιρετική ποιότητα κύλισης με ελάχιστο θόρυβο και απαράμιλλο επίπεδο άνεσης.

Σε αυτό το σημείο, ειδική μνεία αξίζει στην κορυφαία απόδοση των φωτιστικών σωμάτων. Με τεχνολογία LED Matrix, η μεγάλη σκάλα φωτισμού είναι μόνιμα αναμμένη στους πάντα σκοτεινούς επαρχιακούς, με το σύστημα να απενεργοποιεί το κομμάτι της δέσμης που θα τύφλωνε το απέναντι ή το προπορευόμενο όχημα. Όταν δεν υπάρχει άλλος χρήστης στον δρόμο, είναι εντυπωσιακό το πόσο πυκνή είναι η δέσμη και το μεγάλο εύρος της.

Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή μας για την diesel Mercedes-Benz GLC 220 d

Επιστρέφοντας στα… του αυτοκινήτου, ένα από τα λίγα μελανά σημεία που καταγράψαμε είναι η αίσθηση από το πεντάλ των φρένων. Αν και το σύστημα αποδίδει εξαιρετικά, το πεντάλ δεν έχει γραμμική απόδοση, και πολύ συχνά οδηγεί σε κάπως… «άκομψα» φρεναρίσματα, αφού δύσκολα υπολογίζεται ο σωστός βαθμός πίεσης που απαιτείται.

Λίρα εκατό

Σε οποιαδήποτε κατηγορία premium αυτοκινήτων, η Mercedes-Benz βρίσκεται σε περίοπτη θέση, έχοντας αναγνωρισμένη αξία για το κοινό που γοητεύεται από τις κατασκευές του είδους και πρεσβεύοντας τις δικές της αξίες. Με την GLC έχει καταφέρει να χτίσει… αυτοκρατορία στα premium μεσαία SUV, κάτι που πλέον γίνεται ακόμη πιο σαφές με τη νέα της γενιά. Ως ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο σε οποιαδήποτε εκδοχή του, δυσκολεύει πολύ τον ανταγωνισμό, καθώς πρόκειται για ένα πακέτο χωρίς ουσιαστικές αδυναμίες. 

συμπέρασμα

Η Mercedes-Benz GLC 400 e προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά και εμπειρία ανάλογη της χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για εκείνους που θέλουν να καλύπτουν τις καθημερινές τους μετακινήσεις με ελάχιστο κόστος και χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας εγγυάται ότι στο μακρινό ταξίδι, γεμίζεις καύσιμο και συνεχίζεις, ενώ σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα (τεχνολογίας, εξοπλισμού, ποιότητας) είναι γνήσια Mercedes. Η αρχική τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης είναι 90.450 €, με δυνατότητα να ξεφύγει εύκολα σε εξαψήφια νούμερα εξαιτίας της τεράστιας λίστας του προαιρετικού εξοπλισμού.




AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...