F1: Κουβεντιάζοντας το GP της Αυστραλίας με τον Νικόλα Τομπάζη

Mε τον μεγάλο μηχανικό της F1 Νικόλα Τομπάζη αναλύουμε τις λεπτομέρειες του πρώτου αγώνα

  • -
  • -

Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα από το να κάθεσαι με κάποιον ειδήμονα της F1 μετά από αγώνα να σχολιάσεις και να ανταλλάξεις απόψεις για το τι είδες, τι περίμενες και τι συμπεράσματα μπορούν να βγουν. Έτσι είπαμε να καθιερώσουμε μια τέτοια κουβέντα με τον κορυφαίο μηχανικό, τον Νικόλα Τομπάζη.

Περί επιδόσεων ... 

Ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανε εντύπωση είναι το γεγονός ότι η πρώτη τριάδα των ομάδων, η Mercedes, η Ferrari και η Red Bull Racing, δεν είχαν μεγάλη διαφορά από τα τελευταία μονοθέσια και κυρίως από αυτά που δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα. «H pole position πέρσι πήγε στον Hamilton με 1:23.837, ενώ φέτος ήταν στο 1:22.188 με την διαφορά να είναι ‘μόλις’ 1,7 δευτερόλεπτα. Βάζοντας ακόμα μια παράμετρο, θα έπρεπε να πάρουμε το πιο 'αργό' μονοθέσιο από το Q1 το οποίο δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα. Πέρσι και φέτος αυτές ήταν οι Sauber. Η απόσταση της pole position πέρσι από τις Sauber του Q1 που είχαν χρόνο 1:27.435 ήταν περίπου στα 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ φέτος ήταν στα 4,4. Περίμενα μεγαλύτερο εύρος ανάμεσα στην κορυφή και στο τέλος. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι κορυφαίες ομάδες δεν έπιασαν το καλύτερο της απόδοσής τους και θα πρέπει να περιμένουμε κάτι καλύτερο», είπε ο Τομπάζης.

Για την Red Bull Racing...

Έκπληξη αποτέλεσε και το γεγονός ότι η Red Bull Racing, μετά από τις αλλαγές των κανονισμών, δεν μπόρεσε να χτυπήσει τις δυο πρώτες ομάδες. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό το μονοθέσιο της βρετανικής ομάδας είναι πιο «απλό» στον σχεδιασμό και παρόλο που ο Horner το διαψεύδει, το ότι αναγκάστηκαν να «ξηλώσουν» στοιχείο από την εμπρός ανάρτηση, το οποίο όπως λένε τα ρεπορτάζ δεν πέρασε τον έλεγχο της FIA,  σίγουρα τους επηρέασε στην απόδοση. Ο Verstappen παραπονέθηκε ότι το παράθυρο του setup είναι πολύ μικρό.

Mercedes vs Ferrari...

Φυσικά υπάρχει και η μάχη της Mercedes με την Ferrari, η οποία στον πρώτο αγώνα είχε νικήτρια την ιταλική ομάδα. Έχοντας μια μακρά και πετυχημένη καριέρα στην Ferrari, ο Νικόλας ξέρει πάρα πολύ καλά τι μπορεί να σημαίνει μια τέτοια νίκη για την ιταλική ομάδα. «Η πίεση είμαι σίγουρος ότι ήταν ασφυκτική. Η νίκη σίγουρα έφερε αυτοπεποίθηση στην ομάδα και ηρεμία, εάν υπάρχει αυτός ο όρος. Όμως είναι ο πρώτος αγώνας και η λάθος, κατά την δική μου άποψη, εκτίμηση της Mercedes να φέρει τον Hamilton για αλλαγή ελαστικών στον 18ο γύρο έδωσε πολλές πιθανότητες νίκης στον Vettel, κάτι που εν τέλει εκμεταλλεύτηκε η Ferrari. Η Mercedes θα πρέπει να προσέξει την φθορά των ελαστικών και είναι ένα από τα πεδία που μπορεί να βρει απόδοση για το μονοθέσιο», τόνισε.

Το DRS το 2017...

Το ότι θα είχαμε έλλειψη προσπερασμάτων στους αγώνες της F1 με τη νέα τους μορφή ήταν κάτι το αναμενόμενο, αλλά παραήταν λίγα. Πέρσι είχαμε στον ίδιο αγώνα 37 και φέτος μόλις... 5. Το DRS με τους νέους κανονισμούς ήταν κάτι που έχει πλέον επιρροή ή όχι και σε τι βαθμό; «Η επίδραση του DRS, σαν μηχανισμός, από τους υπολογισμούς που είχαμε κάνει στην Manor ήταν ότι θα είχε μεγαλύτερη επίδραση καθώς θα ήταν αναλογικά με το πλάτος του φτερού, το οποίο φέτος είναι πλατύτερο. Όμως οι μεγάλες αλλαγές των κανονισμών το επισκίασαν και έτσι τα προσπεράσματα έγιναν πιο δύσκολα. Θα έπρεπε, με τις υπάρχουσες συνθήκες, να υπάρχει και μηχανισμός για την αύξηση του downforce, χωρίς αυτό βέβαια να είναι η λύση του προβλήματος, αλλά μια βραχυπρόθεσμη λύση το νωρίτερο το 2018. Για να γίνουν αλλαγές σημαντικές χρειάζονται να γίνουν μελέτες και προφανώς χρόνος».

Έχοντας ένα μόνο αγώνα στην πλάτη μας θα πρέπει να δούμε και άλλα δείγματα γραφής για να βγάλουμε πιο απτά συμπεράσματα. Ας περιμένουμε να δούμε λοιπόν τι μας επιφυλάσσει ο επόμενος αγώνας στην Κίνα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...