Hyundai i30 1.4 Diesel

Το νέο i30 δεν αποτελεί απλά αντικαταστάτη, αλλά στρογγυλοκάθεται στην αφρόκρεμα της κλάσης.

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,5 sec
Μέση κατανάλωση4,1 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η στροφή της Hyundai στα ποιοτικά και επίκαιρα μικρομεσαία έρχεται με κομψότητα, πληθωρικές ανέσεις και αναγεννημένη οδική συμπεριφορά. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση ωφελεί την πρόοδο και ολοκλήρωση.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Σχεδιαστικά και αισθητικά οι άνθρωποι της Hyundai έχουν καταφέρει να κερδίσουν το χειροκρότημα του παρατηρητή και αυτό είναι το πρώτο σκέλος της επιτυχείας. Οι πληθωρικές, και επίκαιρες για τα δεδομένα της κατηγορίας, διαστάσεις εξασφαλίζουν τους αρχοντικούς χώρους ενώ διάκοσμος, ποιότητα και εργονομία βρίσκονται στο υψηλό επίπεδο που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που κολακεύεται στον χαρακτηρισμό σύγχρονο. Δεν θα μιλήσω για κομψό και ευρωπαϊκό στιλ που είναι εμφανές, αλλά για την πλήρη μεταμόρφωση της εικόνας του στο δρόμο. Αν το απερχόμενο ήταν πρόθυμο και φιλότιμο αλλά μέχρι εκεί, το νέο σε πείθει να τεντώσεις το δεξί σου πόδι και να απολαύσεις την αλματώδη πρόοδο συμπεριφοράς και ουσίας σε δρόμους γαρνιρισμένους με στροφές. Ο σιωπηλός και αποδοτικός πετρελαιοκινητήρας ταιριάζει γάντι στην όλη κατασκευή και το νέο i30 χωρίς να λησμονεί τον όρο value for money, χαρακτηρίζεται κυρίως από πλεονεκτήματα που θα δυσκολέψουν τους ανταγωνιστές του.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Τιμή
ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Απουσία start&stop
  • Ελλείψεις στον εξοπλισμό της Classic
απόψεις

Εξαιρετικά εύστοχα η Hyundai ακολουθεί τη ροή της σύγχρονης εποχής… Σκληρό καρύδι θα αποδειχτεί το νέο i30 για κάθε παίκτη της κατηγορίας, ακόμα και αν προέρχεται από την αφρόκρεμα του είδους. Πατάει γερά και εμπνέει αέρα Ευρώπης σε ένα ποιοτικό περιτύλιγμα που σβήνει κάθε αμφιβολία ακόμα και για τον πιο δύσπιστο. Η έκδοση diesel των 1,4 λίτρων είναι η καλύτερη ευκαιρία για να μπεις στον κόσμο του i30, αποτελώντας ένα πλήρως εναρμονισμένο με την εποχή και τις απαιτήσεις για οικονομία καυσίμου σύνολο.

Δημήτρης Παππάς  

go shopping

Το i30 με τον 1.4 CRDi, προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις(Classic, Comfort και Style) με την βασική έκδοση να διαθέτει αξιόλογο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας και ικανοποιητικό ανέσεων. Στάνταρ είναι το ESP, το Α/C, οι 6 αερόσακοι, ο υπολογιστής ταξιδίου, η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, το ρυθμιζόμενο καθ’ύψος και βάθος τιμόνι, τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, το κεντρικό κλείδωμα, τα φώτα ομίχλης και LED ημέρας, ο έλεγχος πέδησης και εκκίνησης σε κλίση, ενώ ως αδυναμίες λαμβάνονται κυρίως η έλλειψη τηλεχειρισμού στο κεντρικό κλείδωμα και η απουσία ηχοσυστήματος. Στοιχεία που μαζί με αισθητικές λεπτομέρειες περιλαμβάνει η Comfort με € 550 επιπλέον, όπως επίσης πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι και θύρα USB και MP3. Στην Style ο εξοπλισμός πλουτίζει και συναντά κανείς την ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεφτών, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16’’, αισθητήρα φώτων και συναγερμό, ενώ το προαιρετικό πακέτο περιλαμβάνει τα συνηθέστερα στοιχεία εξοπλισμού που συναντά κανείς στην κατηγορία. Αίσθηση επίσης προκαλεί η απουσία του συστήματος start & stop από όλες τις εκδόσεις 1.4(βενζίνη και πετρέλαιο).

Η στιγμής της αντικατάστασης και η δεύτερη γενιά i30 βρίσκει την Hyundai ιδιαιτέρως δημιουργική. Η πρώτη προσπάθεια στον χώρο των μικρομεσαίων ήρθε με φιλότιμο και διάθεση προσφέροντας ένα αξιόλογο αυτοκίνητο σε δελεαστική τιμή, όσο και αν δεν κοιτούσε στα μάτια την αφρόκρεμα της κλάσης. Η επόμενη μέρα περιλαμβάνει ένα τεράστιο άλμα με προδιαγραφές που ταιριάζουν ακριβώς στους σύγχρονους πρεσβευτές της κατηγορίας με την πρόοδο και τον ευρωπαϊκό αέρα να θεωρούνται δεδομένα.


Λευκή σελίδα

Μπορεί λοιπόν και ο προκάτοχος να ήταν σχεδιασμένος στο ευρωπαϊκό κέντρο τεχνολογίας της εταιρείας, δείγμα στοχοποίησης της αγοράς που απευθύνονται στην Hyundai, όμως το νέο κεντράρει όσο ποτέ το στόχο. Με βάση την λευκή σελίδα η δημιουργία του νέου i30 προέκυψε επιβλητική, κομψή και με υπέρμετρη δυναμικότητα. Νεανικό στιλ και γοητευτική εμφάνιση που προκύπτει από τις τολμηρές γραμμές που τρέχουν στο αμάξωμα, την εξάγωνη μάσκα, το κουπέ τελείωμα της οροφής και τον συνδυασμό καμπύλων και ακμών. Το νέο i30 διαπρέπει σε εξωστρέφεια, είτε αντικρίζοντάς το στο σύνολο, είτε παρατηρώντας την λεπτομέρεια. Οι κολακείες δίνουν και παίρνουν ακόμα και από αυτούς που δύσκολα θα περίμενες να πουν καλό λόγο για Hyundai. Το φαρδύ αμάξωμα με τους τονισμένους ώμους και την σχεδιαστική έμπνευση στην πραγματικότητα συγκαταλέγεται στα δυναμικότερα της κατηγορίας. Στην πληθωρικότητά του φροντίζουν και οι διαστάσεις με το νέο να έχει κερδίσει επιπλέον 55 mm μήκους και 15 mm πλάτους σε σχέση με το προγενέστερο, ενώ έχει χαμηλώσει κατά 10 mm. Στις βελτιώσεις σημειώστε ότι το αμάξωμα εμφανίζεται στιβαρότερο και ελαφρύτερο αλλά και με 10% καλύτερη αεροδυναμική. Ομοίως τολμηρό και σύγχρονο εμφανίζεται και το εσωτερικό όπου το φινίρισμα και η συναρμογή των υλικών κερδίζουν τις εντυπώσεις όπως φυσικά συμβάλουν σε αυτό ο σπορτίφ σχεδιασμός και η σύγχρονη εικόνα που εισπράττεις από το ταμπλό. Τα χωνευτά όργανα του πλήρη πίνακα οργάνων, ο φωτεινός διάκοσμος και ο πλούσιος εξοπλισμός σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο που σέβεται τους χαρακτηρισμούς σύγχρονο και επίκαιρο. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους που κουμπώνουν στα δεδομένα της κατηγορίας, όχι τόσο από την αύξηση ενός μεταξονίου που παραμένει ίδιο (2.650 mm), αλλά από τις αυξημένες συνολικές διαστάσεις και την εκ νέου χωροταξική μελέτη. Οι μεγάλες πίσω πόρτες με το γενναιόδωρο άνοιγμα διευκολύνουν την είσοδο έξοδο των επιβατών και οι τρεις καλοζωισμένοι ενήλικες που θα επιχειρήσουν να βολευτούν πίσω, θα διαπιστώσουν ικανοποιητικούς χώρους τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι. Το νέο i30 σέβεται όλους τους επιβάτες του καλωσορίζοντας τους στο ταξίδι με όπλο του τους χώρους και τον ευχάριστο και λειτουργικό διάκοσμο του σαλονιού του. Οι συνηθισμένες θήκες και χώροι μικροαντικειμένων δεν θα αφήσουν περιθώριο για παράπονα, ενώ ο κύριος αποθηκευτικός χώρος πίσω με τα επιπλέον 38 λίτρα προσεγγίζει τα 378, ξεπερνώντας τους πρωτοκλασάτους ανταγωνιστές της κατηγορίας. Και φυσικά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων το i30 αποκτά 1.316 λίτρα αποθηκευτικού χώρου!

 

Μαγικό ραβδί

Αν κάτι πραγματικά έχει μεταμορφωθεί στο νέο i30 είναι η εικόνα που αποκομίζεις από την στιγμή που θα κάτσεις στην θέση του οδηγού. Ότι βλέπουν τα μάτια και ότι αγγίζουν τα χέρια σου εκπροσωπούν τα καλά αυτοκίνητα της κατηγορίας, ενώ αυτή η φιλική, εργονομική και ευχάριστη αίσθηση που σου αφήνει με το καλημέρα, συνεχίζεται και όταν γυρίσεις το κλειδί στον διακόπτη. Ο 1.4 CRDi λειτουργεί ψιθυριστά όπως συνηθίζουν οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες που τους βγάζεις το καπέλο, και διατηρεί την ησυχία του συνολικά. Με θετικό τράβηγμα από τις 1.600 rpm μπορείς να εκμεταλλευτείς τα 220 Nm ροπής που είναι ήδη διαθέσιμα, θεωρητικά εκατό rpm χαμηλότερα, και να απολαύσεις γερό τράβηγμα επιτάχυνσης έως τις 4.000 rpm. Το εύρος απόδοσης είναι σωστά μοιρασμένο ώστε να μην αγκομαχάει και κρεμάει όπως συνηθίζεται στους turbodiesel όταν η βελόνα στο στροφόμετρο πλησιάζει προς τις 5.000 rpm, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι τις αναζητά. Πρακτικά οι 90 ίπποι στις 4.000 rpm κάνουν την δουλειά και το i30 εξαργυρώνει την καλή απόδοση του CRDi με άμεσες και γρήγορες ρεπρίζ και σβέλτες επιδόσεις. Με την τελική ταχύτητα στα 170 km/h και τα 0-100 km/h να έρχονται σε 13,5’’ οι αριθμοί μπορεί να μην εντυπωσιάζουν όμως σε ένα αυτοκίνητο 1.280 κιλών και αυτών των προδιαγραφών σημασία δεν έχουν τα νούμερα αλλά η αίσθηση που λαμβάνεις. Ακόμα και φορτωμένο το i30 δεν δείχνει να χάνει τον σβέλτο ρυθμό επιτάχυνσης όπως και να του το ζητήσεις και ο σύμμαχος του κινητήρα είναι ένα εξαιρετικό σε αίσθηση και απλωμένο σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο χωρίς κενά. Τα 4,1 lt/100 km μικτής χρήσης που ανακοινώνονται από το εργοστάσιο είναι λίγο δύσκολο να επιβεβαιωθούν παραπάνω από βολικές συνθήκες και στιγμές, όμως με συνετό πάτημα και έξυπνη οδήγηση τα σχεδόν 6 λίτρα είναι τιμή εφικτή σε ταξίδι, των 140-150 km/h. Ακόμα και με βαρύ πόδι όμως το δυσκολεύτηκε να ξεπεράσει τα 8 lt/100 km και οι συνηθέστερη τιμή που απεικόνιζε ο υπολογιστής ταξιδίου σε μικτή χρήση που περιλάμβανε τα πάντα, ήταν λίγο πριν έως ακριβώς τα 7/lt/100 km. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι με τα 53 λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ μπορεί να ξεπεράσει τα 750 km αυτονομίας, ενώ το οικολογικό προφίλ του κινητήρα συμπληρώνουν τα 109 gr/km(CO2) χωρίς τα συνήθη τεχνάσματα (start&stop) της εποχής. Η αλματώδης πρόοδος του i30 συνεχίζεται φυσικά και από  την εικόνα του στον δρόμο, όπου εκτός από την προσεγμένη ηχομόνωση και την απολαυστική κύλιση που προσφέρουν εξαιρετικές ταξιδιωτικές συνθήκες, εμφανίζεται αρκετά ουσιαστικό και ενδιαφέρον στα χέρια του οδηγού. Το νέο μικρομεσαίο της Hyundai δεν αντιμετωπίζει τις  στροφές διαδικαστικά όπως το απερχόμενο, αλλά δείχνει μεγαλύτερη προθυμία στο turn in και νιώθει μεγαλύτερη σιγουριά για το πάτημα του. Προσεκτική ρύθμιση της ανάρτησης με McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, διαχειρίζονται με μεγαλύτερη ευκολία την πίεση στο στροφιλίκι και το i30 ρέει γρήγορα, απολαυστικά και με μεγάλα περιθώρια ασφάλειας σε μια απαιτητική διαδρομή. Φυσικά υπάρχει το ESP να καθαρίσει στις υπερβολές, όμως ακόμα και απενεργοποιώντας το, συμπεριφέρεται προοδευτικά και δεν τρομάζει τον οδηγό. Φρένα και τιμόνι θα ικανοποιήσουν την μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών του και μόνο ο απαιτητικός θα αναζητούσε λίγο καλύτερη αίσθηση από το πηδάλιο (ακόμα και στο πρόγραμμα Sport απέχει από τον χαρακτηρισμό) και περισσότερη αντοχή στην συνεχή επιβράδυνση. Σημασία όμως έχει ότι διαπρέπει συνολικά και προσφέρει περισσότερο δυναμική συμπεριφορά απ’ότι χρειάζονται οι αγοραστές του.

 

συμπέρασμα

Η αντεπίθεση της Hyundai ξεκίνησε με το iX35 στην γειτονιά του Qashqai και η επόμενη πρόκληση ήταν η μικρομεσαία παρέα με τις απαιτητικότατες προδιαγραφές της. Η Hyundai και εδώ ήρθε διαβασμένη, ζύγισε τα κενά των αντιπάλων και όχι μόνο μπόλιασε με τις παραδοσιακές της αξίες τον εκπρώσοπό της αλλά με σκοπό να πρωταγωνιστήσει. Και βέβαια όσο μεγάλη κουβέντα και αν ακούγεται απέναντι σε γερμανικά και ακλόνητα κάστρα, το νέο i30 διαθέτει επίκαιρα δυναμικά χαρακτηριστικά, κομψό στιλ, ευρύχωρο και με ταξιδιάρικες ανέσεις σαλόνι και δελεαστική τιμή που με τον περίφημο 1.4 CRDi, δικαιώνουν την εταιρία για τις βλέψεις και την ελπίδα της. Συνοπτικά, είναι ένα σύγχρονο μικρομεσαίο με στοιχεία και αυτοπεποίθηση για πρωταθλητισμό.

Νέο Hyundai i30

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...