
Δοκιμή BMW X3 xDrive30e: Επαναφορτιζόμενη πολυτέλεια
Η premium υπόσταση της νέας BMW X3 πολλαπλασιάζεται στην Plug-In Hybrid έκδοση των 299 PS, με έως και 87 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, κορυφαία τεχνολογία και ζωντανή οδική συμπεριφορά.
- -
- -
με μια ματιά
Οι 299 PS συνδυάζονται με πολύ χαμηλή κατανάλωση, ακόμη και κάτω από 3 lt ανά 100 km, μαζί με εξαιρετικούς χώρους και όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες. Η BMW X3 xDrive30e στοχεύει σε εκείνους που ζητούν ένα κορυφαίο SUV χωρίς υψηλό κόστος χρήσης, ενώ παράλληλα οι περισσότερες μετακινήσεις τους πραγματοποιούνται σε αστικό και περι-αστικό περιβάλλον.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη της γενιά, η BMW X3 έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα SUV της βαυαρικής φίρμας. Συνδύαζε από την αρχή την άνεση και την πολυτέλεια με μια οδική αίσθηση που θύμιζε περισσότερο σεντάν παρά ψηλό όχημα ελευθέρου χρόνου, στοιχείο που την έκανε να ξεχωρίζει στην κατηγορία της. Πλέον, τα πράγματα έχουν αλλάξει, όμως η νέα γενιά της X3 εξακολουθεί να βρίσκεται στο προσκήνιο των εξελίξεων. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της γκάμας είναι ότι ενσωματώνει σύγχρονες τεχνολογίες και προσφέρει λύσεις που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Plug-In Hybrid έκδοση xDrive30e, η οποία αποδίδει 299 ίππους και υπόσχεται να συνδυάσει την παραδοσιακή οδηγική ταυτότητα της BMW με την αποδοτικότητα που απαιτούν οι καιροί.
Την καταλαβαίνεις αμέσως…
Η νέα BMW X3 εμφανίζεται με εντελώς ανανεωμένη εικόνα, ακολουθώντας τη σχεδιαστική κατεύθυνση που θα χαρακτηρίσει τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας. Το βλέμμα πέφτει αμέσως στη μεγάλη μπροστινή μάσκα με φωτιζόμενο περίγραμμα, η οποία φέρει τόσο κάθετες όσο και λοξές γρίλιες. Το εμπρός τμήμα έχει καθαρές γραμμές, χωρίς υπερβολές. Στο πλάι και πίσω, η κλίση της οροφής και ο τρόπος που σχηματίζεται ο πίσω πρόβολος αποτελούν σημείο συζήτησης, αφού άλλους τους ελκύει, ενώ άλλοι θα προτιμούσαν μια διαφορετική προσέγγιση. Παρ’ όλα αυτά, το σύνολο δίνει στο αυτοκίνητο χαρακτήρα με ξεχωριστή ταυτότητα. Στη δοκιμή μας, με το M Pack αλλά και με το βαθύ γκρι χρώμα, όπως και τις ζάντες 20 ιντσών, η X3 δείχνει να ισορροπεί ανάμεσα στην πολυτέλεια και τη σπορ αίσθηση. Όσο για τις διαστάσεις, το μήκος φτάνει τα 4.755 mm, το πλάτος τα 1.920 mm και το ύψος τα 1.660 mm, με μεταξόνιο 2.865 mm.
Ολική αναβάθμιση
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι απόλυτα εναρμονισμένη με τα νέα πρότυπα της BMW. Το μάτι πέφτει αμέσως στο Curved Display, που ενώνει δύο μεγάλες οθόνες, μια 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια 14,9 ιντσών για το infotainment. Κάτω από αυτές δεσπόζει το Interaction Bar, μια μπάρα που αποτελεί μέρος του ατμοσφαιρικού φωτισμού αλλά έχει και διαδραστικό ρόλο, αφού μεταβάλλεται ανάλογα με τη λειτουργία. Για παράδειγμα κοκκινίζει όταν ενεργοποιούνται τα αλάρμ, γίνεται μπλε ή πορτοκαλί ανάλογα με τις ρυθμίσεις του κλιματισμού κλπ. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται φυσικοί διακόπτες και ο περιστροφικός επιλογέας του συστήματος πολυμέσων, διευκολύνοντας σημαντικά τη χρήση. Το λογισμικό BMW OS 9 αποδεικνύεται γρήγορο, ευχάριστο και πρακτικό, ενώ φυσικά υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto χωρίς καλώδια. Μοναδική παρατήρηση, ο πίνακας οργάνων δεν επιτρέπει ιδιαίτερη παραμετροποίηση, αφού διαθέτει περιορισμένες επιλογές διάταξης.
Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το πρώτο που κοιτάς σε μία BMW!
Προχωρώντας παρακάτω, η ποιότητα παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο, με άψογη συναρμογή και υλικά που αποπνέουν premium αίσθηση. Οι δερμάτινες επενδύσεις, τα διακοσμητικά και το προσεγμένο φινίρισμα, συντελεί σε ένα όμορφο αποτέλεσμα, σίγουρα ανώτερο από την πετρελαιοκίνητη X3 με το υφασμάτινο σαλόνι που είχαμε οδηγήσει προ μερικών μηνών. Στο κομμάτι των χώρων, τα νέα είναι πολύ καλά. Η θέση οδήγησης είναι σωστά μελετημένη, με το κάθισμα να προσφέρει καλή στήριξη και το τιμόνι να έρχεται φυσικά στα χέρια. Η ρύθμιση γίνεται εύκολα και η εργονομία έχει διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο, ακόμη κι αν τα κουμπιά έχουν περιοριστεί. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ένα άνετο κάθισμα, επαρκή χώρο για τα γόνατα και ικανοποιητικό ύψος για το κεφάλι, αν και το τούνελ της μετάδοσης δυσκολεύει τη μετακίνηση ενός πέμπτου. Ο χώρος αποσκευών είναι σημαντικά μειωμένος συγκριτικά με τις mild hybrid εκδόσεις, καθώς έχουμε πορτμπαγκάζ 460 lt, δηλαδή αρκετά μικρό για οικογενειακό SUV τέτοιων διαστάσεων. Επίσης, λόγω των μερών του υβριδικού συστήματος κίνησης που «κλέβουν» τον χώρο κάτω από το δάπεδο, δεν υπάρχει ούτε ρεζέρβα.
Αρνείται τους συμβιβασμούς
Η ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης βρίσκεται στο σύστημα κίνησης, που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 2.0 lt, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία υψηλής τάσης 19,7 kWh. Ο πρώτος, αποδίδει 190 PS με 310 Nm ροπή και ο δεύτερος, 184 PS με 250 Nm. Το αποτέλεσμα του συνδυασμού τους είναι 299 PS και 450 Nm, διαθέσιμα σε ένα πολύ ευρύ φάσμα στροφών, με το σύνολο να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Σημειώστε 6,2 sec για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 215 km/h, ενώ το απρόσμενο της υπόθεσης, είναι ότι ο τετρακύλινδρος turbo δίλιτρος (με τον κωδικό B48) παράγει έναν πολύ ωραίο (πραγματικό και όχι τεχνητό) ήχο όταν πιεστεί, που θυμίζει και κάτι από εξακύλινδρο.
γλυκά
- Τεχνολογία
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Επιδόσεις
- Ηλεκτρική αυτονομία
- Ταχύτητα φόρτισης
- Ποιότητα κατασκευής
- Ποιότητα κύλισης
- Πρακτικότητα
- Χώροι επιβατών
ξινά
- Βάρος
- Περιορισμένο πορτμπαγκάζ
- Παραμετροποίηση καντράν
- Έλλειψη ρεζέρβας
Φυσικά, η κίνηση μοιράζεται και στους τέσσερις τροχούς (xDrive) μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, με αρκετά γρήγορες αλλαγές και πολύ εύστοχο καλιμπράρισμα, προσφέροντας ομοιογένεια στο υβριδικό σύστημα και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού. Η μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα είναι αρκετά μεγάλης χωρητικότητας, με 19,7 kWh, που εξασφαλίζουν έως 87 km βάσει WLTP, όπως ανακοινώνει η BMW. Στην πράξη, αυτονομία πέριξ των 70 km είναι εύκολο να επιτευχθεί στην καθημερινότητα, με κανονική οδήγηση και μεικτές συνθήκες. Η μέση κατανάλωση σταθεροποιείται κάτω από τα 3 lt ανά 100 km αν το όχημα φορτίζεται σε καθημερινή βάση ή περίπου στα 7 lt ανά 100 km στο ταξίδι, εκεί όπου το πακέτο μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα δεν συνεισφέρει τόσο πολύ. Το καλό είναι ότι ο On-Board Charger είναι στα 11 kW, άρα σε Wallbox τέτοιας ισχύος η X3 xDrive30e θα φορτίσει σε περίπου 2 ώρες και 15 λεπτά, βάσει των ισχυρισμών της BMW.
Άνεση, αλλά και ζωντάνια
Καλύπτοντας τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της νέας BMW X3, βλέπεις ότι οι ρυθμίσεις όλων των χειριστηρίων, της ανάρτησης και του πλαισίου, βρίσκονται πολύ κοντά σε αυτό που συνηθίζουμε να χαρακτηρίζουμε ως «χρυσή τομή». Οι τεχνικοί της μάρκας έχουν φτιάξει ένα ζωντανό οδηγικά και καθόλου αποστειρωμένο SUV, που όμως δεν ξεχνά τον βασικό σκοπό του, δηλαδή την άνετη μετακίνηση μιας οικογένειας. Το τιμόνι έχει καλό βάρος, ικανοποιητική ακρίβεια και σωστή αίσθηση, τα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός (πακέτο του προαιρετικού M Pack Pro) προσφέρουν άριστο αποτέλεσμα και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ισορροπεί μεταξύ της άνεσης και της σωστής διαχείρισης των κλίσεων, επιτρέποντας στο πλαίσιο να γείρει, αλλά σε συγκρατημένο επίπεδο.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε τα μοντέλα Μ της BMW στα Μέγαρα!
Φυσικά, δεν έχει κατασκευαστεί για να προσεγγίζει το όριο, όπως η X3 M50 των 398 PS που επίσης έχουμε δοκιμάσει, όμως δεν θα απογοητευτεί εκείνος που ψάχνει να βρει μια λίγο πιο συμμετοχική οδική συμπεριφορά, χωρίς να πλήττεται ο οικογενειακός χαρακτήρας. Εννοείται ότι αν ο οδηγός το παρακάνει, τότε θα αρχίσει να φαίνεται το μεγάλο βάρος των 2.140 kg, που τραβά τη μούρη προς την υποστροφή όταν (και αν) σπάσει η πρόσφυση. Εντός πόλης οι σχετικά μεγάλες διαστάσεις και το όχι και τόσο κοφτερό τιμόνι, δεν την καθιστούν τόσο ευέλικτη, όμως στο ταξίδι βρίσκεται στο στοιχείο της αφού η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση προσφέρει μια εξαιρετική ηρεμία στην καμπίνα. Μπορείς να ταξιδεύεις με 200 km/h και στο εσωτερικό να επικρατεί μια μοναδική ηρεμία, ενδεικτικό της προσοχής που έχει δοθεί σε αυτόν τον τομέα από την BMW, για το λεγόμενο “Autobahn-proof”.
συμπέρασμα
Η BMW X3 xDrive30e αποτελεί ένα τέλειο δείγμα γραφής των “all-purpose SUV”, δηλαδή των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε πρόκληση, από καθημερινή εντός πόλης μετακίνηση μέχρι ταξίδια, επαρχιακές διαδρομές, light off-roading και οικογενειακές ανάγκες. Αν η στόχευση αφορά κυρίως καθημερινότητα και εντός πόλης χρήση, τότε έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα από την diesel πρόταση της γκάμας, αφού η αμιγώς ηλεκτρική δυνατότητα κίνησης εκμηδενίζει το κόστος χρήσης και τη φθορά των μηχανικών μερών, εκτοξεύοντας παράλληλα την εμπειρία μετακίνησης χάρη στην ησυχία και την έλλειψη κραδασμών. «Και πόσο κάνει;» είναι η τελική ερώτηση, με την απάντηση να είναι: από 78.383 ευρώ ή πάνω από 90.000 ευρώ για ένα «φορτωμένο» μοντέλο, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Πάντως, η τιμή ίσως και να μην έχει τόση σημασία αφού η πλειονότητα των SUV αυτής της κατηγορίας, αποκτάται με leasing και όχι με τον παραδοσιακό τρόπο αγοράς. Και η BMW επίσης προσφέρει αυτή τη δυνατότητα, από 653 ευρώ τον μήνα (προκαταβολή 15.850 ευρώ, 36 μήνες μίσθωση).
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ