BMW M Festival: Οδηγούμε τα μοντέλα M στην πίστα των Μεγάρων

Σκεφτείτε μια ημέρα με BMW M2, M3 Competition, M4 Competition, M4 CS, M4 Competition Cabrio και M5 Touring, στην πίστα των Μεγάρων. Υπάρχει τίποτα καλύτερο;

  • -
  • -

Η BMW είναι μια από τις λίγες εταιρείες στον χώρο του αυτοκινήτου που εξακολουθεί να φτιάχνει αυτοκίνητα για petrolheads, μοντέλα που δίνουν ξεκάθαρη προτεραιότητα στο πραγματικό fun to drive στοιχείο, με έντονη οδηγική προσωπικότητα, εκπληκτικές επιδόσεις και βέβαια, εντυπωσιακές ικανότητες στο περιβάλλον ενός track day. Με αυτή την αφορμή, λοιπόν, η BMW Hellas αποφάσισε να διοργανώσει ένα event που θα θυμόμαστε για πολύ καιρό, αφού συνδύασε τη (μια και μοναδική) πίστα κοντά στην Αθήνα, δηλαδή το Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, με την γκάμα του M Division. Ήμασταν μέρος του event, οδηγήσαμε τα περισσότερα μοντέλα με το «βαρύ» σήμα M και είχαμε απευθείας μέτρο σύγκρισης, μεταξύ διαφορετικών κατασκευών όπως το M2, το M3 και M4 Competition (σε Coupe και Cabrio) και το M5 Touring, τόσο εντός, όσο και εκτός πίστας.

Η αρχή έγινε… με BMW M2

Η ημέρα μας στα Μέγαρα ξεκίνησε με την εισαγωγική πρόταση του M Division, το BMW M2. Το διόλου διακριτικό Coupe εξοπλίζεται με τον εξακύλινδρο σε σειρά twin-turbo βενζινοκινητήρα με τον κωδικό S58 και τα 3.0 lt χωρητικότητας, που στέλνουν αποκλειστικά στον πίσω άξονα, 480 PS και 600 Nm ροπή, μέσα από ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο M2 είναι εξαιρετικές, όμως το στοιχείο που μας εντυπωσίασε περισσότερο στο περιβάλλον πίστας, ήταν η ισορροπία του συνόλου και η δυνατότητα να διαλέξεις ανάμεσα σε οδήγηση με γραμμές (άρα αποτελεσματικότητα) ή πιο… ελεύθερο παιχνίδι με μεγαλύτερη συμμετοχικότητα του πίσω άξονα. Αν και δεν επιτρεπόταν η απενεργοποίηση του DSC (το ESC στη «γλώσσα» της BMW) η τάση του αμαξώματος να «απλώνει» στην έξοδο της στροφής δεν κρύφτηκε. Το pace car που ακολουθούσαμε ήταν ένα M5 Touring και ο ρυθμός μας σβέλτος προς γρήγορος, αναδεικνύοντας τις ικανότητες του M2, αλλά σε ένα ασφαλές πλαίσιο χωρίς ρίσκο και υπερβολή. Αυτά που κρατήσαμε από το πιο «προσιτό» BMW M (αν μπορείς να χαρακτηρίσεις έτσι ένα αυτοκίνητο με τιμή εκκίνησης 95.000 ευρώ) ήταν η εκπληκτική απόκριση του S58, η ακρίβεια του μπροστινού και η ισορροπία του αμαξώματος.

Η συνέχεια στο Drift

BMW M και πλαγιολίσθηση είναι δύο απολύτως συνυφασμένες έννοιες, για αυτό και οι διοργανωτές είχαν φτιάξει ένα περιβάλλον ελεγχόμενου drift στα pits της πίστας των Μεγάρων, προκειμένου να αναδειχθεί ο χαρακτήρας του M Division. Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιήσαμε για τη συγκεκριμένη διαδικασία ήταν δύο BMW M4 Competition Cabrio, επίσης με τον S58 3λιτρο βενζινοκινητήρα που συναντήσαμε στο M2, αλλά με 530 PS και 650 Nm ροπή. Η βασική διαφορά είναι ότι η ισχύς περνά και στους τέσσερις τροχούς, μέσα από το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Αν και η τετρακίνηση M xDrive έχει «πισωκίνητα» χαρακτηριστικά, ο οδηγός μπορεί να παρακάμψει τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς και να κάνει το M4 Competition πισωκίνητο. Αυτό ακριβώς κάναμε στη δοκιμασία του drift, όπου έπρεπε να βυθίσουμε το γκάζι σε μια βρεγμένη «φουρκέτα» σχηματισμένη από κώνους.

Μετά από μερικές (αποτυχημένες, ομολογουμένως) προσπάθειες και πειραματισμούς στο γκάζι, τη γωνία του τιμονιού και την τοποθέτηση του αυτοκινήτου, καταφέραμε να βρούμε τη χρυσή τομή. Οι 530 PS σπάνε «για πλάκα» την πρόσφυση των ελαστικών και το M4 Competition γυρνάει πρόθυμα. Το ακριβές τιμόνι και το άκαμπτο πλαίσιο (παρά το Cabrio αμάξωμα) δίνουν στον οδηγό τα εφόδια και τελικά, βρεθήκαμε να «βγάζουμε» τη στροφή του drift με το γκάζι στο πάτωμα και το τιμόνι σε θέση full-lock. Εδώ, αξίζει ιδιαίτερη αναφορά στο DSC 10 σταδίων που εφοδιάζονται τα BMW M, με το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να γλιστράει μέχρι ένα σημείο, διευκολύνοντας τη διαδικασία ελέγχου της πλαγιολίσθησης. Τα σεταρισμένα προγράμματα ήταν δύο, ένα με το DSC στην τρίτη βαθμίδα εμπλοκής και ένα με τα ηλεκτρονικά στο Off. Εμείς βολευτήκαμε καλύτερα στη δεύτερη περίπτωση, με απενεργοποιημένο το DSC και σύμμαχό μας το ακριβές τιμόνι και τον εξαιρετικό σε απόκριση S58 για τον έλεγχο του Drift.

Επιστροφή στην πίστα

Το τρίτο σκέλος του BMW M Festival μας φέρνει ξανά εντός του αυτοκινητοδρομίου, αλλά με μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων. Συγκεκριμένα, οδηγήσαμε το BMW M4 CS, το M3 Competition και το M5 Touring. Ξεκινώντας από το πρώτο, έχουμε μια πιο «ειδική» εκδοχή του M4 Competition, με τον S58 να αποδίδει 550 PS και 650 Nm. Εδώ, σχεδόν όλα είναι ρυθμισμένα πιο επιθετικά, από το κιβώτιο μέχρι την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και τον ήχο. Το M4 CS ήταν πραγματική αποκάλυψη στην πίστα των Μεγάρων, με την «απόλυτη» προσέγγιση να ξεχωρίζει έναντι της υπόλοιπης γκάμας. Οι κλίσεις από την ανάρτηση είναι πρακτικά ανύπαρκτες, τα κεραμικά φρένα δεν κουράστηκαν ποτέ και το σασμάν ήταν ακόμη πιο γρήγορο από του M2, χαρίζοντας αστραπιαίες αλλαγές και μια εθιστική «κλωτσιά» όταν περνάει από τη μια σχέση, στην επόμενη. Ο ήχος του εξακύλινδρου γεμίζει την καμπίνα και το σφιχτό ανθρακονημάτινο bucket τοποθετεί τον οδηγό σε ιδανική θέση προκειμένου να εκμεταλλευτεί το σύνολο. Δίχως αμφιβολία, ήταν το highlight της ημέρας, καθώς εντός πίστας έδειχνε να βρίσκεται στο στοιχείο του.

Η BMW M3 Competition από την άλλη, δείχνει πόσο καλά συνδυάζονται δύο κόσμοι. Αυτός ενός πρακτικού τετράθυρου αυτοκινήτου και μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής. Πρόκειται για ακόμη ένα μοντέλο που χρησιμοποιεί τον χαρισματικό S58, σε μια ενδιάμεση ρύθμιση στους 530 PS και 650 Nm. Το οκτάρι αυτόματο σασμάν και η τετρακίνηση M xDrive είναι εδώ, χαρίζοντας άπλετη πρόσφυση αλλά και fun to drive στοιχεία, αφού η περισσότερη ροπή φτάνει στον πίσω άξονα. Το τιμόνι χαρίζει στα χέρια του οδηγού πλούσια πληροφόρηση και τα φρένα, με τεχνολογία brake-by-wire ρυθμίζονται σχετικά με την αμεσότητά τους, επιτρέποντας στον χειριστή να τα φέρει στα δικά του μέτρα, με βάση τις συνθήκες και τις προτιμήσεις του. Φυσικά είναι ταχύτατη, «καταπίνοντας» τις ευθείες της πίστας μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Στις καμπές εμπιστεύεσαι την πρόσφυση των Continental Sport Contact 7 που «φορούσαν» τα αυτοκίνητα της εκδήλωσης και κουβαλάς εντυπωσιακή φόρα, όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της, είναι ότι με την ίδια άνεση μπορείς να πας στο supermarket ή ένα ταξίδι με την οικογένεια, χωρίς να αλλάξεις ούτε τα λάστιχα.

Τελευταίο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στο συγκεκριμένο σκέλος του BMW M Festival, ήταν το M5 Touring. Ένα αυτοκίνητο που έχει... κριθεί όσο ελάχιστα, με αφορμή το βάρος που φτάνει ή και ξεπερνάει τους 2,5 τόνους. Ευθύνη για αυτό έχει σε μεγάλο βαθμό η Plug-In Hybrid τεχνολογία, αλλά και το αμάξωμα των 5+ μέτρων. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από τον V8 twin-turbo βενζινοκινητήρα με τον κωδικό S68 και τα 4.4 λίτρα, μαζί με ηλεκτροκινητήρα 197 PS, που συνδυαστικά στέλνουν 727 PS και 1.000 Nm ροπή στους τέσσερις τροχούς ή μόνο στους πίσω, αν ο οδηγός επιλέξει την πισωκίνητη λειτουργία. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο με Drivelogic τριών επιπέδων (όπως και σε όλα τα άλλα μοντέλα) έχει ακόμη πιο επιθετικές ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα οι αλλαγές να είναι αστραπιαίες και να συναγωνίζονται το M4 CS που έχει ξεκάθαρο «πιστάδικο» προσανατολισμό. Αν και μιλάμε για ένα πολυτελές station wagon με υβριδική τεχνολογία, στην πίστα των Μεγάρων απέδειξε ότι είναι ένα γνήσιο BMW M.

Φυσικά δεν έχει φτιαχτεί για track days, αλλά για αυτό που είναι, το M5 Touring είναι ένα απίστευτα απολαυστικό αυτοκίνητο. Με τόση δύναμη μαζεύει για πλάκα φόρα, μηδενίζει τις αποστάσεις πίστα των Μεγάρων και αποδεικνύεται ευχάριστο, αλλά και ανέλπιστα ακριβές υπό πίεση. Ο ρυθμός μας δεν ήταν οριακός, ούτε κυνηγήσαμε χρόνους. Σε αυτές τις συνθήκες ποτέ δεν διαπιστώσαμε το βάρος του αυτοκινήτου, ούτε σε στροφές με απότομη αλλαγή κατεύθυνσης που περιμένεις ότι θα «εκτεθεί». Οι μηχανικοί του M Division έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και το σύνολο καλύπτει πλήρως τις ανάγκες όποιου θέλει ένα απίστευτα γρήγορο και οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, που μπορεί να ταξιδεύει με απαγορευτικές ταχύητητες στον αυτοκινητόδρομο και να το χαρεί σε επαρχιακές διαδρομές. Η πίστα δεν ανήκει στις «καθημερινές υποχρεώσεις» ενός M5, ωστόσο όπως αποδείχθηκε, μπορεί άνετα να ανταπεξέλθει σε αυτές τις συνθήκες και ο οδηγός να το χαρεί στο μέγιστο. Στα συν, ότι ένα M5 στην καθημερινότητα μπορεί να μετακινείται με ελάχιστα χρήματα αν ο ιδιοκτήτης φορτίζει την μπαταρία, η οποία «βγάζει» περίπου 70 αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα. 727 PS με κατανάλωση… scooter στην καθημερινότητα, με άλλα λόγια!

Δείτε ακόμη: Τα αυτοκίνητα της BMW με τη μεγαλύτερη μεταπωλητική αξία

Επίλογος με Scenic Drive

Η ημέρα μας στα Μέγαρα έκλεισε με μια βόλτα μέχρι την Κινέτα, από τον παλιό επαρχιακό δρόμο. Διαλέξαμε ένα M4 CompetitionCoupeτων 530 PS, που φοράει το γνωστό «σετ» του S58 και της τετρακίνησης M xDrive με επιλογή για κίνηση αποκλειστικά πίσω. Ο ρυθμός σε αυτή τη βόλτα ήταν τουριστικός, για να απολαύσουμε την ομορφιά της διαδρομής αλλά και να διαπιστώσουμε κάτι ακόμα: την ευκολία που προσαρμόζεται ένα σπορ αυτοκίνητο με πάνω από 500 άλογα, στην καθημερινότητα. Παλαιότερα, αυτοκίνητα αυτής της ισχύος ήταν δύστροπα και εξαιρετικά άβολα στην απλή χρήση. Πλέον, με ένα M4 Competition κινείσαι απροβλημάτιστα σε κάθε είδους διαδρομή, από την πόλη και τους επαρχιακούς, μέχρι τον αυτοκινητόδρομο.

Η παραδοσιακά κακή άσφαλτος της ελληνικής επαρχίας ήταν εκεί για να αναδείξει την ανάρτηση, η οποία είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη και μπορεί να μεταβάλλεται σε διαφορετικά επίπεδα απόσβεσης των κακοτεχνιών. Στις σπορ ρυθμίσεις εννοείται ότι το αυτοκίνητο είναι σκληρό, ακόμη και ξερό όταν συναντήσει μια μεγάλη λακκούβα, ωστόσο στο πιο χαλαρό πρόγραμμα αποδεικνύεται αρκούντως άνετο για τον χαρακτήρα του, τόσο που μπορείς να το χρησιμοποιείς σε όλες τις περιστάσεις, χωρίς να απαιτούνται παραχωρήσεις. Αυτή είναι και η μαγεία της γκάμας M της BMW. Με το ίδιο αυτοκίνητο που συμμετέχεις σε ένα track day, βγαίνεις για μια χαλαρή βόλτα στον επαρχιακό δρόμο, πας στα καθημερινά ραντεβού σου αλλά και ένα μακρινό ταξίδι, χωρίς να σου ζητήσει τίποτα. Ο ορισμός του πραγματικού σπορ αυτοκινήτου με το οποίο ζεις μαζί του και το ευχαριστιέσαι κάθε μέρα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...