Toyota Prius III - 2011

Η 3η γενιά Prius κρατάει ψηλά την σημαία της οικολογίας και συνδυάζει τις αρετές της αγχολυτικής μετακίνησης με γαρνίρισμα πρακτικότητας, πολυτέλειας και οδηγικής φιλικότητας.

  • -
  • -
Ισχύς134 PS
Ροπή142 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Μέση κατανάλωση3,9 lt/100km
Εκπομπές CO289 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

O πρωτεργάτης της οικολογικής πολιτικής της Toyota και ο πρωτοπόρος της μαζικής υβριδικής τεχνολογίας στον χώρο του αυτοκινήτου.

γλυκά
  • Τεχνολογία
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Ποιότητα κύλισης

 

ξυνά
  • Τιμή
  • Αδιάφορη οδηγική αίσθηση
απόψεις

Στην 3η του γενιά, το Prius συνεχίζει να διακρίνεται για το ιδιόμορφο στυλ και την ριζοσπαστική του τεχνολογία. Μπορεί η οδήγησή του να μην απαιτεί ειδικές γνώσεις, σου δίνει όμως την αίσθηση πως οδηγείς ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Τα πάντα σε ωθούν να κινείσαι όσο πιο οικονομικά μπορείς: από τις ενδείξεις των οργάνων μέχρι την ήρεμη κύλιση και την φιλικότητα των χειριστηρίων. Είναι ωραίο να ξέρεις πως στο τέλος της ημέρας δεν είναι μόνο η τσέπη σου που κερδίζει, αλλά και το περιβάλλον.

Γιάννης Λημναίος

 

Συνδεδεμένο με την οικολογία, το καθαρό περιβάλλον και την ευαισθησία σε θέματα σωτηρίας του πλανήτη που ζει και αναπνέει ο άνθρωπος, το Toyota Prius συλλαμβάνει με τον καλύτερο τρόπο την υπόθεση "σημαιοφόρος" στα υβριδικά αυτοκίνητα. Αναπόσπαστο κομμάτι του χαρακτήρα του είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, η οικονομία καυσίμου και φυσικά οι περιορισμένοι ρύποι και αν η προτεραιότητα για το Prius και την Toyota είναι η μικρότερη επιβάρυνση στην υπερθέρμανση του πλανήτη, ο καταναλωτής το εισπράττει σε οικολογική συνείδηση και χαμηλά ετήσια έξοδα.

 

Priuspart three

Ήταν το 1998 όταν η Toyota έριχνε στην παραγωγή το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο. Το Prius συνδυάζοντας τον παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, έδωσε ζωή στα όνειρα για ένα καθαρό αυτοκίνητο με οικολογικές ανησυχίες και αστεία κατανάλωση. Η μουδιασμένη αποδοχή από το αγοραστικό κοινό σταδιακά πέρασε σε μια σχέση εμπιστοσύνης που ουσιαστικά αντικατοπτρίζεται από τα 1,2 εκατομμύρια πωλήσεων για την πρώτη και δεύτερη γενιά. Τώρα που διανύει ήδη την τρίτη γενιά του, γνωρίζει την καθιέρωση σε μια κατηγορία που ουσιαστικά το ίδιο δημιούργησε. Η υβριδική τεχνολογία έπρεπε να είναι προσιτή και το Prius την προσέφερε, ίσως όχι τόσο εύκολα στο σύνηθες ποσό που επενδύει ο καταναλωτής, αλλά σίγουρα σε λογικά πλαίσια για την τεχνολογία και τις παροχές της.

Το Prius πέρασε στην τρίτη φάση της ζωής του και μάλιστα με σημαντικές αλλαγές. Από πλευράς μεγέθους, το μήκος του αμαξώματος είναι ελαφρώς αυξημένο, σε σχέση με το Prius II, και φτάνει στα 4.460 mm, ενώ αύξηση δέχθηκαν και τα μετατρόχια (1.525 mm εμπρός και 1.520 mm πίσω). Το νέο Prius βασίζεται σε νέο πλαίσιο, ενώ ο κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο ( 0,25 από 0,26). Το ιδιότροπο σουλούπι απέκτησε πιο γοητευτικά φωτιστικά σώματα και δυναμισμό στις σχεδιαστικές γραμμές του και η εικόνα του Prius III βελτιώθηκε σημαντικά.

Πιο ελκυστικό σε εικόνα και εμφανώς περισσότερο εξελιγμένο, το Prius βάζει γερά θεμέλια καταξίωσης στην προσιτή υβριδική κατηγορία. Το ζουμί της υπόθεσης φυσικά είναι η συνδυαστική ισχύς του Hybrid Synergy Drive, όπου ο βενζινοκινητήρας υποβοηθείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από μπαταρίες, οι οποίες επαναφορτίζονται κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Ο  βενζινοκινητήρας τεχνολογίας VVT-i, έχει πλέον μεγαλύτερη χωρητικότητα (1.800 κ.εκ αντί των 1.500 κ.εκ) και αποδίδει 98 ίππους. Ωστόσο, η συνολική συνδυαστική απόδοση της υβριδικής διάταξης έχει αυξηθεί στους 136 ίππους (βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας), ενώ βελτιωμένες εμφανίζονται και οι επιδόσεις. Την στιγμή που τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε 10,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h, το Prius σε κερδίζει και με την κατανάλωσή του. Από τη μια, η θεωρητική που υπόσχεται 3,9 lt/100km και από την άλλη η μέση πραγματική που στην πράξη διατηρείται περίπου στα 6 lt/100 km χωρίς συμβιβασμούς στι ρυθμό οδήγησης. Σε αυτό προσθέστε και την εκπομπή ρύπων CO2 στα 89 g/km.

Το 90% των εξαρτημάτων είναι νέα, αλλά η αρχή λειτουργίας παραμένει ίδια. Βέβαια υπάρχει ουσιαστική μείωση του βάρους της συνολικής κατασκευής λόγω εκτενούς χρήσης αλουμινίου και ελαφρών υλικών υψηλής αντοχής. Επίσης, οι μπαταρίες είναι πλέον τύπου νικελίου/μετάλλου, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία. Στην οικονομία συμβάλλουν και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.

 

HiTech, μέσα έξω

Η μετατόπιση της κεντρικής κονσόλας και του επιλογέα ταχυτήτων χαμηλότερα, σε ορθολογικότερη θέση, η δημιουργία επιπλέον υποδοχών για μικροαντικείμενα και η βελτίωση της θέσης οδήγησης, είναι το όφελος της εξέλιξης από την μια γενιά στην άλλη. Τα πλαστικά μέρη παραμένουν σκληρά, όπως και η μέτρια αίσθηση της ποιότητας των επενδύσεων. Πάντως, αισθητή είναι η αναβάθμιση του εξοπλισμού, ο οποίος μάλιστα ενσωματώνει πλήθος καινοτόμων εφαρμογών. Στο hi-tech εσωτερικό υπάρχει μέχρι και σύστημα HUD (Head-Up Display), που απεικονίζει ενδείξεις του κοντέρ στο κάτω μέρος του παρμπρίζ. Σε αντίθεση με το παρελθόν, οι πληροφορίες που αφορούν τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου δεν φιλοξενούνται σε ανεξάρτητη οθόνη, αλλά στο δεξί άκρο του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Θέμα ευρυχωρίας δεν τίθεται, ενώ τα 445 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι εξαιρετική τιμή αν αναλογιστούμε την παρουσία των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας στο δάπεδό του.

Το νέο Prius κινείται με χαρακτηριστική ευκολία εντός και εκτός πόλης, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Στο "Power Mode" οι 136 ίπποι της συνδυαστικής ισχύος μεταβάλλουν, όχι μόνο τις επιδόσεις αλλά και τις αντιδράσεις του. Αντίθετα, στο "Eco Mode" το Prius εγκαταλείπει τις συνήθειες ενός συμβατικού τετράτροχου, τροποποιώντας την απόκριση του κινητήρα, τη λειτουργία του κλιματισμού και άλλων παραμέτρων, προς όφελος της οικονομίας καυσίμου. Το "EV Mode" μετατρέπει το υβριδικό Toyota σε όχημα μηδενικών ρύπων, την κίνηση του οποίου εξασφαλίζει, για τα επόμενα 2-3 χιλιόμετρα και μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα, το ηλεκτρικό μοτέρ!

Η συμπεριφορά είναι απόλυτα ασφαλής, αλλά μην περιμένετε οδηγική ευχαρίστηση. Παρά την αναθεώρηση της εμπρός ανάρτησης και την βελτίωση του ηλεκτρικού τιμονιού, το Prius δείχνει να έχει προτεραιότητα την οικονομία, παρά την απόλυτη ακρίβεια και την σχετική αίσθηση στην οδήγηση. Αν αναζητήσεις τα όρια του πλαισίου και των αναρτήσεων, πίσω από το περιτύλιγμα τεχνολογίας θα ανακαλύψεις ένα αυτοκίνητο που καταφεύγει συχνά στη χρήση του στάνταρ ESP για να τιθασεύει τους νόμους της φυσικής.

συμπέρασμα

Καταναλώνει με φειδώ τα ενεργειακά αποθέματα του πλανήτη και στην τρίτη φάση της ζωής του, διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στα υβριδικά αυτοκίνητα. H τσιμπημένη τιμή του σαφώς δεν βοηθά κάποιον να το επιλέξει περιμένοντας να κάνει άμεσα απόσβεση από την οικονομία στη βενζίνη και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτό όμως δεν μειώνει την αξία του και την υπεροχή του σαν ένα ολοκληρωμένο υβριδικό όχημα που φυσικά συνοδεύεται από όλα τα προνόμια αγοράς και χρήσης τέτοιων οχημάτων, όπως η καθημερινή απρόσκοπτη είσοδος στο δακτύλιο της Αθήνας.

Toyota Prius III

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...