Honda CR-Z 1.5

Πράσινα άλογα, δραστήρια και ουδόλως παράλογα σερβίρει η Honda στο πρώτο υβριδικό σπορ αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής

  • -
  • -
Ισχύς124 PS
Ροπή174 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2117 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το πρώτο υβριδικό με σπορ διαθέσεις, κουπέ 2+2 αμάξωμα και κόμπακτ διαστάσεις είναι γεγονός. Το CR-Z προσφέρει τις «καθαρές» επιδόσεις του με σεβασμό στον πλανήτη.

Σημασία έχει να προσαρμόζεσαι στις ανάγκες της εποχής, να ανακαλύπτεις κενά και να μπουκάρεις με τόλμη και επιχειρήματα αν θέλεις υποστηρίξεις το όραμά σου. Η Honda κατάλαβε νωρίς ότι σύντομα ο υβριδικός παροξυσμός θα απλώσει τα πλοκάμια του σε όλες της κατηγορίες. Η μόδα, τάση, ανάγκη, όπως θέλετε πείτε την, θα απασχολήσει τις σελίδες επικαιρότητας της επόμενης τουλάχιστον δεκαετίας και αρκετοί είναι οι κατασκευαστές που θα λοξοδρομήσουν προς τα εκεί. Μπορεί οι ευρωπαίοι να ακολουθούν με επιτυχία και ρεαλισμό το δόγμα του downsizing για ταυτόχρονη αύξηση επιδόσεων και περιορισμό ρύπων, όμως η ιαπωνική σχολή στρέφει την προσοχή της στην υβριδική τεχνολογία, μια αρχή που χρησιμοποιεί κατά βάση τον συνδυασμό βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα.

με τη ματιά του Τσιγκρή
Αυτό το συμπυκνωμένο πακέτο τεχνολογίας είναι το υβριδικό παιχνίδι της εποχής! Τόσο για τον τρόπο που σε υποβάλει να οδηγήσεις οικολογικά, αλλά κυρίως για τον παιχνιδιάρικα καλοστημένο χαρακτήρα του. Το μικροκαμωμένο αμάξωμα βολεύεται στις αστικές αθλοπαιδιές και ξυπνάει τον οδηγό να ανακαλύψει την σπορ συμπεριφορά που υπαγορεύει το άνοιγμα της ουράς.Tοποθετήσεις και πλασαρίσματα είναι μέσα στο ρεπερτόριο του CR-Z που διψάει για οδηγικό ταμπεραμέντο. Η αλήθεια είναι ότι αν ψάχνεις την σπορ συμπεριφορά και τις επιδόσεις θα βρεις μεγάλη γκάμα να σε ικανοποιήσει πολύ καλύτερα από το υβριδικό σπορ Honda, όμως αν θέλεις την συνείδηση ήσυχη, την τσέπη σου γεμάτη και ψάχνεις ένα σωστό στο σύνολό του και απαλλαγμένο από τέλη κυκλοφορίας αυτοκίνητο, το CR-Z θα σε δικαιώσει.
γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Αισθητική εσωτερικού
  • Εξοπλισμός
  • Αίσθηση τιμονιού και επιλογέα
  • Θέση οδήγησης
  • Ευχάριστη συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Διακοσμητικές πίσω θέσεις
απόψεις

Η Honda στο παρελθόν είχε ξεκάθαρο σπορ χαρακτήρα, τον οποίο τα τελευταία χρόνια άφησε στη σκιά της νέας, green στρατηγικής της. Με το CR-Z τόλμησε να συνδυάσει αυτές τις δύο -αντίθετες μεταξύ τους- έννοιες. Και τα κατάφερε, με απλούστατο τρόπο: καθιστώντας το υβριδικό σύστημα ΙΜΑ αρωγό του οδηγού, είτε αυτός αναζητά οδηγική απόλαυση, είτε μέγιστη οικονομία και φιλικότητα προς το περιβάλλον. Φαίνεται τελικά πως το "πράσινο" μέλλον της αυτοκίνησης δεν θα σημάνει το τέλος της οδηγικής απόλαυσης. Ευτυχώς.

Γιάννης Λημναίος

go shopping

Ακόμα και στην βασική του έκδοση το CR-Z είναι αρκετά προικισμένο για να δικαιολογήσει την αξία του. Στην βάση των εκδόσεων, η 1.5 Sport των € 23.370 διαθέτει ένα πλήρες πακέτο ασφάλειας και ανέσεων όπου ξεχωρίζουν οι 6 αερόσακοι, ABS και ESP, το ηλεκτρονικό βοήθημα για εκκίνηση σε ανηφόρα, ο αυτόματος κλιματισμός, τα χειριστήρια στο τιμόνι, το ηχοσύστημα με MP3 και εισόδους εξωτερικών πηγών, οι θερμαινόμενοι ηλεκτρικοί καθρέφτες, τα φώτα ημέρας LED και οι προβολείς ομίχλης. Με € 2.650 παραπάνω αποκτάτε την έκδοση GT και απολαμβάνετε μια μακριά λίστα επιπλέον ανέσεων που αφορά: συναγερμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, εμπρός φώτα HID(Hight Intesity Discharge) με πίδακες καθαρισμού, αισθητήρες φώτων και καθαριστήρων, ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεφτών, Cruise Control και Hands free με χειριστήρια στο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα και αναβαθμισμένο ηχοσύστημα με subwoofer στον χώρο αποσκευών. Για την πανοραμική οροφή υπολογίστε σχεδόν € 700, ενώ η κορυφή των εκδόσεων, όπως αυτή της δοκιμής, απαιτεί από τον αγοραστή στρογγυλά € 28.000 και διαθέτει, εκτός των παραπάνω και δερμάτινα καθίσματα.

Τα θεμέλια μπήκαν εδώ και μια δεκαετία κάπου ανάμεσα στα supermini και μικρομεσαία για να κρατηθεί λογικό το κόστος και κάπως έτσι προέκυψαν τα Toyota Prius και Honda Insight. Σχεδόν παράλληλα τα πολυτελή sedan αποκτούσαν τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας, ενώ την τάση της εποχής άρπαξαν από τα μαλλιά τα βαριά SUV της premium κατηγορίας. Τι έλειπε λοιπόν από την υβριδική πιάτσα; Μα φυσικά το προφανές! Ένα νεανικό σπορ αυτοκίνητο που θα κάνει κλικ στον κόσμο της δραστήριας διάθεσης και συμπεριφοράς. Και κάπως έτσι …γεννήθηκε το Honda CR-Z !

 

Υβριδική …σφήνα!

Σφήνα για το σχεδιαστικό στιλ, σφήνα και στον κόσμο των νεανικών σύγχρονων κουπέ φωτογραφίζοντας το Scirocco. Η μόνη ιδιαίτερη σχέση βέβαια που τα συνδέει είναι ο χαρακτηρισμός κουπέ, η σπορ φιλοσοφία και η παράπλευρη τιμή. Θα μπορούσε κάλλιστα να κλέψει πελάτες και από άλλες νεανικές premium προτάσεις όπως η MiTo και το Mini, αλλά ουσιαστικά το CR-Z είναι μια κατηγορία μόνο του. Σχεδιαστικά η κόμπακτ πρόταση της Honda είναι περισσότερο πιστή στον όρο κουπέ και η 2+2 λογική της καμπίνας και εν γένη η αισθητική του, παραπέμπει στο πάλαι ποτέ CR-X (ένα πετυχημένο σενάριο της δεκαετίας του '80). Το φαρδύ και χαμηλό αμάξωμα μόλις που ξεπερνάει τα τέσσερα μέτρα (μήκος 4.080 mm, πλάτος 1.740 mm, ύψος 1.395 mm), παραπέμπει μεν στην σχεδιαστική μανιέρα που έγραψε μερικές από τις χρυσές σελίδες της ιστορίας της Honda, όμως το οπτικό αποτέλεσμα είναι σύγχρονα δοσμένο ώστε να καλύπτει τις επιταγές της μόδας και φυσικά τον πράσινο προσανατολισμό. Κύρια στοιχεία της προσωπικότητας CR-Z προκύπτουν από την μεγάλη μάσκα που πλαισιώνει την πινακίδα κυκλοφορίας, τους κωνικούς προβολείς με τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, τους φουσκωμένους θόλους και φυσικά το διπλό κρύσταλλο της πίσω πόρτας μόδα που ξεκίνησε όπως είπαμε από το CR-X. Το σφηνοειδές σχήμα πήρε το OK της αεροδυναμικής σήραγγας ώστε να εκπληρώνει τις προϋποθέσεις για χαμηλό συντελεστή και οικονομία, έτσι ώστε σχεδιαστικά να είναι συνυφασμένο με τον όρο Hybrid που συναντάμε στην πίσω πόρτα.

 

Φουτουριστικό

Στο εσωτερικό η κατάσταση είναι άκρως εντυπωσιακή με την καμπίνα να βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία ενός cockpit. Αν εξαιρέσεις τα σκληρά αλλά καλοφινιρισμένα υλικά κατά τα άλλα είναι τυπικό Honda που σημαίνει διάρκεια, πιστότητα και αντοχή στο χρόνο. Φυσικά ξεχωρίζει ο high-tech πίνακας οργάνων που έχει όλα τα σημαντικά χειριστήρια κοντά στον οδηγό ώστε να είναι πλήρως επικεντρωμένος στην οδήγηση, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του. Την παράσταση κλέβει το στροφόμετρο, το οποίο είναι τοποθετημένο ακριβώς στο κέντρο, φιλοξενώντας την ψηφιακή ένδειξη των χιλιομέτρων. Δεξιά του προβάλλονται ψηφιακά ο δείκτης καυσίμου, πληροφορίες για την οικονομία και το trip computer, ενώ αριστερά ο οδηγός θα ενημερωθεί για το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών και την λειτουργία Eco Assist, που προβάλει και καθοδηγεί τρόπους για οικονομική οδήγηση. Εκατέρωθεν του πίνακα οργάνων υπάρχουν και έξτρα διακόπτες, δεξιά για την οθόνη και τις ενδείξεις του κλιματισμού και αριστερά για τις επιλογές λειτουργίας του κινητήρα. Η αλήθεια είναι ότι θέλει λίγο χρόνο προσαρμογής, όμως σύντομα η εργονομία θα κερδίσει τον χρήστη που θα διαπιστώσει ότι όλοι οι διακόπτες είναι διαθέσιμοι στην προέκταση των χεριών του χωρίς να παίρνει τα χέρια από το τιμόνι.

Χωροταξικά καλύπτει τις ανάγκες του πληρώματος χωρίς συμβιβασμούς στις διαστάσεις τους. Αν στρέψεις το κεφάλι σου προς τα πίσω βέβαια, διαπιστώνεις την ειλικρίνεια του όρου 2+2 με τις πίσω θέσεις να εξυπηρετούν μόνο επιβάτες σχολικής ηλικίας. Ουσιαστικά έχουν διακοσμητικό ρόλο και αν είσαι ενήλικας ούτε να το σκεφτείς αν σου προτείνουν να κάτσεις πίσω! Περιορισμένος είναι και ο χώρος αποσκευών, που με 214 λίτρα επαρκεί για τις καθημερινές ανάγκες, ενώ για το κάτι παραπάνω τουλάχιστον φτάνει τα 382 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

 

 

Καθαρός ουρανός …CR-Z δεν φοβάται

Το ισχυρό χαρτί του CR-Z είναι η υβριδική τεχνολογία που καταφέρνει το τερπνόν μετά τού ωφελίμου. Σε απλά ελληνικά το CR-Z έχει τα εφόδια για να ικανοποιήσει τόσο με την οικολογική του διάθεση, όσο και με την απόδοση που οφείλει να έχει ένα σπορ κουπέ. Επί της ουσίας, βασίζεται στο Insight, δανειζόμενο από αυτό τόσο το πλαίσιο όσο και το υβριδικό σύστημα ΙΜΑ το οποίο έχει δεχθεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος σπορ χαρακτήρας και να σηκώσει τα τρία προγράμματα οδήγησης και το μηχανικό κιβώτιο. Κάτω από το σφηνοειδές καπό του CR-Ζ συνεργάζονται ένας βενζινοκινητήρας και ένας ηλεκτροκινητήρας, οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά συνολική ισχύ 124 PS και ροπή 174 Nm. Ο βενζινοκινητήρας προέρχεται από το Jazz της ιαπωνικής αγοράς χωρητικότητας 1.5 λίτρων τεχνολογίας i-VTEC , ενώ το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο εκτός από παγκόσμια πρώτη εμφάνιση σε υβριδικό αυτοκίνητο, προέρχεται από το Civic 1.8. Το CR-Z εφοδιάζεται με το 3-Mode Drive System, ένα σύστημα τριών προγραμμάτων οδήγησης μέσω του οποίου ο οδηγός ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του χρόνου του ρελαντί, του ελέγχου του κλιματισμού και του βαθμού υποβοήθησης που παρέχει το σύστημα ΙΜΑ. Η επιλογή των τριών προγραμμάτων γίνεται από ισάριθμους διακόπτες αριστερά του τιμονιού: SPORT, NORMAL και ECON. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός επιλέγει μεταξύ της μεγιστοποίησης της απόλαυσης ή της οικονομίας, ή μίας ισορροπίας μεταξύ των δύο. Παράλληλα, η λειτουργία Eco Assist συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική και οικολογική οδήγηση, βελτιώνοντας την κατανάλωση μέχρι και 10%. Έτσι, σύμφωνα με την επίσημη εργοστασιακή κατανάλωση μικτού κύκλου των 5 lt/100km οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 117 gr/km.

 

 

Πράσινη απόλαυση

Ξεπερνώντας το υβριδικό σκέλος του χαρακτήρα, μπορεί να μην ακούγονται εξωπραγματικά τα 124 "πράσινα" άλογα για ένα σπορ κουπέ, όμως είναι απολύτως ρεαλιστική τιμή για να απολαύσεις οδήγηση. Από την στιγμή που θα βρεθείς στο πιλοτήριο θα σε αγκαλιάσουν σωστά τα αναπαυτικά μπάκετ, ενώ το τιμόνι με τις πολλαπλές ρυθμίσεις του, πέφτει σε σωστό σημείο για να διαμορφώσει ξεκούραστη ή πολεμική θέση οδήγησης. Το CR-Z αριστεύει σε ευελιξία στα στενά της πόλης εξαιτίας μεγέθους και κοψίματος τιμονιού, ενώ το τελευταίο είναι σαφές και όσο βαρύ χρειάζεται για να καλύπτει τις σπορ προϋποθέσεις. Μέσα στην γενική σπορ αναβάθμιση η ανάρτηση διατηρεί την αρχιτεκτονική McPherson εμπρός και ημιάκαμπτου πίσω, αλλά απέκτησε αισθητά πιο σφιχτή ρύθμιση, ενώ το αμάξωμα δέχτηκε ενισχύσεις έτσι ώστε η ακαμψία να θυμίζει Civic Type R. Οι τροχοί 16’’ είναι η ιδανική λύση στον διττό χαρακτήρα του CR-Z, κυρίως σε χώρες σαν την Ελλάδα που φημίζεται για τις κακοτεχνίες των δρόμων. Βέβαια η καλή ποιότητα κύλισης και ο σωστός συνδυασμός άνεσης και συμπεριφοράς βρίσκει ως μοναδικό σκόπελο τις αναπηδήσεις του ημιάκαμπτου. Ευτυχώς δεν παίρνουν έκταση, αλλά περνάνε ξερές στους επιβάτες.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport η υποστήριξη του ΙΜΑ είναι αισθητή από χαμηλά, το μοτέρ στροφάρει παραδοσιακά μέχρι την κόκκινη περιοχή, και το CR-Z ξυπνάει το ανήσυχο πνεύμα του. Με 1.150 κιλά, οι 124 ίπποι δημιουργούν μια αναλογία 9,2 kg/PS και σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι τα 9,9’’ για τα πρώτα 100 km/h (από στάση) και τα 200 km/h τελικής, είναι περίφημες υποσχέσεις για επιδόσεις και απολαυστική οδήγηση. Το στιβαρό πλαίσιο και το γρήγορο τιμόνι σε ωθούν να απενεργοποιήσεις το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSA και να απολαμβάνεις την σπορ διάθεση του μικρού κουπέ της Honda. Ουσιαστικό αλλά και διασκεδαστικό στο στρίψιμό του, το CR-Z δεν κρύβει την δραστήρια διάθεση της ουράς. Εύκολα τοποθετείσαι, ακόμα ευκολότερα διατηρείς με έλεγχο το πλασάρισμα μέσα στην στροφή και τελικά σου φτιάχνει τη μέρα. Ακόμα και αν παρασυρθείς όμως και υπερισχύσει ο όρος sport μέσα σου, η κατανάλωση δύσκολα θα σκαρφαλώσει σε διψήφιο νούμερο. Ενώ αν ο καλός άγγελος αντικατοπτρίζει την οδιγική συμπεριφορά σου, θα έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Econ και θα τριγυρίζεις στον παράδεισο των 6 - 6,5 lt/100 km.

συμπέρασμα

Σπορ κουπέ που δεν καπηλεύεται την παραπάνω ορολογία και κερδίζει τον απαιτητικό της οδήγησης με το ταλέντο του. Υβριδικό αυτοκίνητο που σέβεται καταναλώσεις και ρύπους χωρίς να συμβιβάζει τις επιδόσεις. Τελικά ο συνδυασμός προσφέρει ένα μοναδικό σύνολο που παντρεύει δυο εκ διαμέτρου αντίθετους κόσμους και ρίχνεται στην αγορά στην ουσία χωρίς ανταγωνισμό. Αν μέχρι τώρα υπήρχε δικαιολογία ότι τα υβριδικά είναι νερόβραστα και στοχοποιημένα μόνο στην σωτηρία του πλανήτη, η Honda ανοίγει πρώτη τον δρόμο της πράσινης απόλαυσης.


HONDA CR-Z

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...