Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir Turbo 135 HP

MultiGreen, Multi… Fun

  • -
  • -
Ισχύς135 PS
Ροπή206 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το σουπερμίνι της Alfa είναι το πρώτο μοντέλο του γκρουπ Fiat  που ’’φόρεσε’’ τη νέα γενιά κινητήρων MultiAir. Στην έκδοση των 135 ίππων συνδυάζει επιδόσεις και green χαρακτήρα.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κράτημα
  • Σχεδίαση
  • Εκπομπές CO2
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Λιγοστές και άβολες θήκες
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ
  • Διαθέσιμο ύψος στο πίσω κάθισμα
απόψεις

Η MiTo έχει το πακέτο για να σε αιχμαλωτίσει. Με σχεδιαστικά στοιχεία από την εξωτική 8C Competizione, και με υπέρμετρο κέφι και εξωστρέφεια στον χαρακτήρα της, άνοιξε πρώτη τον χορό της τεχνολογίας Multiair από όλη την γκάμα του γκρουπ Fiat Alfa Romeo. Οι 135 ίπποι του Multiair συνδυάζουν επιδόσεις και σεβασμό στο περιβάλλον και όσο το παιχνίδι παίζεται σε ιδανικές γραμμές οδήγησης, η MiTo είναι ένα ποίημα! Ποτισμένη με μια επικοινωνιακότατη λογική, μεταφέρει στον οδηγό κάθε πληροφορία που χρειάζεται από τιμόνι, πλαίσιο, ανάρτηση για να την απολαύσει. Αν όμως παρασυρθείς από τον ρυθμό και αναζητήσεις τοποθετήσεις πριν την στροφή, ακόμα και με τον διακόπτη του D.N.A στην θέση Dynamic, έρχεται ψυχρολουσία. Κρίμα γιατί θα μπορούσε εκτός από top επιλογή να είναι το ιδανικό παιχνίδι των σκληροπυρηνικών της οδήγησης.

Γιάννης Τσιγκρής

Στα ενδότερα του DNA

To DNA προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα δυναμικής συμπεριφοράς: Σπορ (Dynamic), Κανονικό (Normal) και οδήγηση σε δύσκολες συνθήκες πρόσφυσης (All weather). Αναλόγως του επιλεγμένου προγράμματος αλλάζουν οι ρυθμίσεις:

• του κινητήρα (απόκριση, μέγιστη ροπή και λειτουργία Overboost)

• των φρένων

• του VDC & ASR (λιγότερο ή περισσότερο επεμβατικό)

• του Electronic Q2 (ενεργοποιείται στα Dynamic & All Weather)

• του συστήματος διεύθυνσης DST (λιγότερη υποβοήθηση στο Dynamic με περισσότερη αίσθηση)

• της ανάρτησης (όταν υπάρχει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση)

• του κιβωτίου μετάδοσης (όταν υπάρχει το DDCT-Dual Dry Clutch Transmission)

• του πίνακα οργάνων (στο Dynamic δείχνει την πίεση του Turbo).

Ο επιλογέας των τριών προγραμμάτων είναι τοποθετημένος μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων. Η επιλογή προγράμματος γίνεται διακριτή από το φωτισμό της ειδικής λυχνίας και από ένα μήνυμα στον πίνακα οργάνων.

Οι Ιταλοί της Alfa Romeo μας έχουν συνηθίσει σε κομψά και δυναμικά σχήματα, στην περίπτωση της MiTo όμως ξεπέρασαν τους εαυτούς τους. Έχουν καταφέρει να δώσουν ξεχωριστή σχεδίαση σε κάθε γωνιά, σε κάθε τμήμα του αμαξώματος. Πολύ δύσκολα θα πει κάποιος ότι δεν του αρέσει η MiTo.

 

Με νέα καρδιά

Το ίδιο δύσκολα θα έλεγε κάποιος πως η τούρμπο εκδόσεις T-Jet -ακόμη και αυτή των 120 ίππων- δεν ήταν γρήγορες. Παρόλα αυτά, η Fiat Powertrain Technologies (FTP) εξέλιξε μια νέα γενιά κινητήρων, τους MultiAir με τεχνολογία ηλεκτρο-υδραυλικής μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής. Ο πρώτος από την οικογένεια MultiAir είναι ο 1.4 Turbobenzina των 135 ίππων, ο οποίος τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στη MiTo.

Στόχος του νέου 1.4 MultiAir είναι να συνδυάζει ακόμη πιο υψηλή απόδοση με χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους: ισχύς 135 PS, 0-100 km/h σε 8,4 sec, μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km και εκπομπές CO2 129 g/km, έναντι 120 PS, 8,8 sec, 6,1 lt/100 km και 145 g/km του 1.4 T-Jet.

 

Φουλ στα ηλεκτρονικά

Αρωγός του οδηγού στη green οδήγηση είναι και το Gear Shift Indicator (GSI) που τον συμβουλεύει για το ποια είναι η ενδεδειγμένη σχέση που πρέπει να επιλεγεί στο κιβώτιο για να επιτύχει τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου.

Στο οικολογικό προφίλ του MultiAir βέβαια συμβάλλει το σύστημα Start & Stop, το οποίο σβήνει τον κινητήρα αυτόματα μόλις σταματήσεις και βγάλεις νεκρά στο κιβώτιο και τον επανεκκινεί αμέσως μόλις πατήσεις το συμπλέκτη. Και όλα αυτά δίχως να αντιλαμβάνεσαι σχεδόν τίποτα. Η πολύ καλή ηχομόνωση παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό. Αν θέλεις βέβαια μπορείς να το απενεργοποιήσεις μέσω του ειδικού διακόπτη στο ταμπλό. Ωστόσο, το σύστημα Start & Stop περιορίζει κατανάλωση και εκπομπές CO2 χωρίς να αφαιρεί το παραμικρό από τον σπορ χαρακτήρα της MiTo.

Μπορεί να είναι green, δεν παύει όμως να είναι και Alfa. Και όπως κάθε Alfa, έτσι και η MiTo εντυπωσιάζει με την ευκολία που διατηρεί υψηλή ταχύτητα σε κάθε είδους δρόμο –ανοιχτό ή με στροφές. Κάθε στρίψιμο του τιμονιού μεταφράζεται σε άμεση αλλαγή κατεύθυνσης, ενώ την ίδια στιγμή οι 135 ίπποι δίνουν πολύ καλές επιδόσεις. Ο MultiAir εντυπωσιάζει με το τράβηγμά του σε όλο το φάσμα των στροφών. Μόνο χαμηλά έχει μια μικρή υστέρηση, μέχρι να μπει στο παιχνίδι το τούρμπο. Εξαιρετικό είναι και το κιβώτιο, τόσο σε αίσθηση όσο και σε ακρίβεια.

Οι πιο απαιτητικοί θα ήθελαν να υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (VDC). Ακόμη κι έτσι πάντως, με το DNA στη θέση D το VDC επεμβαίνει λίγο πιο αργά, αφήνοντας κάποια περιθώρια στον οδηγό να κινηθεί λιγότερο με γραμμές και περισσότερο με τοποθέτηση πριν από τη στροφή.

DNA λέγεται το σύστημα ρύθμισης της δυναμικής συμπεριφοράς της MiTo: D για την επιλογή Dynamic, N για τη Normal και Α για το All weather (βλέπε χιόνια κλπ). Η MiTo βέβαια είναι τόσο απολαυστική στο δρόμο που θες να την οδηγείς συνεχώς στη ρύθμιση Dynamic, αφού τότε ξεδιπλώνει το 100% του σπορ χαρακτήρα της (βλέπε δίπλα το ’’Στα ενδότερα του DNA’’).

Τα εύσημα και στο ηλεκτρονικό σύστημα e-Q2 που κάνει τη δουλειά ενός μπλοκέ διαφορικού χωρίς τις παρενέργειές του. Πατάς το γκάζι μέσα στη στροφή και αυτό αναλαμβάνει να τιθασεύσει τη μούρη και να περιορίσει άσκοπα σπινιαρίσματα και γλιστρίματα των εμπρός τροχών.

 

Εκ των έσω

Το ξεχωριστό design και ο σπορ χαρακτήρας κυριαρχούν και στο εσωτερικό. Η –προαιρετική- δερμάτινη επένδυση της MiTo που οδηγήσαμε είναι εξαιρετικής ποιότητας, δίνει μια αίσθηση χλιδής και συνδυάζεται ιδανικά με τον σπορ διάκοσμο.

Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη. Το ταμπλό καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος του από μαλακό υλικό καλής υφής και αισθητικής. Μόνο το σκληρό πλαστικό στο επάνω μέρος των θυρών θα μπορούσε να είναι καλύτερο.

Η εργονομία δεν θα προβληματίσει, όπως και η θέση οδήγησης που ρυθμίζεται έως πολύ χαμηλά. Όσο για τους επιβάτες, πίσω ο χώρος για τα γόνατα είναι αρκετός, το ύψος όμως μόλις που επαρκεί για ενήλικες με ανάστημα 1,75 m. Ακόμη, παρότι το έδρανο του πίσω καθίσματος ανασηκώνεται διαιρούμενο σε δύο τμήματα (αναλογία 60/40, όπως και η πλάτη), εντούτοις με την αναδίπλωση της πλάτης δημιουργείται σκαλοπάτι σε σχέση με το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί τόσο σε χωρητικότητα όσο και με το τετραγωνισμένο, εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του. Από την άλλη το άνοιγμά του είναι στενό και το κατώφλι ψηλό.

Τη μέτρια εικόνα στην πρακτικότητα ολοκληρώνουν οι θήκες, οι οποίες μόλις που επαρκούν. Ειδικά αν θες ποτηροθήκη, θα πρέπει να καταργήσεις το σταχτοδοχείο.

Το θέμα όμως είναι, πόση προτεραιότητα έχει η πρακτικότητα για τους αγοραστές της MiTo; Αρκεί το γύρισμα του διακόπτη για ’’ξυπνήσουν’’ οι 135 ίπποι, το σπρώξιμο του διακόπτη DNA στο D και μια όμορφη στριφτερή διαδρομή για να την ξεχάσεις.

συμπέρασμα

Με τον 1.4 MultiAir των 135 ίππων η MiTo συμβιβάζει τα ασυμβίβαστα: έχει αποκτήσει ένα green προφίλ χωρίς αυτό να επηρεάσει στο παραμικρό τον σπορ χαρακτήρα της.

VIDEOS

Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir Turbo 135 HP

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...