ΔΟΚΙΜΗ: MINI Cooper 1.5 136 PS

Τρίτη γενιά, τρικύλινδρος κινητήρας και ανάσα ευρυχωρίας και ωριμότητα συνολικής απόδοσης. Το νέο Cooper είναι εδώ

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2105 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μεγάλωσε ελαφρά σε μήκος αλλά και σε χώρους στην φευγάτη σχεδιαστικά καμπίνα και κέρδισε έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.5 λίτρων. Η 3η γενιά αν και εντελώς νέα εξακολουθεί να συνδυάζει την οικεία εικόνα με δόγμα την ρετρό λογική σε ακόμα πιο μοντέρνα απόδοση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Μοντέρνα αισθητική
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κράτημα
  • Ανάρτηση
  • Σπορ συμπεριφορά

 

ξινά
  • Κατανάλωση

 

απόψεις
Έχει απωλέσει προ πολλού το δικαίωμα να λέγεται mini και όλο προς το maxi πηγαίνει. Με τη νέα του γενιά να έχει εμφανώς βελτιωμένη διάθεση σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα των πλαστικών της καμπίνας να είναι και το σημαντικότερο "+". Η αίσθηση στο δρόμο είναι λίγο πιο "πλαδαρή" από την αντίστοιχη του μοντέλου που αντικαθιστά, ενώ και η απόδοση του 3κυλινδρου (συνδετικός κρίκος με το i8, καθώς στο υβριδικό υπεραυτοκίνητο της BMW βρίσκεται ο ίδιος κινητήρας στην πλέον αποδοτική του έκδοση- 231 ίππους) δεν είναι αυτό που περιμένει όποιος ακούει τα περί 136 ίππων. Δε μπορεί να θεωρηθεί τίτλος τιμής το ότι δεν ακούγεται σαν τρικύλινδρος, γιατί προφανώς δεν περιμένεις κάτι διαφορετικό από ένα Mini μοντέλο. Πολλά τα gadget με τα οποία εφοδιάζεται, το ανακλινόμενο head up display είναι ίσως το εντυπωσιακότερο, και εν πολλοίς παίζουν το ρόλο τους στην ανανέωση της συνολικής εικόνας. 

Kωνσταντίνος Μποϊδάνης

Ο ζωηρός και απολαυστικός σε επίπεδο συμπεριφοράς χαρακτήρας ήταν και είναι επί της παρούσης ένας από τους σημαντικούς λόγους της επιτυχίας του MINI. Ο κυριότερος βέβαια αφορά την εμφάνιση, αυτό το εύστοχο πάντρεμα κλασικού και μοντέρνου, αν και στην έννοια κλασικό ταιριάζει περισσότερο ένα άρωμα ρετρό στην προσπάθεια να μιμηθεί μια άλλη εποχή, τότε που ήταν κυριολεκτικά μίνι και είχαν το μισό βάρος από τα σημερινά. Εμπορικά βέβαια η επιτυχία πιστώνεται γενναία στις φτηνές εκδόσεις One, ενώ η φήμη του κάλπαζε στα στέκια των οδηγών για τα σπορ κατορθώματα των εκδόσεων S. Πριν φτάσεις όμως στο S ανεβαίνοντας την γκάμα συναντούσες πρώτα το απλό ατμοσφαιρικό Cooper που τελικά ήταν περισσότερο ακριβό για να αποκτήσεις MINI και λιγότερο συναρπαστικό για μην κάνεις την υπέρβαση προς το S. Το φρεσκότερο Cooper βέβαια καλό είναι να μην το προσπεράσεις έτσι απλά…

 

Ανάπτυξη…

Αισίως στην 3η του γενιά και 14 χρόνια μετά από την πρώτη του εμφάνιση ως αναβίωση του πρωτότυπου, διαπιστώνεις ότι με μια μεθοδευμένη διακριτικότητα οι διαστάσεις του αναπτύσσονται. Ταυτόχρονα, δεν βάζεις το χέρι σου στο ευαγγέλιο με την πρώτη ματιά, σίγουρος ότι αντικρίζεις το νέο. Πρέπει να είσαι διαβασμένος ή να υπάρχει παρκαρισμένο δίπλα το προηγούμενο για να καταλάβεις τις διαφορές που τουλάχιστον σε επίπεδο κεντρικής σχεδιαστικής ιδέας παραμένει όμοιό του. Θα καταλάβεις τότε ότι το νέο είναι πιο μυώδες και εμφανώς μεγαλύτερο συνολικά σε διαστάσεις. Κερδισμένο 98 mm σε μήκος και 44 mm σε πλάτος, ενώ πήρε και ένα τσικ ελαφρώς σε ανάστημα για την νέα του καριέρα. Η αναλλοίωτη ταυτότητα διατηρείται από τα σταθερά στρογγυλά φώτα που φωλιάζουν στις αντίστοιχες τρύπες του καπό, το όρθιο παρμπρίζ και την ψευδαίσθηση της αιωρούμενης οροφής, ενώ μικρολεπτομέρειες όπως η LED περίμετρος στα εμπρός φώτα, τα μεγαλύτερα πίσω που ισορροπούν ανάμεσα σε πίσω φτερά και πόρτα χώρου αποσκευών και διαχωρίζουν την  από την 3η γενιά. Στα ενδότερα ο ρετρό αέρας έχει αναβαθμιστεί τόσο στα όργανα που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι (κυκλικό ταχύμετρο και στροφόμετρο σε στιλ ημισέληνου), όσο και στην περιοχή της κονσόλας. Το κυκλικό όργανο στην κορυφή της φωτίζεται ανάλογα με το στιλ οδήγησης ("γεμίζει" ακολουθώντας το στροφόμετρο) και φιλοξενεί πλέον ψηφιακές πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, αλλά και για το κομμάτι της ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, πλοήγησης, ενώ οι διακόπτες αεροπορικού τύπου στην βάση της κονσόλας παραμένουν, με πρωταγωνιστικό ρόλο να έχει ο κόκκινος που αφορά το start button. Δίπλα από το χειρόφρενο σε εργονομική θέση βρίσκεται το MINI Connected με το οποίο θα επεμβαίνεις στις πληροφορίες που επιθυμείς να λαμβάνεις από την οθόνη. Ο εξοπλισμός είναι ούτως ή άλλως πλούσιος ενώ, αν λεφτά υπάρχουν μπορείς να απολαύσεις τα προνόμια της προαιρετικής λίστα. Με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, τα συστήματα Head-Up-Display, προειδοποίησης ατυχήματος και αναγνώρισης πεζών, αυτόματου φρεναρίσματος με ταχύτητες αστικού περιβάλλοντος αλλά και την κάμερα οπισθοπορείας που κάνει το παρκάρισμα «παιχνιδάκι», το νέο Mini προσφέρει πολλά παραπάνω από τις προηγούμενες γενιές του. Καλοδεχούμενα επίσης μπορούν να θεωρηθούν τα συστήματα αυτόματης χρήσης της μεγάλης σκάλας των φώτων κατά τις νυχτερινές ώρες αλλά και της επαναφοράς στα φώτα πορείας όταν εντοπιστεί αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η κάμερα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, καθώς και το ενεργό cruise control που ειδοποιεί όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειωθεί. Το επίπεδο εξατομίκευσης είναι ένα ακόμα ατού για τον πελάτη που θέλει το ΜΙΝΙ του ξεχωριστό και εκτός από τα επίπεδα Chili και Pepper ο ποιοτικός και ορεξάτος διάκοσμος και εξοπλισμός είναι θέμα γούστου και τσέπης. Χωροταξικά στο νέο, διαπιστώνεις ότι έγιναν φιλότιμες προσπάθειες εκεί που υπήρχε το πρόβλημα. Πίσω από οδηγό συνοδηγό υπήρχε ο ανθρωποδιώκτης, έπρεπε να είσαι μαθητής του δημοτικού για να αισθανθείς βολικά. Τουλάχιστον τώρα λίγο το αυξημένο μεταξόνιο, λίγο οι συνολικές διαστάσεις, έδωσαν μια ανάσα παραπάνω για τους πίσω, αρκεί βέβαια οι μπροστινοί να συμβιβάσουν την θέση των καθισμάτων τους ως δείγμα φιλοξενίας των επισκεπτών. Το θετικό είναι ότι ωφελήθηκε και ο χώρος αποσκευών που τώρα φτάνει τα 211 λίτρα (51 παραπάνω), ενώ ρίχνοντας και τις πλάτες πολλαπλασιάζεις την πρακτικότητα αν πραγματικά την χρειάζεσαι στην ζωή σου. 

 

Τρεις και (ο) τούρμπο

Ο ατμοσφαιρικός 1600άρης μπήκε στο ράφι και το Cooper τώρα απολαμβάνει το νέο του υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ. Με χωρητικότητα 1.5 λίτρων και τρεις κυλίνδρους ο νέος κινητήρας της BMW βρίσκει αρχικά την θέση του κάτω από το καπό ενός MINI και δείχνει να το απολαμβάνει. Εκτός από turbo χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό και Valvetronic και αποδίδει 136 ίππους στις 4.500 rpm και 230 Nm ροπή μόλις από τις 1.250 rpm. Πρακτικά σημαίνει ότι σχεδόν από το ρελαντί αφήνει τον αζύγιστο ήχο του τρικύλινδρου και το Cooper είναι γεμάτο, ζωηρό και ευδιάθετο να εκδηλώσει επιταχύνσεις κάτι που αποδεικνύει με το άφημα του συμπλέκτη. Η καλή περιοχή του είναι οι χαμηλομεσαίες, χωρίς να σημαίνει ότι αρνείται την υπερστροφία, όμως ψηλά δεν θα σε αφήσει με το στόμα ορθάνοιχτο. Οι επιδόσεις είναι καλές για τα δεδομένα των απλωμένων σχέσεων στο 6άρι κιβώτιο, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 7,9’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 km/h. Με βάση την χαμηλόροπη λογική του θα περίμενε κανείς και εντυπωσιακή κατανάλωση όμως το Cooper διαψεύδει την οικονομία και τα 4,5 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μοιάζουν ακατόρθωτα όση τακτική και αν επιστρατεύσεις. Σε αυτή την περίπτωση αν καταφέρεις να πέσεις ένα κλικ κάτω από τα 7 λίτρα έχεις κάνει το καλύτερο και τουλάχιστον δεν θα νιώσεις ότι σέρνεσαι χάρη στην καλή συμπεριφορά του κινητήρα με λίγες στροφές, ενώ αν ξεχαστείς οδηγώντας φυσιολογικά και όχι επιθετικά συνηθέστερη τιμή μέσης κατανάλωσης είναι τα 7,8- 8,0 lt/100 km. Στην επιθετικότητα βέβαια το Cooper θα σε επιβραβεύσει με την απολαυστική συμπεριφορά του που χαρακτηρίζεται από ευχάριστη ευελιξία και ζωντάνια, που περνά και σαν αίσθηση στον οδηγό. Εξαιρετικό σε ζύγισμα, νιώθεις ανα πάσα στιγμή που πατούν οι τροχοί σου και ποιες οι προθέσεις τους και κρατάς ένα παραδοσιακά επικοινωνιακό τιμόνι που δεν θα σε ξαφνιάσει με τις ακαριαίες αντιδράσεις, ούτε θα σου λείψει η πληροφόρηση. Η νέα προσθιοκίνητη πλατφόρμα της BMW με την κωδική ονομασία UKL συμβάλει στην αναβαθμισμένη στιβαρότητα ενώ η συνεργασία της με το νέο set-up της ανάρτησης προσφέρει πλέον στο Cooper την ενδοτικότητα που του έλειπε για να αντιμετωπίζει τους ελληνικούς δρόμους. Η καρτισια συμπεριφορά παντρεύεται με την άνεση που χρειαζόταν για να ολοκληρωθεί σαν αυτοκίνητο και τώρα δεν είναι αναγκαίο να οδηγείς με την ταυτότητα στο στόμα για να απολαύσεις οδήγηση. Η σπορ συμπεριφορά παραμένει τατουάζ στο πετσί του και η δραστήρια ουρά διατηρεί τον ρόλο της αν αναζητάς πλασαρίσματα με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Το Cooper σήμερα δυο γενιές αργότερα κάνει το βήμα παραπάνω και δεν σου χαλάει χατίρι είτε ανήκεις στους σκληροπυρηνικούς είτε απλά γοητεύεσαι στην ιδέα του ξεχωριστού αυτοκινήτου που πρεσβεύει.

συμπέρασμα
Όμοιο σε εμφάνιση με τον προκάτοχο του, με τις ανάλογες σύγχρονες πινελιές διαφοροποίησης και μια ιδέα θετικής προσέγγισης στο κομμάτι των χώρων χάρις τις μεγαλύτερες διαστάσεις και μεταξόνιο. Η 3η γενιά σε κερδίζει παραδοσιακά με την δημιουργικότητα του εσωτερικού του και σερβίρει πολύ περισσότερα σε επίπεδο τεχνολογίας για να υποστηρίξει τον premium χαρακτήρα του. Ο νέος κινητήρας δίνει ζωή στις επιδόσεις, αλλά και στο συνολικό πακέτο που πλέον δεν δείχνει να του λείπει κάτι σημαντικό για να συνεχίσει με επιτυχία, την στιγμή μάλιστα που η τιμή παραμένει στα ίδια επίπεδα.
VIDEOS

MINI Cooper & Cooper S 2014 Trailer

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...