ΟΔΗΓΟΥΜΕ στην Ελλάδα το νέο Volvo XC40

Οι πωλήσεις δείχνουν ότι η τα SUV θα κατακλύσουν την αγορά σε όλες τις κατηγορίες. Έτσι όλοι κατασκευαστές παίρνουν θέση στη σκακιέρα προσφέροντας μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες. Όμως η Volvo διαφέρει και το αποδεικνύει για ακόμα μια φορά.

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οι σχεδιαστές και οι τεχνικοί της Volvo πρέπει να είναι οι ευτυχέστεροι άνθρωποι στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και αυτό για δύο βασικούς λόγους: Πρώτα από όλα γιατί αρχίζουν τη σχεδίασή τους από ένα λευκό χαρτί (ή οθόνη αν προτιμάτε) και κανείς δεν φαίνεται να παρεμβαίνει στη δουλειά τους. Με λίγα λόγια ο παράδεισος κάθε σχεδιαστή.

Όσο για τους μηχανικούς φαίνεται ότι το ντουλάπι τους είναι γεμάτο από ευρώ (ή Γιουάν αν προτιμάτε) και δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για έναν τεχνικό από το «cost no problem»!

Δύο παράμετροι οι οποίες είναι ορατές σε κάθε νέο αυτοκίνητο που παρουσιάζουν οι Σουηδοί και δεν θα υπερβάλαμε αν υποστηρίζαμε ότι κάθε νέα πρότασή τους είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Άλλωστε δεν είναι καθόλου περίεργο που κατάφεραν και εκπόρθησαν τόσο εύκολα την premium κατηγορία μπαίνοντας στη μύτη των καθιερωμένων παιχτών, αν και η Volvo ακόμα θεωρείται (και είναι) μια μικρή αυτοκινητοβιομηχανία, με πωλήσεις κοντά στις 600.000 αυτοκίνητα το 2017.

Κερασάκι στη τούρτα η ανάδειξή του ως «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς», μια διάκριση που η Volvo κερδίζει για πρώτη φορά από το 1927 που ιδρύθηκε.

Που οφείλεται λοιπόν η επιτυχία της αυτή;

Σχεδίαση

Το σκανδιναβικό design σε όλο του το μεγαλείο και σε μια ακόμα καλή στιγμή. Το XC40 δείχνει και σοβαρό, αλλά και μοντέρνο απευθυνόμενο σε μια νέα γενιά καταναλωτών, τους «millennials».

Αυτόνομη σχεδίαση που δεν αντιγράφει και έχει τα χαρακτηριστικά Volvo, χάρη στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και με την γνωστή επιθετική μάσκα εμπρός. Καταφέρνει μάλιστα να κρύβει το ύψος του χάρη στις μαύρες επιφάνειες στο πλάι.

Βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) και σχεδιάστηκε από την αρχή ώστε να είναι Elecrification Ready, γιατί η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μακριά. Τέλος αν και πρακτικά είναι ένα αστικό τετράτροχο, βρίσκεται πιο κοντά στα πραγματικά SUV με απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 21,1 εκατ.!

Με διαστάσεις στη κατηγορία των 4,425 μ. (ύψος 1,625 μ.) και μεταξόνιο στα 2,702 μ. ταξιδεύει άνετα τέσσερα άτομα με τις αποσκευές τους, με τον χώρο του πορτμπαγκάζ να ακουμπά τα 460 λίτρα, ενώ μπορεί να ανέβει και στα 1.326 λίτρα όταν διπλώσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Όσο για την ασφάλεια, αυτή ως γνωστό αποτελεί έναν από τους θεμέλιους λίθους της Volvo και θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο κλωβό ασφαλείας με ζώνες παραμόρφωσης και χάλυβα για περισσότερη αντοχή.

Ποιότητα

Άλλο ένα στοιχείο που εκτόξευσε τα σουηδικά αυτοκίνητα είναι η εμμονή τους στην ποιότητα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πρώτης ποιότητας και όσο για το «fit & finish» αυτά είναι ακόμα δύο στοιχεία που βοηθούν το αυτοκίνητο να στρογγυλοκαθίσει στην premium κατηγορία. Θα λέγαμε ότι η αίσθηση πολυτέλειας είναι «σπιτική» χωρίς ακρότητες και προσφέρει ένα cocooning φιλικό περιβάλλον, με τη μεγάλη κεντρική οθόνη να αποτελεί το κέντρο του εσωτερικού, όπως άλλωστε σε όλα τα XC.

Πέρα από αυτά όμως η Volvo διαθέτει και περιβαλλοντικές ανησυχίες. Έτσι τα πλαστικά στις πόρτες είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια σε μια παγκόσμια προσπάθεια των Σουηδών για καθαρότερες θάλασσες, καθώς υπολογίζεται ότι πολύ σύντομα ο όγκος του πλαστικού που μολύνει τις θάλασσες θα είναι ίσος με τον όγκο των ψαριών!

Αλλά και πάλι η Volvo δεν σταματά εδώ, έχει ακόμα υψηλότερους στόχος, ή μάλλον καλύτερα έχει ένα όραμα. Το «Όραμα 2020» όπως το έχει ονομάσει, το οποίο έχει ως στόχο να μηδενίσει τους θανατηφόρους τραυματισμούς μέσα σε ένα Volvo! Ένα πολύ φιλόδοξο όραμα, αλλά όλα τα οράματα φιλόδοξα δεν είναι;

Εξοπλισμός

Συνδεσιμότητα, έτσι ονομάζεται το νέο «παιχνίδι» που από εδώ και εμπρός θα αποτελέσει το κυρίαρχο στοιχείο μεταξύ οδηγού/χρήστη και αυτοκινήτου (που σε λίγα χρόνια θα αποκτήσει ακριβή ετυμολογική ουσία) με εσωτερική επικοινωνία ελέγχου. Προς το παρόν βέβαια περιορίζεται στον έλεγχο χιλιομέτρων που μπορεί να διανύσει (ώστε τα τέκνα για παράδειγμα να μην απομακρύνονται πέρα των ορίων που έχουν θέσει οι γονείς!) ή ακόμα να του δώσεις εντολή να ζεστάνει το εσωτερικό ώστε να το βρεις στη κατάλληλη θερμοκρασία. Αλλά αυτά βέβαια προς το παρόν, γιατί πολύ σύντομα θα το στέλνεις στο… περίπτερο. Φυσικά υπάρχουν ενσωματωμένα στο σύστημα επικοινωνίας τα Apple CarPlay και Android Auto, το Volvo on call (σε περίπτωση ανάγκης) καθώς και τα γνωστά City Safety (αναγνωρίζει μικρά και μεγάλα κινητά αντικείμενα, ανθρώπους, ακόμα και μικρά ζώα), όπως και το Pilot Assist.

Όλα αυτά μάλιστα (καθώς και όλες οι γνωστές λειτουργίες) γίνονται καλύτερα ορατά και ευκολότερα διαχειρίσιμα μέσα από μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών εμπρός από τον οδηγό και μια ακόμα κεντρική 9,3 ιντσών. Όσο για τον ήχο, αυτός είναι προσφορά της Harman-Kardon. Χρειάζεστε τίποτα περισσότερο;

Μηχανικά

Όμως δεν είναι όλα τόσο ρόδινα, γιατί τα μηχανικά του μέρη δεν αποδίδουν εξίσου εντυπωσιακά! Και αυτό γιατί οι δύο τετρακύλινδροι υπερσυμπιεζόμενοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου δεν βρίσκονται στην αιχμή της κατηγορίας, με τον πρώτο Τ5 να αποδίδει 247 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. (350 Nm ροπής μεταξύ τις 1800 και 4.800 σ.α.λ.) και τον δεύτερο D4 να φτάνει τους 190 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. (400 Nm ροπής μεταξύ των 1.750 και 2.500 σ.α.λ.). Αυτά περιμένοντας τον μικρότερο κινητήρα των 1,5 λίτρων με τρεις κυλίνδρους (Τ3) και 156 ίππους, ο οποίος θα εμφανιστεί τον Μάιο της χρονιάς που διανύουμε (σε έκδοση με κίνηση μόνο εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο και βάρος στα 1.560 κιλά) και υπόσχεται να ρίξει αισθητά την τιμή του αυτοκινήτου. Όχι ότι οι τετρακύλινδροι κινητήρες που φορά αυτή τη στιγμή υπολείπονται αισθητά σε επιδόσεις του ανταγωνισμού, αλλά είναι το αυτόματα κιβώτιο (8 σχέσεων στο manual) που είναι αργό στις αλλαγές του. Αν και ο μοχλός λειτουργεί «by wire» εν είδη «joy-stick», δεν βοηθά. Χρειάζεται άμεσα ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ώστε οι κινητήρες να απλώσουν τις χάρες τους και να γίνουν ανταγωνιστικοί.

Τέλος να προσθέσουμε ότι η τετρακίνηση σχεδιάστηκε από τη Xaldex, είναι 5ης γενιάς και δεν… κολλά! Και είναι κρίμα για το κιβώτιο, γιατί οι αναρτήσεις του είναι καλά δουλεμένες με McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους, ενώ ούτε από τα φρένα (τέσσερα μεγάλα δισκόφρενα) μπορεί να έχει κανείς παράπονα.

Στο δρόμο

Στο δρόμο ακολουθεί τον τρόπο που έχουν χαράξει τα SUV. Με μεγάλες επιφάνειες ελαστικών η πρόσφυση (και μάλιστα στους τέσσερις τροχούς) ξεπερνά τις δυνατότητες των κινητήρων και κρατά τη γραμμή που έχει σχεδιάσει ο οδηγός υποδειγματικά και μόνο στην έξοδο της στροφής (λόγω του υψηλού κέντρου βάρους) αρχίζει να μεταφέρει τα κιλά του στον εξωτερικό εμπρός τροχό. Αλλά αυτή η πολύ καλή πρόσφυση έχει σαν τίμημα το αυτοκίνητο να «πλέει» πάνω στις μαλακές του αναρτήσεις. Όταν προχωρήσετε σε προγράμματα πιο σπορτίβικα σταματά να κινείται πάνω στα ελαστικά του, η άνεση υποφέρει και οι αντιδράσεις του γενικά (τιμόνι, κιβώτιο, φρένα) γίνονται απότομα. Το καλύτερο είναι να κινείστε στη θέση «comfort» και να αναλογιστείτε ότι έχετε να κάνετε με ένα μεγάλο αυτοκίνητο που διαθέτει υψηλό κέντρο βάρους για σχεδιαστικά καθαρά λόγους, άλλωστε τί SUV θα ήταν;

Για μια ακόμα φορά να τονίσουμε ότι τα SUV δεν είναι σπορ αυτοκίνητα, αλλά άνετοι ταξιδευτές και το XC40 είναι εξαιρετικό σε αυτό το ρόλο..

Αξία

Το ολοκαίνουργιο XC40 δεν είναι μόνο μια διαφορετική πρόταση σε σχεδίαση και εικόνα, αλλά και ένα προϊόν αξίας! Η πιο compact εκδοχή της σειράς XC είμαστε σίγουροι ότι θα αποδειχτεί σαν η πιο ενδιαφέρουσα και περιμένουμε τον νέο κινητήρα των 1,5 λίτρων, που θα το προσαρμόσει καλύτερα στην ελληνική πραγματικότητα. Οι τιμές του θα αρχίζουν από τα 30.713 ευρώ, ενώ για το D4 από τα 49.352 ευρώ και για το Τ5 από τα 50.177 ευρώ.

links