Fiat 500L Living

Ευάερο και ευήλιο, με πλούσιους χώρους για τις οικογενειακές ανάγκες και 7 θέσεις για πιο μαζικές εξορμήσεις

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το 500L απέκτησε περισσότερες ανέσεις, πολυχρηστικές δυνατότητες κι επτά θέσεις σε μόλις 4,3 μήκος αμάξωμα

γλυκά
  • Συμπαγείς διαστάσεις
  • Ηχομόνωση καμπίνας
  • Ευκολία μηχανισμών καθισμάτων
  • Ευρυχωρία καμπίνας
ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • «Ογκώδες» αισθητικά στο πίσω μέρος

Η Living έκδοση του FIAT 500L λανσάρεται ως «Multi Purpose Wagon». Τα αρκτικόλεξα αποτελούν κανονική άσκηση για τις εταιρίες προκειμένου να βρεθεί ο κατάλληλος συνδυασμός γραφής και νοήματος. Ο new comer δεν είναι κάτι πιο εξωτικό από ένα στυλάτο μικρομεσαίο με επταθέσια διάταξη και μήκος 4,35 μέτρα που παντρεύει τις αρετές ενός Station Wagon με τις δυνατότητες ενός πολυμορφικού. Το 500L Living από την άλλη, είναι το τέταρτο μέλος της οικογένειας του Fiat 500, η οποία απ’ ότι φαίνεται θα διαχωριστεί και το 500 θα αποτελεί από μόνο του brand name για να συνεχίσει πιο εύκολα την καριέρα στην Αμερική.

Εμφανισιακά την μετεξελιγμένη φυσιογνωμία του 500 όπως αυτή μετουσιώθηκε στο 500L, ακολουθεί η εκδοχή Living και η ουσιαστική διαφοροποίηση αφορά την επιμήκυνση του αμαξώματος κατά 203 χιλιοστά.  Η ανάγκη για τη διαμόρφωση του έξτρα χώρου που θα φιλοξενεί την τρίτη σειρά καθισμάτων δεν αλλοίωσε τις αναλογίες, έτσι το Living δείχνει αρμονικό και ιδιαίτερα συμπαγές για τις πολυχρηστικές του αρετές.

 

Λίτρα και όλους

Στην πενταθέσια διάταξη είναι πλούσια τα ελέη σε λίτρα και δυνατότητες φόρτωσης. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα από 560 έως 638 λίτρα αναλόγως της θέσης του πίσω συρόμενου καθίσματος. Η πλάτη της δεύτερης σειράς και του καθίσματος του συνοδηγού διπλώνουν πλήρως, επιτρέποντας τη φόρτωση αντικειμένων με μήκος έως και 2,6 μέτρων. Χάρη στο σύστημα «Cargo Magic Space» ο χώρος φόρτωσης μπορεί να χωριστεί σε τρία επίπεδα, ξεχωρίζοντας τα εύθραυστα αντικείμενα από τα βαριά, τα καθαρά από τα λερωμένα, τα ογκώδη από τα μικρά.

Στη διάταξη 5+2 το 500L Living προσφέρει δύο επιπλέον θέσεις που χρεώνονται ξεχωριστά και ενδείκνυνται για βραχύσωμους επιβάτες με τη στοιχειώδη ευλυγισία για πρόσβαση στην καμπίνα. Τα 168 λίτρα για αποσκευές στην 7θέσια μορφή είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Στα πολυμορφικά πλεονεκτήματα ανήκουν και οι διάσπαρτες θήκες που αριθμούν 22 στο σύνολο και οι διάφοροι γάντζοι για ψώνια που διευκολύνουν στην καθημερινότητα.



 


Πετρέλαιο για αρχή

Το 500L Living θα διατίθεται από τον Σεπτέμβριο στην Ελληνική αγορά με δύο turbodiesel: τον 1.6 MultiJet II των 105 ίππων και τον 1.3 MultiJet II με 85 ίππους και προαιρετικά αυτόματο κιβώτιο Dualogic. Αργότερα στη γκάμα θα προστεθεί ο 0.9 TwinAir Turbo με διπλό καύσιμο (βενζίνη-φυσικό αέριο), που μελλοντικά, όταν αναπτυχθεί το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου, θα προσφέρει μεγάλη οικονομία στη χρήση.

Ο 1.6 που οδηγήσαμε αποτελεί την πιο λογική επιλογή καθώς η ροπή των 320Nm αρκεί για να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο, ειδικά όταν αυτό θα είναι πλήρες φορτίου συνεπικουρούμενος από το 6άρι κιβώτιο. Στον αντίποδα, ο πιο προσιτός από οικονομικής πλευράς 1.3, έχει δυσκολότερο έργο λόγω της μικρότερης ροπής και του κιβωτίου των πέντε σχέσεων.

 

Ψώνια στο Μιλάνο;

Ερώτηση κλισέ μιας και η Ιταλική πόλη είναι συνώνυμη της αγοραστικής επιδρομής την πάλαι ποτέ περίοδο των πιστωτικών καρτών χωρίς όριo. Οδηγώντας πέριξ της πρωτεύουσας του στυλ, το Living κρύβει επιμελώς τον όγκο του, αφού μπορεί να ελίσσεται εύκολα χάρη και στην εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα που προσφέρουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στο περιαστικό περιβάλλον, όσο η ταχύτητα αυξάνεται, φαίνονται οι επεμβάσεις στις αναρτήσεις για να γίνει πιο αθόρυβη η κύλιση και κυρίως για να βελτιωθεί η απόσβεση στις απότομες αλλαγές πορείας όπου συνήθως πάσχει ένα επταθέσιο αυτοκίνητο. Η λύση επετεύχθη χάρη στα πίσω αμορτισέρ που διαθέτουν μηχανισμό ελέγχου ανάλογα τη συχνότητα (frequency dependent). Τα αμορτισέρ «σφίγγουν» σε καταστάσεις χαμηλής συχνότητας διέγερσης για να περιορίζονται οι κλίσεις του αμαξώματος προς όφελος της ασφάλειας. Αντίθετα τα αμορτισέρ επιτρέπουν την ταλάντωση σε καταστάσεις υψηλής συχνότητας διέγερσης  όπως στις μικρές ανωμαλίες και το τραχύ οδόστρωμα για τη βελτίωση της άνεσης.
Με την άνεση λοιπόν σε πρώτο πλάνο, οι όποιες οδηγικές ανησυχίες περνάνε σε δεύτερο πλάνο. Το μέτριας αίσθησης τιμόνι, σε συνδυασμό με τη χαλαρή στήριξη του σώματος από τα καθίσματα, σε αποτρέπουν από βιαιότητες και στο τέλος απολαμβάνεις τη διαδρομή με ανοιχτό το παράθυρο ακούγοντας το σταθμό LatteMiele στο ραδιόφωνο.

 

 0.9 Turbo TwinAir 105 HP

1.3 MultiJet ΙΙ  85 HP

 1.6 MultiJet II
 105 HP

Θέσεις

 5

 5+2

5

5+2

 5

 5+2

Μήκος (mm)

 4.352

 4.352

 4.352

 Πλάτος (mm)

 1.784

1.784

 1.784

 Ύψος (mm)

 1.667

 1.667

 1.667

 Μεταξόνιο (mm)

 2.612

 2.612

 2.612

Κυβισμός (cm3)

 875

 1.248

 1.598

Μέγιστη ισχύς (PS/ rpm)

 105 @ 5.500

 85 @ 3.500

 105 @ 3.700

Μέγιστη ροπή (Nm /rpm)

 145 @ 2.000

 200 @ 1.500

 320 @ 1.750

Κιβώτιο

 6 ταχ. manual

 5 ταχ. manual

 6 ταχ. manual

Βάρος κενό (kg)

 1290

 1315

 1395

Τελική ταχύτητα (km/h)

 179

 167

 180

Επιτάχυνση 0-100 km/h (s)

 13,0

 15,4

 12,2

Κατανάλωση μικτός κύκλος (l/100 km)

 4,8

 4,2

 4,5

CO2 εκπομπές (g/km)

 112

 110

 117

συμπέρασμα

Ένα πολυχρηστικό εργαλείο με την εμφάνιση του 500L και πολλές μικρές καινοτομίες που φιλοδοξούν να δώσουν λύση στα προβλήματα της καθημερινότητας ενός οικογενειάρχη. Κι όλα αυτά από ένα αυτοκίνητο που έχει το μικρότερο μήκος από κάθε άλλο επταθέσιο και κινητήρες εκτός φορολογικής τσιμπήδας

FIAT 500L LIVING

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...