Suzuki Swift Plug-in Hybrid

Green μετακίνηση στην πόλη

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
  • Βασισμένο στο προηγούμενο Swift
  • Βενζινοκινητήρας 660 κ.εκ. και ηλεκτροκινητήρας
  • Ισχύς 75 ίππων (ηλεκτροκινητήρας)
  • Καμία αλλαγή στους χώρους
  • Δυνατότητα κίνησης για 20 km αποκλειστικά με τον βενζινοκινητήρα

Υβριδικά, ηλεκτρικά οχήματα και βελτίωση στην οικονομία καυσίμου των βενζινοκινητήρων: αυτοί είναι οι 3 άξονες της έρευνας και εξέλιξης της Suzuki για αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Όσο αφορά τα υβριδικά, το πρώτο δείγμα αυτής της στρατηγικής είναι το Swift Plug-in Hybrid που παρουσίασε η ιαπωνική εταιρεία στην Διεθνή Έκθεση του Τόκυο το 2009. Πρόκειται για το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο της Suzuki.

green tech

Δεδομένου πως η Suzuki ήθελε να καλύψει τις περιορισμένες ανάγκες των Ιαπώνων οδηγών για καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, η αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα δεν ξεπερνά τα 20 km. Το θετικό σε αυτή την περίπτωση είναι πως η μπαταρία δεν χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Έτσι, οι τεχνικοί της Suzuki τη στρίμωξαν κάτω από την κονσόλα, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα και τον λιλιπούτειο βενζινοκινητήρα που συνυπάρχουν κάτω από το εμπρός καπό, έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα κόμπακτ σύστημα ηλεκτρικής κίνησης που δεν επηρεάζει καθόλου τους χώρους του Swift.

τo gocar λέει…

Για την Ιαπωνία, το Swift Plug-in Ηybrid είναι μια εξαιρετική λύση καθημερινής αστικής μετακίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων (για τα πρώτα 20 km), που δεν συνεπάγεται κανένα συμβιβασμό στον τομέα των χώρων. Για ένα πετυχημένο λανσάρισμα στην ευρωπαϊκή αγορά όμως θα χρειαστεί μεγαλύτερη αυτονομία.

 

Κύριο πεδίο δράσης η πόλη

Η εξέλιξη του Swift Plug-in Hybrid βασίστηκε σε έρευνες για τις συνήθειες των Ιαπώνων οδηγών, οι οποίοι κατά μέσο όρο κάνουν λιγότερα από 20 km στην πόλη κάθε μέρα. Έτσι, το μικρό υβριδκό έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του για αποστάσεις έως και 20 km, σαν να ήταν ένα κανονικό ηλεκτρικό. Σε αυτή την περίπτωση οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές. Μετά την αποφόρτιση της μπαταρίας, ένας μικρός κινητήρας 658 κ.εκ. με ισχύ 55 ίππων (40 kW) αναλαμβάνει την παραγωγή ηλεκτρισμού για τη φόρτισή της. Έτσι, δεν υπάρχει κίνδυνος να μείνεις στο δρόμο από… ρεύμα. Είναι με άλλα λόγια ένα αντίστοιχης φιλοσοφίας σύστημα με το Voltec των Chevrolet Volt και Opel Ampera.

Φυσικά, η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει και στο σπίτι, π.χ. το βράδυ που το αυτοκίνητο είναι στο γκαράζ. Χάρη στην τεχνολογία plug-in που διαθέτει, η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται από μια κοινή πρίζα του οικιακού ηλεκτρικού δικτύου. Η μπαταρία του υβριδικού Swift προέρχονται από την Sanyo Electric, είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου και έχει χωρητικότητα 2,66 kW.

 

Στα πλάνα και η Ευρώπη

Στην Ευρώπη, αυτή τη στιγμή η Suzuki έχει επικεντρωθεί σε βενζινοκινητήρες με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2, όπως είναι π.χ. ο νέος 1.200άρης κινητήρας του καινούργιου Swift. Μελλοντικά, ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει την περεταίρω εξέλιξη του Swift Plug-in Hybrid έτσι ώστε αυτό να καλύπτει τις ανάγκες και τις συνήθειες των Ευρωπαίων οδηγών.

Η πρώτη εμφάνιση του υβριδικού Swift στην Ευρώπη έγινε τον Μάρτιο του 2010, στην Διεθνή Έκθεση της Γενεύης. Η εμφάνιση δεν διαφέρει από αυτή του προηγούμενου Swift, στο οποίο και βασίζεται, με τις όποιες διαφορές να επικεντρώνονται κυρίως στο εσωτερικό. Εκτός από τα φουτουριστικά σπορ καθίσματα, την διαφορετικότητα του συγκεκριμένου Swift μαρτυρά το μικρό joystick που έχει πάρει τη θέση του επιλογέα ταχυτήτων στην κονσόλα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι στιγμής, αρχικά θα δοθούν 60 υβριδικά Swift σε ντίλερ της εταιρείας για δοκιμή, πριν την έναρξη της κανονικής εμπορικής διάθεσης στην Ιαπωνία που προγραμματίζεται μέσα στο 2011. Θυμίζουμε ακόμη πως στα τέλη του 2009 η Suzuki σύναψε συνεργασία με την Volkswagen, με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αποκτά μερίδιο 19,9% της ιαπωνικής. Μέρος της στρατηγικής αυτής συνεργασίας είναι η κοινή εξέλιξη υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων.

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Suzuki Swift Plug-in Hybrid

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος

3.755 mm

Πλάτος

1.690 mm

Ύψος

1.510 mm

Μεταξόνιο

2.390 mm

Θέσεις επιβατών

5

 

ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΕΡΗ

Βενζινοκινητήρας-γεννήτρια

Κυβισμός

658 c.c.

Ισχύς

55 PS (40 kW)

Ηλεκτροκινητήρας

Μόνιμου μαγνήτη

Ισχύς

75 PS (55 kW)

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα

2,66 kW

Κίνηση

Στους εμπρός τροχούς

Αυτονομία

20 km (πριν μπει σε λειτουργία η γεννήτρια)

 

green μοντέλα της Suzuki

Suzuki Alto 1.0

Το πιο green μοντέλο της Suzuki στην ελληνική αγορά με εκπομπές CO2 μόλις 103 g/km.

Suzuki Swift 1.2

Ο κινητήρας του νέου Swift εκπέμπει CO2 μόλις 116 g/km παρά την μεγάλη του ισχύ (94 PS). Μάλιστα, στην έκδοση με Start/Stop πέφτει στα 113 g/km.

Suzuki SX4 Fuel Cell Vehicle (FCV)

Ένα SX4 που κινείται με υδρογόνο και που βρίσκεται ήδη σε φάση δοκιμών εξέλιξης στους ιαπωνικούς δρόμους.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid

Suzuki Swift Hybrid

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...