Αυτό είναι το ολοκαίνουριο, ηλεκτρικό Citroen C3 - Πότε έρχεται Ελλάδα; [video]

Πότε θα έρθει στην Ελλάδα το νέο Citroen C3; Το γαλλικό μοντέλο απέκτησε νέα, τέταρτη γενιά, η οποία έχει μία πολύ μεγάλη αλλαγή. Θα προσφέρεται ως ηλεκτρικό, αλλά και ως βενζινοκίνητο.

  • -
  • -

Με πολύ πιο τετραγωνισμένη εμφάνιση και σημαντικά διαφορετική σχεδιαστική νοοτροπία παρουσιάστηκε το ολοκαίνουριο Citroen C3, το οποίο έχει μία σαφώς πιο crossover εικόνα, ακολουθώντας την τάση της εποχής. Ωστόσο, η μεγάλη αλλαγή που φέρνει η τέταρτη γενιά του μοντέλου είναι ότι οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να το αγοράσουν ως ηλεκτρικό. Μάλιστα, το νέο e-C3 θα είναι ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/36de0b7099783fc895414ddb290934e2.jpg

Η τιμή για την Ελλάδα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, όμως το αυτοκίνητο θα έρθει στη χώρα μας το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Ο κινητήρας που αναλαμβάνει να κινήσει το αμιγώς ηλεκτρικό Citroen e-C3 έχει ισχύ 113 ίππων και στέλνει τη δύναμή του μόνο στους μπροστά τροχούς. Η διαδικασία της επιτάχυνσης 0-100 km/h διαρκεί περίπου 11 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 135 km/h.

Δείτε στο παρακάτω video ολόκληρη την τελετή περουσίαση του νέου Citroen e-C3:

Αυτονομία πάνω από 300 km και φόρτιση με 100 kW

Το ηλεκτρικό Citroen C3 προσφέρεται με μπαταρία χωρητικότητας 44 kWh, η οποία του εξασφαλίζει αυτονομία που αγγίζει τα 320 km, κάνοντάς το έτσι μία ιδανική πρόταση για την πόλη, αλλά και κοντινές εξορμήσεις. Βέβαια, η ταχύτητα φόρτισης που μπορεί να πετύχει το νέο e-C3 αποτελεί σημαντική βοήθεια στην πραγματοποίηση ταξιδιών, καθώς μπορεί να δεχτεί ρεύμα με ισχύ μέχρι και 100 kW. Έτσι, η επαναφόρτιση από το 20% μέχρι το 80% πραγματοποιείται σε μόλις 26 λεπτά. Για την καθημερινότητα, η ενσωμάτωση φορτιστή που μπορεί να δεχτεί μέχρι και 11 kW ισχύ (σε αντίθεση με τη συνήθη επιλογή που είναι τα 7,4 kW), σημαίνει ότι η επαναφόρτιση θα γίνεται γρήγορα.

Επιπλέον, πρέπει να αναφέρουμε ότι η μπαταρία είναι τύπου LFP. Αυτό σημαίνει ότι έχει πολύ περισσότερη ανοχή στη φόρτιση πάνω από το 80%. Οι συνηθισμένες μπαταρίες λιθίου φθείρονται πιο έντονα όταν φορτίζονται κοντά στο 100%, ειδικά αν παραμείνουν επί μακρόν φορτισμένες σε αυτό το επίπεδο. Αντίθετα, οι LFP συμπεριφέρονται πολύ καλύτερα στο συγκεκριμένο θέμα. Η Citroen ανακοίνωσε ότι αργότερα θα κυκλοφορήσει ακόμα μία έκδοση για το e-C3, η οποία θα έχει μικρότερη μπαταρία, άρα και αυτονομία. Αυτή η έκδοση θα μπορεί να καλύψει 200 km με μία φόρτιση.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/b73800ddb3d5481bccd68ece9d23d2e2.jpg

Το νέο Citroen C3 είναι σημαντικά πιο ευρύχωρο, ενώ προσφέρει και περισσότερη άνεση στους επιβάτες. Χάρη στο εξωτερικό ύψος των 1,57 m, το νέο ë-C3 που προσφέρει 30 mm περισσότερο χώρο στους εμπρός επιβάτες εξασφαλίζοντας υψηλή θέση οδήγησης και κατά συνέπεια καλύτερο έλεγχο και περισσότερη ασφάλεια κατά την οδήγηση. Όλοι οι επιβάτες επωφελούνται εξαιρετικής ορατότητας προς τα έξω, ενισχύοντας την αίσθηση ευεξίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Περισσότεροι χώροι για το νέο Citroen C3

Πρακτικά, το νέο ë-C3 είναι περισσότερο ευρύχωρο σε κάθε του εσωτερική διάσταση σε σχέση με τον προκάτοχό του, παρά το γεγονός ότι είναι μόλις 19 mm μακρύτερο, και μόλις 6 mm φαρδύτερο. Το εσωτερικό πλάτος στο ύψος των αγκώνων των επιβατών είναι μεγαλύτερα κατά 19 mm (πίσω επιβάτες) και κατά 21 mm (εμπρός επιβάτες) από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ η απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι η κορυφαία τιμή της κατηγορίας, κατά 20 τουλάχιστον mm μεγαλύτερη από το Μ.Ο.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/7508e450505358ffc7fefb75fa73fc16.jpg

Πολύ εύκολη είναι επίσης και η μεταφορά αντικειμένων και αποσκευών με το νέο ë-C3. Το ψηλό εσωτερικό του είναι γεμάτο με πλήθος χρήσιμων και έξυπνων αποθηκευτικών χώρων, στα πάνελ των θυρών, την κεντρική κονσόλα, και κάτω από το μεσαίο υποβραχιόνιο, ενώ (ανάλογα με την έκδοση) διατίθεται και ειδική θέση ασύρματης φόρτισης smartphone. Άνετο και με δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης 60-40 είναι και το πίσω κάθισμα ενώ χάρη στο πλάτος μεταξύ των θόλων που φτάνει τα 1.015 mm, το πορτ-μπαγκάζ των 310 λίτρων εξασφαλίζει την εύκολη μεταφορά, για τα ψώνια ή τις βαλίτσες των επιβατών.

Με ύψος που φτάνει το 1,57 m, το νέο ë-C3 είναι ψηλότερο από τον προκάτοχό του, και διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος (σε στυλ SUV) προσφέροντας μεγαλύτερη σιγουριά στα περάσματα από τα σαμαράκια, τις λακκούβες και τις ανωμαλίες που συναντά κανείς συχνά, κινούμενος σε ένα αστικό/περιαστικό περιβάλλον. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει την εντυπωσιακή τιμή των 163 mm για το αμιγώς ηλεκτρικό ë-C3, και είναι μεγαλύτερη από τα 135 mm του προηγούμενου μοντέλου.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/d1e87fc558a37d91bcfb94d1fc0e683b.jpg

Αυξημένη άνεση για τους επιβάτες

Για πρώτη φορά στην ιστορία του C3 hatchback, η Citroën τοποθετεί στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του αμιγώς ηλεκτρικού ë-C3, το αποκλειστικό και καινοτόμο σύστημα ανάρτησης Citroën Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions, μια αποκλειστική τεχνολογία της Citroën με 20 πατέντες ευρεσιτεχνίας. Η ανάρτηση Citroën Advanced Comfort προσφέρει ασύγκριτη οδηγική άνεση και ελευθερία κίνησης κάτω από όλες τις συνθήκες, απορροφώντας τους κραδασμούς και εξαλείφοντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, δίνοντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο κινείται πάνω σε ένα μαγικό χαλί.

Χωρίς πίνακα οργάνων, αλλά με Head-Up Display

Ένα αληθινό άλμα που αφορά το πάνω μέρος της πρόσοψης του ταμπλό, είναι η απουσία του παραδοσιακού πίνακα οργάνων. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό ë-C3 χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ένα νέο Citroën Head-Up Display που αντανακλά τις πληροφορίες του οχήματος σε μία γυαλιστερή μαύρη λωρίδα ανάμεσα στο επάνω μέρος του ταμπλό και τη βάση του παρμπρίζ. Αυτή η έξυπνη λύση διασφαλίζει ότι δεν υπάρχει διπλή πληροφόρηση, όπως θα υπήρχε παραδοσιακά μεταξύ ενός συστήματος Head-Up Display και των κλασικών οργάνων του πίνακα, και διασφαλίζει την άμεση πρόσβαση του οδηγού, σε όλες τις βασικές πληροφορίες, χωρίς να τραβήξει ούτε στιγμή τα μάτια του από το δρόμο.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/a17a983d3a813f6aafdba99b3e73ef83.jpg

Το νέο πολυ-λειτουργικό τιμόνι μικρής διαμέτρου, είναι πιο εύκολο στο χειρισμό του, ενώ η ρύθμιση του ύψους του γίνεται πολύ εύκολα ώστε να διασφαλίζει ότι η ορατότητα προς την οθόνη του Citroën Head-Up Display, είναι πάντα ιδανική χωρίς να παρεμποδίζεται από τίποτα.

Στο κέντρο του ταμπλό, δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη των 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ενώ το σύστημα My Citroen Play με Smartphone Station και την αποκλειστική εφαρμογή για Android ή iPhone, που προσφέρεται στο στάνταρ εξοπλισμό στους κατόχους της αρχικής έκδοσης You, εξασφαλίζει την πρόσβαση στο ηχοσύστημα, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την πλοήγηση μέσω της δικής τους συσκευής.

Δύο εκδόσεις εξοπλισμού, για να είναι πιο εύκολη η επιλογή

Η εισαγωγική έκδοση «You» θα διατίθεται με υψηλό επίπεδο βασικού εξοπλισμού όπως εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, Ανάρτηση Citroën Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions, σύστημα Active Safety Brake (σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης), το νέο σύστημα Citroën Head Up Display, την εφαρμογή My Citroen Play με Smartphone Station για τη μετατροπή του κινητού του οδηγού σε infotainment, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους πλευρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, πίσω σπόϊλερ, cruise control, Air Condition και 6 αερόσακους.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/317275ffb552c4d86ad0328a24411d06.jpg

Η κορυφαία έκδοση «Max» διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17” diamond cut, οροφή Bi-Ton, διακοσμητικές μπάρες οροφής, προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών με ασύρματη λειτουργία Mirror Screen, καθίσματα Citroën Advanced Comfort, αυτόματη λειτουργία καθαριστήρων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, τιμόνι με επένδυση σε υφή δέρματος, ασύμμετρη αναδίπλωση (60/40) πίσω καθίσματος, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, LED πίσω φωτιστικά σώματα, πίσω φυμέ τζάμια, ταπετσαρίες καθισμάτων TEP/ύφασμα, αυτόματο κλιματισμό, πλοήγηση με 3D απεικόνιση, σύστημα ασύρματης φόρτισης smarthphone, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωμικό εσωτερικό καθρέφτη και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.

Δείτε το πρώτο video του νέου Citroen e-C3:

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...