F1: Συζητώντας το GP του Μονακό με τον Νικόλα Τομπάζη

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Όλα στο κόκκινο» λοιπόν για την Ferrari στο grand prix στο πριγκιπάτο του Μονακό. Οι Vettel και Raikkonen ανέβηκαν στα ψηλότερα σκαλιά του βάθρου δίνοντας μεγάλη ικανοποίηση στους εκατομύρια tifosi ανά τον κόσμο.

 

Όπως μετά από κάθε αγώνα, κάτσαμε μαζί με τον κορυφαίο Έλληνα μηχανικό Νικόλα Τομπάζη να σχολιάσουμε το τι είδαμε το τετραήμερο που μας πέρασε. «Αυτό που κυριάρχησε πριν από τον αγώνα ήταν σίγουρα η δεύτερη, μετά από αυτή στην Ρωσία, άσχημη εμφάνιση του Lewis Hamilton, σε σχέση με τον teammate του. Ο Βρετανός οδηγός μπορεί τελικά να πήρε τους βαθμούς της 7ης θέσης, αλλά δεν μπορεί να είναι καθόλου ικανοποιημένος από την απόδοσή του, σε μια χρονιά που το πρωτάθλημα δείχνει ότι θα κριθεί στις λεπτομέρειες», είπε ο Τομπάζης.

 

Για την εμφάνιση της Ferrari το τριήμερο ο Τομπάζης σχολίασε : «Σε αυτό τον αγώνα το προβάδισμα της Ferrari σε σχέση με την Mercedes ήταν σαφές και δεν χωράει αμφιβολίας. Αυτό που είναι αβέβαιο είναι εάν οφειλόταν αποκλειστικά και μόνο στην πίστα ή εάν έφεραν κάποιες βελτιώσεις, οι οποίες δεν φαινόντουσαν με γυμνό μάτι. Το Μονακό είναι μια ξεχωριστή πίστα και το setup των μονοθεσίων διαφέρει κατά πολύ από τις άλλες πίστες. Στο Μονακό προσπαθείς να μεταφέρεις την κατανομή βάρους όσο το δυνατό προς τα πίσω, μέσα στα επιτρεπτά όρια και εάν πιστέψουμε τις φήμες που λένε ότι η Mercedes έχει πρόβλημα με το βάρος της, είναι κάτι το οποίο δεν θα μπορούσε να ρυθμίσει όπως ήθελε. Σε μια πίστα που μετράνε κατά πολύ και οι αναρτήσεις, η Ferrari ίσως να έχει ένα πλεονέκτημα με τις εμπρόσθιες αναρτήσεις, καθώς η Mercedes έχει δουλέψει για να έχει αεροδυναμικό όφελος σε σχέση με το μηχανικό, έχοντας μεταφέρει τα ψαλίδια ψηλά για αεροδυναμικούς λόγους, κάτι το οποίο στο Μονακό έχει μάλλον αρνητική επίδραση. Σε ότι αφορά το μεγαλύτερο μεταξόνιο που έχει η Mercedes δεν παίζει τον πρωταρχικό ρόλο στους στενούς δρόμους. Απο την εμπειρία μου και τα μεταξόνια που είχα χρησιμοποιήσει στο παρελθόν το αποτέλεσμα ήταν αμελητέο, αλλά δεν είχα φτάσει ποτέ σε τόσο ακραία όπως αυτό που έχει η Mercedes φέτος, συνεπώς υπάρχει η περίπτωση να έχει πληρώσει κάποιο τίμημα. Δεν ξέρουμε για ποιον ακριβώς λόγω δεν τα πήγε καλά η Mercedes στον αγώνα αυτό»


Πολύ κουβέντα έγινε και για την επιλογή της στρατηγικής της Ferrari που είχε ως αποτέλεσμα να πάρει την πρωτοπορία ο Vettel. Πάνω σε αυτό ο Τομπάζης σχολίασε : «Πιστεύω ότι κατά πασα πιθανοτητα υπήρχε πραγματι πρόθεση για να οφεληθει ο Vettel απο την κατάσταση, αλλά ηταν μέσα στα επιτρεπτά όρια. Το πιστευω αυτό γιατι (α) η στρατηγικη ορίζεται από μια ομάδα ατομων μεσα σε κάθε εταιρεια, και όχι για κάθε πιλοτο ξεχωριστα, και (β) το γεγονός ότι το undercut δεν ήταν η επιλογή στον αγώνα αυτό (αρα γνωριζαν τι θα γινοταν, και το επελεξαν). Καταλαβαίνω τους ισχυρισμούς ότι ο Raikkonen έπρεπε να πάρει μια νίκη που δικαιούταν, απλώς όπως ήρθε το αποτέλεσμα, εν τέλει ήταν καλύτερο για την ομάδα ».

 

Τέλος η κουβέντα πήγε και στο γεγονός ότι η Ferrari έχει βρει τον σωστό τρόπο διαχείρισης των ελαστικών σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες και την παρατήρηση που βγήκε από το στόμα του Toto Wolff για ‘Ιταλικού μυστηρίου’ αφήνοντας υπαινιγμό για συνεργασία. «Δεν πιστεύω ότι μπορεί να υπάρχει συνεργασία ανάμεσα στην Ferrari και στην Pirelli με τον τρόπο που υπαινίχτηκε.  Οι ομάδες πήραν πολύ λίγα δεδομένα για τα λάστιχα του 2017 για να κρατηθούν ισορροπίες και να υπάρχει διαφάνεια. Όταν όμως κάνει δοκιμές κάποιος οδηγός που ξέρει τι κάνει, όπως έκανε ο Vettel που ήθελε αλλά δεν έκαναν οι άλλοι, είναι σίγουρα ένα πλεονέκτημα»

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...