Μουσείο αυτοκινήτου-Θεσσαλονίκη: Αξίζει!

Αν ο δρόμοs σας φέρει στη Θεσσαλονίκη, υπολογίστε και δύο-τρείς ώρες παραπάνω, γιατί το ΝΟΗΣΙΣ αξίζει και για εσάς, αλλά και για τα παιδιά σας.

  • -
  • -

Έξω από τη Θεσσαλονίκη, στο 6ο χιλιόμετρο προς τη Θέρμη και σε 14.000 τ.μ., δίπλα στην ασημένια μπάλα που κρύβει το πλανητάριο και που αποκλείεται να μην τη δείτε, θα βρείτε το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, ή εν συντομία ΝΟΗΣΙΣ.

Η κατασκευή του τελείωσε τι 2004 αφού πρώτα ξοδεύτηκαν 29.000.000 ευρώ και είναι σίγουρα τα καλύτερα ξοδεμένα ρήματα που έχουμε δει, αφού περιλαμβάνει συνεδριακό κέντρο, βιβλιοθήκη, χώρους εταιρικής προβολής, θέατρο, πλανητάριο και προσομοιωτές!

Αρκεί να σας περιγράψουμε μερικά από τις δραστηριότητες για να κατανοήσετε την αξία του, όπως «πέρα από τους ουρανούς» σε 3D, «αστερισμοί και μύθοι», τα «θαύματα του σύμπαντος», «δεινόσαυροι», «ταξίδι στο κέντρο της Γης», «τρέχοντας στον πάγο» και άλλα εντυπωσιακά.  Οι τιμές του τέλος είναι χαμηλές στα 7 ευρώ για το πλανητάριο και 6 για το μουσείο τεχνολογίας.

Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 2310483000 και στο www.noesis.edu.gr

 

Στο μουσείο

Όλα αυτά καλά, αλλά εμείς σχεδόν τρέχοντας μπήκαμε στο «Μουσείο Μεταφορών», δηλαδή στα αυτοκίνητα! Και πρώτα σε καλωσορίζει το ελληνικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στο Νεώριο της Σύρου. Ήταν μέρες του 1972 όταν ο Γιάννης Γουλανδρής παρήγγειλε τη κατασκευή ενός αυτοκινήτου για σκληρή χρήση βασισμένο πάνω σε πλαίσιο και μηχανικά μέρη Jeep Wagoneer που τελικά σχεδιάστηκε από Brian Crossman. Το αυτοκίνητο αυτό βρίσκεται σήμερα σε ιδιωτική συλλογή στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ένα χρόνο αργότερα πάντως ζήτησε από τον Γιώργο Μιχαήλ να σχεδιάσει και πάλι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, αυτή τη φορά όμως πολυτελείας που θα διέθετε δερμάτινα καθίσματα και ηλεκτρικά παράθυρα. Τελικά κατασκευάστηκαν δύο πρωτότυπα με κινητήρα V8 και 5.300 κ.εκατ. Επειδή μάλιστα το αυτοκίνητο έμοιαζε σχεδιαστικά με τα αυτά του 1930 και θύμιζε ποτοαπαγόρευση ονομάστηκε Chicago. Η γνώμη μας πάντως είναι ότι το αυτοκίνητο αυτό ποτέ δεν προορίζονταν για μαζική παραγωγή, όπως το ηλεκτροκίνητο E8000, αλλά για τη προσωπική του μετακίνηση στο νησί.

Πιο σημαντικό πάντως είναι το Aletis από της ΕΛΒΟ, που ακολουθεί, αν και ποτέ δεν έφτασε στην παραγωγή. Παρουσιάστηκε το 2001 και μάλιστα παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης, πάνω σε μηχανικά μέρη της VW ενώ στη σχεδίαση είχε βάλει το χέρι του και το σχεδιαστικό γραφείο του Pininfarina. Από τότε, ούτε φωνή, ούτε ακρόαση.

Την έκθεση συμπληρώνουν κλασικά δείγματα και υποδείγματα θα λέγαμε όπως Citroen DS, Porsche 911, Mini, Saab 93, BMW 700, Trabant, Auto Union, VW Beetle, Corvette και Renault Dauphine, για να αναφέρουμε μερικά.

Ο χώρος είναι ιδιαίτερα καλοφτιαγμένος και κατατοπιστικός και εδώ θα πρέπει αν τονίσουμε ότι η παράθεση των αυτοκινήτων αυτών δεν έχει τη θέση μουσείο, αλλά περισσότερο ενός εκπαιδευτικού χώρου, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα και την πολυευρηματικότητα των σχεδιαστών αυτοκινήτου και τις διάφορες τεχνολογικές λύσεις που έδωσαν κατά καιρούς, η προσπάθησαν να δώσουν. Μόνο μας παράπονο οι ενημερωτικές πινακίδες των εκθεμάτων που θα έπρεπε να ήταν πιο αναλυτικές.

Επίσης θα βρείτε πολύ κατατοπιστικές γωνιές, όπως το συνεργείο, καθώς και μια σειρά από τεχνολογική αρχαιολογία, όπως ραδιόφωνα και κινηματογραφικές μηχανές λήψεις, όλα σε προθήκες πολύ όμορφες και προσεγμένες.

Σας υποσχόμαστε ότι θα είναι μια καλή εμπειρία για όλη την οικογένεια, μην την προσπεράσετε!