Σκωτσέζικο ντους, στο Παρίσι!

Τα σημαντικά νέα και οι μεγάλες απουσίες της φετινής έκθεσης

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Φέτος, το Σαλόνι του Παρισιού κλείνει τα 120 χρόνια ιστορίας. Ναι, η πρώτη διεθνής έκθεση αυτοκινήτου στον κόσμο έγινε στην Πόλη του Φωτός το 1898. Μάλιστα, για να πάρουν άδεια συμμετοχής στην έκθεση, τα αυτοκίνητα έπρεπε πρώτα να οδηγηθούν σε μια διαδρομή 40 km μέχρι τις Βερσαλλίες και πίσω, για να αποδείξουν ότι ήταν όντως… αυτοκίνητα! Τα χρόνια που ακολούθησαν η γαλλική έκθεση έγινε θεσμός, αντέχοντας δύο παγκοσμίους πολέμους παρακαλώ.

Σήμερα ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα, για το Mondial Paris Motor Show αλλά και για τις διεθνείς εκθέσεις γενικώς. Το κόστος συμμετοχής για τους κατασκευαστές είναι υπέρογκο, ενώ κάποιες εταιρίες προτιμούν να κάνουν δικές τους αποκλειστικές εκδηλώσεις, καθώς δεν θέλουν τα ολοκαίνουρια μοντέλα τους να πάρουν ένα μικρό μόνο μερίδιο δημοσιότητας σε μια τεράστια έκθεση. Εξάλλου, στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή η ενημέρωση έχει γίνει πολύ πιο άμεση, πιο εύκολη και πιο πλήρης. Οι λάτρεις του Αυτοκινήτου είχατε ήδη δει φωτογραφίες / video και διαβάσει πληροφορίες για τα περισσότερα νέα μοντέλα, πριν κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι, σωστά; Τι δουλειά άλλωστε κάνουμε εμείς εδώ;



Μη σας κάνει εντύπωση λοιπόν που πολλοί κατασκευαστές απουσιάζουν από το Σαλόνι Παρισιού. Ανάμεσά τους οι Alfa Romeo, Fiat, Ford, Jeep, Mazda, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Volkswagen, Volvo, αλλά και άλλοι μικρότεροι όπως η Abarth και η Bentley. Είναι πολύ λογικό. Για παράδειγμα, η Ford θα είχε νόημα να συμμετέχει μόνο και μόνο για να παρουσιάσει το νέο Focus, το οποίο όμως βρίσκεται ήδη στις ευρωπαϊκές και στη δική μας αγορά - και το έχουμε ήδη δοκιμάσει στην Ελλάδα. Ή η Volkswagen, η οποία έχει μια φρέσκια γκάμα μοντέλων αλλά τίποτε το ολοκαίνουριο για να δείξει. Άλλωστε, έχει επικεντρώσει τις δυνάμεις της στην επίθεση με ηλεκτρικά μοντέλα που ετοιμάζει για το 2020. Αντί να πάει στο Παρίσι λοιπόν, μας κάλεσε στο εργοστάσιό της στη Δρέσδη για να μας παρουσιάσει με κάθε λεπτομέρεια τα άμεσα “ηλεκτρικά” πλάνα της.

Από την άλλη, υπήρχαν εταιρίες που είχαν πράγματα να δείξουν στο Παρίσι, με πρώτη και καλύτερη την Mercedes-Benz που έκανε πραγματική απόβαση στην γαλλική πρωτεύουσα. Μετρήστε πρεμιέρες: GLE, B-Class, A-Class Sedan, AMG A 35, EQC και smart forease. Εκθαμβωτικό ήταν και το πρωτότυπο Vision EQ Silver Arrow που έδινε επιπλέον λάμψη στο περίπτερο της Mercedes-Benz, το οποίο πρέπει να πω πως ήταν το πιο εντυπωσιακό της έκθεσης!



Από τους υπόλοιπους, σε παρουσία ξεχώρισε η Citroen, τόσο με το όμορφο και ζεστό σε ατμόσφαιρα περίπτερό της, στη λογική La Maison Citroen φυσικά, όσο και με την πρωτότυπη συνέντευξη Τύπου. Αντί να μιλάνε διάφορα στελέχη πάνω στο σταντ, όλη η πληροφορία μεταδόθηκε στους παρευρισκόμενους μέσα από μια διαδραστική παράσταση ενός χορευτή και μιας γιγάντιας οθόνης. Δείτε περισσότερα στα παραπάνω video.

Αρκετά ήταν πάντως και τα σημαντικά μοντέλα που έκαναν ντεμπούτο στη γαλλική πρωτεύουσα - θα τα δείτε και θα τα απολαύσετε στο μεγάλο μας αφιέρωμα. Επιτρέψτε μου όμως να ξεχωρίσω το concept της Peugeot που παραπέμπει στο πανέμορφο, κλασικό πια 504 Coupe. Παρότι αυτόνομο και ηλεκτρικό, το e-Legend σε προκαλεί να το οδηγήσεις απλά και μόνο που το βλέπεις. Οι σχεδιαστές του Peugeot Design Lab έκαναν πάλι το θαύμα τους, δημιουργώντας ένα (πιθανό) μελλοντικό μοντέλο με προηγμένη τεχνολογία, βασισμένοι στην ιστορία της μάρκας. Μήπως τελικά κάτι αντίστοιχο πρέπει να κάνουν και οι διοργανωτές διεθνών εκθέσεων, αν θέλουν να υπάρχουν και στο μέλλον;