ΔOKΙΜΗ: Ford Focus 1.0 Ecoboost ST-Line 125 PS

Ηγέτης 4ης γενιάς, το νέο Focus δείχνει διάθεση να ασχοληθεί ψηλότερα της κατηγορίας του.

  • -
  • -
Ισχύς125 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,0 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2108 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νεότερο Focus επένδυσε σε καίρια σημεία την εξέλιξή του ώστε να απλώσει τα δίχτυα του ψηλότερα από την κορυφή της κατηγορίας. Τα premium μικρομεσαία μάλλον θα βρουν το μπελά τους.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ανέσεις
  • Χώροι
  • Ανάρτηση
  • Ποιότητα Κύλισης
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Αποτελεσματικότητα
  • Οδική συμπεριφορά και άνεση
  • Πλαίσιο
  • Ποιότητα συναρμολόγησης
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Το ESP δεν απενεργοποιείται
  • Σκληρά πλαστικά χαμηλά

Μετράει ήδη 20 χρόνια ιστορίας στην πιάτσα των μικρομεσαίων και με την πρώτη του εμφάνιση ανέβασε τον πήχη στα δικά του δεδομένα. Από την πρώτη φευγάτη σχεδιαστικά γενιά μέχρι και σήμερα το Focus ανέκαθεν αποτελούσε επιλογή του οδηγού. Αμεσότητα σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα, σπορ υφή συμπεριφοράς και μια καλλιέργεια εμπιστοσύνης που φούντωνε το συναίσθημα της ασφάλειας. Το Focus είχε και άλλα καλά, όπως ποιότητα και εξοπλισμό, χώρους που σταδιακά απώλεσε στην 3η του γενιά, αλλά αντιστάθμισε με τεχνολογίες και δυναμικό στιλ. Μια βόλτα πίσω από το τιμόνι του όμως σε έκανε να ξεχάσεις τις όποιες αδυναμίες του. Από την άλλη βέβαια δεν αρκεί να είσαι ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο για να γνωρίζεις την επιτυχία σε επίπεδο πωλήσεων και το νεότερο μικρομεσαίο της Ford, στην 4η γενιά του, ήρθε να διορθώσει τα κακώς κείμενα.

 

Έρχεται διαβασμένο

Στην Ford αποφάσισαν να μεγαλώσουν το Focus για να σβήσουν το κυριότερο μειονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού και ορθώς έπραξαν. Για να πετύχουν το σκοπό τους χρησιμοποίησαν την νεα πλατφόρμα C2 η οποία προσφέρει 20% μεγαλύτερη ακαμψία και 50% πιο στιβαρά σημεία στήριξης της ανάρτησης. Ταυτόχρονα η νεα πλατφόρμα προσφέρει έως και 88 κιλά ελαφρύτερο Focus, ενώ το μεταξόνιο τώρα εκπροσωπείται από 2.700 mm. Συνολικά σε διαστάσεις έχει μακρύνει 20 mm και έχει χαμηλώσει το ανάστημά του κατά 30 mm, με τις αλλαγές να περιλαμβάνουν μια ανεπαίσθητη αύξηση στο πλάτος (2 mm) που επι της ουσίας μπορείς να πεις ότι είναι ίδιο. Στα 4.378 mm μήκους, 1.825 mm πλάτους και 1.454 mm ύψους, το νέο Focus κάνει επιβλητικότερη την παρουσία του στο δρόμο και εδώ μεγάλη ευθύνη έχει και η σχεδίαση η οποία προσφέρει κορυφαία αεροδυναμική (Cd: 0.27) για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Μπορεί λοιπόν να έχασε μέρος της σχεδιαστικής τσαχπινιάς, όμως το νεότερο διατηρεί το δυναμισμό του σε υψηλό επίπεδο.  Αν και απέφυγαν τις υπερβολές οι άνθρωποι της Ford, ακολουθώντας πιο βατά μονοπάτια, κατάφεραν να κάνουν πιο εύπεπτο το σχήμα του νέου Focus που δεν θα περάσει απαρατήρητο, όπως μας απόδειξαν τα βλέμματα των περαστικών. Ειδικά στην έκδοση ST-Line, της δοκιμής, η προσωπικότητα είναι έντονη και χρεώνεται στις νέες γραμμές μπροστά με την τονισμένη μάσκα, τον επιθετικότερο προφυλακτήρα, τους τροχούς των 17’’ σε σκούρα απόχρωση και τις διακριτικές ενδείξεις. Οι μυώδεις αναλογίες με το μακρύτερο καπό και το κουπέ τελείωμα της οροφής προς τα πίσω, βάζουν την ελκυστική πινελιά στο αμάξωμα που για κάποιους σοβαρεύει την οπτική του. Με την πρώτη επαφή στα ενδότερα διαπιστώνεις την ευρυχωρία. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις και κυρίως το 53 mm αυξημένο μεταξόνιο έχουν ωφελήσει θεαματικά τους χώρους, σημείο που δεν ξεχώριζε το προγενέστερο Focus. Τώρα 5 ενήλικες θα βολευτούν αριστοκρατικά για τα δεδομένα της κατηγορίας με εμφανή διαθέσιμο χώρο τόσο στα πόδια όσο και στο κεφάλι. Ταυτόχρονα οι μεγάλες σε διαστάσεις πίσω πόρτες δημιουργούν ιδιαίτερα πρακτικό άνοιγμα που διευκολύνει την είσοδο - έξοδο, ενώ ωφελημένος από τα νεα δεδομένα βγαίνει και ο χώρος αποσκευών που τώρα μπορεί να φιλοξενήσει 375 lt. Η σχεδιαστική γλώσσα του εσωτερικού είναι απλοποιημένη και μοντέρνα, με έμφαση στην εργονομία, ενώ η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης προσεγμένη σε υψηλό επίπεδο.



Πέρα από την απτή ποιότητα η οποία είναι σημαντικά αναβαθμισμένη, 50% λιγότεροι διακόπτες φροντίζουν για την εργονομία και οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι περισσότερες. Μόνο στα κάτω επίπεδα του ταμπλό υπάρχουν σκληρότερα υλικά, όμως τα ποιοτικά στανταρς ακόμα και εκεί είναι υψηλά. Φυσικά οι τεχνολογίες είναι γενναιόδωρες στο νέο μικρομεσαίο της Ford τόσο σε επίπεδο συνδεσιμότητας, ψυχαγωγίας, πλοήγησης μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής 8’’ του ανανεωμένου SYNC3, όσο και από την πλευρά υποστήριξης του οδηγού σε επίπεδο ασφάλειας. Στο πλούσιο οπλοστάσιο σύγχρονης τεχνολογίας συμπεριλαμβάνεται η δυνατότητα του SYNC3 να συνδέεται με 10 ανεξάρτητες συσκευές μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά και τo πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφαλείας CoPilot360 που φροντίζει για την ασφάλεια και άνεση του οδηγού. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα συστήματα Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go το οποίο διαβάζει το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί σταθερή απόσταση με αυτό, με ταχύτητες έως και τα 200 km/h, ενώ παράλληλα ακινητοποιεί το αυτοκίνητο αν χρειαστεί και το ξεκινάει αυτόματα, παρέχοντας τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Επιπλέον, διαμορφώνει την ταχύτητα ανάλογα με τα σήματα κυκλοφορίας και τα νόμιμα όρια χάρη στο σύστημα Speed Sign Recognision, ενώ ακολουθεί και τις διαγραμμίσεις των δρόμων διατηρώντας το αυτοκίνητο εντός αυτών. Σε επίπεδο ασφάλειας παρέχει ακόμα το σύστημα Pre-Collision Assist, το οποίο αναγνωρίζει ακόμα και πεζούς, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο. Εξελιγμένο είναι το Active Park Assist 2, το οποίο σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο εκτελεί ολόκληρη τη διαδικασία του παρκαρίσματος αυτόματα με το παρατεταμένο πάτημα ενός πλήκτρου. Το νέο Ford Focus έρχεται πάνοπλο και καλά προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, αναθεωρώντας μάλιστα τους αντιπάλους του και λοξοκοιτώντας με αξιώσεις προς την premium κατηγορία. Συμπληρώστε ακόμα το Head Up Display, τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού και το απολαυστικό ηχοσύστημα της B&O και όλα αυτά είναι ένα δείγμα παροχών. 

Focus
στον τομέα του!

Ο 3κυλινδρος χιλιάρης EcoBoost δεν είναι τυχαίο που έχει αποσπάσει τόσα βραβεία και φυσικά παίζει τον σημαντικό του ρόλο στην υπόθεση Focus. Εύστροφος και γεμάτος από χαμηλά απλώνει σε ένα δημιουργικό εύρος στροφών τους 125 ίππους, ενώ τα 170 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.400 έως τις 4.500 σ.α.λ.. Συνδέεται με ένα 6άρι σωστά απλωμένο σε σχέσεις χειροκίνητο κιβώτιο που διακρίνεται μάλιστα για το ποιοτικό του κούμπωμα από σχέση σε σχέση. Σε συνδυασμό με το ελαφρύτερα δεδομένα του νέου Focus, οι επιδόσεις είναι ζωντανές με τα 0-100 km/h να έρχονται σε  10 sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 km/h. Ζωντανή είναι και η κατανάλωση όμως όχι σε βαθμό που να σε απασχολεί αρνητικά, με την μέση να κυμαίνεται γύρω στα 7 lt/100 km, όταν οδηγείς φυσιολογικά. Αν ψάχνεις οικονομία θα πέσεις έως και ένα λίτρο παρακάτω με προϋπόθεση να έχεις ελαφρύ πόδι, ενώ αν ψάχνεις το απόλυτο των επιδόσεων θα δεις διψήφιο νούμερο, στο χαμηλό του, στο trip computer.



Η σωστή στιγμή με ένα Focus είναι όταν τα χέρια σου αγκαλιάζουν το τιμόνι και ξεχύνεσαι σε άδειους δρόμους. Οι υψηλές προσδοκίες που περιμένεις επιβεβαιώνονται στο νεότερο και απολαμβάνεις την επικοινωνιακή αίσθηση του απόλυτου ελέγχου. Δεν χρειάζεται να είσαι από αυτούς που στρίβουν αέρα και που παίζουν με τα όρια για να διαπιστώσεις την σεμιναριακή δυναμική συμπεριφορά του. Η νεα πλατφόρμα εκδηλώνει το ταλέντο της κάτι που οφείλει και στην ψαγμένη ρύθμιση της ανάρτησης. Μπορεί να έχασε την ανεξαρτησία των πολλαπλών συνδέσμων πίσω στις μικρές εκδόσεις, όπως αυτή που οδηγούμε, όμως η μεγάλη ακαμψία και το χαμηλότερο βάρος του ημιάκαμπτου δεν δείχνουν να επηρεάζουν αρνητικά το επίπεδο συμπεριφοράς. Άλλωστε η προσοχή που έχει δώσει η Ford στην ανάρτηση περιλαμβάνει 45 διαφορετικές ρυθμίσεις, αναλόγως το βάρος της έκδοσης ώστε το αποτέλεσμα να καλύπτει την εξαιρετική φήμη του μικρομεσαίου με σήμα το μπλε οβάλ. Παρά την 10 mm χαμηλότερη ανάρτηση στην ST-Line έκδοση οι πρώτες θετικές εντυπώσεις έρχονται από την περίφημη ηχομόνωση και τη φινετσάτη κύλιση που θυμίζουν αυτοκίνητο από ανώτερη κατηγορία. Προσομοιώνει περίπου την λιμουζινατη αίσθηση του Mondeo στους ανοιχτούς δρόμους, όμως ταυτόχρονα παραμένει το δραστήριο και άμεσο μικρομεσαίο στις στροφές έτσι όπως έγραψε ιστορία. Μπορεί να καμουφλάρει λίγο σε αίσθηση την αμεσότητα σε σχέση με το προγενέστερο, όμως στην πράξη είναι γρήγορο και αποτελεσματικό, νιώθεις ανα πάσα στιγμή που πατούν οι τροχοί σου και ποιες οι προθέσεις τους. Τα αυξημένα μετατρόχια και φυσικά το πληθωρικό μεταξόνιο συμβάλουν στη σταθερότητα με πολλά και δίνουν μια ακλόνητη αίσθηση σε υψηλές ταχύτητες χωρίς αυτή να περιορίζεται σε ευθείες. Ακραία συμπτώματα συμπεριφοράς απουσιάζουν και το νέο Focus ούτε θα υποστρέψει απότομα και ανεξέλεγκτα, ούτε θα απλώσει με αναίδεια την ουρά του στο εξωτερικό της στροφής. Άλλωστε καραδοκούν και τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, οπότε και ο υπερενθουσιώδης δύσκολα θα ζήσει οδηγικές ακρότητες. Ευτυχώς από την άλλη το πίσω μέρος παραμένει ζωντανό, μια μικρή και απόλυτα ελεγχόμενη τάση υπερστροφής θα βοηθήσει την τοποθέτηση της ουράς για ακόμα περισσότερη ευελιξία στο turn in με την βοήθεια και του Torque Vectoring. Το τιμόνι διατηρεί την εξαιρετική επικοινωνιακή διάθεση ανάμεσα στα θέλω του οδηγού και στην αίσθηση που του προσφέρει, ενώ για την ποιότητα της επιβράδυνσης δεν βρίσκεις λόγους να την κριτικάρεις τόσο σε επίπεδο δύναμης, απόδοσης και διάρκειας στην επανάληψη του φρεναρίσματος. Μια ευχάριστη σπορ διάθεση επικρατεί στο σύνολο σαν κεντρική ιδέα ακόμη και στη νορμάλ λειτουργία στο Drive Mode, πόσο στη Sport (υπάρχει και Eco). Η οδηγική απόλαυση ζει και στο νέο μικρομεσαίο της Ford, ακόμα και αν τα ηλεκτρονικά δεσμά είναι …ανοιχτά 24 ώρες το 24ωρο! Εύστοχο, σοβαρό και με συνέπεια ανάμεσα σε δυο διαφορετικούς κόσμους, αυτόν της άνεσης και της σχεδόν σπορ συμπεριφοράς, ακόμα και από την βάση της γκάμας του προσφέρει πολύ αυτοκίνητο, απ’ όποια πλευρά και αν το δεις. Και κάπως έτσι δείχνει ότι η υπόθεση Focus ξανά προς τη δόξα τραβά!

 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Ήταν το αυτοκίνητο για να απολαμβάνεις οδήγηση και τώρα διατήρησε τις αξίες του και πρόσθεσε τα κατάλληλα συστατικά εκεί που πονούσε. Μεγάλωσε σε διαστάσεις, επιτέλους απέκτησε χώρους και κέρδισε σε άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης και χαρακτηριστικά που θα μπορούσαμε να πούμε ότι μιμείται το Mondeo. Και όλα αυτά χωρίς να χάσει την παραδοσιακή συνταγή της οδήγησης, που ανέκαθεν ήταν η σπεσιαλιτέ του μαγαζιού! Το νεότερο Focus δείχνει έτοιμο να κλέψει καρδιές ακόμα και από την κλάση των premium μικρομεσαίων.  

GOCAR TEST - Ford Focus 1.0 Ecoboost ST-Line 125 PS

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
60
GOCAR Magazine #60

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...