ΔΟΚΙΜΗ: Subaru Forester 2.0D CVT

Αναβαθμισμένο επί της ουσίας, το Forester diesel συνδυάζεται με ένα εξελιγμένο κιβώτιο CVT, που ανεβάζει ψηλά το δείκτη ευκολίας και χρηστικότητας

  • -
  • -
Ισχύς148 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2158 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Subaru Forester φόρεσε τα καλά του, με ανάρτηση που «διαβάζει» χωρίς να κουράζει. Ο diesel με την πλούσια ροπή είναι ευπρόσδεκτος για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις και όχι μόνο, με το CVT να αξιοποιεί ξεκούραστα όλα τα αποθέματα δύναμης του 2λιτρου μοτέρ.

γλυκά

Χώροι

Άνεση

Ποιότητα κατασκευής

Εκτός δρόμου δυνατότητες

Οδική συμπεριφορά

Κιβώτιο
ξινά

Τιμή

Κατανάλωση υπό πίεση

Δεκαπέντε περίπου χρόνια πριν, όταν τα crossover δεν υπήρχαν ούτε ως όρος, η Subaru παρουσίασε το Forester. Ένα ψηλό station wagon που έδινε έμφαση στην πρακτικότητα, λόγω χώρων και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα, που του επέτρεπε να «πατήσει» και εκτός δρόμου. Από τότε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι, το Forester εξελίχθηκε, έγινε SUV, χάνοντας όμως για λίγο τον σπορτίφ δρόμο του στην προηγούμενη γενιά.

Η άνεση σε εκείνη τη φάση πήρε πρωταγωνιστικό ρόλο, αφήνοντας όμως τις κοφτερές αντιδράσεις του προηγούμενου μοντέλου… στην ιστορία. Σε αυτούς που άρεσε αυτή η άνεση, δεν συμπεριλαμβάνονταν οι παραδοσιακοί φίλοι της Subaru, ούτε οι λάτρεις της οδήγησης. Η ιαπωνική φίρμα δεν άργησε να καταλάβει ότι η σούπα είχε νερώσει λίγο και φρόντισε να σφίξει το μίγμα, επιστρέφοντας στην παλιά συνταγή που έκανε το Forester τόσο αγαπητό.

Σχέση ζωής

Αυτό το Forester δεν επιζητά την προσοχή σου με φτιασίδια, φαντεζί στολίδια, έντονες καμπύλες και άλλα παρόμοια κόλπα. Μοιάζει με ντόμπρο Ιάπωνα, σεμνό, που δεν επιδεικνύει τις αρετές του, αλλά αποδεικνύει ότι τις διαθέτει όταν χρειαστεί. Στιβαρό σε όλα τα επίπεδα, σε κερδίζει από την πρώτη επαφή μαζί του. Η συνολική εικόνα γνώριμη αλλά αναβαθμισμένη στα σημεία, τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Απέχει από τις αποκαλούμενες premium εκτελέσεις του ανταγωνισμού από τη δύση, αλλά εστιάζει στην ουσία και όχι στον εντυπωσιασμό. Μετά από 20.000 βασανιστικά δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε έμοιαζε με καινούργιο. Ούτε ίχνος φθοράς, αλλά και πλήρης απουσία τριγμών, που αναμφίβολα εντυπωσιάζουν.

Σο εσωτερικό, τα glossy πλαστικά, η μεγάλη οθόνη αφής και το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων, το οποίο παίζει και συνδυάζεται με τα πάντα, δεν περνούν απαρατήρητα. Μια ακόμα οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, σε συνδυασμό με αυτή για τις πληροφορίες στον πίνακα οργάνων το κάνουν περισσότερο φλύαρο από όσο ίσως θα ήθελες, ενώ ερωτηματικά προκαλεί με το μέγεθός του, το μεγάλο πλήκτρο που ρυθμίζει μέχρι ποιο ύψος θα ανοίγει η ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών.

Οι χώροι δεν επιδέχονται καμίας κριτικής, αφού στο εσωτερικού του Forester θα βολευτούν πέντε άτομα, ακόμα και αν είναι μέλη ομάδας μπάσκετ. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, παρακολουθώντας από εποπτική θέση τα δρώμενα, έτσι όπως ακριβώς αρέσει στους πελάτες αυτής της κατηγορίας.

Ισχυρή συμμαχία

Ο 2λιτρος boxer diesel κινητήρας, αποδίδει 148 ίππους και 350 Nm ροπής και συνδυάζεται με το Lineartronic. Έτσι ονομάζει η Subaru το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, το οποίο θα κάνει τη ζωή σου πιο εύκολη. Επιβαρύνει την τιμή κατά 3.100 ευρώ, σε σχέση με το χειροκίνητο, αλλά μοιάζει ιδανική επιλογή για έναν diesel κινητήρα, που κατά κανόνα έχει μικρό ωφέλιμο εύρος στροφών και απαιτεί συνεχείς αλλαγές σχέσεων από τον οδηγό. Στην εξελιγμένη του μορφή είναι πιο άμεσο και γρήγορο, ήσυχο, αλλά και πιο ανθεκτικό στη χρήση και τις δύσκολες καταστάσεις. Σε αυτόματη λειτουργία οι αλλαγές είναι αμέτρητες αλλά ανεπαίσθητες, με τον οδηγό να παρακολουθεί το στροφόμετρο σε θέση… στάσης και το αυτοκίνητο να επιταχύνει.

Το Lineartronic αξιοποιεί με ιδανικό τρόπο την πλούσια ροπή του κινητήρα, ξεζουμίζοντας κάθε έναν από τους 148 ίππους του. Η δύναμη δεν εντυπωσιάζει, αλλά δεν θα σου λείψει κιόλας, αρκεί να είσαι έτοιμος να πληρώσεις το αντίτιμο που μετριέται σε αυξημένη κατανάλωση, που μπορεί να ξεπεράσει τα 10 lt/100 km. Οδηγώντας συνετά πάντως (και όχι αργά) η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 8,5 με 9 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 5,9). Τρία προγράμματα οδήγησης ρυθμίζουν τις παραμέτρους απόκρισης του κινητήρα, της μετάδοσης και του κιβωτίου, με γνώμονα την οικονομία ή τις επιδόσεις. Αν η διάθεσή σου είναι πιο σπορ, μπορείς να αλλάζεις ταχύτητες από τα paddles πίσω από το τιμόνι, με το κιβώτιο σε αυτή τη φάση να διαθέτει επτά προεπιλεγμένες σχέσεις.

Η μετάδοση περνάει μόνιμα στους τέσσερις τροχούς, μέσω του συστήματος Symmetrical AWD, που στέλνει τη ροπή στον… «ικανότερο» τροχό. Στιβαρό, αποτελεσματικό, με δυναμικές αντιδράσεις, το Forester θα κινηθεί απροβλημάτιστα σε σαθρά εδάφη, ισοπεδώνοντας με ευκολία ότι βρει στο διάβα του. Επιπλέον, υπάρχει και το hill descend, που ελέγχει το κιβώτιο, φρενάροντας μηχανικά το αυτοκίνητο για ασφαλέστερη και εύκολη κατάβαση. Απολαμβάνεις να το οδηγείς εκτός δρόμου, με τα τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα να εμπνέουν σιγουριά, τόσο με τη δύναμη, όσο και με τη σταθερότητα στην απόδοσή τους.

Η ανάρτηση σε αυτό το Forester έσφιξε, όχι όμως σε βαθμό που να γίνεται κουραστική. Κάθε άλλο, αφού απολαμβάνεις την κορυφαία άνεση που προσφέρει, σε συνδυασμό με τα υψηλού σχετικά προφίλ ελαστικά 225/55 σε τροχούς 18 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής, που ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό, αφού στη βασική έχει 17άρες ζάντες με ελαστικά 225/60. Ο οδηγός πλέον δεν χρειάζεται να παλεύει… με τα κύματα στον δρόμο. Αυτό το Forester στέκεται στο ύψος του. Γέρνει όσο πρέπει για να φορτίσει τον εξωτερικό άξονα σωστά και να στρίψει με ακρίβεια, χωρίς στις περισσότερες των περιπτώσεων να παίρνει μεγάλες κλίσεις. Παρέχει καλή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, κάνοντας το ταξίδι με υψηλές ταχύτητες παιχνίδι. Οδηγός και επιβάτες θα διανύσουν μεγάλες αποστάσεις… ατσαλάκωτοι, με μόνη παραφωνία έναν αεροδυναμικό θόρυβο, που θα έρθει στις υψηλές ταχύτητες. 
Αν η ελληνική πραγματικότητα δεν δημιουργούσε τόσο αρνητικό κλίμα για τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, το νέο Subaru Forester με τον 2λιτρο diesel θα μπορούσε να είναι ένα αυτοκίνητο αναφοράς στην κατηγορία των SUV.


ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Με την παλιά συνταγή σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, εντός και εκτός δρόμου, αλλά με σύγχρονη εκτέλεση στους τομείς της άνεσης, της ποιότητας και της τεχνολογίας, το Forester παρουσιάζεται αναβαθμισμένο επί της ουσίας, στοχεύοντας κατευθείαν στην καρδιά των φίλων των αυθεντικών off road. Επιπλέον, με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου CVT, έγινε πιο εύκολο και πιο ολοκληρωμένο. Αν το επιλέξεις θα σε συνοδεύσει στο υπόλοιπο της ζωής σου, στα εύκολα και στα δύσκολα, όπως λέμε και σε έναν γάμο… αλλά με περισσότερη αξιοπιστία.

VIDEOS

Subaru Forester 2015 X mode

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...