Volvo S80 1.6 DRIVe

Θαρρείς πως δημιουργήθηκε για την Ελλάδα της κρίσης καθώς η απόκτηση ενός executive sedan της μεγάλης κατηγορίας αποτελεί πρόσκληση για τις φορολογικές αρχές.

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Κι όμως το S80 έχει εμπορική προοπτική χάρη στον μικρό diesel ο οποίος φέρνει την τιμή αρκετά κάτω από τα 40.000 ευρώ και το κόστος χρήσης σε ανεκτά επίπεδα.

γλυκά
  • Τιμή βασικής έκδοσης
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι, εργονομία
  • Πολυτέλεια
  • Ποιότητα κύλισης
ξυνά
  • Οριακός κινητήρας στο ταξίδι
  • Δυσανάλογα ακριβές οι υπόλοιπες εκδόσεις
απόψεις

Δυνατά στα diesel παίζει πλέον η Volvo. Το μοτέρ των 1,6 λίτρων δίνει φτερά οικονομίας στα C30 και S60, η «χάρη» του όμως φτάνει μέχρι και το S80. Μπορεί να μην στέκεσαι στις απόλυτες επιδόσεις, η ροπή όμως κάνει «κουμάντο» στην καθημερινότητα και προσφέρει ανέμελο για την τσέπη ταξίδι, με «λογικές» ταχύτητες. Που απευθείνεται; Σε αυτούς που το diesel S60 μοιάζει ελλιπές για τις μεταφορικές τους ανάγκες, αναζητώντας ένα πιο πληθωρικό σε χώρους Volvo.

Δημήτρης Παππάς

Κι αυτό δεν αφορά μόνο το αρχικό κόστος αγοράς, αλλά τα μηνιαία έξοδα που μπορούν να μετατρέψουν την κατοχή ενός ΙΧ σε οικονομικό βραχνά. Η Volvo έχει στη γκάμα της τον βενζινοκινητήρα 1.6 με turbo ο οποίος έχει λογική τιμή αγοράς και εξίσου λογική κατανάλωση δεδομένων των 180 ίππων, ωστόσο την ανατροπή στα δεδομένα έφερε η άρση της πετρελαιοαπαγόρευσης.

 

Σύμμαχός μου η ροπή

Ο κινητήρα diesel δεν είναι πανάκεια κι αυτό θα πρέπει να το προσέξουμε καθώς η «πετρελαϊκή» μας κουλτούρα είναι σχετικά βραχεία, ειδικά δε όταν αναφερόμαστε σε αμαξώματα με μεγάλο απόβαρο και ιδιαίτερες απαιτήσεις μετακίνησης. Μία τέτοια περίπτωση είναι το S80 καθώς οι 115 ίπποι καλούνται να μετακινήσουν τουλάχιστον δύο τόνους βάρους αν έχουμε απαρτία μέσα στην καμπίνα και σχετικά λίγες αποσκευές. Βέβαια εδώ σε απάντηση έχουμε τα 270Nm της ροπής που είναι 30 περισσότερα από αυτά που αποδίδει ο αντίστοιχος 1.6 Τ4 των 180 ίππων.

Στην πράξη η δύναμη του κινητήρα είναι απόλυτα επαρκής για τις καθημερινές μετακινήσεις καθώς ο diesel ανταπεξέρχεται θαυμάσια στο σταμάτα-ξεκίνα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι μακριά ώστε οι στροφές να διατηρούνται χαμηλά προς όφελος της μείωσης της κατανάλωσης. Στην Εθνική οδό αυτό δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα καθώς μπορείς να κινείσαι με τη φορά, όμως μετά τις 3000rpm αισθάνεσαι ότι ο κινητήρας χάνει γρήγορα σημαντικό μέρος της δύναμης του. Στο ορεινό οδικό δίκτυο, το απότομο φούσκωμα της τουρμπίνας σε βοηθάει να «ξεκολλήσεις» από στροφή σε στροφή, όμως μπορείς να βρεθείς εκτεθειμένος στην προσπέραση αν δεν διαχειριστείς έξυπνα το κιβώτιο. Ίσως αυτά να είναι λεπτομέρειες καθώς ο οικογενειάρχης που θα φουλάρει το ρεζερβουάρ θα νοιαστεί περισσότερο για τα χιλιόμετρα που θα κάνει συνολικά καθώς ο 1.6D είναι φαβορί στους δρόμους αντοχής μεγάλων αποστάσεων.

Ο 1.6D DRIVe ανήκει στη ομάδα κινητήρων με την οποία η Volvo έχει στοχοθετήσει ανώτατα όρια CO2 για κάθε μοντέλο της γκάμας. Επικοινωνιακά η Σουηδική εταιρεία είχε θέσει τρία επίπεδα εκπομπών CO2 ανάλογα το μοντέλο με ανώτατα όρια τα 120, 140 και 160gr/km. Στην περίπτωση του S80 ο 1.6D εκπέμπει 119g/km και καταναλώνει μόλις 4,5l/100km σε μικτές συνθήκες. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού πετρε­λαίου common rail, πιεζοηλεκτρικά μπεκ και υπερσυμπιεστή με φτερωτή μετα­βλητής γεωμετρίας ώστε η καμπύλη ροπής να είναι όσο το δυνατόν πιο επίπεδη. Στην πράξη η μέση κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 7,0l/100km ανάλογα το πόσο βαρύ πόδι έχει ο οδηγός, ειδικά σε άσκοπες επιταχύνσεις ή όταν αναζητά υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες. Το σύστημα Start-Stop λειτουργεί άψογα και επικουρεί στη μείωση της κατανάλωσης εντός πόλης.

 

Executive εικόνα

Κατά τα λοιπά το S80, ακόμη και με τον μικρό diesel, διατηρεί αυτούσια τα χαρακτηριστικά ποιότητας και άνεσης τα οποία έχουν εκτιμήσει αν τα χρόνια οι πελάτες της Volvo. Η σουηδική limo έχει απάντηση σε όλες τις premium επιθυμίες του οδηγού και μάλιστα καταβάλλοντας ποσό που δεν ξεπερνά τα 38.500 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη και το όφελος απόσυρσης. Η γνώριμη εικόνα του εξωτερικού χαρακτηρίζεται από τις μυώδεις καμπύλες ενός saloon με τυπικές αναλογίες αμαξώματος που προσπαθεί να μεταλλάξει τη συντηρητική εικόνα του παρελθόντος σε κάτι πιο σπορ. Στο εσωτερικό υπάρχουν επιλογές για όλα τα γούστα που ταλαντεύονται μεταξύ κλασικού και σπορ. Έτσι υπάρχει επένδυση σε απομίμηση ξύλου ή μετάλλου που συνδυάζεται με σαλόνι από δέρμα περφορέ ή κανονικό σε χρωματισμό offblack.

Από πλευράς χώρων δε τίθεται θέμα αμφισβήτησης της υπερεπάρκειας και για τις δύο σειρές καθισμάτων. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται αναπαυτικά, ανεξαρτήτου αναστήματος, ενώ στο πίσω κάθισμα δύο άτομα θα νιώσουν αριστοκρατικά, έχοντας αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, ενώ ακόμα και ένας τρίτος δεν θα αλλάξει αισθητά την κατάσταση. Τα 480 λίτρα υπερεπαρκούν για οικογενειακές υποχρεώσεις με μόνο ζήτημα το τεράστιο βάθος λόγω του τρίτου όγκου.

 

Στο ταμείο

Όπως αναφέραμε και παραπάνω το τίμημα που θα πρέπει να καταβάλει κανείς ειδικά για την καλοεξοπλισμένη βασική έκδοση Kinetic είναι απόλυτα λογικό και ίσως αξίζει περισσότερο αντί να δώσει κανείς επιπλέον χρήματα για να αποκτήσει την ακριβότερη έκδοση, να επιλέξει στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού που άπτονται της ενεργητικής ασφάλειας. Με 2.476 ευρώ (τιμή καταλόγου) μπορεί να τοποθετηθεί προσαρμοζόμενο cruise contor (ACC), σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDW) και σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS), που θα επικουρήσουν το standard σύστημα City Safety που αποτρέπει συγκρούσεις με προπορευόμενα αντικείμενα σε χαμηλές ταχύτητες. Πάντως με τόσο χαμηλή τιμή εκκίνησης δύσκολα θα βρεθεί πρόταση του ανταγωνισμού που να καλύπτει τόσες ανάγκες, προσφέροντας τα ίδια με αυτά που παρέχει το S80. Αποτελεί μία από τις λίγες τόσο συμφέρουσες προτάσεις που να καλύπτει την εξεζητημένη για την εποχή που ζούμε κατηγορία. Τόσο συμφέρουσα, που είναι ικανή να προσελκύσει κοινό που δεν θα είχε στη short list αγοράς μεγάλο premium sedan.

συμπέρασμα

Όταν πλέον απευθυνόμαστε στη μεγάλη κατηγορία ουσιαστικά μιλάμε για ένα κομμάτι της ελληνικής αγοράς που σε λίγο καιρό δεν θα υπάρχει. Βέβαια η πρόταση της Volvo καταφέρνει με θαυμάσιο τρόπο να κρατήσει ζωντανή τη ζήτηση, χάρη σε ένα πακέτο που παραμένει μια έξυπνη επιλογή που θα την εκτιμήσουν όσοι θέλουν τον premium χαρακτήρα αλλά χωρίς να ρίξουν πολλά λεφτά πάνω σε τέσσερις ρόδες.

Volvo S80 2

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
74
GOCAR Magazine #74

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...