Alfa Romeo MiTo 1.3 MultiJet 85 PS

Χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 συνδυάζονται με σπορ χαρακτήρα

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,9 sec
Μέση κατανάλωση3,6 lt/100km
Εκπομπές CO295 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Καινοτομίες στους diesel

Το γκρουπ Fiat έχει παράδοση στην εξέλιξη της τεχνολογίας των diesel. Μια από τις καινοτομίες του Fiat Group, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Bosch, είναι η τεχνολογία Common Rail που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 1997 στην Alfa Romeo 156 κι έγινε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων. Το 2003, η δεύτερη γενιά Common Rail εμφανίστηκε με τη μορφή της τεχνολογίας JTDM, με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Το 2009, η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και το σύστημα JTDM-2 περιλαμβάνει περισσότερους και ταχύτερους ψεκασμούς καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερο management της καύσης και το αποτέλεσμα ήταν μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.

Η Alfa Romeo είναι μια μάρκα συνυφασμένη με τον σπορ χαρακτήρα, ωστόσο έχει μακρά παράδοση στους οικονομικούς κινητήρες diesel. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν οι νέες εκδόσεις 1.3 JTDM-2 της Alfa Romeo MiTo, οι οποίες χρησιμοποιούν τον νέο 1.3 πετρελαιοκινητήρα της Fiat. Ο κινητήρας αυτός, με τη βοήθεια υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας και ψεκασμού Common Rail, επιτυγχάνει την κορυφαία για 1.300άρη diesel απόδοση στη MiTo των 95 ίππων και 200 Nm ροπής, συνδυασμένα με κατανάλωση που κατά μέσο όρο κυμαίνεται μεταξύ 4,0 και 4,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 112 g/km. Μάλιστα, διατίθεται και σε μια ακόμη πιο green εκδοχή στη Mito 1.3 JTDM-2 με ισχύ 85 ίππων, μέση κατανάλωση 3,6 l/100 km και εκπομπές CO2 95 g/km. Μπορεί στη Mito των 85 ίππων ο νέος κινητήρας να έχει «πράσινο» προσανατολισμό, όμως και οι επιδόσεις είναι πολύ καλές για 1.300άρι πετρελαιοκίνητο supermini και αντάξιες της παράδοσης της Alfa Romeo: τελική ταχύτητα 174 km/h και επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 12,9 sec.

 

Diesel “καρδιά” νέας γενιάς

Έχοντας σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την FPT - Fiat Powertrain Technologies, ο υπετροφοδοτούμενος 1.3 JTDM-2 ανήκει στη δεύτερη γενιά των πετρελαιοκινητήρων του ομίλου Fiat. Διαθέτει νέο ψεκασμό τεχνολογίας Common Rail, ο οποίος γίνεται σε συνεργασία με την εντελώς νέα βαλβίδα ψεκασμού, ελέγχοντας την ποσότητα του πετρελαίου που διοχετεύεται στο θάλαμο καύσης με υψηλότατο βαθμό ακρίβειας, έτσι ώστε η διαδικασία του ψεκασμού του καυσίμου να είναι ταχύτερη και πιο «έξυπνη» από το παρελθόν. Λόγω του αυξημένου αριθμού των ψεκασμών (έως και 8 ανά χρόνο περιστροφής του κινητήρα), οι ψεκαστήρες βελτιστοποιούν την εισαγωγή του καυσίμου στο θάλαμο και ως εκ τούτου η διαδικασία καύσης του πετρελαίου γίνεται πιο προοδευτική, με θετικές συνέπειες όχι μόνο στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στο θόρυβο του κινητήρα καθώς και στην απόδοσή του. Ως αποτέλεσμα τούτου, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Common Rail, ο νέος 1.3 JTDM-2 κατατάσσεται στην κατηγορία Euro 5 αναφορικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σε συνδυασμό με το Start&Stop, ο νέος 1.3 JTDM-2 κινητήρας της MiTo προσφέρει ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό για την επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης και ρύπων: την «Ένδειξη Αλλαγής Ταχύτητας» (Gear Shift Indicator), ένα σύστημα που προτείνει πότε πρέπει να γίνει αλλαγή σε μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ή αντίστοιχα «κατέβασμα» σε μικρότερη σχέση βελτιώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.

H συμβίωση

Στην οδήγηση, ο 1.3 MultiJet δεν διεκδικεί δάφνες για την ήσυχη λειτουργία του, έχει όμως μεστό τράβηγμα και πλούσια ροπή. Έτσι, η συγκεκριμένη MiTo μπορεί να είναι green, δεν παύει όμως να είναι και Alfa. Και όπως κάθε Alfa, έτσι και η αυτή MiTo εντυπωσιάζει με την ευκολία που διατηρεί υψηλή ταχύτητα σε κάθε είδους δρόμο –ανοιχτό ή με στροφές. Κάθε στρίψιμο του τιμονιού μεταφράζεται σε άμεση αλλαγή κατεύθυνσης, ενώ την ίδια στιγμή η ροπή των 200 Nm δίνει γρήγορες επιταχύνσεις. Στα συν η αίσθηση τιμονιού, κιβωτίου και φρένων.

Στο εσωτερικό τίποτε δεν προϊδεάζει για τον ιδιαίτερα green χαρακτήρα της μικρής Alfa. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη με το ταμπλό να καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος του από μαλακό υλικό καλής υφής και αισθητικής, οι χώροι επαρκούν για τα δεδομένα της κατηγορίας και ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλες τις βασικές ανέσεις και ευκολίες.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.3 JTDM-2

ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Πετρέλαιο

IΣΧΥΣ (PS)

85

ΡΟΠΗ (Nm)

200

ΤΕΛΙΚΗ TAXYTHTA (km/h)

174

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km)

3,6

EKΠΟΜΠΕΣ CO(g/km)

95



MiTo Diesel

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της MiTo που διατίθενται στην ελληνική αγορά είναι τρεις:

  • 1.3 JTDM-2 Progression με 85 ίππους και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αφού εκπέμπει μόλις 95 g/km CO2.
  • 1.3 JTDM-2 Distinctive με 85 ίππους, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και πλουσιότερο εξοπλισμό.
  • 1.3 JTDM-2 Distinctive με 95 ίππους και εκπομπές CO2 112 g/km.

FPT 1.3 Multijet 16v

Fiat Multijet II_Benefits 3

Fiat Multijet II_Benefits 2

Fiat Multijet II_Benefits 1

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...