Τεχνολογικές καινοτομίες του Fiat Group

Από τον Fire στους Multi

  • -
  • -

Έχει πραγματικό ενδιαφέρον να δούμε την τεχνολογική εξέλιξη τα τελευταία τριάντα χρόνια στους κινητήρες και τα συστήματα μετάδοσης. Από τα πρώιμα συστήματα ψεκασμού και τον έλεγχο του χρονισμού των βαλβίδων έχουμε φτάσει στα πλέον πολύπλοκα συστήματα τροφοδοσίας και ελέγχου της καύσης που επιτρέπουν χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου και εκπομπές που ούτε θα ονειρεύονταν οι μηχανικοί της δεκαετίας του 80.

Ο όμιλος Fiat είναι από τους πρωτοπόρους στην έρευνα και εξέλιξη και έχει παρουσιάσει μια πληθώρα καινοτομιών που βρήκαν εφαρμογή σε μαζική παραγωγή.

Ας δούμε τις ημερομηνίες σταθμούς και τα τεχνολογικά επιτεύγματα του ομίλου.

1980

Το πρώτο στον κόσμο Σύστημα Μεταβλητού Χρονισμού Βαλβίδων (VVT)
Η Alfa Romeo ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που εφάρμοσε τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής, τη δίλιτρη Spider του 1980.

1985

Κινητήρες FIRE (Fully Integrated and Robotized Engine )
Οι κινητήρες FIRE εξελίχθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1980, υιοθετώντας την πιο προηγμένη τεχνολογία υγροδυναμικής και καύσης ενώ παράλληλα ήταν σχεδιασμένοι για να κατασκευάζονται με χαμηλό κόστος σε πλήρως ρομποτοποιημένες γραμμές παραγωγής. Σήμερα η τεχνολογία FIRE είναι ακόμη η καλύτερη στην κατηγορία της και με την ευελιξία σχεδίασης της ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες (τούρμπο και MultiAir).

1987

Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού σε επιβατικό (Fiat Croma)
Το 1987 το Fiat Group, παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και τοποθετήθηκε στο Fiat Croma. H κατανάλωση καυσίμου ήταν υποδειγματική: 15% χαμηλότερη από έναν κινητήρα πετρελαίου, προηγούμενης γενιάς με προθάλαμο καύσης και 30% λιγότερο από έναν βενζινοκινητήρα.

1990

Panda Elettra, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής
Η παραγωγή του Panda Elettra ξεκίνησε το 1990. Το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με ηλεκτροκινητήρα και συστοιχίες μπαταριών που προσέδιδαν αυτονομία 70 χιλιομέτρων και μέγιστη ταχύτητα 75 km/h.

1997

Τεχνολογία Common Rail
Κατά την εξέλιξη της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, οι ερευνητές της Fiat ανακάλυψαν ότι χρειαζόταν ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο κραδασμών, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Αυτό έγινε εφικτό το 1997 μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch με την εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156.

1999

Το πρώτο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο (Selespeed)
Η ανάπτυξη της αυτοματοποιημένης μηχανικής αλλαγής σχέσεων ξεκίνησε το 1992 με βάση την εμπειρία από την Ferrari και την F1. H αρχή της τεχνολογίας βασίζεται στην ύπαρξη ενός ηλεκτροϋδραυλικού σερβομηχανισμού ο οποίος κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων με το βέλτιστο δυνατό τρόπο. Το πρώτο αυτοκίνητο στο οποίο εφαρμόστηκε αυτή η τεχνολογία ήταν η Alfa 156.

2003

Τεχνολογία MultiJet και SDE (Small Diesel Engine)
Το 2003, η Fiat δημιούργησε την τεχνολογία MultiJet, τη δεύτερη γενιά Common Rail πολλαπλού ψεκασμού με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Η τεχνολογία Multijet σχεδιάστηκε για κινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων, το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου που κατασκευάστηκε ποτέ.

2003

Flex Fuel
Στη Βραζιλία, η FPT - Fiat Powertrain Technologies – δημιούργησε την τεχνολογία Flex Fuel, με την οποία μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν δύο διαφορετικά είδη καυσίμου, βενζίνη και αιθανόλη σε μίξη μέσα στο ίδιο ρεζερβουάρ για χρήση σε μια ποικιλία κινητήρων και αμαξωμάτων.

2006

Tetra Fuel
Η Fiat με μια κίνηση που αποδείκνυε το τεχνολογικό της υπόβαθρο παρουσίασε τον κινητήρα Tetrafuel το 2006. Τοποθετώντας τον στο Fiat Siena, το αυτοκίνητο μπορούσε να κινηθεί με αιθανόλη, βενζίνη σε οποιαδήποτε αναλογία ή και μόνο με ένα από τα δύο καύσιμα, καθώς και με φυσικό αέριο.

2009

MultiJet II
Η τεχνολογία MultiJet II αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο με περισσότερες και ταχύτερες εγχύσεις καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερο management και επομένως χαμηλότερος θόρυβος, μικρότερη κατανάλωση και χαμηλότερο επίπεδο ρύπων.

2009

Τεχνολογίας MultiAir
Άλλη μια παγκόσμια πρωτοπορία: η τεχνολογία Multiair που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στους κινητήρες 1,4 λίτρων τεχνολογίας FIRE. Με το εξελιγμένο σύστημα ηλεκτροϋδραυλικού ελέγχου βαλβίδων έγινε δυνατή η σημαντική μείωση της κατανάλωσης, των εκπομπών ρύπων αλλά και της αμεσότερης λειτουργίας του κινητήρα με πιο εξελιγμένο management κινητήρα.

2010

TCT (Twin Clutch Transmission)
Η Fiat Group Automobiles λανσάρισε ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη επιτρέποντας στον οδηγό να απολαμβάνει την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με χαμηλότερο κόστος και καλύτερη οικονομία καυσίμου. Το κιβώτιο είναι το μόνο αυτού του τύπου που μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 350 Nm ροπής όντας το ισχυρότερο κιβώτιο ξηρού δίσκου στην αγορά. Λανσαρίστηκε στην Alfa Romeo MiTo σε συνδυασμό με κινητήρα τούρμπο MultiAir.

2010

Ο πρώτος δικύλινδρος TwinAir
Ο πρώτος high-tech δικύλινδρος κινητήρας με κυβισμό μόλις 0,9 λίτρων κάνει χρήση της τεχνολογίας MultiAir μαζί με υπερτροφοδότη επιτυγχάνοντας ισχύ αλλά και οικονομία καυσίμου ασύγκριτα για την κατηγορία του.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...