BMW X1 sDrive18i - 2009

Δικίνητη και ...καθάρισε

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση8,2 lt/100km
Εκπομπές CO2191 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς και πολύ καλή τιμή αγοράς, η μικρή X1 στοχεύει στην καρδιά των δίλιτρων SUV και όχι μόνο το premium κομμάτι τη κατηγορίας αυτής.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Όσοι βιάστηκαν να χαρακτηρίσουν την X1 άνευ λόγου, να καταπιούν την γλώσσα τους! Σε λιγότερο από μισό έτος παρουσίας στην αγορά έχει καταφέρει να αφήσει πίσω της σε επίπεδο πωλήσεων όλη την οικογένεια Χ. Φυσικό θα μου πείτε από την στιγμή που εγκαταστάθηκε στα σπλάχνα της ο «μικρός» δίλιτρος των 150 ίππων. Από την άλλη και αναμενόμενο σε μια δύσκολη εποχή για πρίγκιπες. Η ουσία είναι ότι η BMW έπιασε την ευκαιρία από τα μαλλιά και ενσάρκωσε τον μοδάτο όρο crossover με τον καλύτερο τρόπο. Ίσως όχι στο κατάλληλο timing, όμως τα νούμερα δικαιώνουν την απόφασή της ακόμα και στην ασθμαίνουσα ελληνική αγορά. Μικρότερη σε μήκος κατά 125 mm από ένα Tiguan, αλλά με τους χώρους και την πρακτικότητα που αναζητά μια οικογένεια, η X1 είναι μέσα στο παιχνίδι του δελεαστικού για πορτοφόλια έως € 30.000. Με την κίνηση στον κλασικό για BMW άξονα, η X1 προσφέρει την αμφιθεατρική της διάθεση με τον ανάλογο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα την ποιότητα και την σεμνή πολυτέλεια.

Και όλα αυτά μάλιστα μόλις ένα χιλιάρικο παραπάνω από την νωχελική σε επιδόσεις 316i, αν ψάχνουμε για εσωτερικό ανταγωνισμό.

γλυκά
  • Τιμή βασικής έκδοσης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Αξία μεταπώλησης
ξυνά
  • Χώρος αποσκευών
  • Άνεση πίσω καθίσματος
  • Βαρύ τιμόνι
  • Μεγάλο βάρος αμαξώματος
go shopping

Με τιμή εκκίνησης τα 30760 ευρώ η X1 sDrive 1.8i είναι αρκετά ελκυστική για τα δεδομένα της μάρκας, της κατηγορίας, αλλά και του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Ο εξοπλισμός της είναι πλήρης και δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό στοιχείο που να μην περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό. Βέβαια ο κάτοχος μπορεί να επιλέξει από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού ηχοσύστημα υψηλών επιδόσεων με cd-changer και να προσθέσει επιπλέον σύστημα ψυχαγωγίας όπως DVD με περιστρεφόμενη οθόνη 7 ιντσών για τους πίσω επιβαίνοντες. Ο πελάτης μπορεί να επιλέξει αν επιθυμεί δερμάτινο σαλόνι, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με ενσωματωμένα χειριστήρια,  διζωνικό κλιματισμό και καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις ή ακόμη και σπορ με καλύτερη πλευρική στήριξη. Τα λοιπά προαιρετικά αφορούν λύσεις για το χώρο αποσκευών όπου προσφέρονται καλύμματα, διαχωριστικά, σάκο για πέδιλα σκι ή snowboard. Το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης δεν υποστηρίζει ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια.

Για ένα γνήσιο crossover αμάξωμα το οποίο δεν προορίζεται για χρήση στο χώμα, η τετρακίνηση φαντάζει πολυτέλεια που μπορεί να παραληφθεί υπό όρους. Με το δίλιτρο κινητήρα και κίνηση στον πίσω άξονα, η X1 γίνεται προσιτή χωρίς να χάνει τελείως την αυτοκινητική της ταυτότητα.

Η ιδέα της δημιουργίας μιας δικίνητης έκδοσης στη γκάμα ενός SUV είναι τόσο παλιά όσο ο ιδρυτής της κατηγορίας των SUV, δηλαδή το Toyota RAV4. Παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα το RAV4 με τη μόνιμη τετρακίνηση είχε για πολλά χρόνια το μονοπώλιο της εν λόγω κατηγορίας, στην Ιαπωνία και κάποιες ακόμη αγορές υπήρχε δικίνητη έκδοση πιο οικονομική και με μικρότερου κυβισμού κινητήρα. Προσφάτως την πρακτική αυτή ασπάστηκαν οι περισσότεροι θιασώτες των μικρών SUV όπως SX4-Sedici, Qasquai και φυσικά το RAV4 οι οποίοι παρουσίασαν δικίνητες εκδοχές με πιο προσιτή τιμή. Το αποτέλεσμα είναι στην λίστα πωλήσεων που ανακοινώνει ο ΣΕΑΑ οι περισσότερες ταξινομήσεις σε κάποια μοντέλα SUV να αφορούν δικίνητες εκδοχές.

Η εισαγωγή αυτή είναι για να επιδοκιμάσουμε την πρακτική της BMW η οποία παρουσίασε μία πισωκίνητη X1 ώστε να χτυπήσει την αγορά και μάλιστα με τον πιο πειστικό τρόπο. Χωρίς να στερεί πόντους από τομείς όπως η ενεργητική ασφάλεια ή να αλλάζει τη βασική φιλοσοφία κατασκευής του μοντέλου (ΣΣ Φαντάζεστε δικίνητο Jimny;), φέρνει πραγματικά σε πολύ ανταγωνιστική θέση την X1 και μάλιστα απέναντι σε κατασκευαστές οι οποίοι μέχρι πρότινος έβγαζαν τεράστια κέρδη όσο η αγορά ήταν στα πάνω της κι ο κόσμος αγόραζε με κλειστά τα μάτια. Αδιάψευστος μάρτυρας το γεγονός ότι η X1 τους τρεις τελευταίους μήνες έχει περισσότερες πωλήσεις από τα Toyota RAV4 και VW Tiguan. Αυτό δεν θα το περίμενε κι ο πλέον αισιόδοξος product manager…

Στον καιρό λοιπόν του Δ.Ν.Τ. η πισωκίνητη Χ1 έχει παρόν και μέλλον καθώς ο δίλιτρος κινητήρας δεν είναι μεγάλη τροχοπέδη στην κλίμακα των τεκμηρίων και οι επιδόσεις που προσφέρει δεν παραπέμπουν σε Αστραχάν των Ιπποδρομιών Ελλάδος.

Valvetronic και 150 ίπποι

Το μοτέρ προέρχεται από τη X3 και διαθέτει το σύστημα Valvetronic. Το σύστημα αυτό καταπολεμά την εν γένει αδυναμία των συμβατικών βενζινοκινητήρων όπου η ισχύς και οι στροφές του κινητήρα ελέγχονται από μια πεταλούδα στην πολλαπλή εισαγωγής η οποία δημιουργεί πρόσθετες απώλειες κατά την αναρρόφηση του αέρα λόγω της κίνησης των εμβόλων. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί υπό μερικό φορτίο που είναι η πιο συνηθισμένη κατάσταση σε ένα αυτοκίνητο, το Valvetronic μεταβάλει το βύθισμα των βαλβίδων με αποτέλεσμα ο αέρας τροφοδοσίας να εισέρχεται με μεγάλη ταχύτητα και να επιτυγχάνεται καλύτερο μίγμα άρα να έχουμε καλύτερη ποιότητα καύσης. Σε συνδυασμό με το διπλό Vanos το οποίο μεταβάλλει τον χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής έχουμε εξαιρετική ελαστικότητα και αμεσότητα στην απόκριση.

Τα δύο αυτά συστήματα μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση έως και 10%, ενώ επικουρικά το σύστημα Start-Stop που εφοδιάζει την X1 -το οποίο σημειωτέον λειτουργεί υποδειγματικά,  μειώνει ακόμη περαιτέρω τις ανάγκες σε καύσιμο ειδικά όταν κινούμαστε σε αστικό περιβάλλον. Η μέση κατανάλωση των 8,2 lt/100km είναι τιμή που μπορείτε να την πετύχετε χωρίς ιδιαίτερες θυσίες, ενώ τα 0-100 km/h σε 9,7 δευτερόλεπτα που δηλώνει ο κατασκευαστής, είναι μάλλον υπό ειδικές συνθήκες. Η ροπή των 200Nm αποδίδεται στις 3.600 rpm και χάρη στο πακέτο Valvetronic-Double Vanos και την πυκνή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου παρέχουν ικανοποιητικό «τράβηγμα» από χαμηλά και καλές ρεπρίζ για ασφαλείς προσπεράσεις. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα βαρύ αυτοκίνητο που ζυγίζει κενό 1430 κιλά και όταν φορτωθεί με πέντε επιβάτες και αποσκευές μπορεί να φτάσει τους δύο τόνους.

Χωροταξία και ποιότητα

Πέντε επιβάτες είναι ένα αισιόδοξο σενάριο για ταξίδι καθώς το πίσω κάθισμα προσφέρεται περισσότερο για δύο ενήλικα άτομα και τα 420 λίτρα αποσκευών είναι οριακά σε σχέση με αυτά που προσφέρει ο ανταγωνισμός. Το εσωτερικό της sDrive δεν διαφέρει από αυτό των μεγαλύτερων και πολύ ακριβότερων αδελφών της και φυσικά δεν μπορούμε να βρούμε κάποιο ψεγάδι ως προς την εργονομία, παρά μόνο ως προς την ποιότητα των υλικών κατασκευής που υπολείπεται ελαφρώς από τα δεδομένα της μάρκας αλλά όχι σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.

Η θέση οδήγησης είναι σχεδόν «επιβατική» και ο λάτρης των SUV θα αντιληφθεί ότι η X1 απέχει από το έδαφος 19,4 εκατοστά μόνον όταν βρεθεί δίπλα σε συμβατικό αμάξωμα. Αν ψάχνεις να βρει μειονέκτημα μπορείς να σταθείς στο βαρύ τιμόνι το οποίο ίσως να ενοχλήσει τόσο στους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα όσο και στην σβέλτη οδήγηση.

 

Στην άσφαλτο και μόνο;

Η Χ1 δεν έκρυψε καμία φορά ότι δημιουργήθηκε για την άσφαλτο. Χωρίς την τετρακίνηση, το μεγάλο βάρος θα μπορούσε να θεωρηθεί μειονέκτημα γι’ αυτούς που προορίζουν την sDrive 1.8 για χιονισμένα ή ολισθηρά τερέν. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα κληθούν να βγάλουν τα «κάστανα» από τη φωτιά στη δύσκολη στιγμή και η φθηνότερη X1 δεν έχει καμία έλλειψη στον τομέα αυτό, αλλά οι προσδοκίες πρόσφυσης δεν θα πρέπει να ξεπερνούν αυτές ενός συμβατικού ΙΧ. Από πλευράς εξοπλισμού παθητικής ασφάλειας η λίστα είναι πλήρης.

Η ευστάθεια του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική καθώς είναι απόλυτα ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο και σταθερό στις καμπές ενώ οι 150 ίπποι στον πίσω άξονα δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια πλαγιολίσθησης. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά στη χρήση καθώς έχουν μεγάλο φορτίο να ακινητοποιήσουν. Οι αναρτήσεις είναι πιο μαλακές σε σχέση με αυτές των μεγαλύτερων X1 και χάρη στους 17άρηδες τροχούς, η ποιότητα κύλισης αποτελεί και σημείο αναφοράς για την κατηγορία.

συμπέρασμα

Εξαιρετικό υποκατάστατο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα εύκολης πρόσβαση στο μαγικό χώρο της σειράς Χ, χωρίς ιδιαίτερες οικονομικές θυσίες ή τεκμαρτές υπερβάσεις. Η X1 δεν δείχνει να συμπαθεί το χώμα και η τετρακίνηση αποτελεί ατού στο ολισθηρό ασφάλτινο οδόστρωμα. Ο δίλιτρος ελαστικός κινητήρας των 150 ίππων με την προσιτή τιμή αγοράς συνθέτουν ένα πακέτο που αν και έχει κίνηση μόνο στον ένα άξονα είναι ψηλά στη λίστα επιλογής.

BMW X1

BMW X1 a

Σύστημα Valvetronic

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...