Δοκιμή Volkswagen ID.4 1st Edition Max: Game changer!

To ID.3 αποτέλεσε την πρόγευση και σήμερα με το ID.4 η Volkswagen προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, που στέκεται απέναντι στον ανταγωνισμό ανεξαρτήτως φιλοσοφίας και κινητήριου συνόλου.

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή150 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,5 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
με μια ματιά

SUV αμάξωμα με έμφαση στην άνεση, τους χώρους, την πρακτικότητα, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό! Όμως, με αυτονομία που ξεπερνάει τα 500 km, το ID.4 είναι μία ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία, ανεξαρτήτως κινητήριας μονάδας


Η ηλεκτροκίνηση δεν σηματοδοτεί μόνο την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης, αλλά παράλληλα αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς σήμερα. Η Volkswagen, για διάφορους λόγους, ήταν μία από τις εταιρείες που επένδυσαν νωρίς στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Η οικογένεια των μοντέλων ID έδωσε το έναυσμα, με τη γερμανική εταιρεία να κάνει επίδειξη τεχνογνωσίας με το ID.3. Σήμερα, με το ID.4 δεν παρουσιάζει ακόμα μία κατασκευή του είδους, αλλά ένα παγκόσμιο μοντέλο με το οποίο σκοπεύει να κατακτήσει συγχρόνως τρεις ηπείρους. Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Η συνταγή είναι απλή. Με δεδομένο ότι τα SUV γνωρίζουν τεράστια απήχηση σε όλη την υφήλιο, η επιλογή του αμαξώματος αποτέλεσε μονόδρομο. Εν συνεχεία, στόχος ήταν η δημιουργία ενός σύγχρονου οικογενειακού μοντέλου, με έμφαση στην άνεση και την πρακτικότητα, αλλά χωρίς χιλιομετρικούς συμβιβασμούς. Μέσα από το οποίο φυσικά θα αναδεικνύονταν οι αρετές της ηλεκτροκίνησης σήμερα.

 

Μέλος της οικογένειας…

Φυσικά και ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Δεν είναι τόσο η φουτουριστική σχεδίαση που γυρνά τα βλέμματα στο δρόμο, όσο το μέγεθος του. Μπορεί να είναι 75 mm μακρύτερο σε σχέση με το Tiguan, αλλά σε συνδυασμό με τα 13 mm μεγαλύτερο πλάτος και το κατά 63 mm χαμηλότερο αμάξωμα, δείχνει ογκώδες, συμπαγές και μεγαλύτερο από το γερμανικό SUV. Η αλήθεια είναι ότι οι διαστάσεις του δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτές ενός C-SUV, αλλά προσφέρει χώρους που συναντάμε σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε αυτό σημαντικό μερίδιο ευθύνης φέρει η αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ, ίδια με αυτή που χρησιμοποιείται στο ID.3., αλλά και φυσικά οι μικρές διαστάσεις του συστήματος ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Στον τομέα της σχεδίασης, τα συγγενικά στοιχεία με το αμιγώς ηλεκτρικό γερμανικό χάτσμπακ δεν κρύβονται.



Τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας IQ. Light παραπέμπουν στο μικρότερο μοντέλο της σειράς, ενώ πίσω έχει το δικό του χαρακτήρα. Οι καμπύλες του αμαξώματος είναι καθαρές και εν τέλει η έμφαση στο μέγεθος και τον όγκο είναι το στοιχείο που το χαρακτηρίζει, καταφέρνοντας να ξεχωρίζει σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Σίγουρα, σε αγορές όπως της Αμερικής και της Κίνας θα το λατρέψουν… Παράλληλα, αξιοσημείωτο είναι πως οι τεχνικοί της Volkswagen έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική, με δεδομένο το γεγονός ότι συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Έτσι, στο ID.4 κατάφεραν χαρίσουν το εντυπωσιακό 0,28 Cd σε επίπεδο συντελεστή οπισθέλκουσας, νούμερο εξαιρετικό για SUV.

 


1st Edition! Μέχρι την επόμενη…

Η πρώτη έκδοση στην οποία και λανσαρίστηκε το νέο ID.4 διατίθεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων. Προσφάτως, και σε αγορές όπως αυτή της Μ. Βρετανίας παρουσιάστηκε επιπλέον μία μικρότερη εκδοχή, με μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh, απόδοσης 150 ή 170 ίππων. Πίσω στο δικό μας μαύρο ID.4, συναντάμε τη μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh, η οποία σύμφωνα με το Γερμανό κατασκευαστή υπόσχεται αυτονομία που αγγίζει τα 522 km με μία μόλις φόρτιση. Και πιο συγκεκριμένα, η Volkswagen αναφέρει πως η μέση κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι 18 kWh/100km.



Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο πάτωμα, στοιχείο που βοηθά στους εκμεταλλεύσιμους χώρους, αλλά παράλληλα προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους, αλλά και εξαιρετική κατανομή, αγγίζοντας το ιδανικό 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Οι 204 ίπποι συνοδεύονται από 310 Nm και του επιτρέπουν να επιτυγχάνει το… κλασσικό 0-100 km/h σε 8,5 sec. Νούμερο άκρως ικανοποιητικό αν αναλογιστούμε ότι το βάρος του αγγίζει τα 2.124 kg! Την ίδια ώρα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h, φροντίζοντας με αυτόν τον τρόπο να μειωθεί η πτώση της αυτονομίας. Και όταν φτάσει η στιγμή της φόρτισης, το ID.4 σε Wallbox 11 kWh μπορεί να γεμίσει τη μπαταρία του σε λιγότερο από οκτώ ώρες, χρόνος που μειώνεται δραματικά σε ταχυφορτιστή DC, αφού επιτρέπει τη φόρτιση από το 10% στο 80% μόλις σε 38 λεπτά!

 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ VOLKSWAGEN ID.3



Η γοητεία του minimal

Αν είστε από αυτούς που αρέσκονται σε μεγάλες οθόνες, κουμπιά και άλλα στοιχεία εντυπωσιασμού, μάλλον θα απογοητευτείτε. Στο εσωτερικό του ID.4 επικρατεί η γοητεία της απλότητας. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τα απολύτως απαραίτητα, κάτι που μεταφράζεται σε μία μικρή οθόνη 5,3 ιντσών μπροστά στο οπτικό πεδίο του και μία μεγαλύτερη 12’’ στη κεντρική κονσόλα. Η εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτή του ID.3, με τους παραδοσιακούς διακόπτες να έχουν αντικατασταθεί από κουμπιά αφής. Κάτι που συναντάμε σχεδόν παντού στο ID.4, ακόμα και στις χειρολαβές για τις πόρτες. Όμως, κάτω από αυτή τη φαινομενική minimal αισθητική, κρύβεται μία πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων που φροντίζουν να κάνουν εξαιρετικά άνετη τη ζωή των επιβατών στο εσωτερικό του.



Στοιχεία όπως η λειτουργία με χειρονομίες, ο φωνητικός έλεγχος «hello ID», το διαδραστικό head-up diplay, η επικοινωνία Car2X και το App-Connect. Αξίζει να σημειώσουμε, πως η οθόνη των 12’’ συνδυάζεται με το νεότερο σύστημα πολυμέσων της Volkswagen, το οποίο όπως διαπιστώσαμε και στην περίπτωση του ID.3 απαιτεί μία περίοδο εξοικείωσης. Παράλληλα, υπάρχουν μερικές εργονομικές ατέλειες, όπως η επιλογή μέσω αφής για το χειρισμό των εμπρός ή πίσω παραθύρων, αλλά και η απουσία φωτισμού από τα κουμπιά κλιματισμού και ρύθμισης του ήχου το βράδυ. Παρόλα αυτά, δεν λείπουν και κάποιες ευχάριστες πινελιές, όπως τα ανάγλυφα «Pause» και «Play» στα πεντάλ φρένου και γκαζιού, αλλά και το ID. Light. Το τελευταίο αποτελεί έναν ιδιαίτερο τρόπο επικοινωνίας ανάμεσα στο ID.4 και τον οδηγό, μέσω μίας λεπτής λωρίδας στο κάτω μέρος του παρμπρίζ. Ανάλογα με τις συνθήκες αλλάζει χρωματισμό και προειδοποιεί τον οδηγό σε συνδυασμό με συστήματα όπως αυτό της πλοήγησης, της διατήρησης λωρίδας, του έκτακτου φρεναρίσματος ή ακόμα και σε περίπτωση εισερχομένης κλήσης. Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, το ID.4 είναι προστατευμένο κάτω από την ομπρέλα ασφαλείας IQ. Drive.



Ο τομέας που το αμιγώς ηλεκτρικό SUV ανεβάζει τον πήχη είναι οι χώροι στο εσωτερικό. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η χρήση της αρθρωτής πλατφόρμας MEB επιτρέπει στο ID.4 να τοποθετηθεί χωροταξικά μία κατηγορία πάνω. Πέντε ενήλικες μπορούν να βολευτούν πολύ άνετα, με τους πίσω να έχουν άφθονο διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα, αλλά και το κεφάλι. Παρά το γεγονός ότι με δεδομένη την τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα, τα καθίσματα είναι ελαφρώς ψηλά τοποθετημένα. Αυτά σε κάθε περίπτωση είναι πολύ άνετα, ενώ όπου και αν στρέψεις το βλέμμα σου διαπιστώνεις πως υπάρχει μία θήκη, στοιχείο που αυξάνει στο μέγιστο το στοιχείο της πρακτικότητας. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών διαθέτει χωρητικότητα 543 lt, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχει και ειδικός χώρος για την τοποθέτηση των καλωδίων φόρτισης.

 


Welcome to the future!

Η πρακτικότητα και η άνεση είναι δύο από τα στοιχεία που εστίασαν στη Volkswagen, και το διαπιστώνεις από τη συμβίωση σου μαζί του. Με το κλειδί στη τσέπη, απλά ακουμπάς τη χειρολαβή στην πόρτα του οδηγού, περνάς στο εσωτερικό και επιλέγεις το «D» από τον επιλογέα για να ξεκινήσεις. Τόσο απλά. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με αντίστοιχη περιφερειακή ορατότητα, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες καθιστούν το περιβάλλον φωτεινό και ευχάριστο. Αρχικά, είσαι σκεπτικός αναφορικά με το μέγεθος και τον όγκο, αλλά εν τέλει διαπιστώνεις πως είναι εξαιρετικά ευέλικτο! Σε αυτό ευθύνεται ο κύκλος στροφής των μόλις 10,2 m, ο οποίος μάλιστα είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο του Volkswagen Golf. Στοιχείο που προκύπτει από την τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, από όπου και μεταδίδεται η κίνηση στο δρόμο.



Η εξαιρετική ηχομόνωση σε συνδυασμό με την αθόρυβη λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, αποτελούν έναν συνδυασμό που υπόσχεται άνετη μετακίνηση στην πόλη, και όχι μόνο. Στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης συμβάλλει και η ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η οποία αποσβαίνει άκρως ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Μάλιστα, το συγκεκριμένο στοιχείο μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, τόσο λόγω της σφικτής ρύθμισης των αμορτισέρ (πρέπει να διαχειριστούν ένα αμάξωμα με βάρος που ξεπερνάει τους δύο τόνους), όσο και των ελαστικών σε διάσταση 21 ιντσών με 45άρι προφίλ.

Στο άκουσμα των 204 ίππων, και μάλιστα σε συνδυασμό με τα άμεσα διαθέσιμα 310 Nm που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας, θα περίμενε κανείς ότι το ID.4 θα προσφέρει εκρηκτική αίσθηση στο πάτημα του γκαζιού. Η αλήθεια είναι ότι οι σχεδόν 2,2 τόνοι δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο. Στα πρώτα μέτρα και μέχρι τα 50 km/h «τρως» μία δυνατή κλωτσιά, αλλά η επιτάχυνση είναι περισσότερο γραμμική από όσο θα περίμενε κανείς. Ακόμα και έτσι, όμως, η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική, με τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις να αποτελούν σημαντικό πλεονέκτημα στη μάχη των επιδόσεων.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Άνεση
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Χώρος αποσκευών
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Αυτονομία
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Εργονομικές ατέλειες
  • Έντονα παρεμβατικό ESP

Όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν και βρεθείς μπροστά σε μία σειρά από στροφές, το ID.4 θα φροντίσει να σε εκπλήξει ευχάριστα! Καταρχήν, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι τόσο υψηλά που θαρρείς πως δύσκολα θα φέρεις το θηριώδες SUV σε δύσκολη θέση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ μικρές αναλογικά με το μέγεθος και το βάρος του αμαξώματος, αλλά και την απόσταση των 163 mm από το έδαφος. Το χαμηλό κέντρο βάρους και η ιδανική κατανομή συμβάλλουν σε αυτό, προσφέροντας εν τέλει στον οδηγό αίσθηση εμπιστοσύνης πίσω από το τιμόνι του. Για να μπορέσεις να διαταράξεις την ισορροπημένη συμπεριφορά του ID.4 θα πρέπει να βρεις γλιστερό οδόστρωμα και να το προκαλέσεις στην είσοδο. Και εκεί θα διαπιστώσεις πως την αρχική υποστροφή θα ακολουθήσει μία ελαφριά τοποθέτηση πριν τη στροφή, με χαρακτηριστικά φιλικό τρόπο, η οποία όμως θα κοπεί… άκομψα, από το έντονα παρεμβατικό ESP. Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, μπορεί να προκαλεί εντύπωση πως τα μεγάλα δισκόφρενα μπροστά συνοδεύονται από ταμπούρα πίσω, αλλά οι Γερμανοί τεχνικοί υποστηρίζουν ότι δεν είναι απαραίτητοι οι δίσκοι στον πίσω άξονα, αφού μεγάλο μέρος του φρεναρίσματος γίνεται μέσω του συστήματος ανάκτησης. Στην πράξη, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση το ID.4 μας ικανοποίησε απόλυτα.

 


Ξεχάσαμε κάτι;

Όπως θα έχουν παρατηρήσει κάποιοι μέχρι τώρα, ακόμα δεν έχουμε θίξει το πλέον σημαντικό θέμα σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Αυτό της αυτονομίας. Και εδώ είναι το σημείο κλειδί στην περίπτωση του ID.4. Η Volkswagen υπόσχεται 522 km με μία μόνο φόρτιση για τη μπαταρία των 77 kWh. Εμείς απλά θα σας αναφέρουμε πως αποτελεί μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις που συμβιώσαμε με μία κατασκευή του είδους χωρίς το άγχος του φορτιστή. Σε μικτό κύκλο είδαμε περισσότερα από 430 km, και μάλιστα περιλαμβάνοντας ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και οδήγηση σε συνθήκες πίεσης. Ενώ τις ημέρες που κινηθήκαμε μόνο στην πόλη, απλά ξεχάσαμε τη σχετική ένδειξη. Kαι μάλιστα κάνοντας χρήση του κλιματισμού! Βλέπετε, η Volkswagen έχει εγκαταστήσει μία αντλία θερμότητας, η οποία περιορίζει σημαντικά την απώλεια ενέργειας, με αποτέλεσμα η αυτονομία του να μην μειώνετε δραματικά με τη χρήση του. Σημειώστε, πως υπάρχει μόλις ένα στάδιο ανάκτησης (επιλογή B), ενώ σύμμαχο στη… «μάχη της αυτονομίας» αποτελεί και η εξαιρετικά ακριβής ένδειξη των υπολειπομένων χιλιομέτρων. Τέλος, όσον αφορά τη μπαταρία, η Volkswagen εγγυάται πως θα διατηρεί τουλάχιστον το 70% της απόδοσης της μετά από 8 χρόνια ή 160.000 km χρήσης.

συμπέρασμα

Στοχεύοντας να διακριθούν στην παγκόσμια αγορά, στη Volkswagen πάντρεψαν τις δύο κυρίαρχες τάσεις της εποχής. Την ηλεκτροκίνηση και το αμάξωμα ενός SUV. Και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, αφού το ID.4 δεν κρίνεται ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με συμβιβασμούς σε χιλιομετρική ελευθερία. Αλλά ως ένα ποιοτικό, άνετο SUV, με άφθονους χώρους, σύγχρονες τεχνολογίες και ευχάριστο χαρακτήρα. Όντας παράλληλα ξεχωριστό…


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


VIDEOS

GOCAR TEST Volkswagen ID.4 1 st Edition Max

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...