Δοκιμή: Volkswagen ID.3 1st Edition - Το ηλεκτρικό της νέας εποχής

Η πρόταση της Volkswagen δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά ένας νέος τρόπος ζωής, προσαρμοσμένος στην ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή310 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,3 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πρώτο μοντέλο της νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen. Έχει μέγεθος Golf με καλύτερους χώρους και σύντομα θα είναι διαθέσιμο με 3 εκδόσεις μπαταρίας που προσφέρουν από 330 μέχρι 550 km.

Μπορεί η Volkswagen να ασχολείται με τα ηλεκτρικά εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, αρχής γενομένης με το e-Golf, το ID.3 ωστόσο είναι αυτό που ξεκινά ουσιαστικά την εποχή της Ηλεκτροκίνησης για τη γερμανική μάρκα. Με στόχο φυσικά να γίνει στα ηλεκτρικά ότι έχει καταφέρει το Golf στα συμβατικά αυτοκίνητα, και να ανοίξει το δρόμο έτσι ώστε η VW να ξεχωρίσει ως ο ηγέτης στο συγκεκριμένο τομέα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως η Volkswagen δεν αρκέστηκε στο να εξελίξει την ολοκαίνουρια, αρθρωτή κι ευέλικτη πλατφόρμα ΜΕΒ για τα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου. Θέλησε να πάει ένα βήμα παραπέρα και να συνδέσει το σημαντικότερο ηλεκτρικό της μοντέλο με την αειφορία που υποτίθεται ότι έχει ως στόχο η Ηλεκτροκίνηση. Γι’ αυτό, κάθε ID.3 παραδίδεται στον ιδιοκτήτη του μαζί με ένα πιστοποιητικό για την κλιματικά ουδέτερη διαδικασία κατασκευής του και το μηδενικό αποτύπωμα που έχει στον πλανήτη μέχρι το τέλος ζωής του!

 

Παρόλα αυτά, εμείς ως δημοσιογράφοι πρέπει να κρίνουμε το ID.3 απέναντι στα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία δεν είναι κατ’ ανάγκη από την ίδια κατηγορία αμαξώματος. Να ΄μαστε λοιπόν με το ID.3 1ST Edition, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, με τιμή από 39.600 € (κάτω από 34.000 € με επιδότηση και απόσυρση), τη μεσαία μπαταρία των 58 kWh η οποία προσφέρει αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα (κατά WLTP) και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Να σημειώσουμε εδώ πως, όσοι το παραγγείλουν, θα πάρουν δωρεάν wallbox μαζί με τη μελέτη και το κόστος εγκατάστασης (7,2 kW σε μονοφασικό και 11 kW σε τριφασικό δίκτυο). Οι εκδόσεις με τη μικρότερη μπαταρία των 45 kWh και 330 km αυτονομίας θα έρθουν στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2021 με τιμή κάτω από 30.000 ευρώ, ενώ νωρίτερα, τέλη του ‘20 αναμένονται οι εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία των 77 kWh που υπόσχονται αυτονομία έως 550 km.

Τι θέλει λοιπόν ο υποψήφιος αγοραστής και ένθερμος υποστηρικτής της Ηλεκτροκίνησης; Αυτονομία, τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας, χώρους και λογική τιμή. Το ID.3 τα έχει όλα αυτά και με το παραπάνω. Και είναι και ιδιαίτερο, δεν βασίζεται δηλαδή και δεν θυμίζει σχεδιαστικά κάποιο άλλο Volkswagen. Απλό, λιτό αλλά με χαρακτήρα μέσα κι έξω, το ηλεκτρικό VW σε κερδίζει από την πρώτη κιόλας επαφή.

 

Η εντύπωση ότι οδηγείς κάτι ξεχωριστό ενισχύεται μόλις καθίσεις πίσω από το τιμόνι. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,3’’ ακολουθεί τη λογική του BMW i3, με τον περιστροφικό επιλογέα κίνησης/στάθμευσης ενσωματωμένο στα δεξιά του. Εδράζεται μάλιστα στην κολώνα του τιμονιού και το ακολουθεί στη ρύθμιση πάνω-κάτω ή μέσα-έξω οπότε είναι πάντα στο σωστό οπτικό πεδίο και δεν κρύβεται καμία ένδειξη. Δεν υπάρχει λεβιές κιβωτίου, χειριστήρια στην κονσόλα ή τίποτε άλλο. Μόνο μια οθόνη αφής 10’’ στο ταμπλό με μερικούς διαισθητικούς διακόπτες από κάτω, όπου συγκεντρώνονται όλες οι ρυθμίσεις και οι πληροφορίες μαζί με τις δυνατότητες συνδεσιμότητας. Απλά, λιτά αλλά σωστά δομημένα και ολοκληρωμένα.

Το Infotainment ενσωματώνει φυσικά δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay, Android Auto, Mirror Link, ενώ το μενού του είναι στα ελληνικά. Σωστά ελληνικά, όχι όπως άλλες εφαρμογές που έχουμε δει σε άλλα μοντέλα και γελάμε με τις μεταφράσεις… Μόνο κάποιες συντομεύσεις θέλουν αποκρυπτογράφηση εδώ. Στάνταρ είναι και το Hello ID.”, o φυσικός έλεγχος φωνής μέσω του οποίου το αυτοκίνητο ακολουθεί τις οδηγίες του οδηγού και των επιβατών και είναι σε θέση να κατανοήσει πολλές εντολές από την καθημερινή χρήση της γλώσσας. Η σύντομη πρόταση “Hello ID., I am cold” αρκεί για παράδειγμα για να ενεργοποιηθεί η θέρμανση.

 

Θα μπορούσαμε να γκρινιάξουμε για τις θύρες USB-C που δεν εξυπηρετούν όσους έχουν smartphone παλιότερης τεχνολογίας, καθώς και για τα σκληρά πλαστικά τα οποία δεν βρίσκονται στο κορυφαίο επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Volkswagen. Την εικόνα ομορφαίνουν το μαλακό υλικό στο εμπρός μέρος του ταμπλό, ο ωραίος ατμοσφαιρικός φωτισμός, η προσεγμένη εργονομία, οι πολλές θήκες για αντικείμενα και η στενή φωτιζόμενη γραμμή ID. Light κάτω από το παρμπρίζ, που ενημερώνει τον οδηγό σε ειδικές καταστάσεις, όπως π.χ. το επίπεδο φόρτισης με πράσινο φως ή τον κίνδυνο ατυχήματος με κόκκινο.

Άριστες είναι οι κριτικές και σε ότι αφορά τους χώρους. Παρά το κόμπακτ μήκος των 4.261 mm, οι πρόβολοι είναι ιδιαίτερα κοντοί και το μεταξόνιο φτάνει τα 2.765 mm, ίδιο σχεδόν με αυτό του Passat! Έτσι, πίσω κάθονται άνετα δύο και στην ανάγκη τρεις ενήλικες, με σωστή στάση σώματος παρότι οι μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα. Μάλιστα, ο μεσαίος κάθεται αρκετά άνετα και δεν έχει το χαρακτηριστικό ογκώδες τούνελ στο πάτωμα που συνήθως συναντάμε στα συμβατικά Volkswagen, να περιορίζει το χώρο για τα πόδια του. Στα θετικά και το πορτμπαγκάζ που έχει εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα με όγκο 385 λίτρα που μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 αναδιπλώνοντας την πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος (μέχρι την οροφή).

 

Στην οδήγηση όλα είναι τόσο απλά, αλλά και τόσο αρμονικά και αποτελεσματικά! Πέρα από ησυχία, απολαμβάνεις επιπλέον ποιοτική κύλιση, ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης (με τροχούς 19 ιντσών) στις ανωμαλίες, άμεση επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού και χαρακτηριστική ευκολία χειρισμού. Όλα συμβαίνουν αθόρυβα. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα μεγάφωνο εκπέμπει έναν ηλεκτρονικό ήχο στις ταχύτητες έως 30 km/h ώστε να προειδοποιεί τους περαστικούς. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης comfort, eco, sport και individual, που επεμβαίνουν σε ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, ηλεκτροκινητήρα, adaptive cruise control, υποβοήθηση φώτων και κλιματισμό.

Ο ηλεκτροκινητήρας, που είναι τοποθετημένος και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα, αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής, χαρίζοντας αξιοσημείωτες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 7,3 sec και τελική ταχύτητα 160 km/h (περιορισμένη για λόγους αυτονομίας). Ο οδηγός αποφασίζει με τον περιστροφικό διακόπτη κίνησης αν το ID.3 θα ανακτήσει περισσότερη ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού. Στη θέση D (Drive) το αυτοκίνητο ρολάρει ελεύθερα με τον ηλεκτροκινητήρα στις περισσότερες περιπτώσεις να μην τροφοδοτείται με ρεύμα. Στη θέση Β (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία, όπως άλλωστε συμβαίνει όταν το όχημα φρενάρει.

 

Στην πόλη θα μείνεις άφωνος και με τον απίστευτα μικρό κύκλο στροφής (μόλις 10,2 μέτρα) που σου επιτρέπει να παρκάρεις πανεύκολα και να κάνεις αναστροφή σε σημεία που ούτε θα το σκεφτόσουν. Αν τώρα βρεθείς σε δρόμο με στροφές και ξυπνήσει μέσα σου ο ανήσυχος οδηγός με σπορ επιθυμίες, το ID.3 θα σε εκπλήξει ευχάριστα. Πιο Golf; Το ηλεκτρικό VW είναι ακόμη καλύτερο. Σε γεμίζει σιγουριά με τη συμπεριφορά του. Γέρνει ελάχιστα, πατάει γερά και μεταφέρει απίστευτα μεγάλη ταχύτητα μέσα στη στροφή. Το χαμηλό κέντρο βάρους (θυμίζουμε πως οι μπαταρίες βρίσκονται χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου) παίζει εδώ το ρόλο του. Μόνο τα φρένα θέλουν συνήθεια και απαιτούν εγρήγορση, μιας και δεν διακρίνονται σε αίσθηση και δεν έχουν αυτό το αρχικό μάγκωμα που περιμένεις από ένα καινούριο μοντέλο.

Μην ξεχνάμε άλλωστε πως μια πλούσια παλέτα από συστήματα υποβοήθησης IQ. Drive κάνουν την οδήγηση πιο άνετη και εξαιρετικά ασφαλή. Στάνταρ είναι η διατήρηση λωρίδας Lane Assist, το αυτόματο φρενάρισμα Front Assist και το Eco Assistance που αξιολογεί τα δεδομένα πλοήγησης και τις οδικές πινακίδες που εντοπίζονται από την κάμερα και υποδεικνύει στον οδηγό πως θα κάνει τη μέγιστη οικονομία και ανάκτηση ενέργειας κατά την οδήγηση. Στις δοκιμές του Euro NCAP το ID.3 απέσπασε εύκολα 5 αστέρια χάρη στο ανθεκτικό περίβλημα της μπαταρίας, αλλά και στον κεντρικό αερόσακο ο οποίος σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης μπορεί να αποτρέψει ο οδηγός και ο συνοδηγός να χτυπήσουν μεταξύ τους.

 

Και φτάνουμε στα της μπαταρίας… Όπως είπαμε και παραπάνω, οδηγήσαμε τη μεσαία έκδοση των 58 kWh. Σύμφωνα με τη Volkswagen μπορεί να φορτίσει το βράδυ στο οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο με κόστος περίπου 9 ευρώ (τιμές ΔΕΗ) και να προσφέρει ενέργεια για διαδρομές έως 420 km. Στην πράξη, οδηγώντας κυρίως στην πόλη και λιγότερο στην Αττική Οδό, είδαμε πως εύκολα κάνεις γύρω στα 320 km με μία πλήρη φόρτιση.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Χώροι / πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
  • Αυτονομία
  • Δωρεάν wallbox & υπηρεσίες We connect start
ξινά
  • Αίσθηση φρένων
  • Ποιότητα κάποιων σκληρών πλαστικών

Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί τόσο με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) όσο και με συνεχές ρεύμα (DC) και έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Σε ταχυφορτιστή 50 kW για να φορτιστεί η μπαταρία χρειάζονται περίπου 55 λεπτά, ενώ στο σπίτι με το wallbox της VW η πλήρης φόρτιση διαρκεί σχεδόν 8,5 ώρες σε μονοφασικό και λιγότερο από 6 h σε τριφασικό ρεύμα. Σε απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW, για μία πλήρη φόρτιση χρειάζονται κάτι λιγότερο από 27 ώρες, οπότε είναι σοφότερο να φορτίζουμε κάθε νύχτα για να αναπληρώνουμε την ενέργεια που καταναλώνουμε τη μέρα. Εδώ να πούμε πως η εταιρία συστήνει για τη μακροζωία της μπαταρίας να μην την φορτίζουμε πάνω από το 80% της χωρητικότητάς της.

Στο λέει άλλωστε και το ίδιο το ID.3, στις πληροφορίες φόρτισης που σου παρέχει μέσω του infotainment, ή στο smartphone σου από το οποίο έχεις απομακρυσμένη πρόσβαση σε πληροφορίες του οχήματος, μέσω της δωρεάν εφαρμογής We Connect ID. Δωρεάν για 3 χρόνια είναι και οι υπηρεσίες We connect start που αφορούν την πλοήγηση και τον έλεγχο του οχήματος. Για παράδειγμα, η υπηρεσία Charging Stations δείχνει τα σημεία φόρτισης στην περιοχή, λεπτομέρειες σχετικά με την χωρητικότητά τους και πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και τη διαθεσιμότητα.

Η Εγγύηση της μπαταρίας τέλος είναι 8 χρόνια για το 70% της ισχύος της. Σε περίπτωση βλάβης μπορεί να επισκευαστεί τμηματικά αντικαθιστώντας μεμονωμένα cell, ενώ επίσης πολύ σημαντικό είναι πως όλο το δίκτυο της Volkswagen πανελλαδικά μπορεί να κάνει συντήρηση στο ID. 3!

συμπέρασμα

Τελικά, η πρόταση της Volkswagen δεν είναι απλά ένα καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Θα μπορούσε να το προσφέρει αυτό βάζοντας μπαταρίες στο Golf. Το ID.3 προτείνει ένα νέο τρόπο ζωής, προσαρμοσμένο στην ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης. Απευθύνεται στους λάτρεις της καινοτομίας, που δεν αποκτούν μόνο αλλά εκμεταλλεύονται τις νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητά τους για να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη, πιο άνετη και πιο ενδιαφέρουσα.

φωτο: Γ. Καραγιωργάκης

Volkswagen ID.3 2020

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...