Δοκιμή: Fiat Panda City Cross 1.0 Hybrid - Panda επίκαιρο

Στο πνεύμα της εποχής, οι Ιταλοί εφοδιάζουν το Panda με υβριδικό σύστημα

  • -
  • -
Ισχύς70 PS
Ροπή92 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,0 lt/100km
Εκπομπές CO289 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το αειθαλές Panda, όπως αποδεικνύει η δημοφιλία του στους κατοίκους των ευρωπαϊκών πόλεων, ενισχύεται με το mild υβριδικό σύστημα της Fiat. Έτσι καταφέρνει να περάσει το… σκόπελο της νομοθεσίας για τις εκπομπές ρύπων και παράλληλα να περιορίσει τα κόστη χρήσης του.


Το Panda είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου που παραμένει φρέσκο στα μάτια του κοινού όσα χρόνια κι αν περάσουν. Το 2020 - έτος κατά το οποίο γιόρτασε τα 40ά του γενέθλια - κατέγραψε την καλύτερη επίδοσή του στην Ευρώπη, με 17,8% στην κατηγορία του, απέναντι σε κατά πολύ νεότερους ανταγωνιστές. Η Fiat έχει βρει τον τρόπο να το διατηρεί στην επικαιρότητα, συνδυάζοντας το σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και νέες κινητήριες μονάδες με το χαμηλό κόστος αγοράς και χρήσης, στοιχεία που ανέκαθεν εκτιμούσαν όσοι έψαχναν ένα αυτοκίνητο πόλης.  

Όσο υψηλές πωλήσεις και αν φέρνει ένα αυτοκίνητο, δεν μπορεί να παραμείνει ενεργό στην αυστηρή – από πλευράς οδηγιών για εκπομπές ρύπων – αγορά της Ευρώπης. Στο πνεύμα της εποχής λοιπόν, οι Ιταλοί εφοδίασαν το Panda με υβριδικό σύστημα. Δε χρειάστηκε να τοποθετήσουν μεγάλη μπαταρία η οποία να φορτίζει στην πρίζα: η mild hybrid τεχνολογία 12V κάνει τη δουλειά της και με το παραπάνω χωρίς σημαντική προσθήκη στο βάρος ή την τιμή του μικρού Fiat. Εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους, με ταυτόχρονη συμμόρφωση στη νόρμα Euro 6d Final. Ταυτόχρονα γλυτώνει τον ιδιοκτήτη του από τα τέλη κυκλοφορίας.


Cross όπως λέμε crossover

«Ντυμένο» με το περίβλημα Cross, το Panda της δοκιμής μας προβάλλει το δυναμικό του χαρακτήρα. Οι αποκλειστικοί προφυλακτήρες και τα πλαστικά προστατευτικά στο αμάξωμα προσδίδουν ένα off-road look στο αυτοκίνητο, κάτι που τονίζεται και χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Η λέξη «Hybrid» στην πόρτα του χώρου αποσκευών και το γράμμα «Η» στην μεσαία κολώνα δίνουν το… υβριδικό στίγμα. Η ειδική έκδοση Launch Edition εμπλουτίζει τον εξοπλισμό με επιπλέον στοιχεία αλλά και με… περιβαλλοντική ευαισθησία. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από “SEAQUAL YARN”, ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την SEAQUAL INITIATIVE που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά.


Το σημαντικό στοιχείο του Panda είναι η παρουσία του πρώτου υβριδικού συστήματος παραγωγής που λάνσαρε η Fiat. Η ήπια τεχνολογία 12V έχει ως κύρια χαρακτηριστικά το χαμηλό βάρος, το χαμηλό κόστος και την απλή συντήρηση. Το νέο ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο 1.0 FireFly συνδράμουν η γεννήτρια-δυναμό BSG (Belt-driven Starter Generator) και η μπαταρία λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Ο τελευταίος απολαμβάνει καλή περιμετρική ορατότητα, όμως δεν θα τα καταφέρει αν θέλει να ρυθμίσει χαμηλά τη θέση του.

Η λειτουργία e-Assist επιτρέπει στον BSG να βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά τη φάση της επιτάχυνσης, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου. Η μπαταρία φορτίζει όταν το Panda φρενάρει (e-braking) ή ρολάρει (e-coasting), έχοντας έτσι και πάλι την απαιτούμενη ενέργεια είτε για υποστήριξη του κινητήρα είτε για τα βοηθητικά συστήματα, όπως το start-stop, o κλιματισμός, τα φώτα. Μάλιστα η λειτουργία e-sailing προτρέπει τον οδηγό να επιλέξει νεκρά στο μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων (όταν π.χ. πλησιάζει σε κόκκινο φανάρι), για μηδενική κατανάλωση σε ταχύτητες κάτω των 30 km/h. Σχετικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, ενημερώνουν τον οδηγό για το πόσο είναι φορτισμένη η μπαταρία αλλά και το πότε φορτίζεται, όταν σηκώνει το πόδι από το γκάζι.

Πρακτικό όπως Panda, οικονομικό όπως hybrid

Ο οδηγός του Panda Hybrid επωφελείται από την ομαλή λειτουργία που χαρίζει η υβριδική τεχνολογία 12V ιδίως στη φάση της επιτάχυνσης, στις χαμηλές στροφές και στο συνεχές «σταμάτα-ξεκίνα» στην πόλη, αλλά και από το οικονομικό όφελος, τόσο από τον περιορισμό της κατανάλωσης (καταγράψαμε σε μεικτές συνθήκες 5,6 lt/100 km χωρίς μάλιστα ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομία) όσο και από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που χαρίζουν τα μόλις 89 gr. CO2 ανά km.

γλυκά
  • Off road εμφάνιση
  • Οικονομία καυσίμου
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός στην πλούσια έκδοση
  • Χώροι
  • Κόστος αγοράς και χρήσης
ξινά
  • Επιδόσεις
  • Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές

Στην πράξη, ο οδηγός και οι επιβάτες του Panda (τέσσερα άτομα θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό του) θα μετακινηθούν άνετα, χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς από τον τρικύλινδρο κινητήρα και με ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος από την ανάρτηση. Η απόσταση από το έδαφος της έκδοσης Cross και τα ελαστικά με το φαρδύ προφίλ (175/65) στα οποία πατούν οι τροχοί των 15 ιντσών επιτρέπουν στο Panda να… ψαχτεί και μακριά από το ασφάλτινο οδικό δίκτυο. Πάντως το μικρό Fiat δεν ξεχνά τον αστικό του προσανατολισμό: αν πιεστεί ο αδύναμος κινητήρας (τα όρια θέτουν οι 70 ίπποι και τα 92 Nm ροπής) τότε θα αυξηθεί η κατανάλωση και ο θόρυβος που παράγει. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 14,7 sec για την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h και τελική ταχύτητα 155 km/h.

Το νέο Panda 1.0 Hybrid είναι διαθέσιμο στο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων Fiat, με τιμές από 11.400 ευρώ με την προωθητική ενέργεια. Η πλούσια έκδοση City Cross Launch Edition της δοκιμής προσφέρει αυτόματο κλιματισμό, σύνδεση στο Uconnect μέσω smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, περιοριστή ταχύτητας και cruise control, προβολείς ομίχλης, πίσω διαιρούμενο κάθισμα κ.α. στην τιμή των 13.690 ευρώ με την έκπτωση. Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας.

συμπέρασμα

Ως ένας γνήσιος… κάτοικος πόλης, το Panda ευαισθητοποιείται υιοθετώντας την υβριδική τεχνολογία. Στην έκδοση City Cross επιτρέπει μάλιστα σύντομες αποδράσεις σε χωμάτινα τερέν. Με προσιτή τιμή αγοράς και περιορισμένα έξοδα χρήσης και συντήρησης, αναδεικνύεται ως μία αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία.


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...