ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS

Στη νέα γενιά του το Peugeot 308 δίνει έμφαση στην τεχνολογία, κοιτώντας ακόμα πιο ψηλά στην κατηγορία του

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση3,1 lt/100km
Εκπομπές CO282 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το 308 ανανεώθηκε και ρίχνεται ξανά στη μάχη των μικρομεσαίων διατηρώντας στο ακέραιο την ποιότητά του, την οποία μάλιστα εμπλουτίζει με ένα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού.


Στη δύσκολη κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, το Peugeot 308 κατάφερε να διακριθεί με το καλημέρα. Γεγονός που επιβεβαιώνεται με έντονα μάλιστα γράμματα από τον βαρύτιμο τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2014, αλλά και επί του παρόντος, με τις πωλήσεις του που ξεπέρασαν τις 760.00 μονάδες στην πρώτη του γενιά. Με την τροπαιοθήκη του γεμάτη και δίχως στο ελάχιστο να έχει ξεθωριάσει η μπογιά του, το 308 αλλάζει, εκσυγχρονίζεται αισθητικά και εστιάζει στη τεχνολογία, προσφέροντας ένα ακόμα πιο ανταγωνιστικό και ποιοτικό πακέτο.

Οι αισθητικές αλλαγές μοιάζουν περισσότερο με τεστ παρατηρητικότητας, μικρές σε έκταση, αλλά εστιασμένες. Νέο καπό, ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες με τρεις ξεχωριστές εισαγωγές αέρα και τα χαρακτηριστικά… διαμαντάκια στη μάσκα που φιλοξενεί και το λιοντάρι της Peugeot. Τα φώτα, τόσο οι προβολείς, όσο και της ομίχλης είναι επίσης νέα, με τα πρώτα να είναι τεχνολογίας LED. Ανάλογα, τα πίσω δείχνουν τις σαφείς επιρροές από το μεγάλο 3008 με τρία κάθετα τμήματα πιο έντονα από αυτά της προηγούμενης γενιάς.

Στο εσωτερικό που διατηρεί τη μίνιμαλ προσέγγιση, με καλή εργονομία, οι αλλαγές είναι διακριτικές και εστιάζονται στις νέες ταπετσαρίες. Το i-Cockpit με το μικρό τιμόνι που έρχεται χαμηλά αποκαλύπτοντας και τα όργανα πάνω από αυτό και εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού κάνει τη διαφορά με τον ανταγωνισμό. Κάτι που ισχύει και με το στροφόμετρο που κινείται αριστερόστροφα και αντίθετα από τα συνηθισμένα. Στη λιτή κεντρική κονσόλα με τα ελάχιστα πλήκτρα δεσπόζει στο κέντρο του ενιαίου ταμπλό με τα μαλακά υλικά, η μεγάλη οθόνη 9,7 ιντσών.

Αναβαθμισμένο είναι το σύστημα πολυμέσων, που προσφέρει περισσότερες δυνατότητες, αφού εκτός από τη συμβατότητα με πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay, είναι διαθέσιμη και η λειτουργία Mirror Screen που προβάλει το περιβάλλον του κινητού στην οθόνη του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το σύστημα πλοήγησης έχει τρισδιάστατη απεικόνιση και δέχεται φωνητικές εντολές, ενώ παρέχει και πληροφορίες για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο.

Ενισχυμένο είναι και το οπλοστάσιο της ασφάλειας, με συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση εμποδίου σε «τυφλό» σημείο στο πλάι του αυτοκινήτου, ενεργό cruise control, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, ειδοποίηση για σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και ενημέρωση του οδηγού για τα νόμιμα όρια ταχύτητας και σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με τη βοήθεια κάμερας και αισθητήρων.

Χωροταξικά δεν άλλαξε κάτι στην ανανεωμένη εκδοχή του 308, με μικρομεσαίο γαλλικό μοντέλο να παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Αίσθηση που ενισχύει ο όγκος του χώρου αποσκευών που ανέρχεται στα 420 λίτρα, αφήνοντας πίσω τον ανταγωνισμό. Άνετα θα καθίσουν και οι εμπρός επιβαίνοντες, κάτι που ισχύει σε μικρότερο βαθμό για τους πίσω, οι οποίοι καλούνται να κάνουν μερικές παραχωρήσεις στον χώρο των ποδιών, αν το ύψος τους ξεπερνάει τον μέσο όρο.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ανάρτηση με την άνεση να πρωταγωνιστεί. Ήπια ρυθμισμένη, με γόνατα McPherson εμπρός, έχει ποιοτική λειτουργία με καλή απόσβεση και σωστή αντίδραση. Η ποιότητα κύλισης είναι υπεράνω κριτικής, με τον μπροστά άξονα να διαβάζει με λεπτομέρεια το δρόμο, μεταφέροντας λεπτομερής πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού μέσω το συστήματος διεύθυνσης. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονα ακολουθεί, παρουσιάζοντας σε μεμονωμένες περιπτώσεις ξερές αντιδράσεις όταν οι κακοτεχνίες είναι έντονες. Η συμπεριφορά του 308 είναι ουδέτερη, με την πρόσφυση να είναι… εκεί ακόμα και σε ολισθηρές επιφάνειες. Μπορεί να μην συναρπάζει και να απέχει από τα κορυφαία της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα, αλλά είναι εν γένει ευχάριστο και αρκετά ποιοτικό στο δρόμο.

γλυκά
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Άνεση
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Κατανάλωση
  • Σύστημα πολυμέσων
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
ξινά
  • Τσιμπημένη τιμή

Κάτω από το καπό του 308 της δοκιμής μας υπάρχει ο καλός turbodiesel κινητήρα των 1.560 cc με απόδοση 120 ίππων (υπάρχει και με 100 ίππους) και πλούσια ροπή που αγγίζει τα 300 Nm. Αυτή μάλιστα είναι διαθέσιμη όπως μαρτυρούν οι προδιαγραφές του από τις 1.750 rpm, ενώ στην πράξη τραβά από πολύ χαμηλά σχεδόν από το ρελαντί, χωρίς κομπιάσματα και υστέρηση, μοιάζοντας να αδιαφορεί για το βάρος του αυτοκινήτου. Το ακριβές σε κούμπωμα και «γλυκό» σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, αποτελεί έναν αξιόλογο σύμμαχο. Βλέπετε το εύρος λειτουργίας ενός diesel κινητήρα είναι μικρό και όταν έχεις να κάνεις με έναν ισχυρό κινητήρα θα χρειαστεί να αλλάζεις συχνά σχέση προκειμένου να αποφύγεις τη συνάντηση με τον κόφτη και να αξιοποιήσεις στο έπακρο την ισχύ του.

Η κατανάλωση συγκαταλέγεται στα θετικά του, με τα 6,5 lt/100 km να εμφανίζονται εύκολα στον υπολογιστή ταξιδίου. Η διακύμανση δεν είναι μεγάλη, αφού ακόμα και υπό πίεση δύσκολα θα δεις πάνω από 7,5 lt/100 km. Τα προτερήματα του Peugeot 308 είναι πολλά, με την ποιότητα, τους χώρους, την άνεση, τη λειτουργία του κινητήρα και την εκλεπτυσμένη αισθητική να περιλαμβάνονται σε αυτά.  Αν προσθέσετε και το εμπλουτισμένο επίπεδο εξοπλισμού έχετε πιο σωστή εικόνα για τη διαμόρφωση της τιμής η οποία για αυτή την κινητήρια έκδοση διαμορφώνεται λίγο πάνω από τα 22.000 ευρώ με την προσφορά που τρέχει αυτό το χρονικό διάστημα από την ελληνική αντιπροσωπεία.

συμπέρασμα

Το Peugeot 308 στην ανανεωμένη του γενιά δεν άλλαξε δραματικά, παραμένοντας ένα ποιοτικό αυτοκίνητο σε όλους του τομείς του. Απολαμβάνεις να βρίσκεσαι στο εργονομικό, μινιμαλιστικό εσωτερικό του, με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού την ιδιαίτερη και δίχως άλλο μοναδική αρχιτεκτονική που ονομάζει i-Cockpit. Ευχάριστο στο δρόμο με υψηλού επιπέδου άνεση και έναν κινητήρα διαμάντι που συνδυάζει αρμονικά επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση και αποτελεί ιδανικό σύντροφο για κάθε είδους διαδρομή. Φθηνό δεν μπορείς να το πεις, αλλά αν στην εξίσωση βάλεις την εν γένει ποιότητά του, τότε το 308 δείχνει μια αξιόλογη πρόταση.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...