
Δοκιμή Toyota Υaris Hybrid 130PS: Ο πρωταγωνιστής
Μικρό, αλλά τόσο μεγάλο, με έναν full hybrid κινητήρα που καίει σαν diesel και αποδίδει 130 ίππους. Τι άλλο να ζητήσεις από ένα supermini.
- -
- -
με μια ματιά
H ανανεωμένη εκδοχή του Yaris έχει αλλαγές στα σημεία, αλλά εφοδιάζεται και με ένα αποδοτικό σύνολο 130 ίππων που συνδυάζει στα χαρτιά καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Τι ισχύει στην πράξη;
Στην παγκόσμια αγορά, η Toyota χαίρει της εκτίμησης φίλων και ανταγωνιστών. Στην Ελλάδα ειδικά, απολαμβάνει μια δημοφιλίας που ακόμη και οι Ιάπωνες συζητούν έξω από τις κλειστές πόρτες. Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που βρέθηκα στο Βέλγιο, στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης και τα στελέχη της εταιρείας μας εξήραν σαν χώρα, διότι το ποσοστό των πωλήσεων της μάρκας είναι εντυπωσιακά υψηλό σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Ειδικά τα Yaris και Yaris Cross σαρώνουν στην εγχώρια αγορά, φιγουράροντας μόνιμα στα best seller με χιλιάδες πωλήσεις.
Εξάλλου, είναι αδιαμφισβήτητο πως η Toyota έχει καταφέρει κάτι μοναδικό επί ελληνικού εδάφους. Έχει «χτίσει» μια εμπιστοσύνη με τους πελάτες που καμία άλλη εταιρεία δεν μπορεί να ανταγωνιστεί. Πάρα την υψηλότερη τιμή των μοντέλων της, οι οδηγοί επιστρέφουν ξανά και ξανά στη μάρκα, με το Yaris να αποτελεί το απόλυτο success story των τελευταίων ετών. Το supermini των Ιαπώνων πρωταγωνιστεί εδώ και 26 χρόνια. Με περισσότερες από 10 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως – εκ των οποίων οι μισές στην Ευρώπη – βρίσκεται σταθερά στην κορυφή. Στη νεότερη γενιά του, με την προσθήκη της έκδοσης των 130 PS ένωσε και το τελευταίο κομμάτι του παζλ. Αυτό το Yaris διαθέτει όλα τα κομμάτια που χρειάζεται ένας μεγάλος πρωταγωνιστής. Και εξηγούμαστε.
Το μοτέρ που έλειπε
Η Toyota έφερε την επανάσταση το 2012, όταν παρουσίασε το πρώτο supermini με full hybrid σύνολο. Από τότε μέχρι σήμερα, η ιαπωνική φίρμα επενδύει συνεχώς στην υβριδική τεχνολογία, την βελτιώνει, κάνει τα αυτοκίνητα πιο αποδοτικά και κυρίως οικονομικά, δρέποντας τους καρπούς των κόπων της. Τα υβριδικά μοτέρ της Toyota θεωρούνται και όχι άδικα, τα πιο αξιόπιστα. Δεν το λέμε εμείς, αλλά οι έρευνες ανά τον κόσμο. Καθόλου τυχαία, η εταιρεία παρέχει το πιο ολοκληρωμένο πλάνο μακροχρόνιας εγγύησης στην αγορά, απολαμβάνοντας εγγύηση έως 11 χρόνια ή 200.000 km. Για το 2025, η γκάμα του Yaris αποτελείται από δύο υβριδικές επιλογές: το Hybrid 116 για τη βέλτιστη οικονομία και το Hybrid 130 για περισσότερη δύναμη. Στην ισχυρότερη έκδοση, η βασική αλλαγή έγκειται στην εισαγωγή ενός νέου υβριδικού κιβωτίου ταχυτήτων με έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, μαζί με προσαρμογές στη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU). Το αποτέλεσμα είναι μια αύξηση 12% στη συνολική ισχύ του συστήματος, από 116 σε 130 PS και αυξημένη ροπή κατά 30%, από 141 Nm σε 185 Nm.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Toyota bZ4X
Αυτό μεταφράζεται σε ταχύτερες επιταχύνσεις και ρεπρίζ, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 9,2 sec και τα 80-120 km/h σε 7,5 sec. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 km/h και οι εκπομπές ρύπων είναι τόσο χαμηλές που δεν χρειάζεται να γίνεται καν λόγος για τυχόν επιβάρυνση από τέλη κυκλοφορίας. Στην πράξη, αυτό το μοτέρ ολοκλήρωσε το Yaris. Με αυτό το υβριδικό σύνολο, απολαμβάνεις επιτέλους την οδήγηση εκτός πόλης. Στον ανοικτό δρόμο, το 130άρη επιταχύνει με ανέλπιστη άνεση. Ειδικά στο sport mode αποκρίνεται ευχάριστα στο γκάζι, προσθέτοντας αυτή τη σπιρτάδα που επιζητάς σε μια διαδρομή με στροφές ή μια γρήγορη προσπέραση.
γλυκά
- Οικονομία καυσίμου
- Πακέτο τεχνολογιών
- Απόδοση κινητήρα
- Ποιότητα
- Ευελιξία
- Εγγύηση κατασκευαστή
ξινά
- Χώροι για τους πίσω επιβάτες
- Πορτμπαγκάζ
- Ήχος υπό πίεση
Το κιβώτιο e-CVT αν και σαφώς αναβαθμισμένο, δεν έχει εξαλείψει το χαρακτηριστικό βουητό όταν το πιέζεις. Είναι όμως πιο άμεσο στις αλλαγές και υποστηρίζει τους πιο σβέλτους ρυθμούς οδήγησης. Πλαίσιο και ανάρτηση, στους ελληνικούς δρόμους κάνουν θαύματα, κοντρολάροντας άψογα το αμάξωμα και δίνοντάς σου τη δυνατότητα να το πιέσεις λίγο παραπάνω. Από την άλλη, το τιμόνι υπολείπεται σε αίσθηση, αλλά αυτό μόνο οι έμπειροι οδηγοί θα το αντιληφθούν. Ουσιαστικά, το Yaris 130 είναι ένα πιο ζωηρό supermini, το οποίο παρότι παραμένει σχεδιασμένο με έμφαση στην οικονομία και τις φιλικές μετακινήσεις κυρίως εντός αστικού ιστού, δεν διστάζει να ταξιδέψει με ταχύτητα.
Αναμφίβολα, μέσα στην πόλη κάνει θαύματα. Ξεγλιστρά στα στενά με απίθανη ευελιξία, παρκάρει με μια κίνηση χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και την ακριβή κάμερα οπισθοπορείας και είναι τόσο αθόρυβο, θαρρείς και πρόκειται για ηλεκτρικό. Στο EV mode σε γλυτώνει από αρκετό χρήμα, με τη μέση κατανάλωση να πέφτει ακόμη και κάτω από 3,8-3,9 lt στα 100 km. Όταν το πατάς λίγο παραπάνω στην εθνική, θα αντικρίσεις στο trip computer ένα 4,4-4,6 lt., αλλά ακόμη και αυτή η τιμή φαντάζει ανεκτίμητη. Το Yaris είναι σούπερ οικονομικό και το βροντοφωνάζει κάθε μέρα.
Φορτωμένο τεχνολογίες
Εξελιγμένο με βάση τις αρχές της φιλοσοφίας TNGA της Toyota, ενσωματώνει τις τελευταίες ψηφιακές τεχνολογίες και συστήματα ασφάλειας της μάρκας. Το T-Mate συνδυάζει την 3η γενιά του πακέτου Toyota Safety Sense (TSS), αλλά και άλλα ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και στάθμευσης που όχι μόνο καθιστούν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη, αλλά παρέχουν συγχρόνως προστασία σε όλους τους επιβάτες του οχήματος και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Η σουίτα τεχνολογιών είναι υπερ-πλήρης, με το Yaris 130 να ενσωματώνει δεκάδες συστήματα που συναντώνται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Toyota C-HR Plug-in Hybrid
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαισθητικό έλεγχο και προβάλει κάθε πληροφορία. Ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει το περιεχόμενο και να τον εξατομικεύσει. Η κεντρική οθόνη 10,5΄΄ περιλαμβάνει λειτουργία πλοήγησης που βασίζεται σε cloud με πληροφορίες για κυκλοφοριακά συμβάντα σε πραγματικό χρόνο, ενσωματωμένο ψηφιακό βοηθό και ενσωμάτωση smartphone μέσω (ασύρματου) Apple CarPlay και (ενσύρματης σύνδεσης) Android Auto. Επιπλεόν, το MyT app παρέχει πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες, όπως δεδομένα οδήγησης, καθοδήγηση στη χρήση του υβριδικού κινητήρα και κατάσταση αυτοκινήτου, καθώς και μία λειτουργία εντοπισμού οχήματος «find my car» και απομακρυσμένη ενεργοποίηση των αλάρμ.
Οι πραγματικοί χώροι του νέου Yaris
Το ιαπωνικό supermini από πλευράς εμφάνισης δεν έχει να επιδείξει κάτι διαφορετικό. Σχεδιαστικά, πρόκειται για ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με νεανικά χαρακτηριστικά, όμορφους χρωματισμούς και bi-tone επιλογές για όποιον επιθυμεί κάτι πιο ξεχωριστό. Περνώντας στο εσωτερικό, η χρήση σκληρών πλαστικών είναι εμφανής, όμως κάθε κομμάτι τις καμπίνας φαίνεται πως έχει συναρμολογηθεί με απόλυτη προσοχή. Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι εξόχως άνετα, αλλά πίσω δύο ενήλικες θα βολευτούν οριακά. Καλύτερο θα μπορούσε να ήταν και το πορτμπαγκάζ, καθώς με 286 lt όγκου δύσκολα θα χωρέσει τα μπαγκάζια μιας τετραμελούς παρέας ή οικογένειας.
συμπέρασμα
Το Yaris Hybrid 130 αποδεικνύει πως η διαρκής επιτυχία της Toyota δεν είναι τυχαία. Το αυτοκίνητο δείχνει την αξία του σε κάθε τομέα, εξοπλίζεται με κάθε σύστημα, έχει μετασχηματιστεί ψηφιακά προς το καλύτερο και πλέον εκτός από οικονομία προσφέρει και επιδόσεις. Τα 27.040 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του 130άρη υβριδικού συνόλου δεν τα λες και λίγα. Όπως έχει αποδειχθεί πολλάκις ωστόσο, εμπρός στην αντοχή, αξιοπιστία και μεταπωλητική αξία των Toyota, το κόστος αγοράς έπεται.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ