ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 1.2 Puretech 110 PS

Με τολμηρή αισθητική και άποψη στο δρόμο το νέο C3 φοράει τον μικρό τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με τους 110 ίππους και μας κάνει παρέα για μία εβδομάδα

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτή είναι η ισχυρότερη εκδοχή του καλού κινητήρα του ομίλου PSA με κυβισμό 1,2 λίτρων. Το Citroen C3 σε αυτή την έκδοση αποδίδει με τη βοήθεια τούρμπο 110 ίππους και 205 Nm ροπής, προσφέροντας επιδόσεις με μικρό αντίτιμο σε κατανάλωση. 


Την πρώτη μας επαφή με τον νέο 3ης γενιάς Citroen C3 την είχαμε με την έκδοση 1.2 Puretech με τους 82 ίππους που βγάζει στην ατμοσφαιρική του μορφή 3κύλινδρου κινητήρα. Με τη βοήθεια τούρμπο ο ίδιος κινητήρας σκαρφαλώνει στους 110 ίππους και τα 205 Nm ροπής, σημαντικά περισσότερα από τα 118 Nm της «μικρής» εκδοχής. Αυτό το καθιστά με μια λέξη, ταξιδιάρικο και αναμφίβολα πιο αποτελεσματικό σε ευρύτερο πεδίο δράσης.

Με έντονη προσωπικότητα

Πατώντας στη προχωρημένη αισθητικά φιλοσοφία του C4 Cactus παρουσιάζεται ιδιαίτερα τολμηρό και αναμφίβολα με έντονη προσωπικότητα και άποψη ειδικά στις εκδόσεις με τους χαρακτηριστικούς θαλάμους αέρα στις πόρτες. Ξέρετε αυτά τα μαύρα προστατευτικά στις πόρτες, τα οποία αποσβένουν τα χτυπήματα και δίνουν μοναδική όψη στο μικρό C3. Στην ίδια γραμμή κινούνται και τα «ιδιαίτερα» λεπτά ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα εμπρός τα οποία συνδέονται νοητά μεταξύ τους έχοντας στη μέση τις… σαρδέλες του λοχία, το σήμα της Citroen.



Μικρό κατ’ ευφημισμό, αφού στην πράξη μόνο οι βασικές διαστάσεις των supermini είναι αυτές που το κατατάσσουν εκεί. Με μήκος 3.996 mm, πλάτος 1.829 mm, ύψος 1.474 mm και μεταξόνιο 2.540 mm το νέο C3 διατηρεί τον τίτλο ενός από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του. Άνετα θα βολευτούν τέσσερα άτομα, ακόμα και πέντε με μικρές παραχωρήσεις, μαζί με τις αποσκευές τους που μπορεί να φτάνουν μέχρι και τα 300 λίτρα σε όγκο. Ορθογώνια μοτίβα κυριαρχούν στη σχεδίαση του εσωτερικού, με ομόκεντρη διάταξη στους αεραγωγούς. Ευχάριστο και εμπνευσμένο αναμφίβολα το εσωτερικό, σε κάνει να θέλεις να ζήσεις σε αυτό, προσφέροντας επιπλέον και πρακτικότητα, με αρκετές θήκες για τα μικρότερα και μεγαλύτερα πράγματα της καθημερινότητας.

Στην κορυφαία έκδοση Shine όπως αυτή της δοκιμής μας ξεχωρίζουν οι δερμάτινες χειρολαβές, το σύστημα πολυμέσων με τρισδιάστατη απεικόνιση του navigation και η κάμερα οπισθοπορείας. Αυτό που κάνει το C3 μοναδικό είναι η κάμερα που είναι τοποθετημένη στην κορυφή του παρμπρίζ και έχει τη δυνατότητα να καταγράφει σε βίντεο ή φωτογραφίες τα δρώμενα εμπρός από το αυτοκίνητο.

Αντίδοτο στα… diesel

Ο 1.2 Puretech έχει συγκεντρώσει θετικά σχόλια από την αρχή της καριέρας του, σε όποιο αυτοκίνητο του ομίλου PSA και αν έχει τοποθετηθεί, ακόμα και σε αρκετά μεγαλύτερα από το C3 αυτοκίνητα. Στην αυτή την τούρμπο εκδοχή αποδίδει ανάλογα με την περίπτωση ακόμα και 130 ίππους, ενώ εδώ στο μικρό Citroen βγάζει 110 ίππους. Διαθέσιμα σε μεγάλο εύρος, με ένα μικρό δισταγμό στα χαμηλά, το οποίο αντισταθμίζει με την προθυμία του πιο ψηλά.



Τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,3 sec, αρκετά εντυπωσιακή τιμή και σίγουρα ανταγωνιστική, που αντικατοπτρίζει εν μέρει και τη δυναμική του αυτοκινήτου. Όπως εξάλλου συμβαίνει και με τη μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 188 km/h και δείχνει επιπλέον τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα αυτής της έκδοσης του C3. Ξεπερνάει εύκολα τα όρια της πόλης και κινείται με αξιοσημείωτη άνεση στο εθνικό δίκτυο. Ήσυχο, με καλή μόνωση, αφήνει απ’ έξω τους θορύβους από τον άνεμο και την άσφαλτο, χάρη και στα ελαστικά χαμηλής αντίστασης της Michelin. Η ανάρτηση έχει ήπιες ρυθμίσεις καταπίνοντας τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος, κρατώντας τους επιβάτες ξεκούραστους ακόμα και μετά από μεγάλες διαδρομές. Σε αυτό φυσικά συμβάλουν και τα άνετα - και όμορφα - καθίσματα, παρόμοιας φιλοσοφίας με του C4 Cactus. Μια έκτη σχέση στο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων θα έκανε ακόμα πιο καλά τα πράγματα σε ανοιχτό δρόμο, ανοίγοντας πιο πολύ την αραιή έτσι και αλλιώς κλιμάκωσή του και μειώνοντας ακόμα περισσότερο την κατανάλωση και το έτσι και αλλιώς χαμηλό επίπεδο θορύβου.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Έντονη προσωπικότητα
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
  • Αίσθηση τιμονιού

Τιμές κάτω από τα 7 lt/100 km έρχονται εύκολα, 6,6 lt/100 km είδαμε σε μεγάλο διάστημα της δοκιμής, σε μικτές συνθήκες και χωρίς να καταβάλουμε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια. Σε αυτό συνέβαλε και η τιμή της ροπής, η οποία αγγίζει τα 205 Nm και εντυπωσιάζει για κινητήρα 1,2 λίτρων αφού είναι ανάλογη ενός καλού 2λιτρου ατμοσφαιρικού της προηγούμενης δεκαετίας. Επιταχύνει με νεύρο από χαμηλά και κάνει το έργο σου πιο εύκολο, επιτρέποντας παράλληλα στον οδηγό να αποφύγει τη συχνή επαφή με το κιβώτιο ταχυτήτων που δεν διακρίνεται για την αίσθησή του.

Ελαφρύ είναι το τιμόνι, με την άνεση που προσφέρει να εκτιμάται δεόντως μέσα στην πόλη. Αν ανεβάσεις ρυθμό, ακολουθώντας το κρεσέντο του κινητήρα, τότε είναι που θα αναζητήσεις λίγο πιο μεστή πληροφόρηση από αυτό, όπως εξάλλου και από την ανάρτηση, η οποία επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα και το αφήνει να απλώσει την πορεία του προς το εξωτερικό της στροφής, υπενθυμίζοντάς σου ότι πρόκειται για ένα άνετο και όχι σπορ αυτοκίνητο. Ένα τσίμπημα στα αποτελεσματικά φρένα είναι αρκετό για να επαναφέρει τις ισορροπίες για τις οποίες εξάλλου διακρίνεται το γαλλικό supermini. Εν γένει το Citroen C3 1.2 Purtech τούρμπο αποδεικνύεται ένα ευχάριστο αυτοκίνητο, που θα λατρέψεις για την προσωπικότητά του και την άνεση που προσφέρει και δεν περνάει σε καμία περίπτωση ανεκτίμητη στην καθημερινή χρήση.

 

συμπέρασμα

Η διαφορά τιμής δεν καθιστά το C3 1.2 Puretech με τούρμπο απαγορευτική επιλογή σε σχέση με το μικρότερο ατμοσφαιρικό αδελφάκι του. Με την ευχάριστη λειτουργία του κινητήρα, σε βάζει σε σκέψεις, - τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο - ακόμα και απέναντι στο diesel από το οποίο είναι πιο προσιτό, εφόσον φυσικά κάνεις λίγα χιλιόμετρα ετησίως. Το τούρμπο 1.2 Puretech είναι σβέλτο σε κάθε περίπτωση και οικονομικό σε κατανάλωση, κάνει ευχάριστες τις διαδρομές σου, με έμφαση στην άνεση, ενώ μπορεί να ταξιδέψει με χαρακτηριστική ευκολία ξεπερνώντας τα όρια της πόλης, την οποία η βασική έκδοση έχει σχεδόν αποκλειστικό προορισμό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

Citroen C3 - Design 2017

Citroen C3 - Customization 2017

Citroen C3 - Advanced Comfort 2017

Citroen C3 - ConnectedCAM 2017

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...