ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Golf GTI Clubsport

Ένα GTi που φοράει τα επετειακά του, ένα Golf που πέφτει στα αναβολικά και απογειώνει αισθήσεις και επιδόσεις

  • -
  • -
Ισχύς265 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,3 sec
Μέση κατανάλωση6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2158 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η σταθερή αξία στον κόσμο των sport hatchback, κερδίζει τη συνοδευτική ονομασία Clubsport και φορτώνει τα δεδομένα της με δύναμη και αυτοπεποίθηση, δικαιολογώντας τον επετειακό ρόλο των 40 χρόνων ιστορίας των Golf GTi.


Η αφορμή γνωστή! Σαράντα χρόνια ιστορίας του Golf GTI και η Volkswagen δεν αφήνει την ευκαιρία να πάει χαμένη, για μια ακόμα επετειακή έκδοση. Αν κάνουμε αναδρομή στις «γιορτινές» εκδόσεις του GTI θα δούμε ότι από τα 20 του γενέθλια, κάθε 5ετία προκύπτει και μια, που πάντα προσφέρει λίγη παραπάνω φλόγα και αρκετή επιπλέον επιθυμία για να προτιμηθεί από τους petrolheads. Στην πιο πρόσφατη, της 7ης γενιάς Golf GTI, το σιωπηλό συνοδευτικό Performance σηματοδοτούσε το κάτι παραπάνω. Τώρα, στην επίσης διακριτική έκφραση του επετειακού μας, συναντάς μια μαύρη αυτοκόλλητη φάσα πάνω από τα μασπιέ, που γράφει Clubsport και δηλώνει τη δύναμη που κρύβει ο σεμνός χαρακτήρας του ισχυρότερου GTI που βρίσκεις στην γκάμα του Golf.

Ένα Golf GTI με 290 ίππους;

Η απάντηση στην ερώτηση είναι καταφατική μεν, αλλά υπολογίστε ότι οι πάρα δέκα τριακόσιοι εμφανίζονται σε overboost. Επισήμως ο δίλιτρος TSI αποδίδει 265 ίππους, οι οποίοι γίνονται 290 για τα δέκα δευτερόλεπτα που θα μείνετε με το δεξί πόδι στην μοκέτα, τη στιγμή της βίαιης επιτάχυνσης. Αυτά τα 25 επιπλέον άλογα λοιπόν δεν εμφανίζονται όπως, όπου και όποτε, ενώ η επανεμφάνιση τους απαιτεί διάλειμμα ανάλογο του χρόνου εμφάνισής τους. Την ίδια στιγμή της κορύφωσης τα 350 Nm ροπής γίνονται 380 Nm και είναι προφανές ότι δεν του λείπει το γκάζι κάτι που υποδηλώνουν από τη μια τα νούμερα και από την άλλη η αίσθηση επιτάχυνσης όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του.

γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Ήχος
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Μπλοκέ (E-diff)
  • Κομψά σπορ σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Υπερπροστατευτικό ΕSC
  • Κατανάλωση

Τα ανακοινώσιμα 6,3’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 250 km/h τελικής ταχύτητας στην περίπτωση με το DSG κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής, είναι εφικτά και το κατατάσσει στις ταχύτερες εκδόσεις της πιάτσας των γρήγορων hatchback. Ο δίλιτρος TSI επαναπρογραμματίστηκε και με επεμβάσεις στον ψεκασμό και στην πίεση του turbo ανέβηκε το σκαλοπάτι της απόδοσης, ενώ στο κομμάτι της αισθητικής πρέπει να είσαι πολύ παρατηρητικός για να διαπιστώσεις αλλαγές. Χαμηλότερο από ένα απλό GTI κατά 15 mm και με τους τροχούς των 19’’ να γεμίζουν τους θόλους (18’’ στάνταρ) διατηρεί τη λογική που το απομακρύνει από οτιδήποτε κραυγαλέο συνηθίζεται σήμερα στις σπορ κατασκευές.

Φυσικά οι κόκκινες δαγκάνες με το «γρήγορο» λογότυπο βγάζουν μάτι και ακόμα πιο ορατοί είναι και οι δίσκοι (340mm εμπρός και 310 mm πίσω), ενώ τα αμυδρά φουσκωμένα φτερά η κυψελωτή μάσκα στον επιθετικό προφυλακτήρα με τα ακόμα πιο δυναμικά βράγχια στις άκρες του και η λεπτή κόκκινη γραμμή που ταξιδεύει σε όλη τη μάσκα, εισβάλλοντας και στα φανάρια παραμένει σήμα κατατεθέν GTI. Τα διακριτικά λογότυπα υπάρχουν τόσο στην μάσκα, όσο στα φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ τα σκουρόχρωμα φώτα τεχνολογίας LED, ο τροποποιημένος προφυλακτήρας και οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων αποτελούν σήμα κατατεθέν GTI, ακόμα και αν δεν έχεις δει τα διακριτικά της έκδοσης. Πίσω ο διαχύτης και μια αεροτομή με περισσότερη εξωστρέφεια, υπόσχονται εκτός από εικόνα ουσιαστικότερο downforce, ενώ στον εσωτερικό του κόσμο διαπιστώνεις ότι η κεντρική ιδέα παραμένει GTI και οι λεπτομέρειες είναι αυτές που ξεχωρίζουν στην περίπτωση Clubsport.

Πρωταγωνιστής εδώ, ένα ντυμένο με αλκαντάρα τιμόνι, με κόκκινες ραφές, ενώ η ερυθρή απόχρωση είναι εμφανής αλλά διακριτικά δοσμένη στον επιλογέα και στις επενδύσεις των καθισμάτων που έχουν αφήσει την καρό, GTI διακόσμηση. Η χωροταξική επιτυχία παραμένει ανάλογη του μοντέλου και οι επιβάτες δεν θα νιώσουν ασφυκτικά από τα σπορ δεδομένα της καμπίνας. Κάθε άλλο μάλιστα, θα αναγνωρίσουν τον λειτουργικά πρακτικό χώρο για τους ίδιους και τα μικροπράγματα της καθημερινότητάς τους, ενώ και ο χώρος αποσκευών ακολουθεί την φιλοσοφία των απλών μοντέλων διατηρώντας τα 380 lt διαθέσιμα για μεταφορές. Η ποιότητα και ο εξοπλισμός είναι φυσικά υψηλού επιπέδου, με επίκεντρο το Driving Profile Selection, όπου εκτός από τις 5 επιλογές ανάλογα με την οδηγική διάθεση (Comfort, Normal, Sport, Eco, Individual) που αποτελεί δεδομένο, θα διαπιστώσεις ότι υπάρχουν ξεχωριστές ρυθμίσεις που αφορούν το Front Differential Lock, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ δηλαδή, αλλά και έξτρα πληροφορίες δυναμικής οδήγησης.

Πολιτισμικές επιδόσεις

Αυτό ακριβώς εκπροσωπεί το Golf GTI συνολικά, κάτι που δεν έχει ξεφύγει ούτε το Clubsport από τον κανόνα. Το συναίσθημα που βιώνεις και εδώ προάγει τις συνολικές επιδόσεις, χωρίς να χάνει πόντους πολιτισμού, κομψότητας και συνέπειας στο καθήκον του ολοκληρωτικά ιδανικού σπορ hatchback. Οι προδιαγραφές ρύπων Euro 6 παραμένουν, με ελάχιστη μεταβολή στις εκπομπές CO2 που ανέρχονται στα 158 gr/km και με λογική μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις τιμές που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (6,7 lt/100km). Στην πράξη βέβαια και με το μενού στο Eco, η κατανάλωση θέλει πολύ μαεστρία και γνώση από τον χειριστή για να θρονιαστεί στα 8 lt/100 km με συνηθέστερες τιμές τα 10 με 12 lt/100 km σε νορμάλ χρήση.

Αν φυσικά εκστασιαστείς από τις επιδόσεις και τις αναζητάς ξανά και ξανά, μην περιμένεις κάτι λιγότερο από 15 λίτρα, μην εκπλαγείς μάλιστα αν πλησιάζεις ακόμα και το εικοσάρικο. Από την άλλη βέβαια αν θέλεις κάτι γρήγορο η κατανάλωση είναι δεύτερη και τρίτη προτεραιότητα και ποτέ πρώτη. Οι ταχύτητες στο 6άρι DSG αλλάζουν με μαεστρία, συνοδεία με τον γνωστό ηχητικό ξερόβηχα του κινητήρα στις αλλαγές και διαχειρίζεται ευθείες και στροφές με χαρακτηριστική ευκολία, ακόμα και με απαγορευτικές ταχύτητες. Μπορεί να εξακολουθεί να ανεβάζει στον κόφτη και να μην κρατά την επιλεγμένη σχέση, όμως παραμένει από τα ταχύτερα και πιο εύστοχα κιβώτια διπλού συμπλέκτη.

Η υποστροφή είναι ελάχιστα εμφανίσιμη έννοια και σχεδόν εξαφανίζεται ακόμα και αν είσαι πληθωρικός στο γκάζι βαθιά μέσα στην στροφή. Λίγο η γρήγορη κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος με 2,1 στροφές και ακόμα περισσότερο το E-diff στην θέση Sport μαζεύουν τα μούτρα προς το εσωτερικό της στροφής και το Clubsport αρνείται πεισματικά να χάσει την ιδανική γραμμή. Ανακαλύπτει πρόσφυση σε στιγμές που δεν περιμένεις, τα φρένα διαχειρίζονται με ευκολία, αίσθηση και αντοχή στην ταχύτητα, η ανάρτηση διαβάζει επιμελώς και παράλληλα φροντίζει να μην ταλαιπωρεί, ενώ το γρήγορο και άμεσο τιμόνι καθοδηγεί το σημάδι.

Οι προαιρετικοί τροχοί των 19’’ επηρεάζουν περισσότερο την κύλιση και λιγότερο την άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν οφείλουν, με το χαμηλό 35άρι προφίλ, την προσοχή σου σε δρόμους διάσπαρτους με κακοτεχνίες. Από την άλλη στρίβεις όπως έρχεσαι, αρκεί να σημαδεύεις σωστά και να μην έχεις δει πριν το ταχύμετρο, γιατί τα χιλιόμετρα που διαβάζουν τα μάτια σου είναι πολλά! Το Clubsport πραγματικά εκσφενδονίζεται μπροστά, γραπώνει την άσφαλτο και βάζει στόχο την ιδανική γραμμή με συμμάχους το σωστό στήσιμο και τα έξυπνα ηλεκτρονικά του (ESC δυο σταδίων και όλο το ηλεκτρονικό ρεπερτόριο που συναντά κανείς σε ένα Golf). Ακόμα και με το ESC Sport προσφέρει ουσία και ταχύτητα και το περισσότερο που θα νιώσεις είναι ένα στιγμιαίο, απαλό βοηθητικό γλίστρημα με τα τέσσερα, το οποίο ποτέ δεν θα σε ξαφνιάσει.

Η ουρά έχει μια πρόθεση να βοηθήσει, αλλά μέχρι εκεί! Ποτέ δεν θα πάρει πρωτοβουλία για να πρωταγωνιστήσει και αν συμβεί αυτό θα πρέπει να την έχεις προκαλέσει και με το παραπάνω με τα ηλεκτρονικά στο off. Και πάλι όμως τα υπερπροστατευτικά ηλεκτρονικά θα ξυπνήσουν (ένα απαλό πέρασμα του ποδιού από το φρένο, αρκεί) και θα σε επαναφέρουν στην τάξη. Όπως λοιπόν σε κάθε Golf GTI έτσι και στο Clubsport, η οδήγηση με ροή επάνω στις ιδανικές γραμμές μιας διαδρομής είναι τρόπος έκφρασης. Τότε εκφράζει την ταχύτητα ορχηστρικά και δημιουργεί σχολή στον τρόπο που μπορεί ένα γρήγορο hatchback της κατηγορίας «GTI», να είναι φιλικό και ουσιαστικό στον σπορ ρόλο του.  

συμπέρασμα

Η κλασική συνταγή παραμένει πιστή μεν στα χαρακτηριστικά δεδομένα που διαχωρίζουν τα γρήγορα Golf από τα ταπεινά αδέρφια του, αλλά ξεχωρίζει πανηγυρικά από τα απλά GTI. Με τον επετειακό τίτλο Clubsport να προσφέρει τιμές στα 40 χρόνια ιστορίας Golf GTI, η VW προικίζει την συγκεκριμένη έκδοση με ισχύ και δεδομένα που το κάνουν ακόμα πιο ταχύ, ζωηρό και αποτελεσματικό στο κυνήγι της οδηγικής απόλαυσης. Διαθέτει το αλατοπίπερο που χρειάζεται για να σου γεμίσει τη σπορ γεύση, αφήνει όμως και την αλμυρή εικόνα στο πορτοφόλι που αδειάζει το λιγότερο κατά € 2.150 (έως € 5.150 ), σε σχέση με ένα απλό Golf GTI (από € 32.800). Παραμένει, παραδοσιακά για Golf GTI, απρόσμενα εύστοχο, χαρακτηριστικά εύκολο και χωρίς τις ιδιοτροπίες που περιμένεις από ένα δυνατό αυτοκίνητο με σπορ δυνατότητες.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...