ΔΟΚΙΜΗ: Fiat Tipo 1.6 Diesel 120 PS

Προσιτό αλλά όχι “γυμνό”, sedan αλλά ντιζαϊνάτο, μεγάλο αλλά και οικονομικό, το νέο Tipo αναλαμβάνει με περίσσεια αυτοπεποίθηση το βάρος της εκπροσώπησης της Fiat στα μικρά οικογενειακά

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2117 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο Tipo είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης 1.4 (95 PS) και 1.6 (110 PS) και diesel 1.3 (95 PS) και 1.6 (120 PS). Το ολοκαίνουργιο μικρομεσαίο της Fiat ουσιαστικά αντικαθιστά το μικρότερο Linea, αλλά και το Bravo με την 5θυρη έκδοση που θα ακολουθήσει μέσα στο 2016. Η γκάμα θα ολοκληρωθεί με μια έκδοση station wagon.

Η ονομασία δεν είναι καινούργια, ούτε τυχαία. To Tipo στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 επαναπροσδιόρισε την παρουσία της Fiat σε μια δύσκολη κατηγορία, ως το ‘made in Italy’ αντίπαλο δέος στον κραταιό γερμανικό ανταγωνισμό. Το ίδιο κάνει και τώρα, αν και μπουκάρει στη γειτονιά των μικρών οικογενειακών από το πλάι, ανοίγοντας ουσιαστικά δρόμο για την 5θυρη έκδοση που θα ακολουθήσει μέσα στο 2016. Προς τι τόση φασαρία για ένα μικρομεσαίο sedan; Ε λοιπόν, είναι το ίδιο το Tipo που αναθερμαίνει το ενδιαφέρον στη συγκεκριμένη υποκατηγορία.

Car Of The Year 1989

Το Fiat Tipo που όλοι γνωρίσαμε και αρκετοί οδηγήσαμε τη δεκαετία του ΄90 ξεκίνησε την καριέρα του με τον ευρωπαϊκό τίτλο ‘Αυτοκίνητο τη Χρονιάς 1989’. Θα θυμάστε βέβαια τις εκδόσεις DGT με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που όμως δεν ήταν και ότι πιο αξιόπιστο συναντούσες εκείνη την εποχή. Ήταν διαθέσιμο με κινητήρες από 1,1 μέχρι και 2,0 λίτρα, αρχικά σε 5θυρη και από το 1993 και σε 3θυρη έκδοση. Οι sedan και station wagon εκδόσεις λέγονταν Tempra. Τα Tipo και Tempra αντικαταστάθηκαν το 1995 από τα Bravo/ Brava και Marea/ Marea Weekend.

Tipo, όπως λέμε Aegea

Το νέο sedan της Fiat το γνωρίσαμε αρχικά ως Aegea στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Κωνσταντινούπολης το 2015. Η Πόλη δεν ήταν τυχαία επιλογή για την επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου, αφού κατασκευάζεται στην Τουρκία σε συνεργασία με την Tofaş. Το Tipo έρχεται ουσιαστικά να ανταγωνιστεί προσιτά sedan όπως τα Seat Toledo, Skoda Rapid, Peugeot 301 και Citroen C-Elysée.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Κινητήρας
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Ποιότητα κάποιων υλικών της καμπίνας
  • Πορτμπαγκάζ που ανοίγει εν κινήσει αν πατήσεις το μπουτόν στο ταμπλό

 

Value for money

Κατ’ αρχάς, πριν καν αρχίσεις να το αναλύεις, να το κρίνεις και να το συγκρίνεις, το νέο Fiat Tipo κερδίζει την προσοχή σου με την τιμή του: από 11.990 ευρώ στη βασική έκδοση 1.4 Pop ή 12.990 € στην πλούσια 1.4 Lounge! Μετά, παρατηρείς το μήκος των 4,54 μέτρων και σκέφτεσαι “τόσο μεγάλο αυτοκίνητο σε τόσο χαμηλή τιμή”; Έπειτα περιεργάζεσαι το παρουσιαστικό του, που χάρη στις πινελιές του Centro Stile Fiat δείχνει μοντέρνο και κομψό και ξαφνιάζεσαι ακόμη περισσότερο. Η επόμενη κίνηση είναι να ανοίξεις την πόρτα με περιέργεια για να δεις πώς είναι μέσα.

Η εικόνα της καμπίνας δίνει συνέχεια στην αρχική ευχάριστη έκπληξη. Κάτι η φρέσκια σχεδίαση, κάτι ο προσεγμένος διάκοσμος της έκδοσης Lounge, κάτι η οθόνη αφής 5’’ στο ταμπλό, όλα συμβάλλουν σε μια καλαίσθητη εικόνα. Αίσθηση που ενισχύεται από τη σωστή και αναπαυτική θέση οδήγησης, τη μελετημένη εργονομία και τις αρκετές, βολικές θήκες. Με μια πιο προσεκτική ματιά ανακαλύπτεις πως οι Ιταλοί έχουν κάνει έξυπνη επιλογή υλικών: μαλακά στο επάνω μέρος και σκληρά χαμηλότερα, συνδυάζονται αρμονικά μεταξύ τους και ικανοποιούν χωρίς να ενθουσιάζουν, τόσο σε υφή όσο και σε συναρμογή. Το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στην έκδοση Lounge (από 12.990 €) περιλαμβάνει στάνταρ στοιχεία όπως ESC, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16’’, cruise control, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες και προβολείς ομίχλης. Στάνταρ είναι και το σύστημα infotainment Uconnect με λειτουργία hands-free με Bluetooth, audio streaming, text reader και αναγνώριση φωνής, θύρες AUX και USB για σύνδεση με smartphone ή πηγές ήχου, χειριστήρια στο τιμόνι και, κατόπιν παραγγελίας, με κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης TomTom.

 

Family business

Όλα ωραία και καλά στα “εμπρός διαμερίσματα”, αλλά πίσω οι χώροι πως είναι; Πολύ καλοί για δύο ενήλικες μέσου αναστήματος ή τρία παιδιά, είναι η απάντηση. Ο χώρος για τα γόνατα είναι υπεραρκετός και όσον αφορά στο διαθέσιμο ύψος, περισσότερο αέρα θα αναζητήσουν μόνο άτομα από 1,75 m και άνω. Να σημειώσουμε εδώ πως η μεσαία θέση είναι άβολη λόγω του σκληρού εδράνου σε εκείνο το σημείο. Πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών των 520 λίτρων μπορεί να βολέψει οτιδήποτε, ενώ το αναδιπλούμενο και διαιρούμενο σε αναλογία 60/40 πίσω κάθισμα διευκολύνει τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους. Επίσης αξιοσημείωτο: ο χώρος αποσκευών φιλοξενεί από κάτω του ρεζέρβα, αντί του κιτ επισκευής ελαστικού που δεν είναι πάντα αποτελεσματικό! Στα μείον, το κάπως στενό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ και το σκαλοπάτι που δημιουργεί στο δάπεδο η αναδίπλωση του καθίσματος. Πολλή προσοχή τέλος χρειάζεται το μπουτόν του πορτμπαγκάζ στο ταμπλό, δίπλα στον διακόπτη CITY: αν το πατήσεις κατά λάθος εν κινήσει, θα δεις από τον καθρέπτη σου την πόρτα του χώρου αποσκευών να ανοίγει.

 

Born to be a Sedan

Από ένα οικογενειακό sedan, περιμένεις οδηγικά να είναι άνετο και ασφαλές. Το Tipo τα καταφέρνει καλά και στους δύο τομείς, όντας ισορροπημένο στον τρόπο που πατάει στην άσφαλτο αλλά και που ελέγχει τα 1.345 κιλά του αμαξώματος. Σταθερό στο ταξίδι με υψηλή ταχύτητα και με αποτελεσματικό κράτημα στις στροφές, χάρη και στα φαρδιά ελαστικά Pirelli 225/45 του αυτοκινήτου δοκιμής που είναι φορεμένα σε 17άρες ζάντες (205/55 R16 οι στάνταρ τροχοί). Το ιταλικό sedan δεν γέρνει αισθητά ούτε σε ξαφνιάζει με απότομες αντιδράσεις, ακόμη και αν επιβραδύνεις "άτσαλα" ή συναντήσεις εγκάρσια ανωμαλία (π.χ. σαμαράκι) μέσα στην καμπή. Αν το πιέσεις γίνεται ελαφρά υποστροφικό αλλά πάντα ασφαλές, με σύμμαχους τα δυνατά φρένα και το στάνταρ ESP. Ταυτόχρονα η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) απορροφά σχεδόν τα πάντα στο διάβα της, προσφέροντας άνεση υψηλού επιπέδου.

Το ευχάριστο οδηγικό προφίλ του Tipo ολοκληρώνει ο 1.600άρης diesel που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής (τιμή από 17.910 με απόσυρση). Με απόδοση 120 ίππων και 320 Nm ροπής, είναι ελαστικός από χαμηλά και τραβάει από τις 1.000 με 4η σχέση στο 6-άρι κιβώτιο, χωρίς να κομπιάζει. Η Fiat δίνει 9,7 sec για την επιτάχυνση 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 199 km/h. Γενικά το οικογενειακό της Fiat ταξιδεύει άνετα, ευχάριστα και ήσυχα, χάρη και στην καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Αλλά και η οικονομία καυσίμου συγκαταλέγεται στα θετικά του ιταλικού μοντέλου. Παρά την έλλειψη start stop, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση τιμή στο trip computer ήταν στα 6,5 lt/100 km, όχι πολύ μακριά από τα 4,2 που ανακοινώνει το εργοστάσιο.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Το Tipo κεντρίζει το ενδιαφέρον με την τιμή του, ακόμη και στην κορυφαία έκδοση της γκάμας που δοκιμάζουμε εδώ. Ωστόσο, δεν κάνει εκπτώσεις σχεδόν πουθενά προσφέροντας ένα καθόλα αξιοπρεπές πακέτο χώρων, δύναμης, οικονομίας, εξοπλισμού και άνεσης. Είναι με άλλα λόγια πολύ ‘value’ για λίγο ‘money’.

Fiat Tipo – Born to be Sedan

Fiat Tipo – new Tipo- maximum space and comfort

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...