TEST: Mercedes Benz E 200 NGT

Θυσιάζεις ευρώ και άλογα σε σχέση με μια απλή E200, αλλά αποκτάς το προνόμιο του διπλού καυσίμου

  • -
  • -
Ισχύς156 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO2116 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Πρεστίζ και αριστοκρατία συνδυασμένα με έξτρα καύσιμο το φυσικό αέριο για την Ε200 NGT, που σερβίρει οικολογικό προφίλ και ταυτόχρονα μετακίνηση με περιορισμό κόστους.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πολυτέλεια
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κομψό σαλόνι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Χαμηλό κόστος μετακίνησης
  • Αυτονομία(συνδυαστικά)
ξινά
  • Τιμή
  • Περιορισμένος χώρος αποσκευών

 

Οι συστάσεις είναι περιττές για την premium πρόταση στα μεγάλα sedan της Mercedes Benz. Η Ε-Class ουσιαστικά έχει δυο χρόνια από την τελευταία αναβάθμιση και ένα ευρύ ρεπερτόριο γκάμας για κάθε γούστο και κάθε φουσκωμένο πορτοφόλι. Πρακτικά είναι ο εκπρόσωπος σταθμός στην κλάση του και το αυτοκίνητο που ακολουθεί ο ανταγωνισμός για να πλησιάσει την πετυχημένη πορεία τόσων χρόνων. Στην περίπτωση Ε 200 NGT τα νέα έρχονται με έξτρα δεξαμενές και έξτρα καύσιμο. Το CNG ή αλλιώς φυσικό αέριο μπαίνει στην ζωή της E-Class για μια καθαρότερη και σαφώς οικονομικότερη λειτουργία.

 

Natural Gas Technology  

Το συνοδευτικό λογότυπο της έκδοσης υποδηλώνει την διαφορετικότητα σε σχέση με μια απλή Ε200. Οι 3 δεξαμενές φυσικού αερίου βρίσκονται πίσω, με τις δυο να είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και την τρίτη πίσω από τα έδρανα των επιβατών. Οι δεξαμενές των 20 kg, συνοδεύονται και από το κλασικό ρεζερβουάρ βενζίνης που διατηρεί την χωρητικότητα των 59 lt, δίχως να έχει υποστεί μεταβολή που σημαίνει ότι ακόμα και στο πρακτικό για την ώρα μειονέκτημα του περιορισμένου δικτύου CNG, μόνο η βενζίνη προσφέρει αυτονομία της τάξεως των 900 km σύμφωνα με την μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (6,3 lt/100 km). Σε συνδυασμό με τα 4,3 kg/100 km που αφορά την κατανάλωση του φυσικού αερίου (συν 400 km, δηλαδή), η συνδυαστική αυτονομία της Ε200 NGT απογειώνεται ξεπερνώντας τα 1.300 km και αυτό αποτελεί επίτευγμα. Η κυριότερη μεταβολή αφορά τον 2λιτρο turbo που έχει διαφοροποιημένη κεφαλή ώστε να τοποθετηθούν τα μπεκ ψεκασμού φυσικού αερίου στους αυλούς εισαγωγής και ανεβασμένη σχέση συμπίεσης από το 9,8:1 στο 11,0:1. Οι μεταβολές στον κινητήρα για την χρήση διπλού καυσίμου έχουν φέρει νέα δεδομένα στην απόδοση που σημαίνει 28 ίππους λιγότερους, χωρίς όμως μεταβολή στην ροπή που παραμένει στα 270 Nm σχεδόν από το ρελαντί (1.250 σ.α.λ.). Φυσικά το βάρος έχει αυξηθεί και ο χώρος αποσκευών έχει χάσει 140 lt από την φιλοξενία των δεξαμενών, όμως παραμένει επίπεδος και λειτουργικός στο ωφέλιμο τμήμα των 400 λίτρων.  Σχεδιαστικά δεν αλλάζει τίποτα, ενώ στην καμπίνα ξεχωρίζει η σχολαστικότητα με την οποία είναι φτιαγμένα τα πάντα και φυσικά η ηχητική απομόνωση από το εξωτερικό περιβάλλον. Αφράτα πλαστικά με άψογο φινίρισμα και μια ακριβή αίσθηση σε κάθε χειριστήριο θα σε εντυπωσιάσουν θες δε θες, συνθέτοντας μια σε βάθος πολυτελή εικόνα. Η οποία συμπληρώνεται από ένα γενναιόδωρο πακέτο χώρων, με πρωθυπουργικής άνεσης πίσω κάθισμα. Είναι βέβαιο ότι θα φτάσεις ατσαλάκωτος όσο μακριά κι εάν πηγαίνεις, σε βαθμό που νιώθεις τις αποστάσεις να μικραίνουν. Το εντυπωσιακά χαμηλό επίπεδο θορύβου και τα άνετα καθίσματα είναι έτσι κι αλλιώς το κερασάκι στην τούρτα μιας καμπίνας που είναι πλημμυρισμένη από όλα τα σύγχρονα στοιχεία ασφάλειας. Οι ιδιαιτερότητες της έκδοσης NGT εστιάζονται μόνο στον πίνακα οργάνων που χωρίς να χάσει την κεντρική ιδέα της εικόνας του προσφέρει τις πληροφορίες που χρειάζονται για το CNG. Στο ταχύμετρο, ο ψηφιακός πυρήνας αναλαμβάνει εκτός από πληροφορίες Trip Computer να ενημερώνει και για το ιστορικό των δεξαμενών φυσικού αερίου(πληρότητα, κατανάλωση, αυτονομία), ενώ φυσικά ενημερώνει για την κατανάλωση και αυτονομία που αφορά και τα δυο καύσιμα. Επίσης η E200 NGT, δίνει το προνόμιο  στον οδηγό να επιλέξει με ποιο καύσιμο θα κινηθεί, ενώ ο κινητήρας εκκινεί με το καύσιμο που ήταν σε χρήση όταν έσβησε.

 

Οικονομικά και ατσαλάκωτα

Πίσω από το τιμόνι νιώθεις ότι έχει χάσει την εκρηκτικότητα του βενζινοκίνητου αδερφού, ιδίως ανεβαίνοντας στην κλίμακα του στροφομέτρου, όμως αποδίδει πολιτισμένα και γραμμικά την ισχύ του. Θα το νιώσεις φυσικά λίγο συγκρατημένο στον τρόπο που εκδηλώνεται, όμως οι επιδόσεις είναι καλές και διατηρεί τον σβέλτο και απροβλημάτιστο χαρακτήρα που συναντάς σε μια Mercedes. Το θετικό είναι ότι επιβεβαιώνει τον κατασκευαστή τόσο όσον αφορά επιδόσεις(0-100 km/h σε 10,4’’ και τελική ταχύτητα 220 km/h) όσο και σε καταναλώσεις. Ιδίως στο δεύτερο σκέλος οι ενδείξεις στο trip computer δείχνουν από 4,5 kg/100 km με πολύ απαλό πόδι, έως 6,0 kg/100 km με ποιο ξέγνοιαστο ρυθμό οδήγησης, ενώ σε αντίστοιχες συνθήκες με βενζίνη οι ενδείξεις είναι από 7 έως 8 lt/100km. Ακόμα και στο άνω άκρο καταναλώσεων, Η E200 NGT μπορεί να ξεπεράσει τα 1000 χιλιόμετρα συνδυαστικής αυτονομίας χωρίς απαραίτητα να είσαι ο γκουρού της οικονομίας. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS ταιριάζει γάντι, αφού ισορροπεί την καθημερινότητα και την απόδοση και συνεργάζεται άψογα με το σύστημα stop/start. Μπορεί πλέον ο άμεσος ανταγωνισμός να έχει λίγο πιο έξυπνα και γρήγορα σε αλλαγές κιβώτια, αλλά το συγκεκριμένο αλλάζει με βελούδινη απαλότητα. Η κλιμάκωσή του καλύπτει όλες τις περιστάσεις και βοηθάει τον κινητήρα απέναντι στα σχεδόν 1.800 κιλά του αυτοκινήτου. Το πιο δυνατό σημείο της E-Class είναι η άνεση και η ποιότητα κύλισης, που ανταποκρίνονται και με το παραπάνω τις προσδοκίες που δημιουργεί το αστέρι της Στουτγκάρδης. Η ανάρτηση  είναι ρυθμισμένη ώστε να εξαφανίζει τις λακκούβες του δρόμου και το καταφέρνει άριστα. Ευτυχώς, αυτό δεν έχει επιτευχθεί σε βάρος του κρατήματος και η Ε200 δίνει στον οδηγό της καλοζυγισμένη κι ευχάριστη αίσθηση, χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά από το επιπλέον βαρος που κρέμεται στον πίσω αξονα. Το εμπρός μέρος είναι ακριβές και με μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης, όπως άλλωστε και το πίσω. Σίγουρα σπορ δε τη λες, αλλά μπορεί να αντιμετωπίσει με αξιώσεις τον επαρχιακό και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα κάνουν τον έλεγχο παιχνιδάκι σε κάθε περίπτωση υπερβολής. Το κύριο χαρακτηριστικό της πάντως είναι η ακλόνητη σταθερότητα ακόμα και κοντά στην τελική, κάτι που οφείλεται όχι μόνο στο τεράστιο μεταξόνιο των 2.874 m αλλά και στην πολύ μελετημένη αεροδυναμική του αμαξώματος. Συνολικά αυτή η ισορροπία πολυτέλειας και άνεσης με την ασφαλή αποτελεσματικότητα και τον άρτιο χαρακτήρα, πακετάρεται με τα συνδυαστικά οφέλη της χρήσης διπλού καυσίμου με έμφαση στην καθαρότητα και οικονομία.

συμπέρασμα
Ένα premium μεγάλο sedan με κάθε επισημότητα που του προσφέρει το ονομά του κατασκευαστή, που συνηθίζει να βάζει τους κανόνες στην κλάση και οι υπόλοιποι να ακολουθούν. Το κυριότερο πλεονέκτημα όμως της Ε 200 NGT που αξίζει να σταθεί κανείς δεν είναι η δεδομένη πολυτέλεια-αριστοκρατία, αλλά η χρήση διπλού καυσίμου. Το φυσικό αέριο μπορεί να μην απογειώνει τις επιδόσεις, μπορεί να θυσιάζει απόδοση από μια αντίστοιχη βενζινοκίνητη E 200, όμως περιορίζει το κόστος μετακίνησης και υψώνει το γόητρο της οικολογίας και των καθαρών ρύπων. Η Ε200 NGT ισορροπεί άριστα τις δυνατότητες που αναζητά ο ενδιαφερόμενος από την premium κατηγορία και το μόνο αρνητικό είναι ότι απαιτεί περίπου € 12.000 επιπλέον από την αντίστοιχης απόδοσης E 180 για να απολαύσει τα προνόμιά της.

Mercedes E-Class 2013 Barcelona

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...