Δοκιμή: Triumph Street Triple 765 RS 2020 - Θρίαμβος μεσαίου βεληνεκούς

Naked λογική, στα καλύτερά της με 123 ίππους και 166 κιλά σε ένα φλογερό πακέτο για να κάνεις θαύματα στο κλουβί με τις στροφές.

  • -
  • -
με μια ματιά

Ένα γυμνό μεσαίο μοντέλο που βλέπει ευχάριστα την καθημερινότητα της πόλης και πετάει τη σκούφια του για αποκέντρωση σε δρόμους στριφτερούς.


Η καθημερινότητα επιτάσσει κάτι πρακτικό, οικονομικό και ευέλικτο. Η καρδιά του μοτοσικλετιστή όμως ορέγεται γκάζι, ήχο, ροπή και κανιβαλισμούς κάθε φορά που στρίβει την γκαζιέρα στο δεξί του χέρι. Όσο αντικοινωνικό και αν θεωρείται στις μέρες μας να σουζάρεις και ντριφτάρεις ολημερίς και οληνυκτίς στην πόλη που ζεις, δεν παύει να είναι εθιστικό και εφόσον θεωρείται και είναι απαγορευμένο, προσομοιώνει τη γλύκα προπατορικού αμαρτήματος.

 

Τεχνικά στοιχεία
Κινητήρας 765 cc, 3κύλινδρος
Ιπποδύναμη 123 PS
Ροπή 79 Nm
Κιβώτιο 6 σχέσεων (Quickshifter)
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km (WLTP)
Εκπομπές CO2 119  gr/km (WLTP)
Τιμή 12.690 €

Γδυθείτε παρακαλώ

Τίποτα περιττό επάνω στο γυμνό κορμί του, άλλωστε δεν είναι τυχαία η κατηγορία naked που ανήκει. Naked βέβαια δεν σημαίνει φτωχό από δεδομένα ώστε να αισθάνεται μειονεκτικά στο σπορ στερέωμα της κλάσης. Κάθε άλλο θα λέγαμε, με την Triumph Street Triple 765 RS να αποτελεί την κορυφαία της γυμνής μεσαίας σειράς, με τα αντίστοιχα R και S να βρίσκονται στα παρακάτω σκαλοπάτια. Αν θέλεις να κάνεις είσοδο στα γυμνά επιλέγεις S, αν νιώθεις έτοιμος για το κάτι παραπάνω σου γνέφει η R και αν ψάχνεις το απόλυτο, συνεχίζεις να διαβάζεις τις ακόλουθες λεξούλες...
Για το 2020 λοιπόν, η Street Triple RS δεν εναρμονίζεται απλά με τις προδιάγραφες Euro5, αλλά προκύπτει με καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης και νέο ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Φυσικά η εμφάνιση ανανεώθηκε με αιχμηρότερης σχεδίασης πλαστικά και νέους, πιστούς στην παράδοση των Triple, διπλούς προβολείς. Τώρα καρπώνεται LED DRL φώτα (Daytime Running Lights) που κάνουν αισθητή την παρουσία της RS τη μέρα, αλλά κάνουν και τη νύχτα μέρα, όσον αφορά τη διάχυση και το φωτισμό τους. Η εξάτμιση παραμένει κομπακτ, κρύβεται κάτω από το gullwing ψαλίδι, δεν εξέχει καθόλου και βγαίνει πίσω από το μασπιέ του αναβάτη. Διαθέτει τελείωμα με φινίρισμα από ανθρακόνημα και εκπέμπει ζωντανό ήχο που φτιάχνει και την πιο πεσμένη ψυχολογία.

 


Ζωηρή τρικύλινδρη μελωδία που όσο στροφάρει τόσο αγριεύει. Και αυτό το μοτέρ γουστάρει με τρέλα να στροφάρει, ασχέτως αν μπορείς να μείνεις ικανοποιημένος από τους πρόποδες της απόδοσής του. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που αποτελεί καρδιά απόδοσης στην παγκόσμια πιάτσα της ΜΟΤΟ2 και αυτό από μόνο του δείχνει πολλά για το μοτέρ της Triumph. Το αποτέλεσμα των βελτιώσεων έχει φέρει μια σημαντική αύξηση της ροπής, η οποία τώρα είναι κατά 9% μεγαλύτερη στις μεσαίες στροφές και κορυφώνεται ακόμη πιο ψηλά με 79 Nm στις 9.350 rpm. H ισχύς αυξήθηκε κατά 9% στις μεσαίες στροφές, η οποία πλέον κορυφώνεται με 123 ίππους στις 11.750 rpm. Η απόκριση στο γκάζι έγινε ακόμη πιο ακαριαία, ενώ το νέο τελικό της εξάτμισης της Street Triple RS, είναι πιο ελεύθερης ροής χάρη στον διπλό καταλύτη. Η αυθεντικότητα του σπορ ήχου οφείλεται και στις αναβαθμίσεις που έγιναν στην ολοκαίνουρια εισαγωγή αέρα.

 

 

Η οθόνη TFT διαθέτει γραφικά 2ης γενιάς, σε 4 διαφορετικά στιλ και 4 διαφορετικά χρώματα. Η γωνία της οθόνης μπορεί να ρυθμιστεί, ανάλογα με το ύψος του αναβάτη ενώ στο ρεπερτόριό της περιλαμβάνει σύστημα συνδεσιμότητας MyTriumph, το οποίο είναι έτοιμο για χρήση μέσω Bluetooth. Επιτρέπει τη σύνδεση με κάμερα GoPro, την πλοήγηση, τη λειτουργία μουσικής και όλα αυτά είναι προσβασιμα από εργονομικά σχεδιασμένους διακόπτες. Νέοι είναι και οι καθρέπτες, βιδωμένοι στα αντίβαρα του τιμονιού και περιέργως «δουλεύουν», αρκεί να ξεπεράσεις το άγχος της πιθανής ζημίας κινούμενος ανάμεσα σε στοίβες αυτοκίνητων.
Πέντε αναβαθμισμένα προγράμματα οδήγησης (Road, Rain, Sport, Track και Rider), είναι διαθέσιμα για να ταιριάξουν στις εκάστοτε συνθήκες. Το τελευταίο αφορά τις προσωπικές αποθηκευμένες επιλογές του αναβάτη και κάθε ένα από αυτά ρυθμίζει την απόκριση στο ride-by-wire γκάζι, τη λειτουργία του ABS και του ελέγχου πρόσφυσης, ενώ μπορούν να επιλεγούν εν κινήσει. Το πρόγραμμα Rain περιορίζει την ισχύ στα 100 ίππους για μεγαλύτερη ομαλότητα και κατά συνέπεια ασφάλεια.

 

 

Monsieur Cannibale

Ένας φιλικότατος κανίβαλος βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια σου. Όσο αντιφατικό και αν ακούγεται, είναι πραγματικότητα. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι δεν τρομάζει τον αναβάτη, ακόμα και αν δεν ξέρει τι καβαλάει. Σωστές γωνίες σε πόδια και χέρια και ανθρώπινο fat bar τιμόνι, που ναι μεν δεν κόβει για αστική ευελιξία ανάμεσα από τα σταματημένα αυτοκίνητα, όμως δίνει στο σώμα μια απόλυτα φυσιολογική θέση για να τριγυρνάς όλη μέρα στην πόλη χωρίς να κουράζεσαι. Ο συμπλέκτης πανάλαφρος, το κιβώτιο δεν χανει σχέση, ούτε σφίγγει, ενώ για το track day καθήκον του είναι εξοπλισμένο και με διπλής ενέργειας quickshifter (ανέβασμα - κατέβασμα). Εργονομικά άριστα μέχρι στιγμής για το μεσαίο γυμνό Triumph. Εντάξει, οι διακόπτες και όλες αυτές οι δυνατότητες που προσφέρει η TFT οθόνη χρειάζονται το χρόνο τους για να τα παίζεις στα δάκτυλα, η απεικόνιση του στροφόμετρου είναι trendy, αλλά χαοτική και ο συνεπιβάτης θα πρεπει να ανέβει... στο λεωφορείο απουσία σέλας.

Συγκυριακά τις μέρες της κατοχής μας σύσσωμη η Στερεά Ελλάδα είχε ντυθεί στα λευκά και η αστική περατζάδα είχε την τιμητική της. Άντε μια βόλτα μέχρι τη Χαλκίδα μόνο για  να.. τεντωθεί ο τρικύλινδρος, όμως το βρεγμένο τερέν δεν επέτρεψε αχαλίνωτο το ρυθμό. Μέχρι τότε, ο συνδυασμός των εξόφθαλμων φαναριών και το μικρό μασκάκι έκανε αεροδυναμικά περισσότερη δουλειά από αυτό που δείχνει. Λίγο σκύψιμο και ταξιδεύεις χωρίς να νιώθεις το ντουβάρι του αέρα να δοκιμάζει το αυχενικό σου. Όλα αυτά μέχρι τα 140 km/h (χαριστικά 150 km/h). Από εκεί και πάνω και ο Ηulk να είσαι, κάποια στιγμή θα κρεμάσεις από αντοχές. Άλλωστε η RS δεν φτιάχτηκε για να καταπίνει ξεκούραστα αποστάσεις με 200άρες, αλλά για να λυσσάει σε στροφιλίκι, να δίνει σημασία στις αστικές μετακινήσεις και να μην χανει o ιδιοκτήτης ευκαιρία για Track day. Τα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας υποστηρίζουν το κορυφαίο στήσιμο για απαιτητικά γούστα.  Ο γνωστός συνδυασμός με ανεστραμμένο Showa Big Piston πιρούνι 41 mm και το αμορτισέρ της Ohlins (STX40 piggyback), διαθέτουν πλήρεις ρυθμίσεις. Οι ακτινικές monobloc τετραπίστονες δαγκάνες Μ50 της Brembo με πολυρυθμιζόμενη μανέτα απλά πετάνε άγκυρα στην άσφαλτο, ενώ ένα σετ από μαλακά Pirelli Supercorsa SP παίζει το ρόλο της βεντούζας επάνω στην άσφαλτο.

  

γλυκά
  • Δύναμη
  • Ροπή
  • Απόδοση
  • Συμπεριφορά
  • Φιλικότητα
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Τοπ περιφερειακά
  • Βάρος
ξινά
  • Θέση συνεπιβάτη
  • Χαοτικό στροφόμετρο 

Αν το περσινό μοντέλο είχε τρύπα στην απόκριση χαμηλά, στο νεότερο δεν γίνεται αντιληπτό κάτι τέτοιο. Αρπάζει από χαμηλά και σερβίρει «ηλεκτρικά» το στροφάρισμα μέχρι τον κόφτη, στοιχεία που απογειώνουν την απόδοση, τις ρεπρίζ και το πρεστίζ στο κυνήγι των επιδόσεων. Θυμηθείτε: 123 ίπποι και 166 κιλά είναι ένας εκρηκτικός συνδυασμός που δεν χωράει αμφισβήτηση, ακόμα και αν έχεις πολύ περισσότερα κυβικά και άλογα σε αντιπαράθεση.  Με το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης, απελευθερώνεις δεσμά από την RS και ο αντικοινωνικός συνδυασμός σούζα - endo γίνεται η γλυκιά καθημερινότητα. Γλιστρήματα του πίσω τροχού έρχονται μόνο αν τα προκαλέσεις όμως συμβαίνουν προοδευτικά και δεν τρομάζουν παρά το κοντό μεταξόνιο. Με λίγο καλή ποιότητα ασφάλτου απολαμβάνεις το ορχηστρικό στήσιμο του 765 RS.
Στρίβεις κρεμασμένος με απόλυτη αίσθηση και πληροφορία. Σε προκαλεί να εξαντλήσεις τα πλαϊνά των Pirelli και το κάνει με σιγουριά, χωρίς να νιώσεις προδομένος από κάτι. Πανάλαφρο στις αλλαγές κατεύθυνσης, αιφνιδιαστικό στην ακρίβεια του και στημένο για την απόλαυση της οδήγησης, το αποτέλεσμα και την καθημερινότητα, είναι λόγοι για να το λατρέψεις και να μην θέλεις να κατέβεις από τη σέλα. H νέα Street Triple 765 RS ανήκει στις top επιλογές για το δρόμο και την πίστα. Κορυφαίος συνδυασμός απόδοσης που κουμπώνει παντού, υπερεξοπλισμένο και ασυμβίβαστο στο δρόμο της επιτυχίας. Κρίμα που την επιστρέψαμε…

 

συμπέρασμα

Νέα για το 2020, η κορυφαίων προδιαγραφών Street Triple RS της Triumph έχει ακόμη πιο βελτιωμένη απόδοση, μέσω της σημαντικής αναβάθμισης που έγινε σε έναν κινητήρα που κάνει θαύματα σε όλες τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Moto2, στο ομώνυμο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Λιτό αλλά πλήρες, πανάλαφρο και αποδοτικό, το Street Triple 765 RS θα καλύψει σχεδόν κάθε πλευρά του εαυτού σου. Του ήρεμου και καθημερινού χρήστη, του πυροβολημένου stuntman καθώς και κάθε ενδιάμεσου. Εντάξει, για τουρισμό με δυο άτομα στραφείτε σε άλλες Triumph.     

 

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...