Οδηγούμε το νέο Nissan Ariya

Ξεχωριστό σχεδιαστικά, με χαρακτήρα πολυτελή και premium, το νέο ηλεκτρικό crossover είναι η ναυαρχίδα της Nissan, που δείχνει και προς τα πού θα κινηθεί η μάρκα τα επόμενα χρόνια.

  • -
  • -

Πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση από την εποχή του πρώτου Leaf, η Nissan άργησε να μπει στη δημοφιλή κατηγορία των SUV με ένα αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας. Επανέρχεται τώρα δυναμικά, λανσάροντας ένα κομψό crossover με πολυτελή χαρακτήρα το οποίο πρεσβεύει όλα όσα είναι η μάρκα σήμερα. Αξιοποιώντας όλη την εμπειρία που η εταιρεία έχει συγκεντρώσει από τις πωλήσεις του Leaf για το πώς χρησιμοποιούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες και ποιες είναι οι προτεραιότητες των ιδιοκτητών τους.

Τι είναι;

Το νέο Nissan Ariya με ιπποδύναμη ως 300 ίππους και αυτονομία ως 530 km είναι εδώ και διεκδικεί σημαντικό μερίδιο σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της Nissan CMF – EV, με τη μπαταρία ενσωματωμένη στο πλαίσιο, στο χώρο κάτω από το πίσω κάθισμα, για κατανομή βάρους 50-50. Στις εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα, η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, όπου βρίσκεται και το μοτέρ. Το Ariya διατίθεται σε τρεις συνολικά εκδόσεις. Η μικρή μπαταρία 63 kWh συνδυάζεται αποκλειστικά με έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοση 214 ίππων και αυτονομία λίγο πάνω από 400 km. Η μεγαλύτερη μπαταρία των 87 kWh στην προσθιοκίνητη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα δίνει τη μέγιστη αυτονομία των 530 km με ιπποδύναμη 240 PS. Στην 4κίνητη έκδοση, η απόδοση σκαρφαλώνει στους 300 ίππους και η αυτονομία πέφτει στα 500 km/h.

Nissan Ariya

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι ως 22 kW σε AC φορτιστή και ως 130 kW σε DC, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να πάρει 267 km σε 30’ στη μικρότερη έκδοση μπαταρίας/ισχύος, 350 km στην δικίνητη με τη μεγάλη μπαταρία και 325 km στην 4κίνητη.

Σχεδίαση – Συμπαγής πολυτέλεια

Με μήκος 4.595 mm το Ariya είναι λίγο μεγαλύτερο από το Qashqai. Αλλά με αρκετά διαφορετικές αναλογίες. Η μάσκα χαρακτηρίζεται από το μοτίβο V που σχηματίζουν οι γραμμές των LED φώτων. Αλλά μεγάλες λείες επιφάνειες και πλούσιες καμπύλες τονίζουν τον πολυτελή χαρακτήρα. Ο εμπρός όγκος είναι σαφώς μικρότερος, οι κολώνες έχουν έντονη κλίση και η οροφή χαμηλώνει δίνοντας μια κουπέ σιλουέτα, με την ενιαία γραμμή των πίσω φώτων τονίζει το πλάτος. Παρά τη χαμηλή γραμμή της οροφής, ο χώρος για το κεφάλι στο πίσω μέρος είναι επαρκής, ακόμη και για επιβάτες υψηλού αναστήματος. Η νέα μπαταρία, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα, είναι 33% πιο λεπτή, δίνοντας πολύτιμο «αέρα» στο εσωτερικό ύψος.

Nissan Ariya

Εσωτερικό – Τεχνολογία και ιαπωνικό well being

Αυτή είναι η ατμόσφαιρα που αποπνέουν τα υλικά, η σχεδίαση και ο εξοπλισμός. Τα υλικά, επένδυση με υφή Alcantara, αλουμίνιο και ξύλο, δίνουν μια αίσθηση υψηλής ποιότητας. Και ταυτόχρονα τη ζεστασιά του δικού σου χώρου. Ενσωματώνοντας μάλιστα τους διακόπτες αφής μέσα στην ξύλινη επένδυση, εκτός από την υπέροχη αισθητική, ενισχύεται και η επαφή ανθρώπου και μηχανής με το άγγιγμα.

Ο πίνακας που ενσωματώνει τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών συστήνει μια νέα λογική εργονομίας. Η σχεδίαση δεν είναι ευθεία, ούτε κυρτή προς τον οδηγό. Μια διαμόρφωση σε δύο επίπεδα ως προς την απόσταση από τον οδηγό, φέρνει στη σωστή απόσταση ό,τι χρειάζεται να βλέπει και ό,τι χρειάζεται να αγγίζει για τον χειρισμό των εφαρμογών, του ηχοσυστήματος και του navigation.

Nissan Ariya

Η διαμόρφωση της προηγμένης ηλεκτρικής πλατφόρμας ευνοεί την ευρυχωρία. Μεταφέροντας τη μονάδα του κλιματισμού στο χώρο κάτω από το εμπρός καπό, έχει απελευθερωθεί ακόμη περισσότερος χώρος για την καμπίνα στο εμπρός μέρος και το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο. Highlight αποτελεί η ηλεκτρικά συρόμενη κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων. Μετακινείται 15 cm εμπρός-πίσω αφήνοντας πολλά περιθώρια διαμόρφωσης του εσωτερικού.

Τεχνολογία – Δεύτερα μάτια

Το Ariya διαθέτει το Intelligent Route Planner το οποίο επιλέγει την καλύτερη διαδρομή βάσει των συνθηκών σε πραγματικό χρόνο, συνυπολογίζοντας την κυκλοφορία, τη διαθεσιμότητα του σταθμού φόρτισης και το ποσοστό ενέργειας που έχει απομείνει στην μπαταρία. Οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του ProPILOT με σύνδεση Navi, συμπληρώνουν το υψηλό τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης η κάμερα 360 μοιρών, και η σουίτα Nissan Safety Shield με τις λειτουργίες Intelligent Around View Monitor, Intelligent Forward Collision Warning, Emergency Lane Keeping, Intelligent Emergency Braking και Rear Automatic Emergency Braking.

Στο δρόμο – Αρμονία κίνησης

Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε είναι η βασική έκδοση σε ό,τι έχει να κάνει με το σύστημα κίνησης. Με ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας 63 kWh, ισχύ 215 ίππων και ροπή 300 Nm για βάρος από 1.800 kg στην ελαφρύτερη διαμόρφωση.

Nissan Ariya

Μεγάλο μέρος της εξέλιξης έχει αφιερωθεί στην διαμόρφωση ενός set-up προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις των ευρωπαίων οδηγών. Για να πετύχουν το σωστό ζύγισμα και την αρμονία στην κίνηση, τη χρυσή τομή μεταξύ μιας ζωηρής και ενδιαφέρουσας οδικής συμπεριφοράς και της άνεσης που πρέπει να διασφαλίζει για τους επιβάτες και τον οδηγό ένα αυτοκίνητο που θέλει να προσφέρει μια πραγματικά premium εμπειρία. Η βελτιωμένη ακαμψία της πλατφόρμας σε συνδυασμό με τα ειδικά εξελιγμένα αμορτισέρ, την αναθεωρημένη γεωμετρία και τη ρύθμιση της ηλεκτρικής κρεμαγέρας είναι μεταξύ των μέτρων που ελήφθησαν ειδικά για την Ευρωπαϊκή αγορά.

Δείτε ακόμη Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe

Η έμφαση έχει φυσικά δοθεί στην άνεση. Η κύλιση είναι αθόρυβη και ο αεροδυναμικός θόρυβος καλά μονωμένος, χάρη και στα διπλά κρύσταλλα, εμπρός και πίσω. Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά κάθε είδους ανωμαλίες, χωρίς να προκαλεί νευρικές αντιδράσεις στο πλαίσιο. Την ίδια ώρα, ο έλεγχος είναι αποτελεσματικός, χωρίς ταλαντώσεις ή άλλου είδους σημάδια «χαλάρωσης». Στις στροφές η κλίση είναι μικρή, χτίζοντας μια προοδευτική προσέγγιση στο όριο. Η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου είναι ανάλαφρη όταν του ζητάς να αλλάξει κατεύθυνση, δεδομένου του χαρακτήρα του. Όλη η κουβέντα που έχει προηγηθεί σχετικά με την αναζήτηση της ισορροπίας έχει πρακτικό αντίκρισμα. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και πληροφόρηση, εμπνέει εμπιστοσύνη. Το μπροστινό σύστημα είναι ακριβές και το αυτοκίνητο αποκρίνεται άμεσα και γραμμικά στη γωνία του τιμονιού.

Nissan Ariya

Η επιτάχυνση είναι ζωηρή, ακόμη και στη μικρότερη έκδοση των με τους 214 ίππους. Η Nissan ανακοινώνει 0-100 km/h σε 7,5” και τελική 160 km/h. Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι ευχάριστες, με την πλούσια ροπή να δίνει ζωηρό τέμπο αν το θέλεις. Το πεντάλ γκαζιού είναι σωστά ρυθμισμένο, άμεσο και γραμμικό. Η αίσθηση του φρένου είναι κάπως ξύλινη. Αλλά σπάνια καταφεύγεις σε αυτό, καθώς αξιοποιείς την επιβράδυνση από την ανάκτηση ενέργειας. Καλά ρυθμισμένο είναι και το e-Pedal, το συνηθίζεις γρήγορα και βρίσκεις εύκολα το συγχρονισμό πάτα-άσε ώστε πράγματι να οδηγείς με ένα πεντάλ, ξεχνώντας το φρένο, κάνοντας και τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας.

Δείτε ακόμη Video-Δοκιμή αυτονομίας του Kia EV6

Συμπέρασμα

Ο στόχος του Ariya είναι να βάλει τη Nissan στο δημοφιλέστερο κομμάτι της αγοράς των EV, αυτό με τον εντονότερο ανταγωνισμό. Δεν φέρνει κάποιο τεχνολογική καινοτομία σχετικά με το σύστημα κίνησης, όπως ας πούμε το κύκλωμα 800 V του κορεάτικου ανταγωνισμού. Αλλά δεν υστερεί κιόλας. Είναι πρακτικό, καλόγουστο, πολυτελές, προσφέρει μια πολύ ευχάριστη οδηγική εμπειρία και έχει χαρακτήρα. Για τη Nissan, ένα πετυχημένο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Nissan Ariya

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...