ΟΔΗΓΟΥΜΕ τα νέα Smart Fortwo & Forfour

Το ιερό τοτέμ της αστικής trendy μετακίνησης αποκτά υψηλό iQ και σερβίρεται σε παραλλαγές των δυο και τεσσάρων επιβατών

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Είναι νέα και το καθένα με τον τρόπο του κάνει ένα μεγάλο και εύστοχο βήμα. Το μεν fortwo έχει ωριμάσει και αποβάλει τις ιδιοτροπίες των προγενέστερων, δεν περιορίζεται στον τίτλο fashion icon, αλλά κεντράρει την ουσία, το δε forfour απλοποιεί την τοποθέτηση του, κάτω από τα supermini και προσφέρει Smart μετακίνηση για τέσσερις.

Η χαοτική απόσταση του πρώτου forfour από το fortwo ήταν εμφανής με το καλημέρα. Καμιά απολύτως σύνδεση με το μικρό και ξύπνιο σαν ιδέα διθέσιο και ίσως ένας από τους κυριότερους λόγους που το πρώτο supermini της Smart δεν περπάτησε το μονοπάτι της επιτυχίας του παραδοσιακού Smart. Άλλωστε το ευρύ κοινό όταν λέει Smart εννοεί το μικρό και αναγνωρίσιμο είδος αστικής αυτοκίνησης, που άλλους τους γοητεύει για το στιλ και άλλους για τα πλεονεκτήματα του μεγέθους. Ως fashion icon πλέον εδώ και μια 15ετία είναι η τρανή απόδειξη ότι η επιτυχία βασίζεται στην ιδέα και έπεται η υλοποίηση. Οι ιδιοτροπίες πολλές, όμως τίποτα δεν φρέναρε την εμπορική επιτυχία, κάτι για το οποίο δεν μπορεί να καυχιέται το πρώτο forfour. Στεκόταν στην γειτονιά των supermini και προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί την κεκτημένη φήμη του μικρού, που όμως δεν έφτανε για καταξίωση στην απαιτητική κατηγορία. Έτσι, διακριτικά αποσύρθηκε και έφτασε η στιγμή για επανεμφάνιση παράλληλα με το 3ης γενιάς Smart Fortwo.

 

Οικογένεια Smart

Με την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για αδέρφια, το μεν fortwo σε διθέσια, το δε forfour σε τετραθέσια εκτέλεση. Ομοιότητες προκύπτουν από παντού και αυτό είναι το point που προσφέρει χαρακτήρα στο mini πλέον - και όχι supermini όπως παλαιότερα - forfour. Η συνεργασία της Renault με την Smart του ομίλου Daimler και η συμπαραγωγή με το νέο Twingo αποδεικνύει την τοποθέτηση που τώρα είναι σαφώς πιο κοντά στο μικρότερο Smart. Το ίδιο και το γενικότερο στιλ της σχεδίασης που επί της ουσίας προσφέρει επιμηκυμένο fortwo με δυο επιπλέον πόρτες και έξτρα καθίσματα. Η λογική του ενάμιση όγκου προτιμήθηκε, το χαριτωμένο στιλ είναι εμφανές και η κυψελωτή μάσκα, παρέα με τα τονισμένα φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα ελκυστικό αποτέλεσμα που αδικείται από τις φωτογραφίες. Πρακτικά το fortwo είναι αυτό που φάρδυνε με τα δυο αδέρφια να μοιράζονται το ίδιο ύψος (1.555 mm) και πλάτος (1.663 mm), με το "μικρό" να διατηρεί το μήκος αναλλοίωτο (2.695 mm) και το "μεγάλο" μόλις που να αγγίζει τα 3,5 μέτρα (3.495 mm).
Η συνταγή πίσω μηχανή πίσω κίνηση παραμένει, με το πλαίσιο "προίκα" να παραμένει ο κλωβός Tridion που κατασκευασμένος από χάλυβα υπέρ υψηλής αντοχής επιβεβαιώνει την δομική ακαμψία του και διαφυλάσσει ακέραια την καμπίνα σε περίπτωση σύγκρουσης. Άλλωστε οι δοκιμές πρόσκρουσης "car to car" του Fortwo με C και S Class οδηγούν σε αποτελέσματα που επιβεβαιώνουν την παθητική ασφάλεια που υπόσχεται ο κατασκευαστής.
Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι δυο τρικύλινδροι, ο γνωστός από την προηγούμενη συνεργασία της εταιρείας με την Mitsubishi, ατμοσφαιρικός 999 cc με 71 ίππους και ο υπερτροφοδοτούμενος 898 cc της Renault, με απόδοση στους 90 ίππους. Το αργό στην λειτουργία του αυτοματοποιημένο μηχανικό 5άρι κιβώτιο επιτέλους παροπλίστηκε και στην θέση του συναντάμε κλασικό χειροκίνητο 5άρι, ενώ σύντομα τα δυο Smart θα είναι διαθέσιμα με σειριακό αυτόματο 6άρι διπλού συμπλέκτη, προερχόμενο από την Renault. Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από μια βελτιωμένη διάταξη με άξονα De Dion, παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη C Class, ενώ μπροστά παραμένουν τα McPherson.
Το εσωτερικό είναι εντελώς αλλαγμένο, επωφελούμενο από τη μια από το έξτρα πλάτος και από την άλλη από την φρέσκια και γεμάτη σχεδίαση. Ένας ευμεγέθης πίνακας οργάνων με display στο εσωτερικό του για ενημέρωση από το trip computer, ένα στροφόμετρο-ρολόι αριστερά και αρκετό παιχνιδιάρικο ύφος με αποκορύφωμα το ντυμένο σε ύφασμα πάνω τμήμα του ταμπλό, δίνουν το στίγμα της νέας φιλοσοφίας. Νεανικές, φωτεινές και εξοπλισμένες με τα μοδάτα σύγχρονα gadget, οι δυο εκδοχές του Smart προσφέρονται και με αξιόλογο εξοπλισμό από την βασική τους έκδοση. Στάνταρ το ESP με Crosswind Assist (περιορίζει την ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους) και Hill Assist, οι 5 αερόσακοι, ο κλιματισμός, το cruise control, τα δυο ηλεκτρικά παράθυρα και το ηχοσύστημα διαδραστικότητας με smartphones, ενώ προαιρετικά προσφέρεται με έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ για κάθε εφαρμογή ψυχαγωγίας, ενημέρωσης, πλοήγησης και διάδρασης με έξτρα συσκευές. Φυσικά μια μακριά λίστα προαιρετικού εξοπλισμού είναι διαθέσιμη όχι μόνο για εξατομίκευση, αλλά και σε κάθε πτυχή, ώστε να φέρει τις δυο επιλογές του Smart σε premium επίπεδο. Χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τα συστήματα Forward Collision Warning και Lane Keeping Assist, τα ηχεία της JBL, η γυάλινη ή υφασμάτινη οροφή με ηλεκτρική αναδίπλωση και πολλά πολλά άλλα!

 

Fortwo: Άλμα εξέλιξης

Η μετάβαση στο νεότερο δεν είναι απλά βήμα αλλά άλμα και τώρα τα επιπλέον 100 mm πλάτους και μετατροχίων και η ελάχιστη αύξηση στο μεταξόνιο (1.873 mm), έχουν ωφελήσει όσο ποτέ τόσο την αίσθηση του χώρου, όσο κυρίως την οδική συμπεριφορά. Οι δυο επιβάτες νιώθουν πιο άνετα και βρίσκουν λειτουργικότερη την καμπίνα, ενώ ο οδηγός, ιδίως αν προέρχεται από προηγούμενο fortwo, θα αποκτήσει ουσιαστικό χαμόγελο από την καινούργια αίσθηση. Φιλικό και εύκολο με το καλημέρα, δεν απαιτεί τους συμβιβασμούς που όφειλε στο άνευ υποβοήθησης τιμόνι και στο ιδιότροπο σε λειτουργία αυτόματο κιβώτο. Τώρα η βόλτα με το Smart είναι απολαυστική και αγχολυτική ακόμα και αν έχεις να ανακατεύεις το χειροκίνητο 5αρι με το δεξί σου χέρι. Εύστοχο σε κούμπωμα, αραιό σε κλιμάκωση για οικονομία, αλλά χωρίς να επηρεάζει αρνητικά την απόδοση είτε με τον ατμοσφαιρικό είτε με τον δυνατότερο υπερτροφοδοτούμενο. Πρακτικά με τον δεύτερο και με το βάρος στα 900 kg, οι επιδόσεις είναι αισθητά καλύτερες (0-100 km/h σε 10,4’’ και τελική ταχύτητα 155 km/h), για να εξαφανίζεσαι σβέλτα από φανάρι σε φανάρι, όμως με το ανάλογο τίμημα στην κατανάλωση. Με τον ατμοσφαιρικό, που είναι και 20 kg ελαφρύτερο στο σύνολο, δεν θα νιώσεις ποτέ ότι βάζεις φωτιά στον δρόμο (0-100 km/h σε 14,4’’ και τελική ταχύτητα 151 km/h), όμως ταιριάζει καλύτερα στο αστικό καθήκον όντας οικονομικότερος και πιο προοδευτικός σε απόκριση και εύρος λειτουργίας.
Ο εντυπωσιακός κύκλος στροφής στα 6,95 m με τους κατευθυντήριους τροχούς να σχηματίζουν γωνία 45 μοιρών δίνουν στο fortwo εντυπωσιακή ευελιξία και αναστροφή που υπερβάλλοντας. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι προσομοιώνουν αυτήν της κλασικής βέσπας! Η διπλά ανοιγόμενη (ξεχωριστά το τζάμι) πόρτα του χώρου αποσκευών προσφέρει 260-350 lt για μεταφορές που είναι εξαιρετική χωρητικότητα για το μέγεθος του Fortwo.
Η οδική συμπεριφορά όμως είναι αυτή που απογειώνει το μικρό αυτοκίνητο σε σχέση με το παρελθόν. Η μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και οι μαλακότερες ρυθμίσεις, έχουν αφήσει στην ιστορία τις ξερές αντιδράσεις και τους ανατριχιαστικούς ήχους από το πέρασμα λακκούβας, ενώ οι υπαρκτές κλίσεις δεν αλλοιώνουν την υποστροφική μεν αλλά εύστοχη συμπεριφορά. Σαφώς και τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας θα επέμβουν όταν χρειαστεί, όμως τα νέα δεδομένα θα καθυστερήσουν σημαντικά την ενεργοποίησή τους. Το λανσάρισμα του διθέσιου Smart αναμένεται στα τέλη Νοεμβρίου με τις τιμές να είναι ήδη γνωστές και να ξεκινούν λίγο κάτω από τα € 11.500 (με απόσυρση).

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ SMART FORTWO

 

Forfour: Το Fortwo στο κρεβάτι του Προκρούστη

Εδώ, νιώθεις ότι δεν βγήκες ποτέ από το Fortwo, άλλωστε όλα είναι ίδια σε αυτά που βλέπεις, νιώθεις και γεύεσαι από τις δυο μπροστινές θέσεις. Ομοίως φιλικό και ευχάριστο, ομοίως τεχνολογικά εξοπλισμένο με όλα τα χρήσιμα κομφόρ και φυσικά ευέλικτο χωρίς βέβαια να φτάνει το μικρότερο διθέσιο. Με κύκλο στροφής όμως στα 8,65 m διεκδικεί πρωτάθλημα στην κατηγορία του. Πίσω από τα μπροστινά καθίσματα θα καθίσουν δυο ενήλικοι, γκρινιάζοντας για λίγο παραπάνω ύψος και χώρο για τα γόνατα! Τα παράθυρα στις πίσω πόρτες προσφέρουν μόνο ανάκληση, κάτι που «φοριέται» στην κατηγορία, ενώ το άνοιγμα πόρτας σε γωνία 85 μοιρών κάνει την πρόσβαση παιχνίδι τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές. Πέραν από τον παραδοσιακό χώρο αποσκευών που βρίσκεται πάνω από τον κινητήρα, το Forfour διαθέτει το σύστημα ανάκλησης του εδράνου στα πίσω καθίσματα (ready space seats), που μετατρέπει τον χώρο επιβατών σε αποθηκευτικό για ογκώδη αντικείμενα. Έτσι τα… λίγα 185 lt του πορτμπαγκάζ, μπορούν να φτάσουν έως τα 975 lt, κάτι εντυπωσιακό για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου.
Στο οδηγικό κομμάτι το Forfour διατηρεί το φιλικό και αποτελεσματικό στιλ του μικρότερου, με το μακρύτερο μεταξόνιο να ωφελεί την σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο και έξω από την πόλη. Η ποιότητα κύλισης και η συμπεριφορά της ανάρτησης κάνουν το αυτοκίνητο καλοτάξιδο και ουσιαστικό ακόμα και όταν βρεθεί αντιμέτωπο με συνεχείς στροφές. Τα υπερπροστατευτικά ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας δεν πρόκειται να προδώσουν ποτέ τον αδαή και απρόσεκτο, ενώ ο απαιτητικός που θα ζητήσει κάτι παραπάνω θα γκρινιάξει κυρίως για το αργό και νωχελικό σε πληροφορία τιμόνι των 3,5 στροφών από άκρη σε άκρη, παρά για οτιδήποτε άλλο. Και εδώ ο ατμοσφαιρικός κινητήρας διατηρεί καλή σχέση με την αστική καθημερινότητα με τον υπερτροφοδοτούμενο να φρεσκάρει τις επιδόσεις, που και στις δυο περιπτώσεις λόγω βάρους είναι λιγότερο ζωηρές σε σχέση με το Fortwo. Διαθέσιμο από τα τέλη Νοεμβρίου, το Forfour μόλις που ξεπερνά τα € 12.000 στην βασική του έκδοση (με απόσυρση).

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ SMART FORFOUR
συμπέρασμα
Η νέα εποχή Smart προσφέρει δυο έξυπνα, φυσικά μοδάτα και πάντα επίκαιρα αυτοκίνητα που ήρθαν για να καλύψουν τις αστικές ανάγκες, χωρίς φυσικά να περιορίζουν το πεδίο δράσης τους μόνο στην πόλη. Οι προδιαγραφές άλλωστε και η ταυτόχρονη εξέλιξη με συνεργασία της Renault, έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Απο την μια, ένα fortwo που συμπεριφέρεται σαν πραγματικό αυτοκίνητο, απαλλαγμένο από θρυλικές ιδιοτροπίες και με οδηγική αίσθηση καλοβαλμένου mainstream πόλης. Από την άλλη το forfour, που χοντρικά είναι ένα ξεχειλωμένο σε μήκος fortwo, καταφέρνει να χωρέσει σε λιγότερα από 3,5 m δυο επιπλέον επιβάτες και φιλότιμη εξυπνάδα τόσο για ανθρώπους όσο για αποσκευές και ογκώδη αντικείμενα. Το life style είναι δεδομένο και αδιαπραγμάτευτο, η συνολική ποιότητα απόδοσης είναι εμφανής και ο χαρούμενος διάκοσμος και χαρακτήρας το απογειώνει σε μάτια και μυαλά που σκέφτονται νεανικά. Εν τέλει η 3η γενιά fortwo είναι απλά «καταδικασμένη» να πετύχει και η 2η forfour, βρίσκει τα πατήματα που οδηγούν στην επιτυχία.

SMART FORTWO & FORFOUR 2014

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
62
GOCAR Magazine #62

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...