Τεχνολογία Audi A1

Μικρός γίγαντας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τεχνολογικά υιοθετεί δοκιμασμένες λύσεις, οι οποίες έχουν τροποποιηθεί ώστε να ταιριάξουν στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το Α1 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλες, το οποίο έχει αναβαθμιστεί ολοκληρωτικά για το σκοπό αυτό.

Το Α1 ζυγίζει στην πιο βασική του έκδοση 1045kg, με την κατανομή του βάρους να έχει πρωταρχικό σκοπό την ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Τα 2/3 των μεταλλικών μερών του έχουν προέλθει από ατσάλι πολύ υψηλής αντοχής. Η ακαμψία του αμαξώματος είναι κορυφαία, ενώ το συνολικό βάρος του φτάνει μόλις τα 221kg. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός του  (cD 0.32), συμβάλλει στην μείωση του θορύβου στο εσωτερικό, ενώ μαζί με την εξαιρετική ηχομόνωση, αποτέλεσαν στοιχεία ύψιστης σημασίας για τους μηχανικούς της Audi.

Eν αρχή ο 1.2 TFSI

Τα κινητήρια σύνολα βενζίνης που θα εξοπλίζουν το A1 είναι οι υπερτροφοδοτούμενοι 1.2 και 1.4TFSI. Ο μικρός 8βάλβιδος TFSI, των 1.2 lt διαθέτει αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, ο οποίος εξοπλίζεται με διαφορετικό κύκλωμα ψύξης από την κυλινδροκεφαλή, με αποτέλεσμα να έρχεται πιο γρήγορα σε ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, ειδικά στα κρύα ξεκινήματα. Με έμφαση στις μεσαίες στροφές, η απόδοση του έχει περιοριστεί στους 86 PS, η ροπή όμως των 160 Nm είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1500rpm. Με τη χρήση ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων, πετυχαίνει μικτή κατανάλωση 5.1 lt και εκπομπές CO2 119gr/km. Ο 1.4 TFSI των 122 PS θα αποτελεί αρχικά την πιο σβέλτη έκδοση του A1. Με αυτόν τον κινητήρα το A1 πετυχαίνει πολύ καλές επιδόσεις. Τα 100km/h έρχονται από στάση σε 9.2 sec και η τελική του είναι 200km/h. Σημαντικό προσόν του 1.4 TFSI είναι ότι συνδυάζεται προαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Με συνολικά 7 σχέσεις, το A1 αποκτά ακόμα καλύτερες επιδόσεις στο δρόμο. Με δύο παραλλαγές απόδοσης του πετρελαιοκινητήρα 1.6 lt TDI συμπληρώνεται η γκάμα του A1. Η πιο ισχυρή έκδοση αποδίδει 105 PS και 250 Nm ροπής. Η πιο αδύναμη παράγει 90 PS, διαθέτει όμως εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2, της τάξης των 99gr/km.

Driving and Electronics

Όλοι οι κινητήρες του A1 συνεργάζονται με το ηλεκτρονικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας της Audi. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας αντλεί ηλεκτρική ενέργεια κατά τις φάσεις του φρεναρίσματος και της επιβράδυνσης, αποθηκεύοντας την προσωρινά στην μπαταρία. Όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει και πάλι, η ενέργεια αυτή ανακτάται στο ηλεκτρικό κύκλωμα, ελαφρώνοντας τη λειτουργία του δυναμό. Το παρόν δίνει και το εξελιγμένο σύστημα Start-stop το οποίο εναρμονίζεται ακόμα και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων S tronic. Το τελευταίο ζυγίζει μόλις 70kg και διαθέτει εξαιρετική λειτουργία. Προαιρετικά διατίθενται και επιλογείς (paddles) για το χειρισμό του από το τιμόνι.

Η ανάρτηση του Α1 αποτελείται από γόνατα τύπου McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ηλεκτροϋδραυλική κρεμαγιέρα έχει λόγο μετάδοσης μόλις 14.8:1, προσφέροντας ένα εξαιρετικά γρήγορο σύστημα διεύθυνσης στο A1. Το σύστημα ευστάθειας ESP ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Το ίδιο ισχύει και για το ηλεκτρονικό «μπλοκέ» διαφορικό, το οποίο συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό της υποστροφής ισχύος. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δίσκους  (εμπρός αεριζόμενοι) σε όλους τους τροχούς.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...