Δοκιμή Audi Q2 35 TFSI S tronic: Πού άλλαξε και πόσο βελτιώθηκε το premium κόμπακτ SUV;

Δυναμικό σε εμφάνιση και νευρικό σε απόδοση, αλλά την ίδια στιγμή άνετο και οικονομικό, με χώρους και πλούσιο εξοπλισμό. Το ανανεωμένο Q2 έχει όλα όσα χρειάζεσαι από ένα SUV, συν το γόητρο των τεσσάρων κύκλων στη μάσκα

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)136,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το B SUV της Audi ανανεώθηκε ελαφρώς σε εμφάνιση και αρκετά σε τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας και είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις βενζίνης με 110 και 150 ίππους, καθώς και σε diesel με 116 ή 150 ίππους, με την τελευταία να είναι διαθέσιμη με τετρακίνηση.

Προσωπικά θεωρώ το Q2 ως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα Audi των τελευταίων ετών. Προφανώς η πεποίθηση αυτή πηγάζει μεταξύ άλλων, από το πόσο πολύ ταιριάζει στην ελληνική αγορά. Τι θέλει ιδανικά ο μέσος Έλληνας; Ένα εμφανίσιμο SUV με ισχυρό ίματζ, ανέσεις και λογική τιμή για να μπορεί να το αποκτήσει. Όλα όσα έχει το μικρό SUV της Audi δηλαδή. Το Q2 όμως ξεχωρίζει και για έναν εξίσου σοβαρό λόγο: για τον τρόπο που εισάγει τις αξίες της μάρκας από το Ίνγκολσταντ στην ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των B SUV. Στην οποία μάλιστα συνεχίζει να "αλωνίζει" με ελάχιστους αντιπάλους από τον premium ανταγωνισμό – δηλαδή μόνο έναν: το DS 3 Crossback. Ίσως γι’ αυτό στην Audi επέλεξαν να μην αλλάξουν πολλά στο ανανεωμένο μοντέλο. Στην πραγματικότητα, δεν χρειαζόταν να το αλλάξουν ιδιαίτερα.

Σχεδιαστικά το Q2 αντιστέκεται σθεναρά στη φθορά του χρόνου και παραμένει νεανικό, δυναμικό και - όπως έχει αποδείξει - διαχρονικό. Η ευρεία χρήση πολυγωνικών μοτίβων σε όλο το αμάξωμα είναι ακόμη πιο έντονη, κυρίως στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Η οκτάγωνη μάσκα έχει γίνει ακόμη πιο εκφραστική, ενώ οι προβολείς LED είναι πλέον στάνταρ (προαιρετικά LED Matrix).

Ο σπορ χαρακτήρας τονίζεται περεταίρω στην έκδοση S Line της δοκιμής μας. Από πλευράς διαστάσεων, μόνο το μήκος είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, στα 4,21 m, ενώ το πλάτος και το ύψος παρέμειναν ίδια (1,79 και 1,54 m αντίστοιχα).

Στο εσωτερικό, είναι επανασχεδιασμένοι οι αεραγωγοί και ο μοχλός ταχυτήτων (αυτόματο S tronic στην περίπτωσή μας) και υπάρχουν νέοι συνδυασμοί υλικών και επενδύσεων. O πίνακας οργάνων συνεχίζει να διατίθεται είτε με αναλογικά όργανα είτε με το πλήρως ψηφιακό Audi virtual cockpit που έχει διαγώνιο έως 12,3 ίντσες. Στο ταμπλό, το MMI navigation plus με οθόνη 8,3 ιντσών συνοδεύεται από περιστροφικό επιλογέα στην κεντρική κονσόλα (MMI touch), ενώ διαθέσιμος είναι ο φωνητικός έλεγχος, το Audi phone box με ή χωρίς λειτουργία φόρτισης, καθώς και το ηχοσύστημα Bang & Olufsen με 14 μεγάφωνα και ισχύ 705 watt.

Στη συνολικά άριστη εικόνα συμβάλλουν η - κλασική για Audi - αψεγάδιαστη ποιότητα υλικών και συναρμογής, η άψογη εργονομία και ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.

Άξια αναφοράς είναι τα ημιδερμάτινα καθίσματα του πακέτου S-Line που είναι εξαιρετικά, τόσο σε ποιότητα όσο και στη στήριξη του σώματος. Στα θετικά και οι χώροι που είναι αρκετοί ακόμη και για μια τετραμελή οικογένεια, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 405 λίτρα που ανεβαίνει στα 1.050 όταν αναδιπλώσεις την πλάτη του πίσω καθίσματος. Στα θετικά και το επίπεδο δάπεδο φόρτωσης που δημιουργείται σε αυτή την περίπτωση.

Αγορά

Το Audi Q2 35 TFSI Stronic S line κοστίζει 30.620 €, ενώ οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από 22.350 € για την έκδοση 30 TFSI των 110 PS ή τα 27.700 € για την 35 TFSI 150 PS Stronic. Το χρηματοδοτικό πρόγραμμα Audi Now, προβλέπει μηνιαία δόση από 200 €, 1η δόση 4 μήνες μετά και συνοδεύεται από 4 χρόνια εγγύηση, ασφάλεια και service.

*τα στοιχεία ισχύουν την [περίοδο συγγραφής του άρθρου

Το Q2 που δοκιμάζουμε κινείται από τον γνωστό, νέο 1.5 TFSI, ο οποίος στέλνει 150 ίππους και 200 Nm ροπής στους εμπρός τροχούς μέσω των 7 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic (στάνταρ). Ο συνδυασμός είναι ιδανικός, είτε επιθυμείς δυναμισμό και επιδόσεις, είτε αναζητάς οικονομία και ευκολία οδήγησης. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποκρίνεται από χαμηλά και ανεβάζει πρόθυμα ρυθμό και ταχύτητα, με το κιβώτιο να ακολουθεί σε ανάλογο τέμπο εφόσον έχεις επιλέξει το dynamic mode οδήγησης στο Audi drive select.

Φυσικά μπορείς να αλλάζεις και χειροκίνητα ταχύτητες, είτε από το λεβιέ είτε από τα paddles στο τιμόνι. Οι επιδόσεις είναι ενδεικτικές των δυνατοτήτων του Q2 35 TFSI: 0-100 km/h σε 8,6 sec και τελική ταχύτητα 218 km/h!

Αν πάλι επιλέξεις το comfort mode ή ακόμη καλύτερα το efficiency (υπάρχουν ακόμη τα auto και individual), μπορείς να κινείσαι σβέλτα χωρίς πίεση, απολαμβάνοντας την άνεση του αυτόματου κιβωτίου που περνάει ιδιαίτερα ομαλά από σχέση σε σχέση. Σε αυτή την περίπτωση εύκολα θα δεις τη μέση κατανάλωση να πέφτει κοντά στα 7,5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 6-6,5 lt/100 km). Σε αυτό συμβάλλει το σύστημα CoD που απενεργοποιεί τους δύο από τους 4 κυλίνδρους του κινητήρα όταν το όχημα ρολάρει με απαλό ή καθόλου γκάζι, λειτουργία την οποία δεν αντιλαμβάνεσαι.

 

γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Μοντέρνα εμφάνιση
  • Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
ξινά
  • Μέτρια ορατότητα πλάγια πίσω

Άριστες είναι οι εντυπώσεις και από την ηχομόνωση που κρατά το εσωτερικό του SUV ήσυχο, ιδανικό για μακρινά ταξίδια. Οδηγικά, το Q2 εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του θυμίζοντας χάτσμπακ με σπορ χαρακτήρα. Κρατάει καλά, φρενάρει δυνατά, αλλάζει κατεύθυνση χωρίς να “χαζεύει” και στρίβει με περίσσεια αυτοπεποίθηση, παίρνοντας μικρές κλίσεις και εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό του. Σε αυτό συμβάλλει και το τιμόνι που είναι ακριβές και άμεσο, αλλά και η ανάρτηση που στην έκδοση S line έχει ακόμη πιο σπορ set-up και είναι χαμηλότερη κατά 10 mm. Παρά τη σφικτή της ρύθμιση προσφέρει ικανοποιητική άνεση και ποιοτική κύλιση. Μόνο σε μεγάλες ανωμαλίες νιώθεις να κοπανά ελαφρώς, αν και μερίδιο ευθύνης έχουν και οι τροχοί 18’’.

Φυσικά, συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και η διατήρηση της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας συμπεριλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό του γερμανικού SUV και καθιστούν τις καθημερινές σου μετακινήσεις, ασφαλέστερες. Για τους απαιτητικούς στον τομέα της άνεσης ή τους λάτρεις της προηγμένης τεχνολογίας, το νέο Q2 μπορεί να εξοπλιστεί με το πακέτο Drive, με το σύστημα adaptive cruise assist το οποίο λειτουργεί σε ολόκληρο το εύρος ταχυτήτων.

Με αυτό, ο οδηγός έχει την επιλογή να αφήσει το σύστημα να αναλάβει σε μεγάλο βαθμό την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και τη διεύθυνση εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, προσδίδοντας στο SUV χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Μόνη προϋπόθεση, να αγγίζεις απαλά το τιμόνι που διαθέτει ειδικούς αισθητήρες και αποτελεί τμήμα του συστήματος, ως επιβεβαίωση ότι είσαι εκεί και συμμετέχεις ενεργά στην οδήγηση.

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Q2 έχει μοντέρνα σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία, ποιότητα Audi και χώρους για μια τετραμελή οικογένεια. Στην έκδοση 35 TFSI συνδυάζει αρμονικά τον σπορ οδηγικό χαρακτήρα που του προσδίδουν το στιβαρό πλαίσιο και οι 150 ίπποι με την άνεση που χαρίζει το 7άρι S tronic, χωρίς να ξεχνά την οικονομία καυσίμου – αρκεί φυσικά να την επιδιώξεις με ανάλογο στυλ οδήγησης. Είναι με λίγα λόγια εμφανίσιμο SUV με ισχυρό ίματζ, ανέσεις και λογική τιμή για να μπορείς να το αποκτήσεις.

 
ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

VIDEOS

Audi Q2 Facelift 2020

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...