Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Audi A3 Sportback - Α3 εις την 4η

Έφερε premium συνήθειες στα μικρομεσαία, έδειξε πίστη στη σχεδιαστική φιλοσοφία και εξελίχθηκε με γνώμονα την τεχνολογική του υπεροχή. Υποδεχτείτε το στην 4η γενιά.

  • -
  • -
με μια ματιά
Το νεότερο Audi A3 είναι εδώ αποκλειστικά ως Sportback, εμφανώς αθλητικότερο μέσα έξω και πολλά υποσχόμενο σε επίπεδο τεχνολογίας.

Αudi A3. Μια ιστορία με σημείο έναρξης το 1996 που μέχρι σήμερα η καταγραφή αποτυπώνει παραπάνω από πέντε εκατομμύρια μονάδες πωλήσεων. Όταν η Audi έπιασε το νόημα 24 χρόνια πριν, έδωσε και τη δυνατότητα να προσελκύσει την εύπορη πιάτσα των νεαρότερων ηλικιακά πελατών. Μπορεί σήμερα το A3 να ωρίμασε και να πορεύεται αποκλειστικά στην Sportback εποχή του, όμως ξεκίνησε σαν 3θυρο κέρδισε την 5θυρη εκδοχή του και στην πορεία του δοκιμάστηκε σε Cabrio και Sedan αμαξώματα. Μελλοντικά θα προκύψει και η Sedan του πλευρά, γιατί μην ξεχνάμε ότι εφαρμόζεται πλέον με μια α λα κουπέ τάση που κερδίζει ματιές λόγω δυναμισμού και στιλ. Γοητεύει τις ανερχόμενες αγορές και όχι μόνο, ενώ η ξεσκούφωτη περίπτωση Α3 είναι ακόμα αντικείμενο συζήτησης σε ένα από τα πολλά meetings που λαμβάνουν χώρα στο κέντρο αποφάσεων του Ingolstadt. 

    

Audi Α3: Παίχτης ηγέτης

Αν και τα SUV/Crossover είναι στα ντουζένια τους, αν και το Q2 καλά κρατεί το ενδιαφέρον του κοινού, το Α3 παραμένει μπροστά στην ζήτηση και πρώτο όνομα στην μαρκίζα. Στο διάγραμμα της πορείας μάλιστα η κάθε γενιά εμφανίζει μια γεωμετρική πρόοδο πωλήσεων (1η 1996-2003: 960.000 μονάδες, 2η 2004-2013: 1.900.000, 3η 2014-2020: 2.000.000).

Όταν η Audi παρουσίασε το πρώτο Sportback concept που συνδύαζε τα καλύτερα χαρακτηριστικά των hatchback και wagon αμαξωμάτων, έδωσε στην αγορά ένα sport μοντέλο με πρακτικούς χώρους, σε compact σχήμα. Η πετυχημένη συνταγή υιοθετείται έως και σήμερα με την τελευταία εκδοχή να είναι εμφανώς δυναμικότερη σε σχεδιαστική αύρα, χωρίς βέβαια χωροταξικές θυσίες. Αντιθέτως τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών και η δυνατότητα φιλοξενίας 4 ενηλίκων χωρίς κανέναν συμβιβασμό, αποτελούν προνόμιο της ποιοτικής καμπίνας. 

Με αύξηση 32 mm στο μήκος που προκύπτει στον μπροστινό πρόβολο και τη μεγάλη μάσκα με τα φώτα ημέρας που κάνουν χρήση τεχνολογίας Matrix LED το premium μικρομεσαίο της Audi προσφέρει τις πρώτες αλλαγές. Οι πλαϊνές γραμμές του αμαξώματος δημιουργούν ένα σχεδιαστικό τρικ με την εσοχή να προσφέρει στο δυναμικό στιλ κάτι που συμπληρώνουν και οι τονισμένοι θόλοι. Το αποτέλεσμα είναι σύγχρονο αλλά και αναγνωρίσιμο, χωρίς να κόβει φυσικά τις ρίζες με το παρελθόν.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι σαφώς εμφανέστερες, με το «πιλοτήριο» να διαχωρίζει τη θέση του από την πλευρά του συνοδηγού και τον οδηγό να απολαμβάνει την αποκλειστικότητα δυο αεραγωγών για προσωπική χρήση. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός από τη βασική έκδοση, με το γνωστό Audi virtual cockpit να προσθέτει διάφορες λειτουργίες, όπως για παράδειγμα απεικόνιση του συστήματος πλοήγησης. Η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών στη κεντρική κονσόλα έχει ενσωματωθεί πρόσωπο με το ταμπλό, χωρίς να κρέμεται ή να αναδύεται, ενώ προσφέρεται επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό και διαθέτει ακουστική ανατροφοδότηση και φωνητικό έλεγχο. Σημειώστε, ότι η έκδοση Plus διαθέτει οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ προαιρετικό είναι και το head-up display 3ης γενιάς της Audi, με υπολογιστική ισχύ δέκα φορές μεγαλύτερη από αυτή της παλαιότερης. Φυσικά, υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω της εφαρμογής myAudi, του Apple CarPlay ή του Android Auto. Στο A3 Sportback του 2020 νέος είναι επίσης ο επιλογέας ταχυτήτων, ενώ δίπλα σε αυτόν υπάρχει ένας στρογγυλός διακόπτης αφής για το ηχοσύστημα που αντιδρά στις κυκλικές κινήσεις των δακτύλων. Ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος περιλαμβάνει την επαγωγική περιοχή φόρτισης του Audi phone box και δύο συνδέσεις USB.

 

Η εφαρμογή myAudi

Πολλές λειτουργίες του Audi connect συνοδεύονται από τη δωρεάν εφαρμογή myAudi, η οποία συνδέει το smartphone του πελάτη με το A3 Sportback. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί, για παράδειγμα, για τη μεταφορά των διαδρομών πλοήγησης στο MMI και για streaming μουσικής. Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή myAudi για να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το A3 Sportback απομακρυσμένα, για να εντοπίσει το χώρο όπου το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο, να οδηγηθεί στο όχημα και να λειτουργήσει το προαιρετικό σύστημα προθέρμανσης του εσωτερικού. Στις καινοτομίες περιλαμβάνεται και το προαιρετικό κλειδί Audi connect. Επιτρέπει έως και πέντε χρήστες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο και να εκκινούν τον κινητήρα με το κουμπί έναρξης/διακοπής μέσω ενός smartphone Android. Το κλειδί άνεσης (convenience key), το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία ultra-wide band (UWB) για επικοινωνία με το όχημα, περιλαμβάνεται στάνταρ. Στα προνοητικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που είναι διαθέσιμα από την βασική έκδοση ένα εντελώς νέο (Collision Avoidance Assistance) προστίθεται που στο τιμόνι, όταν διαπιστώσει λάθη σε απότομους ελιγμούς του αυτοκινήτου για την αποφυγή μίας σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα.

Στις καινοτομίες του νέου Α3 συμπεριλαμβάνεται η έξυπνη προεγκατάσταση ώστε να μπορεί κανείς ακόμα και μετα την αγορά του αυτοκινήτου να απολαμβάνει έξτρα υπηρεσίες, αναβάθμιση ή προσθήκη εξοπλισμού. Μέσω της εφαρμογής MyAudi επίσης   οι ενημερώσεις θα προσφέρουν αναβάθμιση και επικαιρότητα σε χρόνο dt.

Το νέο Audi A3 Sportback λανσάρεται στην Ελλάδα αρχικά σε δύο εκδόσεις κινητήρων και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Basic, Advanced και S line. Θα είναι άμεσα διαθέσιμο στην έκδοση 30 TFSI, με τον 3 κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo των 999 cc να συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και να αποδίδει 110 ίππους (με τιμή από 22.430€), ενώ στην έκδοση 35 TFSI MHEV, ο επίσης υπερτροφοδοτούμενος των 1.5 lt προσφέρεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic 7-σχέσεων, και ισχύ 150 PS (από 28.990€).

Στην υπερβολικά σύντομη χρονικά οδηγική εμπειρία που είχαμε με την ισχυρότερη έκδοση, πήραμε μια γεύση της νέας τάξης πραγμάτων. Μοντέρνα σερβιρισμένο και εμφανώς με καταιγισμό digital στοιχείων στο εσωτερικό του, πείθει τον οδηγό και τους επιβάτες ότι το μέλλον του ανήκει. Χωροταξικά δείχνει πιστότητα στην καθημερινή ευκολία του χρήστη, σε όποια μεριά και κάθισμα αν βρεθεί και η ποιοτική αύρα διατηρεί την υψηλή της φινέτσα και αισθητική της Audi. Μοναδική ένσταση η μπλε φάσα που έτρεχε κατά μήκος του ταμπλό. Δεν είναι ότι της έλειπε η ποιοτική βαφή και δεκτόν ότι η αισθητική είναι υποκειμενικό θέμα, όμως η εφαρμογή της στο ταμπλό έδειχνε σαν να είχε γίνει εκ των υστέρων. Παρόλα αυτά η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση είναι το premium κτήμα του. Φινιρισμένη αίσθηση συνολικά και μια αθλητικότητα στην συμπεριφορά του γενικότερα, κάνουν το A3 Sportback ευχάριστο στο δρόμο, σβέλτο και αποδοτικό τόσο σε αίσθηση επιδόσεων όσο και σε πάτημα - συμπεριφορά - άνεση ανάλογα με το προφίλ επιλογής στο Audi drive select. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον πίσω άξονα η ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, με τα προαιρετικά Adaptive Damper Control, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, που ταυτόχρονα φέρνουν το αμάξωμα κατά 10 mm πιο κοντά στο έδαφος, ήταν διαθέσιμα στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Η βασική έκδοση με τον κινητήρα του λίτρου, πατάει στον γνωστό ημιάκαμπτο άξονα του ομίλου.      

Μέσα στο φθινόπωρο αναμένεται η έκδοση TFSIe plug-in (PHEV), η οποία προβλέπεται να μην ξεπερνάει τη φορολογική κλίμακα των 40.000 € καθώς και το όριο των 50 gr/km εκπομπής ρύπων CO2, κάτι που το κατατάσσει στα ωφελημένα των ευνοϊκών φορολογικών ελαφρύνσεων που εξαγγέλθηκαν πρόσφατα. Την ίδια περίοδο αναμένεται και η μικρότερη mild hybrid έκδοση, η 30 TFSI MHEV S tronic. Προς το τέλος του έτους θα παρουσιαστεί η έκδοση 30 TDI S tronic, ενώ στις αρχές του 2021, στην πλούσια γκάμα κινητήρων, θα προστεθεί και ένας φυσικού αερίου (CNG). Σύντομα στις οθόνες σας με αναλυτικότερες εμπειρίες από την οδήγηση του A3 Sportback.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...