Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

Morgan: Χρόνια ιδιαιτερότητα

Morgan: Χρόνια ιδιαιτερότητα

Ο Henry Frederick Stanley Morgan ήταν ένας καλός μηχανικός, όμως δεν είχε ούτε την ιδιοφυία του Porsche, αλλά ούτε την ατελείωτη δυνατότητα ενός Ford να παράγει… χρήμα. Παρά αυτά θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι τα κατάφερε αρκετά καλά. Άλλωστε το γεγονός ότι επέζησε για εκατό χρόνια, τη στιγμή που πολλοί άλλοι κατασκευαστές πέρασαν στην ιστορία, μαρτυρά την επιμονή του σε μια μόνο ιδέα.

Να σας πω την αλήθεια, τα… ξύλινα Morgan μου φαίνονταν πάντα αστεία, ξεπερασμένα, αρχαϊκά και σαν μια ακόμα βρετανική εκκεντρικότητα. Έτσι με μάλλον βαριά καρδιά και διάθεση για αστεία άρχισα να μαζεύω το υλικό που απαιτεί μια περιπλάνηση εκατό ετών. ...
Porsche type 64: Ένα και μοναδικό

Porsche type 64: Ένα και μοναδικό

Λίγες μέρες πριν το τέλος του 1930, ο Ferdinand Porsche, σε ηλικία 55 ετών, έχοντας βαρεθεί να δανείζει τα ταλέντα του σε άλλους αποφάσισε να στήσει τη δική του δουλειά σε ένα νοικιασμένο γραφείο στη κέντρο της Στουτγάρδης.

Ήταν Μάιος του 1945, το καλοκαίρι ήταν λαμπερό και ο πόλεμος είχε τελειώσει. Στο Zell am Zem, μια μικρή πόλη στην Αυστρία, τα παλικάρια των νικητών προσπαθούσαν να γεμίσουν τις ώρες τους. Φαίνεται ότι είχαν μοιράσει όλες τις… γυναικείες κάλτσες ...
«Soapbox»

«Soapbox»

Τα αυτοκίνητα από τις ξύλινες κούτες σαπουνιού αποτελούν μια πολύ μεγάλη βρετανική παράδοση και αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο όλων σχεδόν των βρετανών. Σε μέρες που οι ξύλινες κούτες του σαπουνιού, ήταν το μόνο ξύλο που μπορούσαν να βρουν τα παιδιά ...
Morgan Threewheeler

Morgan Threewheeler

Επιστροφή στις ρίζες; Περίπου γιατί το νέο τρίκυκλο της Morgan βασίζεται πάνω στο αντίστοιχο της Liberty Ace, χρησιμοποιώντας το ίδιο πλαίσιο και αναρτήσεις, αν και τώρα η εξωτερική σχεδίαση έχει γίνει πιο κλασικά βρετανική και πιο όμορφη. Ο κινητήρας ανήκει ...
Renault Megane 1.4 TCE

Renault Megane 1.4 TCE

Λιγότερο Γαλλικό, περισσότερο οικογενειακό με μπόνους το μοτέρ-έκπληξη

Η Renault χρειάζονταν μια συνολική, αλλά και πειστική απάντηση στο πρόβλημα της μεσαίας κατηγορίας. Ακόμα και αν αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να απαρνηθεί κάποιες από τις γαλλικές της αξίες σε μια αγορά πλέον παγκοσμιοποιημένη. Τα δυνατά σημεία της μάρκας ...
Αλκυώνειο circuit 22-01-2012: Άκεφη αρχή

Αλκυώνειο circuit 22-01-2012: Άκεφη αρχή

Τηρουμένων των αναλογιών όλα πήγαν καλά. Σε αυτό βέβαια βοήθησε ο καλός καιρός και οι 56 συμμετοχές. Όμως έλειπε η «χαρά» και η «όρεξη» και αυτό φαινόταν.

Οι συνθήκες ήταν ιδανικές, ο λαμπρός ήλιος ζέσταινε και οι 56 συμμετοχές κρίνονται υπεραρκετές γα τη πρώτη εκδήλωση της χρονιάς. Στη πίστα των μεγάρων το classic microcars club μάζεψε τους φίλους για το «Αλκειώνιο circuit», που τελικά αποδείχτηκε όνομα και ...
Martin Jetpack

Martin Jetpack

Χρόνια περίμενα αυτή την είδηση, επιτέλους θα μπορούσα να πετάξω, αυτόνομα σαν πουλί. Ξέρω από την εποχή του James Bond (σαράντα χρόνια πριν) το όνειρο παραμένει όνειρο, μόνο που τώρα επιτέλους βρισκόμαστε πολύ κοντά στη λύση του και αυτό γιατί ...
Πράσινα παιχνίδια

Πράσινα παιχνίδια

Θα μπορούσε να ήταν παιχνίδι, αν δεν ήταν μια άσκηση ανακύκλωσης, ή καλύτερα «κάνει παιχνίδι» την ανακύκλωση. Μπερδευτήκατε; Τέλος πάντων να το κάνουμε απλό, είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχουμε δει ποτέ κατασκευασμένο από ανακυκλώσιμα υλικά. Και αυτό ...

"Smokey” Yunick (1923-2001)

Πιο hill-billy δεν γίνεται, πιο «αμερικανιά» δεν γίνεται, μεγαλύτερη τρέλα δεν θα συναντήσετε! Οι σκληροτράχηλοι καουμπόηδες σίγουρα υπήρξαν! Και αν δεν τους συναντήσετε στο Τέξας, τότε σίγουρα θα τους αναγνωρίσετε στις οβάλ πίστες. Φοράνε πάντα το πλατύγυρο καπέλο τους!

Όσες ταινίες του Hollywood και αν έχουμε δει, όση coca-cola και αν τρέχει στις φλέβες μας, όση εξοικείωση και αν έχουν τα αυτιά μας με τα blues, μερικά πράγματα δεν θα τα καταλάβουμε ποτέ. Δεν θα καταλάβουμε ποτέ την αξία ...
Bristol Cars: Το τέλος του χειροποίητου

Bristol Cars: Το τέλος του χειροποίητου

Η κρίση χτυπά μεγάλους, αλλά και μικρούς. Η ιστορία της Bristol άρχισε το 1945 και λειτούργησε πάντα μέσα στα στενά όρια του χειροποίητου βρετανικού φλέγματος! Oh, dear!

Η ιστορία της αρχίζει αμέσως μετά τον δεύτερο μεγάλο πόλεμο όταν η Bristol Aeroplane Company, σε μια προσπάθεια να απαλλαγεί από το επιπλέον προσωπικό της το οποίο δεν χρειάζονταν πλέον μετά την μείωση παραγωγής αεροπλάνων, άρχισε να συνεργάζεται με την ...
Jaques Henri Lartique (1894-1980)

Jaques Henri Lartique (1894-1980)

Δεν ήταν αγωνιστικός φωτογράφος, όμως θεωρείται όχι μόνο πρωτοπόρος, αλλά και ένας από τους μεγαλύτερους φωτογράφους, που άνοιξε νέους δρόμους τόσο στη θεματολογία, όσο και στη σύνθεση. Το ότι φωτογράφισε και αυτοκίνητα ήταν μάλλον τυχαίο, γιατί απλά φωτογράφιζε ότι κινείτο! ...
Piers Raymond Courage (1942-1970)

Piers Raymond Courage (1942-1970)

Ήταν μια μεταβατική περίοδος στην υπόλοιπη Ευρώπη (δηλαδή), όταν το παλιό χρήμα που στήριζε τους ερασιτέχνες και τους «racing gentlemen», έδινε τη θέση του στους καθαρόαιμους επαγγελματίες που έμπαιναν στους αγώνες, για τα κέρδη που πρόσφερε πλέον το σπορ. Ο ...
Stirling Moss: 60-50=16

Stirling Moss: 60-50=16

Εκκίνησε σε 66 αγώνες Formula 1 και κέρδισε τους 16 από αυτούς. Ακόμα 8 φορές ανέβηκε στο podium και πέτυχε 16 ταχύτερους γύρους.

Η πρώτη του νίκη ήταν στο Βρετανικό G.P. του 1955 και η τελευταία σο Γερμανικό G.P. του 1961. Οδήγησε για τις Mercedes-Benz, Maserati, Vanwall, Cooper-Lotus και HWMΤο 1962 ήταν η τελευταία αγωνιστική του χρονιά μετά από ένα φρικιαστικό ατύχημα που ...
Maybach: Από τα όνειρα, στη στάχτη

Maybach: Από τα όνειρα, στη στάχτη

Τα όνειρα για το πιο μεγάλο και αριστοκρατικό αυτοκίνητο, που θα αναβίωνε και θα αντιπροσώπευε την γερμανική υπεροχή τελικά έγιναν και πάλι στάχτες.

Ιδρύθηκε το 1909 από τον Wilhelm Maybach και αρχικά ιδρύθηκε από την Luftschiffbau Zeppelin GmbH, για να διαιρεθεί αργότερα και να σχηματίσει την Luftfahrhrseug-Motorenbau GmpH, με αποκλειστικό στόχο την κατασκευή κινητήρων για τα αερόπλοια της Zeppelin! Σήμερα το όνομα της ...
Ferrari 312 B3 «spazzaneve»: Σημείο καμπής

Ferrari 312 B3 «spazzaneve»: Σημείο καμπής

Ήταν καιρός για αλλαγή φιλοσοφίας, η Ferrari έπρεπε να αλλάξει και μάλιστα γρήγορα. Και η B3 μπορεί να ήταν μια μεταβατική… περίπτωση, αλλά έδειξε τον δρόμο και μάλιστα στον σωστό.

Πήρε το υποκοριστικό Spazzaneve, δηλαδή «εκχιονιστικό» και όχι χωρίς καλό λόγο, αφού μοιάζει με τη μεγάλη σπάτουλα των εκχιονιστικών. Και μπορεί ποτέ να μην συμμετείχε ποτέ σε αγώνα, αλλά η σημασία του για την εξέλιξη των αυτοκινήτων της Ferrari είναι ...