Renault Megane 1.4 TCE

Λιγότερο Γαλλικό, περισσότερο οικογενειακό με μπόνους το μοτέρ-έκπληξη

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή190 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση6,5 lt/100km
Εκπομπές CO2145 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η 3η γενιά του μικρομεσαίου της Renault με τον κινητήρα-έκπληξη των 130 ίππων.

Η Renault χρειάζονταν μια συνολική, αλλά και πειστική απάντηση στο πρόβλημα της μεσαίας κατηγορίας. Ακόμα και αν αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να απαρνηθεί κάποιες από τις γαλλικές της αξίες σε μια αγορά πλέον παγκοσμιοποιημένη. Τα δυνατά σημεία της μάρκας είναι γνωστά, ειδικά μάλιστα όταν αναφερόμαστε στις μικρές κατηγορίες. Μέχρι πρότινος λοιπόν, η Renault έπαιζε το χαρτί της γαλλικής ιδιαιτερότητας χτυπώντας τον – γερμανικό κυρίως – ανταγωνισμό εκεί που νόμιζε ότι πονά περισσότερο. Δηλαδή στη σχεδίασή του. Μόνο που οι Γάλλοι σχεδιαστές το παράκαναν και το Megane ΙΙ τελικά αποδείχτηκε πολύ γαλλικά εκκεντρικό και το σχήμα του δεν χωνεύτηκε εύκολα. Και ήταν κρίμα γιατί και οδική συμπεριφορά είχε αλλά και η ποιότητά του ήταν δουλεμένη. Στην 3η γενιά του μικρομεσαίου της, η Renault φαίνεται ότι πήρε την μεγάλη απόφαση και αποφάσισε να ξεχάσει για λίγο την ιδιαιτερότητα της γαλλικής κουλτούρας και να παίξει το χαρτί του “πολύ σε όλα”. Αποφάσισε κατά μέτωπο επίθεση λοιπόν, σε όλα τα μέτωπα, έστω κι αν το νέο Megane απαρνιέται την εκκεντρική καταγωγή του με αποτέλεσμα να δείχνει στιλιστικά μάλλον απρόσωπο.

Νέα διάσταση
Και πρώτα από όλα ας αρχίσουμε από αυτό που φαίνεται, από τις διαστάσεις του. Το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει και με μήκος x πλάτος x ύψος: 4,295 x 1,810 x 1,470 m, είναι από τα μεγαλύτερα hatchback της κατηγορίας, όπως άλλωστε και το μεταξόνιο στα 2,640 m, τη στιγμή που το παλαιό Megane ήταν στα 2,625 m και οι διαστάσεις αντίστοιχα στα 4,210 x 1,775 x 1,455 m. Άνετοι χώροι λοιπόν για τους επιβάτες και μεγάλος χώρος αποσκευών στα 405 λίτρα.

Δυνατός κινητήρας
Ένα το κρατούμενο και ας πάμε στις πιο κρυφές του χάρες, τον κινητήρα. Οι Γάλλοι δεν είναι άγνωστοι στις υψηλές επιδόσεις, αλλά τα τελευταία χρόνια προτιμούσαν να τις αποκτούν με αύξηση του κυβισμού και αυτό παρά το γεγονός ότι ήταν οι πρώτοι διδάξαντες στους υπερσυμπιεστές, από τη Formula 1, μέχρι το θρυλικό «πεντάρι»! Επιστρέφουν λοιπόν στα παλιά τους λημέρια με ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,4 λίτρων και 130 ίππων, που μάλιστα προσφέρει τη ροπή των 190Nm στις μόλις 2.250rpm. Το αποτέλεσμα είναι τα 1.205 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο να κινούνται εύκολα, με τα 200 km/h να είναι παιχνιδάκι και να χρειάζεται 9,6 sec για να πιάσει τα 100km/h από στάση. Βέβαια, αν οι απόλυτες επιδόσεις έχουν και αυτές την αξία τους, πιο μεγάλο ενδιαφέρον έχει η λειτουργία του κινητήρα σε συνθήκες real life. Kαι εδώ οι Γάλλοι τα κατάφεραν μια χαρά με αποτέλεσμα, πρώτον να μην καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα τούρμπο κινητήρα, αφού δεν υπάρχουν σκαλοπάτια στην απόδοσή του και δεύτερον νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με ένα πολύ μεγαλύτερο και δυνατό ατμοσφαιρικό κινητήρα: τόσο ομαλή και πολύ είναι η ροπή του στις μεσαίες στροφές.

Mε οικογενειακό προσανατολισμό

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Χώροι
ξυνά
  • Σχεδίαση
  • Χαρακτήρας
απόψεις
Το προηγούμενο Megane ΙΙ δεν ήταν αδιάφορο σχεδιαστικά, καθώς άλλοι το αγάπησαν φανατικά, άλλοι το μίσησαν θανάσιμα. Αυτό απεδείχθη τελικά ως αποτυχημένη συνταγή για ένα παγκοσμιοποιημένο μοντέλο. Πλέον οι υπερβολές ερώνται προς όφελος των πωλήσεων κυρίως εκτός της γαλλικής επικράτειας. Η τρίτη γενιά Megane έχει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το δρόμο λόγω των αυξημένων μετατροχίων και μεταξονίου, ενώ η νέα γεωμετρία της ανάρτησης έχει βελτιώσει την συμπεριφορά στις στροφές σε σχέση με τον προκάτοχο. Ο κινητήρας αποτελεί «λίρα εκατό» για τη Renault καθώς μεταμορφώνει το μικρομεσαίο μοντέλο της δίνοντας εξαιρετικές επιδόσεις, χωρίς ωστόσο να είναι ενεργοβόρος στη normal οδήγηση.
Βασίλης Παπαδόπουλος

Τώρα σειρά έχει η οδική συμπεριφορά και όλοι ξέρουμε ότι αυτό ήταν από καταβολής αυτοκίνησης, ένα από τα δυνατά τους χαρτιά. Μόνο που εδώ φαίνεται ότι μπερδεύτηκαν λίγο. Το Megane είναι πιο χαλαρό από ότι θα περιμέναμε, αν και ποτέ δεν θα φέρει τον οδηγό του σε δύσκολη θέση, στηριζόμενο πάνω σε συμβατικές αναρτήσεις που αποτελούνται από McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα μαζί με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Ακολουθεί τον δρόμο πιστά και καταπίνει τις λακκούβες και τις ιδιαιτερότητες των ελληνικών δρόμων με ευκολία, μόνο που το τιμόνι και η γενικότερη αίσθησή του δεν είναι τόσο «κοφτερή» όσο θα περίμενες από ένα Renault. Τελικά, μπορεί να περιμέναμε περισσότερη διαφορετικότητα από τους Γάλλους, το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν ξέχασαν να φτιάχνουν καλά αυτοκίνητα. Και το Megane είναι ένα από αυτά.

συμπέρασμα
Αν ψάχνετε για χώρους με επιδόσεις, το βρήκατε. Δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα κάνει τη διαφορά στη ζωή σας, θα κάνει όμως ότι του ζητήσετε, καλά και με το παραπάνω.
VIDEOS

Renault Megane 5d

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...