Ήταν μέσα της δεκαετίας του 50’. Δύσκολες εποχές, μικροαστική οικογένεια, αλλά σε μέρες που όλα ήταν δυνατά. Η διασκέδαση πολύ περιορισμένη, όπως και όλα όσα είχες να κάνεις σαν πιτσιρικάς. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή χωρίς τηλεόραση και όμως! Περιμέναμε πως και πώς να κυκλοφορήσει κάποιο «long play» βινύλιο και τσόνταρε όλη η παρέα για την αγορά. Διασκέδαση (;) σινεμαδάκι, βόλτες, ατέλειωτες βόλτες (με τα πόδια φυσικά) και μυθοπλασία φυσικά, ατέλειωτη μυθοπλασία. Χαζεύαμε στις βιτρίνες τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και όνειρα, μόνο όνειρα, γιατί ποτέ κανείς δεν φαντάζονταν, ούτε στις πιο γόνιμες φαντασιώσεις του, ότι θα μπορούσε να τα αποκτήσει. Και όμως η πραγματικότητα μας ξεπέρασε. Στις ηρωικές για τις εκδόσεις  μέρες του 70’, τότε που όλα γίνονταν …εξ ιδίων, χτυπά με θράσος την πόρτα των 4τροχών. Δεν ήταν εύκολα, αλλά ένας νέος κόσμος γεννιόταν για όλη τη χώρα και αισθανόσουν ότι ήσουν μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτό ήταν που μετρούσε. Όλα άλλαζαν και μάλιστα γρήγορα. Ακολούθησε το Auto Express, οι μέρες του Motosport, το πρώτο ένθετο για το αυτοκίνητο στον Επενδυτή και το Car and Driver για να γίνει το επόμενο βήμα, σαν μέρος μιας φυσικής εξέλιξης, στο διαδίκτυο. Όλα συνεχίζουν να αλλάζουν. Αυτό έχει σημασία!

Talbot-Lago, Figoni & Falaschi: «Goutte d’ Eau» (*)

Talbot-Lago, Figoni & Falaschi: «Goutte d’ Eau» (*)

Το απόλυτο «δάκρυ» σχεδιάστηκε από την καροσερία των Figoni & Falaschi και θεωρείται σαν το πιο όμορφο αυτοκίνητο στο κόσμο.

Το γιατί και για ποιόν σχεδιάστηκε αυτό το αποκαλυπτικά πρωτότυπο αυτοκίνητο στα μέσα τοις δεκαετίας του 30’ από τους Figoni & Falaschi και που πήρε το χαρακτηριστικό όνομα Goutte d’ Eau αποτελεί ένα μυστήριο.(*) Το «Goutte d’ Eau» μεταφράζεται σαν ...
Volvo P1800: «Ο άγιος»

Volvo P1800: «Ο άγιος»

Κέρδισε τα όνειρα μιας γενιάς. Πέρα όμως από τη σημασία του «σαν εικόνα», ήταν και ένα σημαντικό αυτοκίνητο για την μέχρι τότε συμβατική και σχεδιαστικά συντηρητική σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το P1900 ήταν μια καταστροφή με πωλήσεις μόλις 68 αυτοκινήτων. Κανείς δεν φαινόταν να θέλει ένα σπορ Volvo. Όμως η Volvo έπρεπε πάση θησεία να αλλάξει την εικόνα της.Ο Helmer Peterson που ήταν ο τεχνικός σύμβουλος των Σουηδών ανέλαβε αυτό ...
La Carrera Panamericana: Tequila time

La Carrera Panamericana: Tequila time

Ήταν ο πιο σημαντικός αγώνας της 300SL και αυτός που την καθιέρωσε και της έδωσε ηθική υπόσταση. Δεν ήταν ούτε ένας εύκολος αγώνας, αλλά ούτε και ασφαλής.

Έχει χαρακτηριστεί σαν ο πιο επικίνδυνος αγώνας στον κόσμο και ουσιαστικά επέζησε μόλις πέντε χρόνια (από το 1950 έως το 1955), έχοντας όμως προλάβει να στείλει στον άλλο κόσμο όχι και λίγους οδηγούς και συνοδηγούς. Άρχισε με την ευκαιρία της ...
Luis Klemantaski (1912-2001)

Luis Klemantaski (1912-2001)

Ξεχωριστοί άνθρωποι υπάρχουν παντού, είτε αυτοί κρατούν τιμόνι, είτε αυτοί κρατούν φωτογραφική μηχανή. Ο Luis Klemantaski ανήκει στους δεύτερους! Άλλωστε ο τίτλος του καλύτερου «motorsport photographer» όλων των εποχών, δεν είναι μια διάκριση που απονέμεται τυχαία!Γεννήθηκε στην Κίνα (ναι, στην ...
Maserati 250F: Το ευκολότερο

Maserati 250F: Το ευκολότερο

Θεωρείται από πολλούς σαν το πιο εύκολο αγωνιστικό αυτοκίνητο όλων των εποχών. Είναι βέβαια ένας τίτλος που πολύ δύσκολα μπορεί να αποδειχτεί με μολύβι και χαρτί και να αποδοθεί σε ένα και μόνο αυτοκίνητο, όμως οι φωτογραφίες του Fangio με την 250F να… πλαγιολισθαίνει ατέλειωτα, αποδεικνύουν ότι υπάρχει κάποια αλήθεια σε αυτό τον ισχυρισμό!

Και εδώ ακριβώς κρύβεται το παράδοξο της επιτυχίας του, γιατί η 250F, παρά τις πάμπολλες ιστορίες που την ακολουθούν για το πόσο εύκολη ήταν, ούτε ένα απλοϊκό τεχνολογικά αυτοκίνητο ήταν, ούτε της έλειπε η εξέλιξη στα χρόνια της αγωνιστικής της ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Opel Kadett 1900 Rallye (series B): Το ιστορικό!

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Opel Kadett 1900 Rallye (series B): Το ιστορικό!

Πρώτα απ’ όλα τρομάζεις, γιατί αυτό δεν είναι ένα ακόμα παλαιό κλασικό αυτοκίνητο, αλλά η ίδια η αγωνιστική ιστορία των ελληνικών αγώνων. Είναι το πιο σημαντικό Opel στην Ελλάδα.

Ακούγεται σαν αστείο σήμερα, όμως το Kadett ήταν μια επανάσταση. Με φρέσκια σχεδίαση από το 1962 (series A), μικρό κινητήρα 993 κ.εκατ., 40 ίππους και αυτοφερόμενο πλαίσιο που είχε να κινήσει μόνο 670 κιλά, ήταν ένα απόλυτα σύγχρονο αυτοκίνητο εκείνες ...
Voisin C25 Aerodyne: Avant Garde!

Voisin C25 Aerodyne: Avant Garde!

Το δυνατό σημείο τoυ Gabriel Voisin ήταν η πάντα η σχεδίαση του. Πάντα προκλητικός, χωρίς αποχρώσεις του γκρι, είτε τον λάτρευες, είτε τον μισούσες! Η ιστορία πάντως τον αποθέωσε.

Ο Gabriel Voisin με πλούσια ιστορία σαν ένας από τους πρωτοπόρους, που κατάφεραν να πετάξουν με «μηχανή βαρύτερη του αέρα», ήταν ένα από πιο ανήσυχα μυαλά των ημερών του κινούμενος ταυτόχρονα σε διάφορα επίπεδα. Επηρέασε πολλούς από τους μετέπειτα σχεδιαστές ...
Bugatti 251: Ανώριμη επανάσταση

Bugatti 251: Ανώριμη επανάσταση

O Ettore Bugatti ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του σχεδιαστικά, χωρίς όμως την ανάλογη τεχνολογία για την στήριξη των ιδεών του. Τελικά «έμεινε» από χρήματα.

Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο, ακριβώς μετά τον δεύτερο μεγάλο πόλεμο. Όλα έχουν αλλάξει στους αγώνες ταχύτητες, οι παλιές πίστες που δεν ήταν τίποτα άλλο από ευθεία τμήματα του οδικού δικτύου που ενώνονταν με κάποιες στροφές, δεν μπορούν πλέον να ...
Spa, 7 Ιουνίου 1968: Η μέρα της αεροτομής!

Spa, 7 Ιουνίου 1968: Η μέρα της αεροτομής!

Και όμως ήταν η Ferrari που εξέλιξε την πρώτη αεροτομή, αν και τότε ονομάζονταν «aerofoil».

Τηρουμένων των αναλογιών όλοι σίγουρα θα πιστεύατε ότι ο συνήθης ύποπτος, σε ότι να κάνει με την πρωτοπορία όπως η Lotus, θα ήταν η ομάδα που θα χρησιμοποιούσε πρώτη αεροτομή στην F1. Και όμως όχι ήταν η Ferrari.Βρισκόμαστε στη πίστα ...
Mercedes W156: Άμεση αντίδραση

Mercedes W156: Άμεση αντίδραση

Οι ιταλοί προσπάθησαν με μια ξαφνική αλλαγή των κανονισμών να πάρουν τη νίκη. Υπολόγιζαν όμως χωρίς την Mercedes...

Η W156 ακόμα και σήμερα είναι μια από τις πιο σπάνια και αινιγματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα της Mercedes. Και αυτό γιατί κατασκευάστηκαν μόνο δύο αυτοκίνητα τα οποία συμμετείχαν σε ένα και μόνο αγώνα τον οποίο κέρδισαν και από τότε έγιναν φωλιά ...
Alfa Romeo 33 Stradale & 4C: Διαχρονικά μαγικές

Alfa Romeo 33 Stradale & 4C: Διαχρονικά μαγικές

Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου ποια είναι πιο όμορφη; Ειλικρινά δεν ξέρουμε, αλλά ένα σίγουρο και οι δύο βγήκαν από το ίδιο DNA!

Ήταν μέρες που τη δόξα κανείς δεν μισούσε. Ήταν μέρες που ακόμα και η μεσοαστή Alfa Romeo αναζητούσε την καταξίωση μέσα από τεχνολογίες και πρακτικές που απευθύνονταν μόνο στο αναδυόμενο jet-set. Ήταν μέρες που η Alfa Romeo ήθελε να αποδείξει, ...
Ferrari 156 «sharknose»: Η χρονιά του καρχαρία!

Ferrari 156 «sharknose»: Η χρονιά του καρχαρία!

Ο παγκόσμιος τίτλος του 1961 ήταν μια σκέτη τραγωδία για ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα της Ferrari… τον καρχαρία.

Το 1961 ήταν μια σημαντική, αλλά και σημαδιακή χρονιά για την Formula 1. Και αυτό γιατί ήταν η πρώτη χρονιά που ο κυβισμός στην Formula 1 κατολίσθησε στα 1,5 λίτρα (!) από τα 2,5 και μάλιστα χωρίς τη χρήση υπερσυμπιεστή, ...
Mercedes-Benz Autobahn-Kurier: Continental express

Mercedes-Benz Autobahn-Kurier: Continental express

Η κυριαρχία έχει μέγεθος και στις γερμανικές autobahn ένας ήταν ο αρχηγός, η Mercedes-Benz.

Η Έκθεση του Βερολίνου μπορεί να άνοιξε τις πόρτες της τον Φεβρουάριο του 1934, αλλά βρήκε τον πρόεδρο Hinderburg στο κρεβάτι, να ετοιμάζεται να κατέβει για το τελευταίο του ταξίδι και τον Adolf από την άλλη να ετοιμάζεται να ανέβει ...
BRM V16: Μια αποτυχία υποδειγματική

BRM V16: Μια αποτυχία υποδειγματική

Ήταν πολύ φιλόδοξο, ήταν πολύ πολύπλοκο, ήταν πολύ αργά! Τα κλασικά λάθη έφεραν μια ακόμα πιο κλασική αποτυχία.

Συνήθως θέλουμε εμείς να γράφουμε και εσείς να διαβάζετε για επιτυχίες και όσο πιο μεγάλη είναι η επιτυχία τόσο πιο ΟΥΑΟΥ είναι. Όμως οι επιτυχίες είναι σπάνιες και οι αποτυχίες πολλές, άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι χωρίς την αποτυχία δεν ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Mercedes-Benz 300SL (W198): Αρχέτυπο supercar

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Mercedes-Benz 300SL (W198): Αρχέτυπο supercar

Πόσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο; Σίγουρα πάντως δεν μπορεί να είναι σημαντικότερο από αυτό εδώ! Γιατί αυτό εδώ είναι το αρχέτυπο σπορ αυτοκίνητο! Στις 6 Φεβρουαρίου του 1954 όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα έδειχναν… παλιά!

Πόσο τυχερός μπορεί να είσαι; Να πιάσεις τον πρώτο αριθμό στο λαχείο; Ίσως, αλλά το χρήμα πάντα είναι μέσο και όχι αυτοσκοπός. Το να οδηγήσεις μια 300SL; Αυτό μάλιστα, αυτός είναι ο πρώτος λαχνός, γιατί ς μην ξεχνάμε ότι μόλις ...
Μετά το ατύχημα υπάρχει επιστροφή; Φαίνεται πως ναι!

Μετά το ατύχημα υπάρχει επιστροφή; Φαίνεται πως ναι!

Tον πόνο πως τον νικάς, μόνο με χάπια; Δεν γίνεται, πρέπει να υπάρχει και κάτι παραπάνω.

Όσο οι μέρες περνούν και δεν ακούγονται νέα σχετικά με την κατάσταση του Kubica, τόσο περισσότερο ανησυχώ, ότι δεν θα καταφέρει να επιστρέψει. Το ατύχημα που είχε, ήταν φρικιαστικό και εσωτερικές πληροφορίες ανέφεραν ότι το χέρι του ουσιαστικά κρέμονταν μόνο ...
Ferdinand Porsche VS Hans Ledwinka: Διαμάχη γιγάντων

Ferdinand Porsche VS Hans Ledwinka: Διαμάχη γιγάντων

Όλοι αγαπούν τα παιδιά τους από τη πρώτη στιγμή. Άλλοι πάλι, ούτε που θέλουν να τα δουν και τέλος υπάρχουν και αυτοί που τα διεκδικούν, ακόμα και αν είναι δεν είναι δικά τους.

Τώρα πως δύο από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές, αλλά και μυαλά, μπλέχτηκαν σε μια υπόθεση υιοθεσίας, αυτό είναι ένα άλυτο μυστήριο και που πολύ φοβόμαστε ότι θα παραμείνει στη σφαίρα του μυθιστορήματος στην οποία και ανήκει δικαιωματικά.Πριν από όλα όμως ας ...
Cuban GP: Η απαγωγή του Juan Manuel Fangio

Cuban GP: Η απαγωγή του Juan Manuel Fangio

Η απροκάλυπτη επαναστατική δράση στους αγώνες είναι σπάνια, αλλά στην Κούβα εκείνες τις μέρες, τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Εκεί η επανάσταση χρησιμοποίησε όλα τα μέσα.

Στα τέλη της δεκαετίας του 50’ η Havana, ήταν η αδιαφιλονίκητη πρωτεύουσα του τζόγου. Όμως περνούσε δύσκολες μέρες και τις τελευταίες της. Η διαφθορά που είχε επιβάλει η μαφία ήταν όχι μόνο απροκάλυπτη, αλλά και σκληρή χρηματοδοτώντας και καλύπτοντας τον ...
ΟΔΗΓΟΥΜΕ Mercedes-Benz W120: Πρόγονος όλων

ΟΔΗΓΟΥΜΕ Mercedes-Benz W120: Πρόγονος όλων

Ήταν ένας πραγματικός άθλος η παρουσίαση ενός τόσο πρωτοποριακού αυτοκινήτου, μετά από μια τόσο μεγάλη καταστροφή. Ήταν η αρχή της μαζικής αστικής αυτοκίνησης

Ποτέ δεν θα μπορέσει κανείς να είναι ένας πραγματικός κριτής άλλων ημερών και άλλων καταστάσεων. Γιατί όλα πάντα θα τα βλέπει μέσα από τα φίλτρα του σήμερα και τις εμπειρίες των δικών του αισθήσεων, ίσως και παραισθήσεων. Ποτέ κανείς δεν ...
Masten Gregory (1932-1985)

Masten Gregory (1932-1985)

Δεν ήταν ο συνηθισμένος τύπος αγωνιζόμενου, αλλά και πάλι ποτέ δεν ήταν ο τύπος του θρύλου που θα περίμενες να πεθάνεις το κρεβάτι του.Ένας ντροπαλός διοπτροφόρος, αμερικάνος με καταγωγή από το Μισούρι το 1950, σίγουρα δεν ήταν το ιδανικό πρόσωπο ...