Kia Ceed 1.6 CRDi Diesel

Το νέο Cee’d αποτελεί άλμα εμπρός συγκριτικά με το πολύ καλό μοντέλο που αντικαθιστά, εντυπωσιάζοντας σε τομείς που μέχρι σήμερα η Kia κρατούσε μια μάλλον μετριοπαθή στάση

  • -
  • -
Ισχύς128 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,3 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Cee’d 2ης γενιάς με τον 1.600άρη diesel των 128 ίππων βάζει στο στόχαστρο την αφρόκρεμα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Kia Cee’d flashback

Το Cee’d πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε το 2006, αντικαθιστώντας το μέτριο Cerato και αλλάζοντας την εικόνα που είχαμε μέχρι τότε για την Kia.
Kia-Ceed-2006

Διαθέσιμο σε 3 αμαξώματα (5θυρο Cee’d, 3θυρο pro_Cee’d και στέισον Cee’d XL), με δυνατά μοτέρ, καλή οδική συμπεριφορά, προσεγμένη ποιότητα και καλή ευρυχωρία, γρήγορα έχτισε όνομα στην πιάτσα των μικρομεσαίων, ενώ η επιθετική τιμολογιακή πολιτική και η αξιοπιστία του αποτέλεσαν δύο από τα πλέον ισχυρά όπλα του. Κατασκευαζόταν στην Ευρώπη (Σλοβακία) και ήταν το πρώτο Kia που καλύπτεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Το 2010 υπέστη ελαφρύ facelift, ενσωματώνοντας τη νέα εταιρική μάσκα.

Kia-Ceed-2010

γλυκά
  • Αισθητική μέσα - έξω
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι επιβατών - αποσκευών
  • Απόδοση & λειτουργία κινητήρα
  • Κιβώτιο
  • Κράτημα
  • Κατανάλωση
  • 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
ξινά
  • Αεροδυναμικός θόρυβος
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Ορατότητα προς τα πίσω
απόψεις

Ραφιναρισμένο σχεδιαστικά το Cee’d μαζεύει βλέμματα πάνω του, κουβαλώντας μια έντονη ευρωπαϊκή κουλτούρα στην εμφάνιση του. Η ποιότητα δεν λείπει πουθενά, ενώ δείχνει μια έντονη φρεσκάδα στο πάτημα του. Αποκάλυψη στην έκδοση της δοκιμής μας, ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων, που προσφέρει την πολυτέλεια των ιδανικών επιδόσεων, προικίζοντας το Cee’d με δύναμη και ουσία, στοιχεία που πλαισιώνονται από λογική κατανάλωση.

Δημήτρης Παππάς 

Με το Cee’d πρώτης γενιάς η Kia έκανε το πρώτο σοβαρό βήμα στη μικρομεσαία κατηγορία. Ήταν ένα πολύ καλό αλλά χαμηλών τόνων μικρό οικογενειακό, απευθυνόμενο σε αυτούς που δίνουν έμφαση την ουσία και δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για μεγάλα ονόματα ή στοιχεία εντυπωσιασμού. Τώρα η Kia επιστρέφει δυναμικά, αποτινάσσοντας τη μετριοπάθεια και εκπέμποντας πολύ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Πλέον έχει κορυφαίο προϊόν και το φωνάζει, κυρίως μέσα από τη σχεδίαση. Το νέο Cee’d συνδυάζει ουσία και ξεχωριστή προσωπικότητα, έτοιμο να αναμετρηθεί επί ίσοις όροις με κάθε ανταγωνιστή, είτε κρατά από τη Γηραιά Ήπειρο είτε μας έρχεται από την Άπω Ανατολή. Σχεδιασμένο από τον Peter Schreyer, που στο γκρουπ VW είχε δημιουργήσει μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα, όπως το Audi TT, το Cee’d με τη γερακίσια όψη έχει ήδη κερδίσει διακρίσεις σε διαγωνισμούς σχεδίασης. Το μεγάλο βραβείο ωστόσο είναι αυτό που παίρνει καθημερινά στους δρόμους: τα βλέμματα που μαγνητίζει πάνω του από όπου κι αν περνάει.

 

Ceedαρακτικό παρουσιαστικό, μέσα-έξω

Δε συνηθίζω να δίνω βαρύγδουπους χαρακτηρισμούς στην εμφάνιση αυτοκινήτων επειδή θεωρώ την κριτική στο συγκεκριμένο τομέα καθαρά υποκειμενική. Όπως και να το κάνεις όμως, δεν μπορείς να αμφισβητήσεις το γεγονός πως το νέο Cee’d εντυπωσιάζει με την αισθητική του, καταφέρνοντας αφενός να κρατά αποστάσεις από το Hyundai i30 με το οποίο μοιράζονται πάτωμα και πολλά ακόμη στοιχεία, αφετέρου να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό χωρίς να προκαλεί με κραυγαλέες σχεδιαστικές επιλογές. Η θυμωμένη όψη εμπρός, που προσωπικά μου θυμίζει γεράκι και όχι τίγρη που λέει ο δημιουργός της, οι κομψές πλαϊνές γραμμές και το λιτό πίσω μέρος με τα χαρακτηριστικά διπλά φώτα και τη διακριτική αεροτομή συνθέτουν ένα μοντέρνο σχήμα που δεν θυμίζει τίποτε άλλο στην κατηγορία.

Και στο εσωτερικό όμως η προσοχή που δόθηκε είναι ανάλογη. Η οδηγοκεντρική σχεδίαση ενισχύεται από τον πολυτελή διάκοσμο της έκδοσης που δοκιμάζουμε, αλλά και από την έξυπνη επιλογή υλικών. Και λέω έξυπνη επειδή, μπορεί να μην είναι τα υπερ-μαλακά αφρώδη πλαστικά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα κορυφαία μικρομεσαία μοντέλα, αλλά αποπνέουν ποιοτική αίσθηση ανώτερων κατηγοριών και ταυτόχρονα δείχνουν πως θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου. Τα φιλέτα αλουμινίου και οι piano black προσθήκες ολοκληρώνουν ένα φινετσάτο εσωτερικό που συγκαταλέγεται στα καλύτερα της κατηγορίας.

Πρόσθεσε σε όλα αυτά τους κορυφαίους χώρους για επιβάτες και το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων και αντιλαμβάνεσαι πως το νέο Cee’d εκπληρώνει στο μέγιστο τον οικογενειακό του ρόλο. Ο οδηγός απολαμβάνει μια βολική θέση οδήγησης και τη σωστά μελετημένη εργονομία, έχοντας ταυτόχρονα στη διάθεσή του αρκετές θήκες για να αποθέτει την προίκα που κουβαλά μαζί του καθημερινά. Τα μόνα που έχω να σημειώσω ως παρατηρήσεις, είναι η μέτρια ορατότητα προς τα πίσω και το άγχος που σε πιάνει μόλις δεις την πληθώρα διακοπτών στο τιμόνι της συγκεκριμένης –πλούσιας – έκδοσης, το οποίο όμως ξεπερνάς σύντομα, μόλις διαπιστώσεις πως η διαρρύθμισή τους είναι σωστή και πως τελικά περισσότερο σε βοηθούν παρά σε προβληματίζουν. Και πίσω όμως τα πράγματα είναι πολύ καλά έως και άριστα. Δύο μεγαλόσωμοι ενήλικες χωράνε με μεγάλη άνεση, έχοντας στη διάθεσή τους μπόλικο αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι τους. Μόνο ο τρίτος που θα κάτσει στη μέση θα ήθελε να ήταν μαλακότερο το κεντρικό τμήμα του πίσω καθίσματος. Η αναδίπλωση του τελευταίου σε αναλογία 60/40, μεγαλώνει και άλλο το χώρο αποσκευών, από τα 380 στα 1.318 λίτρα, με μόνο μειονέκτημα το σκαλοπάτι που δημιουργεί σε σχέση με το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.

 

Δύναμη και οικονομία

Ο ισχυρότερος κινητήρας στη γκάμα του νέου Cee’d (δεδομένου πως ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας των 135 ίππων δεν εισάγεται προς το παρών) είναι ο 1.6 CDRi που κινεί και το αυτοκίνητο της δοκιμής. Με 128 ίππους στις 4.000 rpm και 260 Nm στις 1.900 - 2.750 rpm, ο 1.600άρης diesel της Kia είναι από τους ισχυρότερους της κατηγορίας (βλέπε παρακάτω όλο τον ανταγωνισμό). Και παρότι το βάρος των 1.375 κιλών που έχει να αντιμετωπίσει δεν είναι ευκαταφρόνητο, οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία (0-100 km/h σε 10,9 sec, τελική 197 km/h). Στην πράξη, ο 1.6 CRDi ανεβάζει τόσο γραμμικά που αντιλαμβάνεσαι το ρυθμό επιτάχυνσης και την ταχύτητα μόνο από τον όμορφο πίνακα οργάνων. Τραβά με ζωντάνια μεταξύ 1.700-4.000 rpm, ενώ ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά ομαλή λειτουργία. Χαρακτηριστικό είναι πως δεν σκορτσάρει ή δυσανασχετεί, ακόμη κι αν ξεχαστείς και επιταχύνεις από τις 1.000 rpm με 6η σχέση στο κιβώτιο. Στην εξαιρετική εικόνα, το ρόλο του παίζει και το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο με την πολύ καλή αίσθηση.

Καλά είναι τα νέα και από το μέτωπο της κατανάλωσης. Η μέση τιμή κυμαίνεται στα 6,5 lt/100 km, αν το επιδιώξεις όμως εύκολα τη ρίχνεις στα 5,5 lt/100 km, σχεδόν 1 λίτρο πάνω από το επίσημο νούμερο του κατασκευαστή (4,3 lt/100 km). Ακόμη κι αν ταξιδεύεις στην εθνική με υψηλή ταχύτητα (160-180 km/h) στο trip η μέση τιμή δεν ξεπερνά τα 7,5 lt/100 km. Αυτό που κάνει τρομερή εντύπωση σε αυτή την περίπτωση, είναι η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό. Το μόνο που αντιλαμβάνεσαι είναι αεροδυναμικός θόρυβος, ίσως επειδή δεν ακούς τίποτε άλλο.

 

Σπορ προσέγγιση

Το κατά πολύ στιβαρότερο πλαίσιο του νέου Cee’d βάζει τις βάσεις για μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Η αλήθεια είναι πως κατά ένα μεγάλο ποσοστό ο στόχος επιτεύχθηκε: το κράτημα είναι ασφαλέστατο και η ποιότητα κύλισης κατατάσσεται σε πολύ υψηλό για την κατηγορία επίπεδο. Το Cee’d αντιδρά πολύ καλά σε κάθε είδους δρόμο, προσφέροντας αξιοσημείωτη σταθερότητα στην ευθεία και εξαιρετική πρόσφυση, ακόμη και όταν διαγράφεις ταχύτατα καμπές με ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Το ρόλο τους εδώ παίζουν φυσικά και οι 17άρες ζάντες με ελαστικά 225/45 που φορά η έκδοση δοκιμής. Γενικά, οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η συμπεριφορά από ουδέτερη έως υποστροφική στη μεγάλη πίεση. Σπάνια ο οδηγός χάνει το αίσθημα ασφάλειας, ή ακόμη περισσότερο βρίσκεται προ εκπλήξεων. Στα συν και τα φρένα, η απόδοση και η αίσθηση των οποίων ικανοποιούν.

Ο βαθμός θα ήταν άριστα στον οδηγικό τομέα, αν το νέο Cee’d δεν ήταν τόσο σφικτό, χωρίς λόγο. Όχι ότι είναι δυσάρεστο - ούτε που θα το ανέφερα, αν δεν ήταν εμφανές πως οι τεχνικοί της Kia θέλησαν να του προσδώσουν σπορ οδηγικό χαρακτήρα, χωρίς ωστόσο αυτός να υφίσταται στην πράξη. Μπορεί το Cee’d να είναι αποτελεσματικότατο, δεν είναι όμως το hatchback που θα σε βάλει στην πρίζα να το ξεζουμίσεις σε συνεχές στροφιλίκι, όπως π.χ. το Ford Focus ή το Honda Civic. Και αυτό παρά τη σφιχτή ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), ακόμη κι αν στο σύστημα Flex Steer του τιμονιού επιλέξεις τη ρύθμιση Sport (Comfort και Normal οι άλλες δύο). Το τελευταίο έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται απλώς το βάρος του συστήματος διεύθυνσης, χωρίς να βελτιώνεται η μέτρια πληροφόρηση που προσφέρει, ενώ η σφιχτή ανάρτηση αφήνει κάποιες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές με χαμηλή/μέση ταχύτητα, χωρίς όμως να προσδίδει αντίστοιχα σπορ χαρακτήρα στο κράτημα. Όχι πως το Cee’d δεν είναι άνετο, αλλά θα μπορούσε να παίρνει άριστα και σε αυτό τον τομέα αν δεν είχε σπορ αναζητήσεις. Τουλάχιστον η λειτουργία της ανάρτησης είναι αψεγάδιαστη: ποιοτική και αθόρυβη. Πιστεύω πως οι μηχανικοί της Kia θα μπορούσαν να κάνουν το μικρομεσαίο τους πιο ευχάριστο οδηγικά, θα έβαζαν όμως ξεκάθαρα την πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης σε δεύτερη μοίρα. Και αυτό θα ήταν μάλλον άστοχο.

συμπέρασμα

Στο νέο Cee’d ο υποψήφιος αγοραστής της μικρομεσαίας κατηγορίας θα βρει ό,τι χρειάζεται για να καλύψει τις ανάγκες του, όπως χώρους, ασφάλεια, ποιότητα και οικονομία. Θα ανακαλύψει όμως και στοιχεία που ίσως δεν περίμενε, όπως τον πολυτελή διάκοσμο, την εντυπωσιακή σχεδίαση και τον ξεχωριστό χαρακτήρα, που θα τον κάνουν περήφανο για την επιλογή του. Η σφικτή ανάρτηση δεν μετριάζει τόσο την άνεση για να συμπεριληφθεί στα αρνητικά του νέου Cee’d, αλλά δεν του προσδίδει και τον σπορ χαρακτήρα που θα ήθελαν οι δημιουργοί του. Από την άλλη, οι 128 ίπποι του 1.600άρη diesel συνδυάζουν υψηλές επιδόσεις και οικονομία, τόσο στην κατανάλωση όσο και στα τέλη κυκλοφορίας (χάρη στις εκπομπές CO2 των 114 g/km). Και όλα αυτά, με την τιμή να συγκρατείται σε λογικά - για την κατηγορία και την εποχή - πλαίσια.

VIDEOS

Νέο KIA Cee\'d

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...