ΔΟΚΙΜΗ: Kia Sportage 1.7 Diesel

Δεν ξαναγράφει το βιβλίο των SUV και πολλοί θα το χαρακτήριζαν σαν βασικό τεχνολογικά. Όμως κάνει τη δουλειά του με το παραπάνω και είναι ένα αυτοκίνητο, ακόμα και στη έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς, που θα υπερκαλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας

  • - views
  • - comments
Ισχύς115 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Ακόμα ένας παίχτης σε μια δύσκολη κατηγορία. Ένα πραγματικό αυτοκίνητο πάνω στο οποίο μπορείς να βασίσεις μια μακροχρόνια σχέση.


Συνήθως βλέπουμε τα πράγματα ακίνητα, λες και κάθε νέο αυτοκίνητο ζει μετέωρο στο χρόνο και στο χώρο του, αυθύπαρκτο και στατικό σαν ύπαρξη. Όμως κάθε άλλο παρά έτσι είναι τα πράγματα, γιατί ποτέ δεν ήταν, ποτέ δεν είναι και ποτέ δεν θα είναι. Τα αυτοκίνητα (στη προκειμένη περίπτωση) όχι μόνο κουβαλούν τη δυναμική τους οντότητα μέσα από την ιστορία τους, αλλά ταυτόχρονα σχεδόν κάθε στιγμή αλλάζει θέση ο χάρτης της ύπαρξής του, καθώς ο συναγωνισμός μεταβάλλεται.

Θα υποστηρίζαμε λοιπόν ότι οι ιδιότητές τους σαν προϊόντα είναι πάντα κάτι το οποίο μεταβάλλεται και ανα-αξιολογείται όχι μόνο ανάλογα με τη χρονική στιγμή, αλλά και με τη θέση τους στο σύμπαν της αυτοκίνησης. Έτσι, ένα αυτοκίνητο που σήμερα θεωρείται κορυφαίο… ξαφνικά αύριο μπορεί να πέφτει χαμηλά στην κλίμακα της αξιολόγησης, γιατί έκανε τη παρουσία του κάποιο άλλο με περισσότερα αστεράκια, ή πάλι η ξαφνική αλλαγή της νομοθεσίας μπορεί να μην το ευνοεί πλέον και από εκεί που βρισκόταν στη κορυφή των πωλήσεων, να μένει στα αζήτητα! Άλλωστε αυτά τα έχουμε δει να συμβαίνουν άπειρες φορές!



Γιατί λοιπόν τα γράφουμε αυτά; Μα για τον ευνόητο λόγο ότι το απόλυτα καλό και το απόλυτα κακό είναι έννοιες πολύ σχετικές, οι οποίες πολλές φορές δεν έχουν να κάνουν με τη πραγματική αξία του προϊόντος. Φιλική συμβουλή λοιπόν, μην αξιολογείται στατικά, αλλά πάντα δυναμικά! Αξιολογήστε πάντα τα θέλω, τις προτεραιότητες και τις ανάγκες σας σαν κινούμενες μέσα στο χωρόχρονο και όχι σαν ακίνητες που αναζητούν ένα συνονθύλευμα από μέταλλο, πλαστικό και γυαλί για να ικανοποιηθούν στιγμιαία! Ας μην ξεχνάμε ότι θα πρέπει να ζήσετε με την επιλογή σας αυτή για αρκετά χρόνια!

Θέμα σημαντικό

Εδώ πάλι προσπαθώντας να αναλύσουμε το ολοκαίνουργιο Sportage της Kia δεν μπορούμε παρά να αναφωνήσουμε με σεβασμό (το τονίζουμε τον σεβασμό) τα πόσα πολλά και σημαντικά βήματα έχει καταφέρει η Kia, μέσα στα λίγα συγκριτικά χρόνια της ύπαρξής της, τα οποία μάλιστα δεν ήταν και εύκολα. Να αναφέρουμε λοιπόν ότι το 2015 η Kia πούλησε στη παγκόσμια αγορά 3.300.000 αυτοκίνητα. Νούμερο καθόλου ευκαταφρόνητο αν αναλογιστούμε την ιστορία της η οποία δεν είναι και τόσο πολυετή.

Να θυμίσουμε λοιπόν ότι ιδρύθηκε το 1944, παράγοντας μεταλλικές σωλήνες και εξαρτήματα ποδηλάτων για να κατασκευάσει τελικά το 1951 το πρώτο εξολοκλήρου Κορεάτικο ποδήλατο! Ακολουθεί το 1957 συνεργασία με τη Honda για τη παραγωγή μοτοποδηλάτων, το 1962 με τη Mazda για την παραγωγή ελαφρών φορτηγών και μόλις το 1974 μπαίνει στη παραγωγή αυτοκινήτων, η οποία όμως διακόπηκε το 1981 για αν αρχίσει και πάλι το 1986 με τη παραγωγή του Pride το οποίο βασίζονταν πάνω στο 121 της Mazda.



Φτάνουμε λοιπόν αισίως στα 1993 για να πάρουμε το πρώτο Sportage το οποίο βασίζονταν πάνω σε μηχανικά μέρη της Mazda και είχε «αγροτικές» διαθέσεις, βιδωμένο πάνω σε πλαίσιο τύπου σκάλας και άκαμπτο πίσω άξονα. Έτσι για να πάρετε μια γεύση της προόδου. Και η πρόοδος αυτή είναι πραγματικά εντυπωσιακή γιατί κάθε νέο αυτοκίνητο που παρουσιάζει η Kia αποτελεί ένα τεράστιο βήμα εμπρός που τη φέρνει όλο και πιο κοντά στον συναγωνισμό.

Θέμα σχεδίασης και χώρων

Ξεχωριστό και όμορφο θα το χαρακτηρίζαμε μέσα και έξω. Δεν είναι αισθητικά υπερφορτωμένο και γενικά τη σχεδίασή του θα τη περιγράφαμε ως συγκρατημένη. Οι γραμμές του δεν είναι τονισμένες και μπορεί η μάσκα της Kia να αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο του, αλλά δεν περνά απαρατήρητο και θα το περιγράφαμε σαν «με άποψη» μέσα σε ένα κόσμο που προσπαθεί να εντυπωσιάσει. Αντίθετα θα υποστηρίζαμε ότι το Sportage διαθέτει παρουσία στο δρόμο και επιβάλλεται περισσότερο με την ευρωπαϊκή «minimal» σχεδιαστική διάθεσή του μακριά από τις σχεδιαστικές υπερβολές που μας έχουν συνηθίσει οι σχεδιαστές από την Ανατολή, οι οποίοι πολλές φορές το παρακάνουν, χωρίς να ξέρουν πότε να σταματήσουν.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Αίσθηση
  • Ποιότητα
ξινά
  • Σχετικά συντηρητικό τεχνολογικά

Εσωτερικά πάλι η ίδια ιστορία, συγκρατημένο με αρκετό, αλλά καλής ποιότητας πλαστικό. Ειδικά στην έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας η διχρωμία το έκαμε ιδιαίτερα εντυπωσιακό με αποτέλεσμα να «χάνεται» η έντονα πλαστική υφή. Ο εξοπλισμός ήταν πλήρης με μεγάλη κεντρική οθόνη και κάμερα οπισθοπορίας, αλλά γενικά χωρίς ηλεκτρονικές εξάρσεις (τα όργανα ήταν αναλογικά) και πολύπλοκα καλούδια εντυπωσιασμού. Βασική τεχνολογία θα λέγαμε, αλλά γενικά απλό λειτουργικό, κατανοητό και ποιοτικό σαν αίσθηση. Με λίγα λόγια το Sportage διαθέτει χαρακτήρα και άποψη και αυτό μετράει, ένα το κρατούμενο.

Στα 4,480μ. μήκος το νέο Sportage δεν είναι ένα μικρό αυτοκίνητο. Όμως η εσωτερική εκμετάλλευση των χώρων είναι κάτι παραπάνω από υποδειγματική. Το αυτοκίνητο εσωτερικά είναι πολύ μεγάλο και πολύ άνετα μεταφέρει πέντε άτομα με τις αποσκευές τους με τον χώρο φόρτωσης πάνω από 500 λίτρα, ο οποίος τριπλασιάζεται όταν διπλώσει η πλάτη από το πίσω κάθισμα. Δύο τα κρατούμενα λοιπόν!

Θέμα εξέλιξης

Βασική και εδώ η τεχνολογία. Τετρακύλινδρος ο κινητήρας πετρελαίου στα 1.685 κ. εκ. με 16 βαλβίδες, άμεσου ψεκασμού, τεχνολογίας Common Rail με απόδοση που φτάνει τους 115 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. ενώ ακολουθεί κιβώτιο έξι σχέσεων που κινεί μόνο τους εμπρός τροχούς. Όσο για την κατανάλωση τα 7 λίτρα/100 χλμ. είναι μια κατανάλωση που μπορεί κανείς να πετύχει εύκολα, αλλά μακριά από τα 4,7 λίτρα που δίνει το εργοστάσιο. Ο κινητήρας «τραβά» πάντως θετικά από χαμηλά, χωρίς όμως να είναι εύστροφος και δεν χρειάζεται να ξεπερνάτε τις 2.000 rpm για να κινηθείτε σβέλτα, ενώ ταξιδεύει χωρίς θόρυβο.

Όμως το καλύτερο σημείο του είναι οι εξελιγμένες αναρτήσεις και ειδικά πίσω, που πλέον είναι πολλαπλών συνδέσμων και που καταφέρνουν να ελέγχουν το πλαίσιο και τα 1.425 κιλά του. Η οδική συμπεριφορά του είναι πάνω από τον μέσο όρο, η ποιότητα κύλισης υποδειγματική, χωρίς θορύβους και γενικά είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο. Ξεπερνά εύκολα τους ελληνικούς δρόμους και είναι όσο σφιχτό χρειάζεται για να μην γέρνει. Τέλος κανένα πρόβλημα από τα φρένα. Προσθέστε λοιπόν άλλο ένα κρατούμενο!

συμπέρασμα

Πιστέψτε το, αν και βασικό σε λειτουργία και απόδοση το νέο Sportage δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον συναγωνισμό.


POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine44

GOCAR magazine #44

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ